1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. طراحی و گرافیک
  4. ادوبی فتوشاپ
  5. آشنایی با فتوشاپ و شیوه کسب درآمد از آن  

آشنایی با فتوشاپ و شیوه کسب درآمد از آن  

زمان مطالعه: 8 دقیقه

آشنایی با فتوشاپ و شیوه کسب درآمد از آن  

آشنایی با فتوشاپ و شیوه کسب درآمد از آن  

مطالعه: 8 دقیقه

فتوشاپ یک واژه انگلیسی متشکل از ترکیب دو کلمه photo به معنای عکس و shop به معنای کارگاه می‌باشد. به طور کلی فتوشاپ به معنای کارگاه عکس است. نرم افزار بسیار کاربردی فتوشاپ در زمینه‌های ویرایش، ترکیب و ساختن عکس‌ها قابل استفاده است. شرکت ادوبی (Adobe) که سازنده نرم افزار فتوشاپ است، یکی از بزگترین شرکت‌های تولید کننده نرم افزار در دنیا به شمار می‌رود و همچنین بهترین شرکت تولید کننده نرم افزار های گرافیکی است.

تاریخچه ساخت فتوشاپ

توماس نول ( Thomas Knoll )

فتوشاپ برای اولین بار در سال 1987 میلادی توسط توماس نول ( Thomas Knoll ) و با همکاری برادرش جان نول ( John Knoll ) به شکل ابتدایی آن معرفی شد. پدر آن‌ها به دلیل علاقه زیاد به فن و هنر عکاسی در منزل خود یک تاریک خانه کوچک برای چاپ کردن عکس ساخته بود. توماس همانند پدر به هنر و تکنیک عکاسی علاقه زیادی داشت. او در زمان فراغت به عکاسی و چاپ عکس می‌پرداخت به همین دلیل در زمینه چاپ عکس، دانش و تجربه خوبی به کسب کرده بود.

اما همزمان با معرفی نخستین کامپیوتر‌های شخصی، برادرش جان بیشتر به برنامه نویسی علاقه‌مند بود و همین امر باعث جلب توجه توماس به علم برنامه نویسی شد. توماس به منظور ویرایش عکس‌های مورد نیاز برای پایان نامه دانشگاهی خود یک اپل مکینتاش پلاس ( Apple Macintosh Plus ) گرفت، اما به دلیل محدودیت‌های موجود در اپل مکینتاش پلاس و همچنین در راستای رفع نیازهای شخصی خود به نوشتن چندین برنامه گرافیکی پرداخت. سپس به پیشنهاد جان، با افزودن امکانات دیگری مانند قابلیت ذخیره سازی عکس با فرمت‌های متفاوت، قابلیت تغییر میزان شفافیت عکس‌ها و غیره پس از چندین ماه برنامه نویسی نرم افزار قدرتمندی به نام فتوشاپ را به دنیا معرفی کرد.

قابلیت‌های فتوشاپ

قابلیت های فتوشاپ

برنامه فتوشاپ قابلیلت‌های بسیار زیاد و گسترده ای دارد که در ادامه مقاله « آشنایی با فتوشاپ و شیوه کسب درآمد از آن » به برخی از کاربرد‌های عمومی و مهم آن ها اشاره خواهیم نمود. یکی از مهم‌ترین قابلبت های فتوشاپ ویرایش و قرار دادن جلوه‌های ویژه بر روی عکس است. همچنین اصلاح رنگ، بهبود کیفیت و ترکیب تصاویر با یگدیگر از دیگر ویژگی‌های مهم این نرم افزار قدرتمند است. علاوه به بر مواردی که گفته شد در زمینه های تخصصی‌تر مانند طراحی انیمیشن های دو بعدی و سه بعدی، طراحی سایت و هم چنین در صنعت چاپ نیز می‌توان از این برنامه استفاده کرد. با توجه به طیف گسترده قابلیت‌های این نرم افزار و همچنین اهمیت آن در حوزه‌های مختلف طراحی، می‌توان گفت فتوشاپ یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ویرایش عکس می‌باشد.

گرافیست‌ها، طراحان وب، طراحان سایت، عکاسان حرفه ای، شاغلان در حوزه چاپ و بسیاری دیگر از افراد در حرفه خود از برنامه فتوشاپ استفاده می کنند. آموزش‌های اولیه فتوشاپ برای افراد معمولی نیز مورد نیاز است. برای مثال تصور کنید برای ثبت نام در یک سایت ویژه لازم است عکس خود را با مشخصات خاصی وارد نمائید. در صورت عدم آشنایی مقدماتی با برنامه فتوشاپ برای این کار نیاز به کمک گرفتن از دیگران هستید.

