1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. آکادمیک
  4. ابزار آموزش
  5. مزایای آموزش آنلاین نسبت به آموزش سنتی

مزایای آموزش آنلاین نسبت به آموزش سنتی

نویسنده:

زمان مطالعه: 4 دقیقه

مزایای آموزش آنلاین نسبت به آموزش سنتی

مزایای آموزش آنلاین نسبت به آموزش سنتی

نویسنده:

مطالعه: 4 دقیقه

تکنولوژی در زمینه آموزش تأثیر بسزایی داشته است و روند گسترش علم و دانش را در جهان بهبود بخشیده است. این روزها با تکنولوژی، علم و دانشِ دانشمندان و مدرسان به راحتی به دانشجویان انتقال می یابد. با این تفاسیر و حرکت سریع آموزش به سمت آموزش های آنلاین (آموزش برخط، مجازی) مطمئنا در آینده ای نه چندان دور هر معلمی باید بتواند یک دوره ی آموزشی آنلاین برگزار کند. حال بعد از گذر از مقدمه قصد دارم در این مقاله به بررسی مزایایی که آموزش آنلاین برای دانشجویان و مدرسان نسبت به آموزش سنتی به ارمغان آورده است، صحبت کنم.

دو مزیت بارز آموزش آنلاین

به طور کلی آموزش آنلاین دو ویژگی بارز نسبت به آموزش سنتی دارد:

  1. دسترسی آزاد: شرکت کنندگان در دوره های آموزش آنلاین نیاز به حضور فیزیکی در محلی خاص ندارند. در هر زمان و هر مکان امکان استفاده از دوره آموزشی را دارند و در حال حاضر با همه گیریِ ابزارهایی مانند موبایل و اینترنت همراه محدودیت مکانی و زمانی برای یادگیری به صفر نزدیک است (مگر در جایی به طور مثال وسط کویر لوت قصد مشاهده آموزش داشته باشید 🙂 ).
  2. مقیاس پذیری: در آموزش سنتی یک درس برای تعداد محدودی از دانش آموزان تعریف می شود ولی آموزش آنلاین می تواند تعداد نامحدودی از شرکت کنندگان در دوره آموزشی را پشتیبانی کند. کافی است مدرس یک بار اقدام به ساخت آموزش کند و بعد از آن به صورت نامحدود برای آموزش شرکت کنندگان از آن استفاده کند.
بیشتر بخوانید  تاثیر فناوری بر زندگی روزمره ما

سایر مزایای آموزش آنلاین برای مدرسین و دانشجویان

آموزش آنلاین در مقایسه با آموزش سنتی مزایای بسیاری هم برای مدرسین و هم برای دانشجویان به همراه دارد.

کاربردها و مزیت های آموزش الکترونیکی برای دانشجویان:

    1. کاهش هزینه های آموزش برای دانشجو

      آموزش الکترونیکی برخلاف آموزش سنتی هزینه بسیار کمی برای دانشجو ایجاد می کند. چون مدرس تنها یک بار زمان و پول هزینه می کند و می تواند دوره آموزشی خود را به تعداد نامحدودی به فروش برساند. همچنین برای طرفین هزینه های جانبی مانند رفت و آمد، هزینه مکان برگزاری کلاس و … را ندارد، پس مسلما این شیوه باعث کاهش هزینه خواهد شد. همچنین چون در آموزش آنلاین هزینه ایجاد آموزش بسیار کمتر است، تعداد دوره های رایگان نسبت به آموزش سنتی بسیار زیادتر است.

    2. افزایش بهره وری

      از آن جا که آموزش الکترونیکی محدود به منطقه جغرافیایی و زمان نیست، شما می توانید تاثیر آموزشِ محصول (محتوا) خود را روی قشر زیادی از مردم با استفاده از دوره های آموزشی کوتاه مدت بفهمید. همچنین با توجه به اقتصاد فعلی، شما مطالب بیشتری را با هزینه کمتر به فراگیران ارائه داده اید. بنابراین آموزش الکترونیکی یک راه عالی برای ارائه ابزار و مهارت مورد نیاز مردم به منظور افزایش کارایی آن ها است.

