1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. طراحی و گرافیک
  4. ادوبی فتوشاپ
  5. هوش مصنوعی ادوبی فایرفلای چیست؟ Adobe Firefly

هوش مصنوعی ادوبی فایرفلای چیست؟ Adobe Firefly

نویسنده:

زمان مطالعه: 4 دقیقه

هوش مصنوعی ادوبی فایرفلای چیست؟ Adobe Firefly

هوش مصنوعی ادوبی فایرفلای چیست؟ Adobe Firefly

نویسنده:

مطالعه: 4 دقیقه

ادوبی فایرفلای (Adobe Firefly) یک پلتفرم جذاب تازه وارد از شرکت ادوبی، سازنده برنامه‌های پرکاربرد فوتوشاپ، ایلوستریتور و پریمیر می‌باشد. این تکنولوژی در حال حاضر به صورت نسخه آزمایشی به رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. در ادامه به بررسی قابلیت‌های این هوش مصنوعی و هم‌چنین تفاوتش با دیگر رقبا در حیطه طراحی گرافیک می‌پردازیم.

کاربرد هوش مصنوعی در فتوشاپ

کاربرد هوش مصنوعی در فتوشاپ

هوش مصنوعی در فتوشاپ مثل دیگر ابزار‌های این برنامه امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در واقع مانند یک دستیار باهوش به کاربر کمک می‌کند تا خروجی با کیفیت‌تر و جذاب‌تری را ارائه دهد. از جمله کاربرد‌های هوش مصنوعی در فتوشاپ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • انتخاب عناصر موجود در عکس به کمک ابزار Select Subject
  • انتخاب بهترین نقطه فوکوس در عکس با استفاده از ابزار Focus Area
  •  تشخیص خودکار نوارهای رنگی در تصویر با استفاده از ابزار Color Range
  •  ایجاد خطوط و اشکال هندسی با استفاده از ابزار Shape

برای آموزش ادیت حرفه‌ای عکس به کمک ابزار‌های فتوشاپ پکیج‌های جامع سایت لیموناد مانند:

و دیگر آموزش‌ها به شما در خلق تصاویر حرفه‌ای کمک می‌کند.

آموزش فتوشاپ

بیشتر بخوانید  حل مشکل برعکس نوشتن فارسی در فتوشاپ

هوش مصنوعی ادوبی فایرفلای (Adobe Firefly) چیست؟

هوش مصنوعی ادوبی فایرفلای (Adobe Firefly) چیست؟

ادوبی فایرفلای جدیدترین ساخته شرکت ادوبی است که برای افزایش سرعت و هم‌چنین بهبود فرآیند طراحی تصاویر، در مارس سال 2023 به صورت رسمی به بازار عرضه شد و می‌توان از قابلیت‌هایش بعد افزودن آن به بروزترین نسخه فتوشاپ ( 24.6 یا 24.5) استفاده کنید.

از زمان معرفی فایرفلای تاکنون بیش از 200 میلیون تصویر به کمک این قابلیت جدید ادوبی طراحی شده‌است. محبوبیت این ابزار جدید باعث شد تا تنها ظرف دو هفته 150 میلیون تصویر جدید خلق شود. در ادامه به بررسی ویژگی‌های این مولد پر قدرت می‌پردازیم.

تفاوت هوش مصنوعی فایرفلای با دیگر هوش مصنوعی ها

تفاوت هوش مصنوعی فایرفلای با دیگر هوش مصنوعی ها
Adobe Firefly

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های فایرفلای با دیگر هوش مصنوعی‌های مشابه در رعایت حق کپی رایت تصاویر است. در این ابزار فقط از فایل‌های موجود در Adobe Stock استفاده می‌شود که متعلق به خود شرکت ادوبی می‌باشد. بنابراین استفاده از فایل‌های آن نقض کپی رایت محسوب نمی‌شود.

البته این تنها تفاوت فایرفلای به شمار نمی‌رود، بلکه تفاوت‌های دیگری وجود دارد که در فایل ویدیویی زیر به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. 

قابلیت های ادوبی فایرفلای

با اینکه هنوز مدت زیادی از انتشار هوش مصنوعی Adobe Firefly نگذشته است با این حال دارای ویژگی‌های جذابی است که در مقایسه با رقبایی مانند Midjourney، Stable Diffusion و…بسیار قدرتمند ظاهر شده‌است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

قابلیت تبدیل نوشته به عکس

تبدیل عکس به نوشته در هوش مصنوعی ادوبی فایرفلای

یکی از هیجان‌انگیز‌ترین قابلیت‌های این ابزار طراحی تصویر بر اساس نوشته‌های شماست! در واقع با توصیف یک شرایط می‌توانید یک تصویر با کیفیت خلق کنید. بدین ترتیب بدون داشتن مهارت خاصی در طراحی‌های گرافیکی صرفا با نوشتن چند جمله انگلیسی می‌توانید تصورات ذهنی خود را به واقعیت تبدیل کنید.

بیشتر بخوانید  هوش مصنوعی بینگ چیست؟ + روش استفاده

البته پیش از فایرفلای ابزار‌های دیگری نیز این کار را انجام می‌دادند اما تفاوت اصلی در استفاده از تصاویر اختصاصی کتابخانه ادوبی می‌باشد. بنابراین علاوه به بر خلق یک اثر هنری با کیفیت، حق کپی رایت نیز عایت می‌شود.

