1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. نرم افزار
  4. سیستم عامل
  5. ویندوز 10 بهتر است یا 8 یا 7 ؟

ویندوز 10 بهتر است یا 8 یا 7 ؟

نویسنده:

زمان مطالعه: 3 دقیقه

ویندوز 10 بهتر است یا 8

ویندوز 10 بهتر است یا 8 یا 7 ؟

نویسنده:

مطالعه: 3 دقیقه

بهتر است ابتدا این سوال اصلاح شود، ماکروسافت یکی از معتبر ترین شرکت های کامپیوتری است که اصلی ترین محصول آن ها ویندوز است که از سالیان گذشته رمز موفقیت این شرکت بوده است. حال من یک سوال از شما دارم که چطور ممکن است که یک شرکت عظیم 2 سال روی اصلی ترین محصول خود کار کند و بعد از دوسال ورژنی منتشر کند و آن ورژن از قبلی بدتر باشد؟

بنابر این ویندوز های جدید تر همیشه از ورژن های گذشته خود بهتر هستند از هر نظر. اگر مشکلی در این محصولات وجود دارد مشکل ما است نه مشکل ورژن جدید، یا گاهی یک سری انقادات به ویندوز جدیدتر وارد می کنند که اصلا ربطی به این که کل ویندوز جدید بخواهد از ورژن قبلی ضعیف تر باشد ندارد.

مواردی که باید برای برای مهاجرت به ویندوز جدید در نظر گرفته شود

  1. زمانی که شما کار با نرم افزار خاصی را نیاز دارید، باید بررسی کنید که در ویندوز جدید این نرم افزار بدون مشکل اجرا می شود و برای ویندوز جدید ورژن جدید دارد.
  2. سیستم شما اگر خیلی قدیمی باشد شاید درایور برای ویندوز جدید نداشته باشد، مثلا اگر سیستم شما برای 10 سال پیش است قاعدتا نمی توانید ویندوز 10 را برای آن نصب کنید.
بیشتر بخوانید  جلوگیری صددرصدی از بروزرسانی‌های مکرر و اجباری در ویندوز 10

پس برای شما جواب سوالات ” ویندوز 10 بهتر است یا 8 ” و ” ویندوز 10 بهتر است یا 7 ” و ” ویندوز 8بهتر است یا 7 ” باید مشخص شده باشد.

حال نگاهی به چند ویژگی های جدید ویندوز 10 بندازیم

مدریت فایل خیلی عملکرد بهتری پیدا کرده است

یکی از جذاب ترین نقاط قوت ویندوز 8 مدریت فایل های ویندوز بود، که کار کپی کردن فایل خیلی سریع تر انجام می شد و به علاوه این امکان وجود داشت که در هنگام کپی کردن چند فایل به مقصد های مختلف یک کپی را متوقف کنی و دوباره آن را شروع کنی. این ویژگی در ویندوز 10 باز هم برای من چشم گیر بود و سرعت آن بسیار دلچسب بود.

منوی استارت جدید در ویندوز 10

مایکروسافت بعد از نظرات منفی بخاطر حذف منوی استارت در ویندوز 8، در ونیدوز 8.1 بروزرسانی جدیدی کرد که در آن دکمه‌ی استارت به‌جای خود بازگشت. ولی اکنون در ویندوز 10 منوی استارت شاهد تغییراتی از قبیل باز شدن منو به‌صورت سنتی باقابلیت پین کردن نرم‌افزارهایی مختلف اشاره کرد.

منوی استارت جدید در ویندوز 10

منو استارت ویندوز 10 بسیار باهوش تر شده است

منو استارت بسیار باهوش تر شده است و مطالب را به درستی پیشنهاد می کند به علاوه اگر اکانت ماکروسافت خود را وارد کنید می توانید از امکانات بیشتری استفاده کنید، آن را امتحان کنید.

مرورگر Edge بالاخره جایگزین ie شد

مرورگر عملکرد بسیار بهتری نسبت به ie دارد و دیگه بهتر بودن یک مرورگر و مشکلات ie گفتن ندارد! در ویندوز 10 دیگه خبری از enternet explorer یا همان ie نیستش و مرورگر پیشفرض ویندوز edge می باشد.

بیشتر بخوانید  جلوگیری صددرصدی از بروزرسانی‌های مکرر و اجباری در ویندوز 10

با استفاده از Wi-Fi Sense وافای هدیه به مهمانان خود بدهید

ویژگی جدید Wi-Fi Sense (در بخش تنظیمات شبکه) این امکان را در اختیار شما می دهد که به مهمان های خود امکان اتصال به اینترنت را بدهید بدون این که رمز وای فای شما را داشته باشند، آنها تنها باید به ویندوز 10 شما متصب شوند.

کورتانا ابزاری برای دستگاه هایی که میکروفن دارند

کورتانا در دسکتاپ می توانید مانند ویندوز فون در ویندوز 10 به شما خدمت کند، شما می توانید سوال های مختلفی را از او بپرسید. هر سوالی در مورد بازیگران و ستارگان مشهور، راهنمای رسیدن به خانه، تنظیم کردن زنگ هشدار و غیره، به علاوه اینکه کورتانا می تواند تنظیمات ویندوز را برای شما انجام دهد. برای مثال می تواند وای فای یا بلوتوث را روشن یا خاموش کند. با فشار دادن دکمه کورتانا در منوی استارت، می توانید با کورتانا صحبت کنید. شما با گفتن “hey Cortana!” می توانید کورتانا را فعال کنید

جست‌وجوی سریع‌تر:

File Explorer در ویندوز 10 هوشمند شده است تا پوشه‌هایی که شما بیشتر به آن‌ها سر می‌زنید را به خاطر سپرده و در صورت جستجوی فایلی ، پوشه‌های پربازدید را در بالا جستجو قرار دهد و فایل مورد نظر را سریع تر پیدا می کند.

آموزش ویندوز 10

معرفی دوره آموزش کامل ویندوز 10 که در لیندا منتشر شده است و توسط دیوید ریورز تهیه شده است، بلدشو این آموزش خوب را دوبله کرده است تا در اختیار فارسی زبانان عزیز قرار گیرد، این آموزش همه کمک می کند که کل ویندوز را یاد بگیرید و هم کمک می کند که امکانات جدید و ویژه ویندوز 10 را بیاموزید. این دوره آموزشی در 8 فصل تهیه شده است که مجموعه 34 درس است.

بیشتر بخوانید  جلوگیری صددرصدی از بروزرسانی‌های مکرر و اجباری در ویندوز 10

.

 

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
دسته بندی:
سیستم عاملویندوز
برچسب‌ها:
674
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش های درس و مدرسه
فهرست