1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. زبان خارجی
  4. زبان ترکی
  5. چگونه زبان ترکی یاد بگیریم؟

چگونه زبان ترکی یاد بگیریم؟

نویسنده:

زمان مطالعه: 5 دقیقه

چگونه زبان ترکی یاد بگیریم؟

نویسنده:

مطالعه: 5 دقیقه

یادگیری زبان های جدید می تواند دامنه ارتباطتان را گسترده کند و فرصت های جدیدی را در زمینه کار، روابط دوستانه و سفر برای شما ایجاد کند. در سال‌های اخیر به دلیل فرصت های جذاب مهاجرتی به ترکیه، علاقه به یادگیری زبان ترکی در میان افراد بیشتر شده است. از مهمترین راهای تقویت مهارت های چهارگانه لیسنینگ (Listening)، رایتینگ (Writing)، ریدینگ (Reading) و اسپیکینگ (Speaking) شرکت در کلاس و مشاهده فیلم آموزش زبان ترکی است. که در مقاله چگونه زبان ترکی یاد بگیریم چندین روش مختلف را برای یادگیری زبان ترکی جمع آوری کرده ایم.

یادگیری زبان ترکی از طریق کلاس یا معلم خصوصی:

یادگیری زبان ترکی از طریق کلاس یا معلم خصوصی

یکی از روش های یادگیری زبان ترکی، کلاس خصوصی یا گروهی است. کلاس های خصوصی یا گروهی به صورت حضوری یا آنلاین برگزار می شوند، در  کلاس های خصوصی یا گروهی شما می توانید به صورت مستقیم با مدرس ارتباط داشته باشید و رفع اشکال کنید. مزیت دیگر کلاس های خصوصی یا گروهی تقویت مهارت اسپیکینگ است. البته اگر قصد دارید با هزینه کمتر و در زمان دلخواه خود اقدام به یادگیری زبان ترکی کنید، می توانید از پکیج‌های ویدیویی آموزش زبان ترکی استفاده کنید.

آموزش الفبا و گرامر زبان ترکی از طریق ویدیو های آموزشی:

آموزش الفبا و گرامر زبان ترکی از طریق ویدیو های آموزشی

همانطور که قبلا اشاره کردیم برای یادگیری زبان ترکی و صرفه جویی در وقت، هزینه، شما می توانید از آموزش‌های ویدیویی استفاده کنید. از مزیت های آموزش‌های ویدیویی تقویت مهارت های لیسنینگ (Listening)، رایتینگ (Writing) و ریدینگ (Reading) است. مهمترین مزیت آموزش های ویدیویی دسترسی به صورت مکرر است به این معنی که شما بارها و بارها می توانید آموزش ها را تماشا کنید و به طور کامل  مسلط شوید. از مزایای دیگر آموزش ویدیویی دسترسی سریع و آسان به آموزش ها در هر ساعت از شبانه روز است. شما می‌توانید در لیموناد به مجموعه آموزش‌های ویدیویی رایگان و غیر رایگان زبان ترکی دسترسی داشته باشید.

یادگیری آموزش زبان ترکی از طریق اپلیکیشن ها:

شما از طریق این پلتفرم ها می توانید مهارت های  (Listening)، (Writing) و (Speaking) را تمرین و تقویت کنید. در یادگیری زبان با استفاده از اپلیکیشن ها مشکل دسترسی همه روزه به مدرس یا ارتباط با شخصی که بتوانیم سوالات و رفع اشکالات را با آن شخص در میان بگذاریم وجود ندارد. به عنوان مثال اپلیکیشن های Babbel و Duolingo به شما این امکان را می دهد تا زبان ترکی استانبولی به راحتی بیاموزید. اپلیکیشن ها امکان زمان بندی و مدیریت برنامه را به شما می دهند، تا شما بتوانید از زمان های کوچک خودبرای یادگیری استفاده کنید. برای مثال این امکان را به شما می دهند که اگر در موقعیتی قرار داشتید که زمان کافی و شرایط مناسب برای یادگیری نداشتید در اپلیکیشن آن بخش از درسی را که در حال یادگیری هستید برای مدتی غیر فعال کنید.

یادگیری زبان ترکی از طریق آهنگ یا فیلم ترکی:

اهنگ و فیلم ترکی
یکی از راه های تقویت زبان شنیدن است، که باعث می شود توانایی درک و تلفظ شما تقویت شود. گوش‌دادن به آهنگ‌ و پادکست یا دیدن فیلم باعث می شود مهارت (Listening) افزایش پیدا کند. آهنگ و فیلم باعث می شود که شما با اصطلاحات عامیانه ترک زبانان آشنا شوید، نحوه بیان و تلفظ کلمات را یاد بگیرید و کلمات را روان و صحیح به زبان بیاورید.