    3. دسترسی بلا درنگ

      در یک آموزش زنده و حضوری همه شرکت کنندگان باید برنامه و زمانبندی درسی و کلاسی خود را در تقویم آموزشی داشته باشند. آموزش الکترونیکی این موضوع را حذف کرده است؛ زیرا دروس در هر زمان در دسترس هستند و می توان آن ها را مطالعه کرد. در آموزش الکترونیکی دسترسی به دروس حتی می تواند بدون اتصال به اینترنت صورت گیرد. در این حالت، فراگیر محتوای درسی را در حالت آفلاین هم می تواند ببیند و برای ارسال تکالیف و یا برقراری ارتباط تعاملی بعد از مطالعه محتوا به اینترنت متصل شود.

    4. آزادی برای شکست

      در یک آموزش واقعی شکست و اشتباه از سمت فراگیر طبیعی است. اما در یک کلاس حضوری با تعداد بیشتر دانش آموزان، هیچ کس دوست ندارد اشتباه کند و معمولا فراگیران از ترس اشتباه بودن عقاید و نظرات خود سکوت کرده و به تست و خطا نمی پردازند. آموزش الکترونیکی به فراگیر اجازه می دهد بدون ترس اشتباه کند. این امر شجاعت اکتشاف و تست عقاید را در وی پرورش می دهد.

    5. عدالت آموزشی

      معمولا اساتید و آموزشگاه های برجسته در کلان شهرها و مناطق توسعه یافته هستند، و این امر باعث می شود افرادی که جویای علم و آموزش هستند از این نعمت بی بهره بمانند؛ پس با گسترش آموزش آنلاین عدالت آموزشی در جامعه گسترش می یابد.

کاربردها و مزیت های آموزش الکترونیک برای مدرسین:

      1. کاهش هزینه های آموزش برای مدرس

        مدرس برای آموزش هم به روش سنتی و هم آنلاین مستلزم صرف هزینه و زمان است. اما با استفاده از آموزش الکترونیکی هر زمانی که محتوای درسی توسط یک دانشجوی جدید مورد استفاده قرار گیرد، فرآیند بازگشت سرمایه و نیز سود دهی انجام می شود. زیرا شما هزینه های تولید ثابت را به تعداد دفعات استفاده از محتوا تقسیم کرده اید. همچنین در آموزش الکترونیکی هزینه های تردد و تجهیزات را کاهش می دهید و بر کیفیت عملکرد و تاثیرگذاری آموزش می افزایید.

      2. کاهش هزینه های تجهیزات

        به جای اینکه مدرس یک آموزش را هر روز سال در آموزشگاه تکرار کند و دائماً از تجهیزات استفاده کند، یک بار این تجهیزات را به کار می گیرد و یک دوره آموزشی عالی تهیه می کند و دانشجویان برای همیشه می توانند از این دوره آموزشی استفاده کنند.

      3. مناسب برای علاقمندان به تدریس

        علاقه مندان به تدریس، نیازی به حضور در موسسه و آموزشگاه و عبور از مراحل اداری و کاغذ بازی های اضافی ندارند. کافی است بتوانند خوب آموزش دهند و قدرت بیان خوبی داشته باشند.

      4. برند سازی

        مدرس می تواند به مخاطبین بسیار گسترده و فراتر از محدودیت‌های جغرافیایی دسترسی داشته باشند. با اشتراک‌گذاری دانش به صورت آنلاین می توانید باعث افزایش شهرت خود یا شناخته تر شدن برند شخصی خود شود.

      5. گسترش آگاهی و دانایی در کشور

        یکی دیگر از مزایای آموزش آنلاین نسبت به آموزش سنتی برای مدرسین، گسترش آگاهی و دانش است. در صورت تمایل با ایجاد آموزش های رایگان، به گسترش آگاهی و دانایی در کشور خود کمک کنند. همان طور که مشاهده می کنید آموزش رایگان در آموزش آنلاین بسیار گسترده تر از آموزش سنتی است. چون ساخت و برگزاری یک کلاس آنلاین خیلی راحت تر از یک کلاس سنتی است.

 

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
683
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش های درس و مدرسه
فهرست