1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. زبان خارجی
  4. زبان انگلیسی
  5. 10 رمان انگلیسی برای تقویت زبان

10 رمان انگلیسی برای تقویت زبان

نویسنده:

زمان مطالعه: 6 دقیقه

10 رمان انگلیسی برای تقویت زبان

10 رمان انگلیسی برای تقویت زبان

نویسنده:

مطالعه: 6 دقیقه

خواندن رمان‌ها به زبان انگلیسی می‌تواند برای تقویت زبان بسیار موثر و اثرگذار باشد. خواندن رمان، مهارت درک مطلب و تحلیل شما را ارتقاء می‌دهد و ساختار‌های گرامری که از قبل با آن‌ها آشنا بودید را در حافظه یادآوری و تثبیت می‌کند. در نهایت رمان خواندن یکی از راه‌های یادگیری اصطلاحات (idioms) و الگوی جملات (sentence pattern) زبان انگلیسی است که سطح توانایی اسپیکینگ شما را به پیشرفته، تبدیل می‌کند. این رمان ها در 3 سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته قرار دارد که در ادامه به معرفی 10 رمان انگلیسی برای تقویت زبان می‌پردازیم.

رمان انگلیسی سطح مبتدی برای تقویت زبان

برای افراد مبتدی خواندن رمان انگلیسی برای تقویت زبان درشروع می‌تواند دشوار باشد. در انتخاب کتاب باید توجه کنید که حجم کمی داشته باشد تا خواندن آن برای شما امکان‌پذیر باشد. برای مثال می‌توان به کتاب‌های مصور و کمیک اشاره کرد که دارای زبان و ساختار گرامری ساده هستند. در مقاله 10 رمان انگلیسی برای تقویت زبان با چند رمان انگلیسی مناسب سطح مبتدی آشنا می‌شوید.

خاطرات یک بچه چلمن

خاطرات یک بچه چلمن (Diary of a wimpy kid) یک مجموعه کمیک انگلیسی است که داستان زندگی شخصیت اصلی را در قالب خاطره‌نویسی روزانه، روایت می‌کند. این کتاب به دلیل داشتن تصویرسازی‌ها و زبان ساده و صمیمی که دارد، برای زبان‌آموزان سطح مبتدی مناسب است. خواندن این رمان به شما کمک می‌کند با انواع مکالمه روزمره و کلمات رایج در آن‌ها آشنا شوید. برای آشنایی بیشتر با تکنیک‌های خواندن رمان انگلیسی مقاله تقویت زبان انگلیسی با رمان را مطالعه بفرمایید.

خاطرات یک بچه چلمن (Diary of a wimpy kid)

پیرمرد و دریا

رمان پیرمرد و‌ دریا (The old man and the sea) اثر ارنست همینگوی (Earnest Hemingway)، درباره یک ماهیگیر پیر است که برای صید یک نیزه‌ماهی تلاش می‌کند. پیر‌مرد شاگردی به نام مانولین دارد که به اجبار والدینش در کنار ماهیگیران به کار مشغول شده است و برخلاف مخالفت‌های آن‌ها درباره نزدیک شدن به پیر‌مرد، همچنان به معاشرت با او می‌پردازد. اگر به‌دنبال رمان‌های کوتاه اما عمیق و با‌معنا هستید، این رمان یک کتاب مناسب برای شروع خواندن رمان‌های انگلیسی است.

پیرمرد و‌ دریا (The old man and the sea) اثر ارنست همینگوی (Earnest Hemingway)

ناطور دشت

ناطور دشت (The catcher in the rye)، اثر J.D.SALNGER  رمانی روان و خواندنی درباره چالش‌های زندگی یک نوجوان به نام هولدن است که علاوه‌ بر ایجاد فضایی صمیمی بین راوی و خواننده، دیدگاه انتقادی بر ارزش‌های دهه 50 میلادی به همراه دارد. از آنجایی که این کتاب توسط راوی از زمان حال با رجوع به گذشته روایت می‌شود، به طور مکرر از گرامر‌ها و ساختارهای جملات گذشته استفاده می‌کند که می‌تواند برای آشنایی بیشتر با این زمان فعل یعنی past tense، مفید باشد.

ناطور دشت (The catcher in the rye)

رمان انگلیسی سطح متوسط برای تقویت زبان

اگر از زبان‌آموزان سطح متوسط یا intermediate هستید، انتخاب‌های زیادی برای خواندن در اختیار دارید. بیشتر کتاب‌های معاصر، که حجمی بین 25,000 تا 50,000 کلمه دارند، در این سطح دسته‌بندی می‌شوند. در ادامه با 3 رمان انگلیسی برای تقویت زبان برای سطح متوسط آشنا می‌شوید.