تقویت مهارت رایتینگ (writing) در زبان ترکی:

مهارت نوشتن (writing) در کلیه زبان ها یکی از مهارت‌های اساسی در یادگیری زبان است. اما مهارت ریدینگ و رایتینگ ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. به این معنی که اگر مهارت ریدینگ شما خوب باشد به راحتی می توانید مهارت رایتینگ را تقویت کنید. گرامر را به خوبی یاد بگیرید و تقویت کنید زیرا گرامر در رایتینگ مهمتر از زمانی است که شروع به صحبت کردن می کنید. از روش های دیگر تقویت رایتینگ (writing) می توان به این موارد اشاره کرد:

  • نوشتن خاطرات روزانه
  • داستان نویسی
  • خلاصه نویسی
  • بالا بردن دایره لغات
  • پرداختن به جزییات در نوشته به جای کلیات
  • نوشتن انشاهای ساده و کوتاه
بیشتر بخوانید  دانلود کتاب منشن a1.1 تا b1.2

یادگیری زبان ترکی در شبکه اجتماعی، انجمن و گروه:

یادگیری زبان ترکی در شبکه اجتماعی، انجمن و گروه

یکی از بهترین راهها برای تقویت مهارت صحبت کردن (Speaking) به زبان ترکی استانبولی ارتباط برقرار کردن با افراد ترکی زبان است. شما می توانید با عضو شدن در انجمن ها و همچنین گروه های واتساپ و تلگرام  به صورت گروهی به گفتگو* با کسانی بپردازید که زبان مادری آنها ترکی استانبولی است. همچنین در این انجمن و گروه ها می توانید با افرادی که در زبان ترکی به صورت حرفه ای آشنا هستند به صحبت کردن بپردازید.

* در این مبحث این نکته قابل ذکر است که هنگام گفتگو با این اشخاص مراقب حریم شخصیتان باشید*

یادگیری زبان ترکی از طریق کتاب داستان کودکان:

کتاب کودکانکتاب‌ کودکان شامل واژه‌های ساده و جمله‌های روان است، که به نوآموزان در مهارت خواندن (Reading) کمک می‌کند. عکس های موجود در کتاب به شما کمک می کند تا کلمات در ضمیر ناخودآگاه شما ثبت شود و بهتر بتوانید با واژگان آشنا شوید. برای یادگیری بهتر این زبان، کتاب داستان صالح را به صورت pdf به همراه فایل صوتی از لینک زیر دانلود کنید. این کتاب برای نو آموزان و کسانی که هیچ آشنایی با زبان ترکی ندارند بسیار مناسب است.

فایل زیپ PDF کتاب صالح 1- 7  دانلود
فایل‌های صوتی کتاب 1-7  دانلود
فایل زیپ PDF کتاب 8 -10 دانلود
فایل‌های صوتی کتاب 8- 10 دانلود

یادگیری زبان ترکی از طریق اخبار و روزنامه:

روزنامه و اخبار

اخبار و خواندن روزنامه هم‌زمان مهارت‌ شنیدن (Listening) و خواندن (Reading) را تقویت می‌کند. از طریق خواندن مقالات، روزنامه ها و دیدن اخبار مختلف می توانید به یادگیری زبان ترکی بپردازید و دایره لغاتتان را در زمینه های سیاسی، اجتماعی و ورزشی بالا ببرید.

بیشتر بخوانید  معرفی بهترین دیکشنری آلمانی به فارسی

یادگیری و حفظ لغات زبان ترکی :

حفظ لغات

به طور کلی مهارت حفظ کردن لغات (to preserve) تاثیر بسیاری در یادگیری زبان دارد. حفظ کردن لغات مهارت خواندن، نوشتن و صحبت کردن را تقویت می کند.  برای تقویت مهارت حفظ کردن می توانید از روش های یاداوری، ریشه یابی، هم آوای ، کد گذاری و … استفاده کنید. در روش حفظ کردن لغات سعی کنید لغات را به حافظهٔ بلند مدت بسپارید و در جایگاه درستی در جملات استفاده کنید. هنگامی که لغات را در جمله قرار می دهید بهتر می توانید لغات را درک و به خاطر بسپارید.

تکرار، تمرین مداوم و مستمر

بدون شک موثر ترین راه در یادگیری زبان تکرار و تمرین است، تلاش های ما برای یادگیری زبان زمانی نتیجه می دهد که با تکرار و تمرین مداوم همراه باشد. تمرینات مهارت های چهارگانه را به صورت روزانه انجام دهید و برای تمرینات خود برنامه ریزی داشته باشید.

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
164
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آموزش زبان آنلاین

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
فهرست