1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. توسعه فردی
  4. اعتماد به نفس و عزت نفس
  5. مبارزه با کرونا با راهکارهای روانشناختی و مراقبه

مبارزه با کرونا با راهکارهای روانشناختی و مراقبه

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مقابله با کرونا

مبارزه با کرونا با راهکارهای روانشناختی و مراقبه

مطالعه: 2 دقیقه

مادر بیماری ها استرس است! حتی پزشکان عمومی و تخصصی نیز به کاهش تنش و استرس بعنوان راهکار اصلی مبارزه با کرونا و بالابردن سیستم ایمنی بدن اشاره می کنند.

نکات روانشناختی ذیل می تواند به آرامش و حال بهتر شما کمک کند تا با قدرت به مبارزه با کرونا برویم.


گفتگو کنید

با اعضای خانواده یا دوستان از احساسات طبیعی حال حاضرتان (مثل ترس، بی حوصلگی، کلافگی، خشم..) صحبت کنید اینکار کمک می کند شنیده بشید و حسِ آرامش به شما هدیه می دهد.

هیچ چیز باقی نمی ماند

این نکته را به خودتون یادآوری کنید که هر سختی ای گذران است همانطور که خوشی ها گذرا است، پس به روزهای بدور از ویروس و بیماری امید داشته باشید تا اضطراب و تنش کمتر شود و بتوانید به فعالیت هایتان ادامه دهید.

تمرینات مراقبه و یوگا مناسب دوران حضور در خانه

حرکات کششی و توجه به تنفس هایتان (شمارش تنفس و توجه به دم و بازدم) همگی کمک می کنند تا از شر افکار دلهره آور رهایی یابید و افسردگی و اضطراب کمتری داشته باشید.

در شرایطی که بیشتر در خانه می مانیم و باشگاه های ورزشی و مکان های ورزشی تعطیل هستند تمرین ورزشی در خانه به ایمنی بدن شما کمک می کند.

(لینک 10 ساعت آموزش یوگا در خانه)

تحقیقات جدید در مجلات روانشناسی معتبر دنیا نشان داده است که یوگا به عنوان درمان کمکی برای رفع استرس و بخصوص افسردگی اثرات بلند مدت مثبت و پایداری دارد همچنین به رفع استرس های شغلی و حملات استرس در موقعیت های بحرانی کمک می کند.با تمرینات یوگا میتوانیم به “اینجا و اکنون” تمرکز کرده چیزی که باعث میشود از فکر گذشته و یا نگرانی های آینده و افکار منفی و مزاحم‌دور شویم و آرامش را تجربه کنیم.

چالش را به فرصت تبدیل کنید و از کرونا جلوگیری کنید

لیستی از کارهای مورد علاقه یا عقب افتاده بنویسید تا در زمانهای آزاد به عنوان تفریح یا کار انجام شان دهید. نوشتن روی کاغذ بهتون حس انتخاب میده و کمک میکنه راحت تر انتخاب و انجام بدید. مثل کارهای عقب افتاده، نزدیکی و صمیمیت بیشتر با اعضای خانواده با گفتگو یا بازی، آرامش و سکوت، کتابخوانی، فیلم دیدن حتی برنامه ریزی برای سال جدید.

تهیه و انتشار محتوای آموزشی از مهارتی که بلد هستید می تواند به برند شخصی شما کمک کند و برای شما درآمد حاصل کند، هر سال تعداد زیادی محتوا در عید نوروز تهیه می شود و صاحبان علم و مهارت اقدام به تهیه جزوه، نوشتن کتاب و ساخت دوره های آموزشی می کنند و کرونا باعث شده مانند عید نوروز فرصت طلایی در ختیار فرصت طلب ها قرار گیرد. (لینک نحوه ساخت آموزش ویدیویی)

تغدیه سالم

ویتامین D، سبزیجات و آب کافی بنوشید. تا از نفوذ کرونا جلو گیری کنید.برای جذب ویتامین D از خورشید بهتر است که کف دستان خود را در مقابل نور خورشید قرار دهید، همچنین توجه کنید که از پشت شیشه قابل قبول نیست و باید نور مستقیم خورشید به شما بتابد.

همچنین اگر پارک نزدیک شما است با رعایت نکات بهداشتی کمی قدم زدن در شرایطی که بیشتر در خانه هستید به شما کمک می کند.

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
دسته بندی:
اعتماد به نفس و عزت نفسسلامت جسمیسلامت روانییوگا
برچسب‌ها: ,
429
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش های درس و مدرسه
فهرست