1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. هنر
  4. آشپزی
  5. فواید و خواص لواشک خانگی

فواید و خواص لواشک خانگی

نویسنده:

زمان مطالعه: 3 دقیقه

خواص لواشک خانگی

فواید و خواص لواشک خانگی

نویسنده:

مطالعه: 3 دقیقه

لواشک میان وعده ای مناسب

لواشک از دسته فرآورده‌هایی است که همه افراد به ویژه کودکان به آن علاقمند می‌باشند. از آنجاییکه ماده اولیه لواشک شامل انواع میوه‌ها (آلو، زدالو، انار و …) است پس انتظار می رود که تا حدی فواید میوه را دارا باشد، که در این صورت نسبت به مصرف دیگر تنقلات (مانند چیپس و پفک) ارجح می‌باشد.

مصرف لواشک‌های استاندارد و بسته‌بندی شده که دارای مجوز‌های بهداشتی هستند، نگرانی آلودگی آنها را برطرف می کند. ولی در کنار این لواشک ها، لواشک های خانگی هم مزایای خود را دارند (در این لینک طرز تهیه لواشک خانگی را ببینید).

خواص لواشک خانگی

در لواشک خانگی در مقایسه با لواشک های صنعتی از شکر، نمک، اسید و مواد نگهدارنده و افزودنی (به موادي گفته مي شود که براي دگرگوني يا پايداري رنگ، بهبود مزه يا بو و بهبود بافت کيفي فرآورده و همچنين براي پیشگیری از تغییرهای شيميايي و يا فساد بيولوژيکي به فرآورده افزوده مي شود) استفاده نمی شود، بنایراین خواص تغذیه ای و درمانی بهتری داشته و مصرف پی در پی آنها می تواند برای سلامتی مفید باشد. در ادامه به دیگر خواص لواشک های خانگی می پردازیم.

 

اگر ماده اولیه لواشک ها میوه باشد، خواص تغذیه ای و درمانی آنها را با توجه به نوع میوه آنها می توان شناخت. برای مثال لواشک آلو برای درمان یبوست مفید بوده و لواشک سیب تأثیر عکس دارد و لواشک زغال‌اخته با توجه به مواد ضدمیکروبی که دارد می‌تواند به پیشگیری از عفونت‌های ادراری در خانم‌ها کمک کند و هم چنین در رفع بی خوابی مؤثر است. از دیگر اثرات گزارش شده برای باقی لواشک‌ها می توان موارد زیر را نام برد:

خواص لواشک لیمو

حاوی خواص اسیدی ضدعفونی‌کننده است که برای دفع سنگ کلیه، لاغری و آلرژی مؤثر می‌باشد. و به دلیل ترکیبات آنتی‌اکسیدانی، فواید ضدسرطانی هم دارد.

خواص لواشک آلو

ضدباکتری و ویروس، محرک روده و مفید در تنظیم کار دستگاه گوارش. این لواشک برای اشخاصی که ناراحتی معده و کم خونی دارند مفید است. در این لینک طرز تهیه لواشک آلو را ببینید.

فواید لواشک زرشک

به منظور پایین آوردن تب، کنترل فشارخون و ضربان قلب، تسکین درد‌های مفصلی و روماتیسمی تأثیرگذار است.

فواید لواشک انار

برای کنترل کلسترول و اوره و از بین بردن سموم و تعدیل مایعات بدن بسیار مفید است.

خواص لواشک خانگی

خواص لواشک

ترکیبات لواشک

در جدول زیر ترکیبات 2 نوع لواشک (به میزان 100 گرم) ثبت شده است:
نوع ترکیبات لواشک لیمو لواشک زرشک
فروکتوز (گرم) 2/16 24
فیبر خام (گرم) 5/2 193/0
سدیم (میلی‌گرم) 6/2 —-
آهن (میلی‌گرم) 3/43 45/13
انرژی (کیلوکالری) 8/352 54/233

معمولا همه لواشک ها حاوی فیبر و ملین و مسهل بوده و محرک حرکات روده هستند. رنگدانه های آنتی اکسیدانی آنها تا حدی به بیرون راندن رادیکال های سمی و مضر بدن کمک می کنند و دارای درصد کمی از ریزمغذی هاست. هم چنین لواشک حاوی ویتامین‌های A و B و مواد معدنی (بویژه پتاسیم و کلسیم) می‌باشد.

با خوردن این خوراکی ها، ترشح اسیدمعده بیشتر و در نتیجه غذا بهتر هضم می شود و هرچه هضم غذا بهتر باشد، جذب آن هم در بدن بیشتر می شود میوه های خشک و حتی لواشک هایی که به صورت بهداشتی و سالم تهیه می شوند، می توانند یک میان وعده خوب برای همه افراد باشند و بویژه کارمندانی که امکان بردن میوه های مختلف به محل کارشان را ندارند، می توانند مقداری از برگه های خشک آلو و هلو و لواشک را در جیبشان بگذارند و طی روز میل کنند.

 

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
دسته بندی: آشپزی
برچسب‌ها: ,
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش های درس و مدرسه
فهرست