1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. فیلم و انیمیشن
  4. انیمیشن
  5. نرم افزار تون بوم هارمونی چیست ؟ | کاربرد و ویژگی های Toon Boom Harmony

نرم افزار تون بوم هارمونی چیست ؟ | کاربرد و ویژگی های Toon Boom Harmony

نویسنده:

زمان مطالعه: 6 دقیقه

نرم افزار تون بوم هارمونی چیست ؟ | کاربرد و ویژگی های Toon Boom Harmony

نرم افزار تون بوم هارمونی چیست ؟ | کاربرد و ویژگی های Toon Boom Harmony

نویسنده:

مطالعه: 6 دقیقه

رشد و توسعه نرم افزارهای انیمیشن سازی باعث بهبود و سادگی فرایند تولید انیمیشن شده‌است. نرم افزار تون بوم هارمونی یکی از بهترین و جدیدترین نرم افزارها در این زمینه است. این نرم افزار با قابلیت‌های فوق العاده‌ای که دارد، به راحتی امکان ساخت انیمیشن‌های دوبعدی را به کاربران می‌دهد. در مقاله‌ی نرم افزار تون بوم هارمونی چیست؟ به بررسی کامل کاربرد و ویژگی های نرم افزار Toon Boom Harmony پرداخته‌ایم و در ادامه تفاوت‌های آن با نرم افزار موهو را مورد بررسی قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید!

نرم افزار تون بوم هارمونی چیست؟

همانطور که اشاره شد، نرم افزار تون بوم هارمونی یکی از بهترین نرم افزارهایی است، که در زمینه تولید انیمیشن‌های دو بعدی، امکانات زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. که هر فردی می‌تواند با استفاده از ابزارهای این نرم افزار فوق العاده، به راحتی انیمیشن دلخواه خود را با کیفیت بالا تولید کند. حتی افرادی که آماتور هستند نیز به راحتی و با یادگیری نرم افزار Toon Boom Harmony می‌توانند پا به این عرصه بگذارند.

نرم افزار تون بوم هارمونی چیست

نرم افزار Toon Boom Harmony چه قابلیت‌هایی دارد؟

تون بوم هارمونی تمام امکاناتی که برای ساخت یک انیمیشن فوق العاده نیاز داشته باشید، در اختیارتان قرار خواهد داد. از صداگذاری تا انواع حرکت کاراکتر و ریگ بندی در این برنامه قابل انجام است. در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین قابلیت‌های این نرم افزار پرداخته‌ایم:

بیشتر بخوانید  اصول مقدماتی ساخت انیمیشن

امکان ذخیره انیمیشن با فرمت‌های مختلف در تون بوم هارمونی

یکی از ویژگی‌های این برنامه این است که کاربر می‌تواند در نهایت انیمیشن خود را در فرمت‌های دلخواه خود ذخیره کند. از این فرمت‌ها می‌توان برای شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، یوتیوب، فیس بوک و … استفاده کرد.

امکان استفاده از نقاشی‌های اسکن شده به عنوان کاراکتر

خیلی از کاربران فعال در حوزه ساخت انیمیشن علاقه زیادی به نقاشی و خلق کاراکتر با نقاشی دارند. نرم افزار تون بوم هارمونی این امکان را به کاربران داده‌است تا بتوانند از نقاشی‌های اسکن شده خود نیز استفاده کنند. پس شما می‌توانید کاراکتر‌های دلخواه خود را روی کاغذ طراحی و سپس وارد نرم افزار کنید.

امکان استفاده از نقاشی‌های اسکن شده به عنوان کاراکتر

ابزارهای پیشرفته تون بوم هارمونی برای نقاشی

علاوه بر اینکه می‌توان نقاشی دلخواه را از طریق سایر نرم افزارها طراحی و در تون بوم هارمونی استفاده کرد، این نرم‌افزار ابزارهای پیشرفته‌ای برای کاربران در نطر گرفته‌است که با آن‌ها می‌توانند طراحی کاراکتر را در محیط برنامه انجام دهند.