بیشتر بخوانید  فونت های محبوب فارسی برای طراحی سایت

از آنجا که برنامه فتوشاپ علاوه بر پر کاربرد بودن دارای جذابیت‌های ویژه‌ای است در سال‌های اخیر به عنوان یکی از محبوب ترین برنامه‌های گرافیکی شناخته شده است و به همین دلیل دوره های آموزشی فتوشاپ به یکی از پرطرفدارترین دوره‌های آموزشی تبدیل شده است. از آنجا که کسب تجربه برای موفق شدن در این حرفه بسیار حائز اهمیت است به علاقه‌مندان توصیه می‌شود پس از گذراندن دوره‌های آموزش فتوشاپ حرفه‌ای و اخذ مدرک، با گذراندن دوره‌های کار آموزی قابلیت‌های شغلی خود را افزایش دهند.

ویژگی‌های یک فتوشاپ آرتیست

ویژگی های یک فتوشاپ آرتیستافراد شاغل در این حوزه در صورت داشتن ویژگی‌هایی که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم، می‌توانند به موفقیت بیشتری در این زمینه دست پیدا کنند.

از جمله این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • قوه تخیل و خلاقیت جز ارکان مهم ایده پردازی و انجام کارهای هنری است.
  • داشتن ذوق هنری و مهارت در طراحی
  • اطلاعات کافی از حیطه‌ها و تخصص‌های مرتبط مانند آشنایی با رنگ‌ها روش‌های چاپ و عکاسی و…
  • توانایی اجرای طرح با توجه به زمان و بودجه فرصت‌های شغلی و بازار کار از میزان استخدام و وضعیت بازارکار

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که با توجه به رقابت زیادی که در این حوزه وجود دارد، تنها راهکار کسب موقعیت شغلی مطلوب مرتبط با فتوشاپ، افزایش سطح دانش و میزان توانایی است. فتوشاپ آرتیست‌ها می توانند در برخی سازمان‌ها از جمله صدا و سیما و وزارت ارشاد، شرکت‌های تبلیغاتی، چاپخانه‌ها، مراکز آموزشی و واحد بازاریابی و فروش شرکت‌های بسیار بزرگ، آتلیه‌های عکاسی و غیره مشغول به کار شوند .

روش‌های کسب درآمد از نرم افزار فتوشاپ

اگر شما با نرم افزار فتوشاپ آشنایی دارید ولی درآمدی از این نرم افزار ندارید، حتما راه‌های کسب درآمد از فتوشاپ را نمی‌دانید و به دنبالش نرفته‌اید. بنابراین پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا آخر دنبال کنید .

نرم افزار فتوشاپ در زمینه‌های مختلفی کاربرد و استفاده دارد؛ مخصوصا در کسب ‌و ‌کارهای اینترنتی. مثلا اگر یک سایت داشته باشید و بخواهید محتوای خوبی در آن بگذارید، باید کمی فتوشاپ بلد باشید، تا بتوانید روی تصاویر آن کار کنید. اگر می خواهید یک پیج حرفه‌ای در اینستاگرام داشته باشید، احتمالا نیاز پیدا می‌کنید، که روی تصاویر پست‌ و استوری با فتوشاپ کار کنید. از آنجا که افراد و شرکت‌ها معمولا این مهارت را ندارند، به دنبال فردی مثل شما هستند. خلاصه که اگر گرافیست هستید، قرار است در ادامه با ایده‌هایی که می‌خواهیم به شما بگوییم، صاحب درآمد قابل قبولی شوید.

استخدام به عنوان گرافیست

راحت‌ترین راهکار برای کسب درآمد از فتوشاپ، استخدام در یک شرکت و مجموعه است. اگر تا حد متوسط کار با فتوشاپ را بلدید، در حال حاضر تعداد زیادی از شرکت‌ها به دنبال نیرویی مثل شما هستند که، کارهای گرافیکی آنها از جمله ساخت عکس، ساخت بنرهای تبلیغاتی و… را بر عهده بگیرد.

آموزش فتوشاپ و کسب درآمد از آن

اگر تجربه و مهارت بالایی در فتوشاپ دارید، می‌توانید با آموزش آن به دیگران، کسب درآمد کنید. با توجه به اینکه این مهارت در حال حاضر بازار خیلی خوبی دارد، تعداد بسیاری از افراد، علاقه‌مند به یادگیری کار با این نرم افزار هستند.

