1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. فیلم و انیمیشن
  4. ادوبی پریمیر
  5. ادیوس چیست ؟ | معرفی ویژگی ها و کاربردهای Edius

ادیوس چیست ؟ | معرفی ویژگی ها و کاربردهای Edius

نویسنده:

زمان مطالعه: 4 دقیقه

ادیوس چیست ؟ | معرفی ویژگی ها و کاربردهای Edius

ادیوس چیست ؟ | معرفی ویژگی ها و کاربردهای Edius

نویسنده:

مطالعه: 4 دقیقه

رای ویرایش و تدوین فیلم نرم افزارهای زیادی مانند Filmora ،Final Cut، بلندر، پریمیر و افترافکت وجود دارد، که هر کدام ویژگی‌ها و امکانات منحصر به فرد خود را دارند. در کنار نرم افزار‌های نامبرده شده نرم افزار ادیوس یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین نرم افزارها برای میکس و مونتاژ فیلم است، که دارای محیطی ساده است که افراد به راحتی می‌توانند از این نرم افزار برای میکس و مونتاژ انواع فیلم ها استفاده کنند. در مقاله ادیوس چیست؟ به بررسی و معرفی ویژگی‌ها و کاربردهای Edius می‌‌پردازیم.

ادیوس چیست؟

نرم‌افزار ادیوس در سال 2003 میلادی توسط کمپانی Canopus عرضه شد و سال‌ها بعد توسط کمپانی Gras Valley خریداری و ارتقا یافت. Edius یک نرم افزار ویرایش چند منظوره و غیر خطی جهت تدوین و میکس فیلم و صدا است، که به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای ویرایش فیلم شناخته می‌شود. این نرم افزار از کیفیت های بسیاری مانند HD , 3D , 4K SD و غیره پشتیبانی می‌کند. ادیوس روابط کاربری ساده و سرعت بسیار بالایی دارد و در ایران از محبوبیت زیادی برخوردار شده‌است. از ادیوس در مراکز بسیاری مثل آتلیه های فیلمبرداری، صدا‌و‌سیما ،استدیوهای گرافیکی، فیلم‌سازی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در لینک زیر لیموناد پکیج آموزش کامل ادیوس را برای شما کاربران عزیز قرار داده‌است. در این بصورت کامل به آموزش صفر تا صد نرم افزار تدوین فیلم ادیوس می پردازیم و بصورت تخصصی با ابزار و تکنیک‌های آن آشنا شوید.

آموزش کامل نرم افزار ادیوس از صفر تا صد

ویژگی های نرم افزار ادیوس (Edius) چیست؟

ویژگی های ادیوس

از قابلیت های ادیوس می‌توان به سبک بودن نرم افزار و سرعت بالا، تثبیت‌کننده‌ی تصاویر، ویرایش صدای پیشرفته، ساخت منوهای حرفه‌ای برای دیسک‌های ویدئویی و رایت مستقیم روی DVD و Blu-Ray اشاره کرد. که در ادامه به بررسی بیشتر قابلیت های ادیوس می پردازیم.

ترتیب ویژگی توضیحات

1

سرعت رندر بالا

درنرم افزار ادیوس شما نیازی به رندر کردن پروژه در هنگام کار با آن ندارید و تنها زمانی که می‌خواهید خروجی بگیرید باید رندر کردن را انجام دهید. همچنین در ادیوس شما می‌توانید سرعت سی پی یو برای خروجی گرفتن هر فایل را تعیین کنید.

2

نور پردازی یکی از مهمترین بخش‌های نرم‌افزار EDIUS نورپردازی، ترانزیشن­‌های دوبعدی، سه‌بعدی و تنظیم کنتراست فیلم می‌باشد، که شرکت سازنده توجه زیادی به این ویژگی داشته‌است و قابلیت‌های زیادی در این زمینه برای این نرم افزار قرارداده است.

3

درج زیرنویس و واترمارک ادیوس قابلیت اضافه کردن واترمارک و زیرنویس به صورت ثابت و یا متحرک را دارد. اما این قابلیت در ادیوس بسیار محدود است.

4

ذخیره فیلم در فرمت و کیفیت‌های مختلف ادیوس قابلیت پذیرش انواع فرمت‌های ویدئویی دارد و می تواند پروژه‌ها را در کیفیت و رزولوشن‌های مختلف مثل SD ،Full HD  4K، HDو 8k پشتیبانی کند در این صورت شما می‌توانید به صورت هم‌زمان تمام فرمت‌ و کیفیت ها را باهم ویرایش کنید.