ابزارهای پیشرفته تون بوم هارمونی برای نقاشی

امکان دسترسی به انواع افکت‌ها در تون بوم هارمونی

در نرم افزار تون بوم هارمونی پکیج کاملی از افکت ها وجود دارد. کاربران می‌توانند با استفاده از انواع افکت و سایه‌ای که در تون بوم هارمونی وجود دارد، برای طبیعی‌تر جلوه دادن انیمیشن بهره بگیرند.

با تون بوم هارمونی صدا و حرکت دهان را هماهنگ کنید

یکی دیگر از امکاناتی که این نرم افزار در اختیار کاربران قرار داده است، امکان هماهنگ سازی صدا و حرکات دهان کاراکتر به ساده‌ترین حالت ممکن است. به طوری که اکثر انیمیشن‌های ساخته شده با تون بوم هارمونی از این ویژگی استفاده کرده و به بهترین نحو ممکن و ساده‌ترین حالت صداگذاری را انجام داده‌اند.

نرم افزار تون بوم هارمونی چیست

موهو یا تون بوم هارمونی؟ کدامیک بهتر است؟

موهو نیز یکی دیگر از نرم افزارهای تولید و طراحی انیمیشن‌های دو بعدی است. این نرم افزار نیز همانند تون بوم هارمونی از رابط کاربری ساده‌ای برخوردار است. به طوری که آموزش یادگیری آن بسیار ساده بوده و ظرف مدت کوتاهی می‌توان انیمیشن دلخواه را طراحی کرد. اما این دو برنامه یکسری تفاوت‌هایی با هم دارند که سبب شده برخی کاربران در انتخاب بین این دو مردد باشند. در ادامه به برخی از تفاوت‌های موهو و تون بوم هارمونی اشاره می‌کنیم:

بیشتر بخوانید  ریگ بندی چیست؟

تفاوت‌های موهو و تون بوم هارمونی

مقایسه کاربرد Moho و Toon Boom Harmony در انیمیشن سازی

با توجه به امکانات، محیط کاربری ساده و قابلیت‌های نرم افزار موهو، این نرم‌افزار به خوبی برای پروژه‌های کوچک تا متوسط و کاراکترهای ساده مناسب است. اگر به دنبال انیمیشن‌های ساده و جذاب هستید، موهو گزینه‌ی مناسبی است. این نرم افزار بیشتر برای ساخت انیمیشن بازی‌های ویدئویی و موشن گرافیک استفاده می شود. تون بوم هارمونی یک برنامه بسیار کامل و چندکاره است که در صنعت انیمیشن به‌عنوان استاندارد برای تمام نوع تولید انیمیشن محسوب می‌شود و بخاطر ویژگی‌ها و قابلیت‌هایش، برای پروژه‌های بزرگ، انیمیشن‌های حرفه‌ای، تلویزیون و فیلم مناسب است.

ریگ بندی کاراکترها

با توجه به اینکه در نرم افزار موهو، امکان ریگ بندی بسیار آسان‌تر از آن چیزی هست که فکر می‌کنید، خیلی از انیماتورها از این نرم افزار استفاده می‌کنند. با این حال، این امکان در نرم افزار تون مون هارمونی هم وجود دارد که کمی سخت‌تر است. اما زمانی که نحوه استفاده از آن را به خوبی یاد بگیرید، می‌توانید به بهترین نحوه ممکن است آن استفاده کنید.

ویژگی های انیمیشن

موهو نرم افزار قدرتمندی است که برای ساخت انیمیشن، بهتر است از دایال‌های پیشرفته استفاده کنید. علاوه بر این نیز، در نرم افزار موهو، انیمیشن سازی با استفاده از سوئیچ‌ها و تکنیک‌های نرم کردن استخوان خیلی راحت انجام می‌شود. اما در مقابل، انیمیشن سازی در نرم افزار تون بوم هارمونی به کمک ابزارهای آن، به صورت فریم به فریم انجام می‌شود.