و آنگاه هیچ‌کس نماند

و آنگاه هیچ‌کس نماند (And then there were none) که با نام ده بچه زنگی هم به چاپ رسیده است، از پرفروش‌ترین رمان‌های جنایی تاریخ و اثر آگاتا کریستی است. داستان از جایی شروع می‌شود که 7 مرد و 3 زن برای گذراندن تعطیلات به جزیره دورافتاده‌ای دعوت می‌شوند. به زودی یکی از این افراد به قتل می‌رسد و افراد باقیمانده باید معمای این قتل را بدون حضور یک کارآگاه حل کنند. کتاب و آنگاه هیچ‌کس نماند، معمای قتلی جذاب با سرعت (pace) مناسب و پایان‌بندی به یادماندنی است.

نکته: معمای قتل یا murder mystery از محبوب‌ترین ساب‌ژانر‌های معمایی است که در بسیاری از کتاب‌های کلاسیک نقش پررنگی دارد. آگاتا کریستی اولین نویسنده‌ای بود که در این ژانر از تکنیک‌ راوی غیرقابل‌ اعتماد یا unreliable narrator استفاده کرد. این تکنیک همچنان به عنوان یکی از ابزار‌های ادبی رایج در ادبیات و سینما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

و آنگاه هیچ‌کس نماند (And then there were none) اثر اگاتا کریستی

گوی شیشه‌ای

سیلویا پلات (Sylvia Plath) نویسنده و شاعر آمریکایی، آثار زیادی برای علاقمندان به زبان و ادبیات انگلیسی در سطح متوسط دارد. یکی دیگر از 10 رمان انگلیسی برای تقویت زبان، رمان گوی شیشه‌ای (The bell jar) است. این کتاب درباره دانشجوی کالجی است که آرزوی شاعر شدن را در سر دارد و به مدت یک ماه برای کارآموزی به یک مجله ادبی دعوت می‌شود. این کتاب از نظر لغات و عناصر روایت آنقدر غنی است که خواندن آن را به تجربه‌ای لذت‌بخش و مفید تبدیل می‌کند. رمان مجلات خلاصه نشده سیلویا پلات (The Unabridged Journals of Sylvia Plath)، از دیگر آثار این نویسنده است که متن‌های کوتاهی دارد و به زبان‌آموزان سطح متوسط پیشنهاد می‌شود.

رمان گوی شیشه‌ای (The bell jar) اثر سیلویا پلات

راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب (A good girl’s guide to murder) نوشته هالی جکسون (Holly Jackson)، اولین کتاب در یک مجموعه سه‌جلدی است.این کتاب در مورد فردی به نام  پیپا است که برای انجام پروژه مدرسه خود به سراغ پرونده‌ قتل یکی از دانش‌آموزان سابق مدرسه می‌رود و در طی تحقیقات خود به حقایق و مدارک جدیدی دست پیدا می‌کند. به عقیده برخی از خوانندگان، این کتاب دارای قلمی شبیه آگاتا کریستی است و از بهترین کتاب‌های جنایی معاصر برای علاقمندان این ژانر محسوب می‌شود.

کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب (A good girl’s guide to murder) نوشته هالی جکسون (Holly Jackson)

داستان‌های شرلوک‌هلمز

اتود در قرمز لاکی (A study in scarlet)، اولین داستان از مجموعه داستان‌های مشهور شرلوک‌هلمز که با عنوان مشاهده سرخ هم شناخته می‌شود، کتابی پیشرونده سریع (fast-paced) برای علاقه‌مندان ژانر معمایی است. دوستی دکتر واتسون و شرلوک در این داستان آغاز می‌شود و به زودی پلیس برای حل دو معمای قتل از شرلوک کمک می خواهد. اگرچه این کتاب یک اثر کلاسیک به شمار می‌رود، روان و خواندنی است و به زبان‌آموزان سطح متوسط پیشنهاد می‌شود.

مجموعه داستان‌های مشهور شرلوک‌هلمز

یادگیری زبان انگلیسی برای من یک سفر معنی‌دار به دنیایی جدید از فرهنگ، ارتباط و فرصت‌ها بوده است. یکی از روش‌های یادگیری زبان انگلیسی استفاده از پکیج‌های آموزشی است. لیموناد یکی از بهترین منبع‌های یادگیری زبان خارجی است که در آن تمامی پکیج‌ها به صورت رایگان و هم‌چنین غیر رایگان و مناسب برای گروه‌های سنی مختلف تهیه شده‌اند.