5

محیطی ساده نرم افزار ادیوس در ابتدای ورود ازشما اطلاعات و مشخصاتی نظیر سایز، کیفیت و فرمت مورد دلخواه را برای انجام پروژه درخواست می‌کند و متناسب با انتخاب شما محیط و ابزار های نرم افزار را آماده می‌کند.
6 سازگاری با دیگر نرم افزار ها  نرم افزار دارای حجم کمی است و عملکرد بهتری با سیستم های رده پایین دارد و با انواع مختلف کارت­‌های کپچر و سخت‌افزارهای تدوین مربوط به Canopus به‌خوبی کار می‌کند. همچنین ادیوس قابلیت سازگاری کامل با آخرین سخت‌افزارها را دارد.

7

استفاده از افکت و اعمال تغییرات در طول اعمال تغییرات در پروژه، می‌توانید شاهد تغییرات اعمال شده بر روی فیلم باشید که بنا بر تصمیم خود می‌توانید این تغییرات را ذخیره و یا در صورت نیاز آن ها را لغو نمایید.

کاربرد و بازار کار ادیوس (Edius)چیست؟

نرم افزار ادیوس یکی از معروف ترین نرم افزار های ادیت و تدوین عکس و فیلم است که به صورت حرفه‌ای در بسیاری از شرکت‌های بزرگ فیلم‌سازی دنیا برای میکس و مونتاژ فیلم‌ به کار می‌رود. همانطور که در متن بالا اشاره کردیم ادیوس در آتلیه های فیلمبرداری، صدا و سیما، استدیوهای خبر ،استدیوهای گرافیکی و فیلم سازی کاربرد دارد. همچنین تدوين‌گران فيلم مي‌توانند در شرکت‌هاي تبليغاتي به صورت پروژه‌ای از این نرم افزار استفاده کنند. ادیوس در ادیت تصویر و تدوین فیلم نظیر مستند، تله، سینمایی، جشن، ادیت انیمیشن و ساخت کلیپ عروسی کاربرد دارد. کاربران مشغول در این زمینه می توانند به عنوان ادیتور و تدوینگر در دفاتر و استودیوهای تصویر سازی مشغول بکار شوند. همچنین می توانند به صورت انفرادی در استودیو‌های خانگی مشغول به کار و کسب در آمد کنند.

تفاوت پریمیر و ادیوس چیست؟

تفاوت پریمیر و ادیوس

مقایسه دو نرم‌افزار به صورت جزیی اشتباه است زیرا دو دارای قابلیت‌های منحصر به فردی است، که بنا به نیاز کاربر هر نرم‌افزار می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. در ادامه به بررسی برخی تفاوت های کلی دو نرم افزار ادیوس و پریمیر می پردازیم:

  1. نرم افزار ادیوس به دلیل سرعت بالا در محیط کار و رندر کردن بیشتر مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد، زیرا نرم افزار پریمیر محیط کاربری کندی دارد و سرعت رندر کردن این نرم افزار کندتر از ادیوس است.
  2. نرم افزار پریمیر به جز تدوین فیلم و افکت گذاری جلوه های ویژه، قابلیت اتصال به فتوشاپ و افترافکت و Audition را برای کاربر ایجاد کرده است.
  3. به دلیل حجم زیاد پروژه در زمان کار کردن با پریمیر، در سیستم های ضعیف ممکن است که نرم‌افزار برای دفعاتی بازو بسته شود، اما در ادیوس این اتفاق کمتر رخ می‌دهد.
  4. با توجه به حرفه‌ای‌تر بودن نرم افزار پریمیر فرایند یادگیری و کار با نرم‌افزار پریمیر نسبت به ادیوس پیچیده تر و زمان‌برتر است.

    لیموناد پکیج ارزشمند آموزش نرم افزار پریمیر را در اختیار شما عزیزان قرار داده‌است. در دوره رایگان آموزش پریمیر قصد داریم به آموزش کاربردی و مفهومی نرم افزار پریمیر نسخه 2019 از سطح مقدماتی تا متوسط بپردازیم.

    آموزش نرم افزار پریمیر

  5. نرم افزار ادیوس را می توانید بدون نصب افزونه استفاد کنید، این نرم افزار بدون نصب افزونه به طور تقریبی 90 درصد از نیاز کاربران خود را برطرف می کند. اما اگر همراه با نصب افزونه هایی نظیر  prodad, new blue, vita scans باشد صد در صد نیاز کاربران را رفع خواهد کرد و دیگر نیازی به نصب نرم افزار هایی مثل DVD , Bluray  نیست. در حالی که برای نرم افزار پریمیر و ساخت DVD و Bluray  شما باید نرم افزار هایی مانند adobe encore  نصب کنید.
بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
99
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشخصه که علاقمند به یادگیری در حوزه فیلم و انیمیشن سازی هستید.

کد تخفیف: ab38fa66dz

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش های درس و مدرسه
فهرست