قابلیت ایجاد تغییر در اجزاء تصویر

تغییر لباس با هوش مصنوعی فایرفلای

به کمک فایرفلای می‌توانید در اجزائ موجود در تصویر تغییراتی اعمال کنید. به طور مثال می‌توانید با این ابزار لباس‌های سوژه را تغییر دهید یا به تصویر مد نظر اشیاء را اضافه کنید. هم‌چنین می‌توانید جزئیاتی را که به آن‌ها نیاز ندارید از تصویر حذف کنید.

خلق متن با افکت و ایجاد بافت و سبک‌های متنی

خلق متن با افکت و ایجاد بافت و سبک‌های متنی با هوش مصنوعی فایرفلای

طراحی متن با افکت‌های مختلف یک پروسه وقت‌گیر و نیازمند آشنایی با مهارت‌های طراحی است. اما به کمک فایرفلای در مدت زمانی بسیار کوتاه می‌توانید متن خود را با فونت و دیزاین دلخواهتان طراحی کنید. هم‌چنین فقط با چند دستور ساده می‌توانید بافت متن را به یک بافت فلزی، پشمی یا حتی برگ درختان تبدیل کنید. این کار صرفا به کمک این ابزار و بدون دخالت کاربر انجام می‌پذیرد.

نحوه دسترسی به ادوبی فایرفلای

برای دسترسی به فناوری جدید شرکت ادوبی لازم است در این سایت ثبت نام کنید. برای آموزش نحوه دسترسی به ادوبی فایرفلای قسمتی از آموزش “آموزش کار با هوش مصنوعی Adobe Firefly برای ساخت عکس” را به صورت رایگان برای شما قرار داده‌ایم. البته لازم به ذکر است برای استفاده از این سایت باید از ابزار‌ها یا اپلیکیشن‌های تغییر IP استفاده کنید.

سخن آخر

افزایش سرعت طراحی، نوآوری و خلاقیت در تصاویر، دسترسی به یک کتابخانه طراحی و هزاران مزیت دیگر این هوش مصنوعی موجب شد تا در مدت زمانی کوتاه کاربران زیادی از سراسر دنیا مجذوب ادوبی فایرفلای شوند.

بیشتر بخوانید  هوش مصنوعی بینگ چیست؟ + روش استفاده

در دوره “آموزش کار با هوش مصنوعی Adobe Firefly برای ساخت عکس” تمام نکاتی که برای طراحی با ادوبی فایرفلای نیاز دارید به صورت جامع در اختیار شما قرار میگیرد از جمله مواردی که در این دوره می‌آموزید:

  • تولید تصویر با پیام های متن
  • ایجاد جلوه‌های متنی عالی
  • ساخت کامپوزیت با فایرفلای و فتوشاپ

تنها با گذراندن این دوره 35 دقیقه‌ای می‌توانید تصاویر خلاقانه و با کفیتی را در مدت زمانی بسیار کوتاه خلق کنید.

آموزش کار با هوش مصنوعی Adobe Firefly برای ساخت عکس

 

البته از طرف دیگر با وجود اینگونه امکانات، موقعیت شغلی طراحان زیادی در حال حاضر به خطر افتاده است. اما سوال اصلی اینجاست که با تکامل این قبیل ابزار‌ها، آیا هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین دستان هنرمند گرافیست‌های واقعی شود؟ شما آینده هوش مصنوعی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

4 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • شاید تا چند سال پیش تصور میشد هوش مصنوعی نتونه جایگزین انسان بشه، مخصوصا در حیطه هنر که نیاز به خلاقیت داره، اما الان ابزارهایی طراحی شدن که به زیبایی با ترکیب خلاقیت و داده هایی که از قبل دارن، تصاویر شگفت انگیزی خلق میکنن. من فکر میکنم اینده انسان بسیار تحت تاثیر قدرت گرفتن هوش مصنوعی خواهد بود. بیش از اونچیزی که تصور میکنیم.

    پاسخ
    • کیمیا ناجی
      21 مرداد 1402 10:42

      سلام ممنون از اینکه نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتین🌻
      بله درسته قطعا در آینده سرنوشت انسان به دلیل حضور گسترده هوش مصنوعی در صنایع مختلف بسیار تحت تاثیر قرار میگیره و این هم میتونه مثبت باشه و هم منفی…

      پاسخ
  • شاید در نگاه اول فکر کنیم هوش مصنوعی میتونه جای انسان رو بگیره اما به نظر من مغز انسان بسیار تکامل یافته تر و خلاق تر از هر هوش مصنوعی است و هوش مصنوعی به عنوار یک یار کمکی قطعا میتونه به انسان ها در پیشرفتشون کمک بزرگی کنه و مثل هر ابزار دیگه ای ممکنه صدمه هم بزنه اما اینکه مفید باشه یا مضر هم خود انسانها تعیین میکنن

    پاسخ
    • کیمیا ناجی
      30 مرداد 1402 19:58

      سلام ممنون از اینکه نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتین🌻
      به نکته جالبی اشاره کردین اینکه این فناوری تا چه اندازه میتونه مفید یا مضر باشه بیشتر در اختیار توسعه دهندگانه هوش مصنوعیه

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بهترین پکیج آموزش فتوشاپ

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش ورزش در خانه
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش های درس و مدرسه
فهرست