پکیج‌های آموزشی زبان انگلیسی

رمان انگلیسی سطح پیشرفته برای تقویت زبان

در سطح پیشرفته، می‌توانید روی بهبود مهارت‌های درک مطلب، توانایی تحلیل و نقد آثار ادبی و آشنایی با ساختارهای گرامری پیشرفته تمرکز کنید. برای این منظور کتاب‌های کلاسیک، ادبی و دارای چندین خط داستانی، بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شوند. در ادامه به چند رمان انگلیسی برای تقویت زبان در سطح پیشرفته اشاره می‌کنیم.

مردم عادی

کتاب مردم عادی (Normal people) یک داستان عاشقانه معاصر است که زندگی کانل و ماریان را از دوران نوجوانی تا بزرگسالی دنبال می‌کند. سالی رونی (Sally Rooney) در این کتاب به فراز و نشیب‌های زندگی اجتماعی، چالش‌های مهاجرت، تحصیل و شکل‌گیری هویت پرداخته است. داستان مردم عادی نگاهی انتقادی به اختلاف طبقاتی دارد و اشاره‌های متعددی به اسطوره‌های تاریخ ادبیات می کند که برای دوست‌داران ادبیات قابل توجه هستند.

کتاب مردم عادی (Normal people) اثر سالی رونی (Sally Rooney)

تصویر دوریان گری

تصویر دوریان گری (The picture of Dorian Gray) کتابی کلاسیک با سطح زبان پیشرفته است. این کتاب، داستان دوستی دوریان با نقاشی ماهر را روایت می‌کند که می‌خواهد پرتره‌ای از او بکشد. با دیدن تصویر پرتره خود، دوریان آرزو می‌کند هرگز زیبایی و جوانی خود را از دست ندهد و نقاشی اسرار‌آمیزش عواقب خسارت‌زایی برای او به وجود می‌آورد. این کتاب، روایتی فلسفی و عمیق درباره فساد، سطحی‌نگری و زندگی تجملاتی در جامعه است. وجود انواع نماد‌گذاری (symbolism)، وقایع غیر‌منتظره (plot twists) و داستان‌نویسی استعاره‌ای (metaphorical writing)، تصویر دوریان گری را به یک مورد‌کاوی (case study) زبان انگلیسی تبدیل کرده‌اند.

تصویر دوریان گری (The picture of Dorian Gray)

بلندی‌های بادگیر

بلندی‌های بادگیر (Wuthering heights) اثر امیلی برونته (Emily Brontë) در زمان انتشار خود، رمانی تحول‌آفرین در زمینه ادبیات محسوب می‌شد چراکه از کلیشه‌های همیشگی داستان‌های عاشقانه فاصله زیادی داشت. در این داستان، رابطه عاشقانه هیتکلیف و کاترین بعد از مدتی با موانع زیادی رو‌به‌رو می‌شود. وقتی کاترین به اجبار برادرش با مردی از یک خاندان ثروتمند ازدواج می‌کند، هیتکلیف تصمیم به انتقام می‌گیرد. بلندی‌های بادگیر کتابی درباره تعلق، جدایی و کینه است که در فضایی گوتیک روایت می‌شود. توجه به نمادها و موتیف‌های متعدد در این داستان، به شما در یادگیری عناصر ادبی در زبان انگلیسی کمک می‌کند.

نکته: موتیف (motif) یک ابزار ادبی است که در آن نویسنده برای تاکید بیشتر روی یک عنصر از داستان، آن را به دفعات تکرار می‌کند. موتیف‌ها ارزش و معنی خاصی در پلات دارند و می توانند یک دیالوگ، نوع خاصی از فضاسازی یا حتی یک شیء باشند.

بلندی‌های بادگیر (Wuthering heights) اثر امیلی برونته (Emily Brontë)

سخن آخر

در هر سطحی از زبان انگلیسی که باشید می‌توانید با خواندن رمان انگلیسی، مهارت‌های خود را تقویت کنید. با به کارگیری یک دیکشنری یا استفاده از کتاب‌خوان الکترونیکی، همزمان با دنبال کردن متن می‌توانید معنی کلمات ناآشنا را جست‌و‌جو کنید تا درک بیشتری از داستان داشته باشید. امیدورام از مقاله 10 رمان انگلیسی برای تقویت زبان لذت برده باشید.

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آموزش زبان آنلاین

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
فهرست