بیشتر بخوانید  شغل های مرتبط با فتوشاپ

راه اندازی سایت فروش فایل‌های فتوشاپ

اگر کمی با دنیای فتوشاپ آشنا باشید، می‌دانید که حین کار به فایل های مختلفی نیاز پیدا می کنید. از خرید براش‌های خاص و متفاوت فتوشاپ گرفته تا اکشن‌ها، فونت‌ها، طرح‌های گرافیکی، وکتور و… . در این بین شما می‌توانید با ایجاد یک آرشیو جامع و رایگان بعد از جذب مخاطب کافی، فروش فایل‌های مورد نیاز مخاطبان را در سایت خود آغاز کنید و از فتوشاپ درآمد داشته باشید.

کسب درآمد با فروش عکس

یک راه عالی و البته کمی متفاوت برای کسب درآمد با فتوشاپ! احتمالا می‌دانید که در کشورهای اروپایی و آمریکایی، قوانین کپی رایت بسیار سختی وجود دارد. این یعنی اگر قرار باشد برای ساخت پست اینستاگرامی از یک عکس خاص استفاده کنید، نمی‌توانید به راحتی آن را از اینترنت دانلود کرده و در پست خود آن را استفاده کنید، بلکه باید آن را از سازنده‌اش خریداری کنید. در گوگل سایت‌های بسیاری وجود دارند که بستر فروش عکس را برای عکاسان و گرافیست‌ها آماده کرده‌اند. به کمک این سایت‌ها شما می‌توانید تصاویر جذابی را که ساخته‌اید، برای فروش قرار بدهید. به عنوان مثال سایت‌هایی مثل:

دقت کنید که فایل‌های تصویری شما در این سایت‌ها به قیمت های دلاری فروخته می‌شود! البته باید یک حساب بانکی ارزی داشته باشید.

کار در آتلیه یا گالری

فوتوشاپ در آتلیهیکی از مهارت‌های اصلی و پایه ای در گالری و آتلیه، فتوشاپ است. اگر تسلط خوبی روی فتوشاپ و کار با نرم افزارهای آن دارید، در چنین مکانی مشغول به کار شوید. مطمئن باشید که چیزهای زیادی یاد می‌گیرید. سپس می توانید از این مهارت ها در کارهای دیگر که درآمد بیشتری دارد استفاده کنید. با استفاده از دوره‌های حرفه ای عکاسی می‌توانید مهارت‌های خود را در این زمینه نیز ارتقاد دهید و از ترکیب این دو مهارت کسب درآمد کنید.

در کمترین زمان ممکن با استفاده از پکیج‌های آموزشی اصول عکاسی می‌توانید حرفه ای عکاسی کنید و مهارت‌های خود را در زمینه عکاسی نیز ارتقا دهید و کسب درآمد داشته باشید.

پکیج‌های آموزشی اصول عکاسی

طراحی ui و ux وب سایت

از دانش فتوشاپ، خیلی خوب می‌توانید در طراحی سایت استفاده کنید. چون شما با رنگ‌ها و طرح‌ها آشنایی زیادی دارید، می‌دانید چگونه ظاهر زیبا و کاربرپسندی را به سایت ببخشید. تجربه کاربری یا UX، همان تجربه و احساسی که بعد از بازدید از سایت شما پیدا می کنند. رابط کاربری یا UI رنگ‎‌ها، فونت‌ها، تصاویر و نوع چیدمان اجزای سایت است که در مجموع یک ساختار کلی را تشکیل می‌دهند.

اگر گرافیست هستید و همچنین سلیقه و اطلاعات خوبی در درست کردن این ساختار دارید، پیشنهاد می‌کنیم روی این گزینه هم فکر کنید. برای کسب در آمد از این طریق، می‌توانید پروژه‌ای کار کنید یا اینکه در یک شرکت استخدام شوید. علاوه بر این خودتان هم می‌توانید یک طراحی سایت مستقل داشته باشید. برای این کار باید با روش طراحی در سطح وب آشنایی داشته باشید تا بتوانید برای ساخت ظاهر اپلیکیشن‌ها و وب سایت‌ها ایده بدهید.