ویژگی های انیمیشن

فرانید یادگیری موهو در مقایسه با تون بون هارمونی

موهو خود را به‌عنوان یک نرم‌افزار که کاربرپسند در حوزه انیمیشن معرفی می‌کند و تلاش‌هایی برای تسهیل فرایند انیمیشن سازی و ریگ بندی کاراکترها کرده‌است، اما همچنان برای تسلط کامل به همه ابزارها و فنون نیاز به صرف زمان زیادی برای یادگیری موهو است. از طرفی دیگر با توجه به گستردگی ابزارهای تون بوم هارمونی فرایند یادگیری تون بوم هارمونی ممکن است طولانی و سخت باشد، ولی به لطف رابط کاربری خوب Toon Boom Harmony شروع فرایند انیمیشن سازی فریم به فریم بسیار آسان است.

سیستم عامل های قابل پشتیبانی

نرم افزار موهو تنها امکان اجرا شدن در سیستم عامل های ویندوز و مک را دارد، ولی توم بوم هارمونی علاوه بر ویندوز و مک قابلیت اجرا در لینوکس را نیز دارد.

بیشتر بخوانید  زیبراش و مایا دو نرم افزار مکمل و محبوب برای ساخت کاراکتر

مقاسیه قیمت دو نرم افزار

اگر قصد تهیه نسخه اصلی یکی از این دو نرم افزار را دارید، بسته به اماکاناتی که شما انتخاب می کنید هزینه متفاوتی خواهند داشت. که معمولا این هزینه به صورت ماهانه یا سالانه قابل پرداخت است. اما به صورت کلی در نسخه پایه برای هر دو نرم افزار، اگر بخواهیم این دو را با هم مقایسه کنیم، هزینه استفاده از نرم افزار تون بوم هارمونی بیشتر از موهو است.

انتخاب برای شروع یادگیری

خیلی از مخاطبین ممکن است بپرسند کدامیک از این دو نرم افزار گزینه بهتری است؟ در پاسخ باید گفت بستگی به شرایطی که خودتان دارید، ممکن است هر یک از این دو گزینه انتخابی مناسبی برای شما باشند. اگر به صورت آماتور وارد این عرصه شده‌اید، بهتر است به سراغ نرم افزار موهو بروید. اما اگر بخواهید به صورت جدی این حرفه را پیش بگیرید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از تون بوم هارمونی استفاده کنید. تون بوم هارمونی نسبت به موهو یک نرم افزار استانداردتر و قدرتمندتر محسوب می‌شود. به همین دلیل هم در ساخت فیلم‌های طولانی کاربرد بیشتری دارد.

چرا به آموزش انیمیشن سازی تون بوم روی آورم؟

چرا به آموزش انیمیشن سازی تون بوم روی آورم؟

همانطور که در این مقاله نیز اشاره شد، این برنامه می‌تواند تمام امکاناتی که یک انیماتور نیاز داشته باشد را فراهم سازد. یادگیری این برنامه نیاز به صرف زمان و انرژی کافی دارد. در صورتی که بتوانید نحوه ساخت انیمیشن با این برنامه را یاد بگیرید، می‌توانید فرصت شغلی خیلی خوبی برای خود ایجاد کنید. به همین دلیل هم پیشنهاد ما این است که این برنامه را به صورت اصولی آموزش ببینید.

مهارت‌های جدید را فرا بگیرید و در دنیای شگفت‌انگیز انیمیشن سازی حرفه‌ای شوید. با شروع دوره آموزش تون بوم هارمونی لیموناد، به عنوان یک انیماتور حرفه‌ای به ایده‌هایتان شکل دهید و آثار هنری خلاقانه‌تان را بسازید. از طریق لینک زیر می‌توانید وارد دوره شوید و با یادگیری این نرم افزار به سوی موفقیت در دنیای انیمیشن گام بردارید.

دوره آموزش Toon Boom Harmony برای انیمیشن سازی

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشخصه که علاقمند به یادگیری در حوزه فیلم و انیمیشن سازی هستید.

کد تخفیف: ab38fa66dz

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش های درس و مدرسه
فهرست