مدیریت پیج اینستاگرامادمین اینستاگرام

 برای داشتن یک پیج حرفه‌ای بهتر است کار با نرم افزار فتوشاپ را بلد باشید. از آن جا که ممکن است افراد خودشان این مهارت یا فرصت آن را نداشته باشند، ترجیح می‌دهند فردی را برای این کار استخدام کنند. بنابراین شما می‌توانید بخش گرافیک پیج آن‌ها را به عهده بگیرید. به شما پیشنهاد می‌کنم علاوه بر طراحی گرافیکی، با استراتژی‌های دیگر اینستاگرام به طور مثال محتواگذاری و… آشنا باشید تا بتوانید مدیریت پیج را هم بر عهده بگیرید.

بیشتر بخوانید  Adobe Dimension چیست و چه کاربردی دارد

طراحی پروژه‌های تبلیغاتی

یک راه دیگر برای کسب درآمد از فتوشاپ در منزل، طراحی پروژه‌های تبلیغاتی است.اما چه نوع تبلیغاتی؟

  • بنر تبلیغاتی اینترنتی،
  • تراکت تبلیغاتی،
  • کارت ویزیت،
  • پست تبلیغاتی اینستاگرامی،
  • استوری تبلیغاتی اینستاگرام.

بسیاری ازکسانی که با فتوشاپ آشنایی دارند، از همین راه کارها برای کسب درآمد استفاده می‌کنند. مشتریان بسیار زیادی هم دارد.

طراحی لوگو

طراحی لوگوافراد برای توسعه کسب و کار و برند شدن، به لوگو نیاز دارند. از طرفی هم معمولا خودشان نمی‌توانند این کار را انجام دهند. در این مواقع به دنبال فردی مثل شما هستند تا لوگو را برایشان طراحی کنید. اگر با فتوشاپ آشنایی داشته باشید و خلاقیت و سلیقه را هم چاشنی کار کنید، تبدیل به یک طراح لوگو می‌شوید. در صورتی که در کار خود حرفه‌ای باشید می‌توانید در مدتی کوتاه مشتری‌های زیادی را جذب کنید.

ساخت فونت

طراحی و ساخت فونت نیز یکی دیگر از کار‌هایی است که می‌توانید برای کسب در آمد از آن استفاده کنید. وقتی در این نرم افزار با تمرین بیشتر حرفه‌ای شدید، می‌توانید با ساخت فونت‌های خاص و جذاب درآمد داشته باشید. خودتان با یک حساب سرانگشتی می‌توانید بفهمید که سازنده این فونت‌ها چه درآمدی از فروش آن‌ها داشته است. شما می‌توانید فونت‌هایی که ساخته‌اید را در مارکت های فروش فونت ایرانی و حتی خارجی برای فروش قرار دهید.

کار به صورت فریلنسر

یکی از راه‌های خیلی خوب برای کسب درآمد از فتوشاپ این است که به صورت آزاد کاری پروژه بگیرید. برای این کار اول از همه باید در سایت‌های فریلنسری ثبت نام کنید. بعد از آن، روزمه‌‌ی خودتان را در این سایت‌ها بارگزاری کنید و نمونه کارهای‌تان را در سایت قرار دهید. بعد از انجام این کارها، باید به پروژه‌هایی که داخل این سایت‌ها ثبت می‌شود، پیشنهاد همکاری دهید.

در صورت تمایل کارفرما به همکاری با شما، بعد از اتمام پروژه هزینه از پیش تعیین شده به حساب شما واریز خواهد شد. حتی این امکان وجود دارد که در سایت‌های فریلنسری خارجی ثبت نام کنید و پروژه‌ها خارجی را انجام دهید. به این ترتیب درآمد دلاری از فتوشاپ خواهید داشت. خوبی فریلنسری این است که لازم نیست حتما در زمان مشخصی کار کنید و صبح زود سر کار بروید. این طوری خودتان مدیریت کارها را برعهده دارید و در خانه یا هرجای دیگری روی پروژه‌ها کار می‌کنید.

سخن آخر

در پایان یک نکته بسیار مهم برای موفقیت این است که حتما علاوه بر آشنایی با اصول بازاریابی، همزمان روی تقویت برند خود نیز کار کنید تا افراد بیشتری شما را بشناسند. اگر کسی کار شما را نبیند و نشناسد مانند این است که شما  یک فروشگاه  بسیار بزرگ و پر از محصولات در وسط بیابان دارید و هیچ کس شما رانمی شناسد که برای خرید نزد شما بیاید بنابراین برای توسعه کسب و کار‌های خود تا می‌توانید بر روی گسترش برند خود و تولید نمونه کار‌های با کیفیت تمرکز کنید.

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
105
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بهترین پکیج آموزش فتوشاپ

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش ورزش در خانه
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش های درس و مدرسه
فهرست