1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. کسب و کار
  4. رشد شغلی
  5. 8 نکته طلایی برای موفقیت در مصاحبه استخدامی

8 نکته طلایی برای موفقیت در مصاحبه استخدامی

زمان مطالعه: 7 دقیقه

8 نکته طلایی برای موفقیت در مصاحبه استخدامی

8 نکته طلایی برای موفقیت در مصاحبه استخدامی

مطالعه: 7 دقیقه

مصاحبه استخدامی می‌توانند چالش‌برانگیز باشد، اما با کسب آمادگی و یادگیری مهارت‌های مصاحبه شغلی می‌توانید استرس آن را کاهش دهید. در مقاله 8 نکته طلایی برای موفقیت در مصاحبه استخدامی به بررسی مهمترین نکاتی که به شما کمک می‌کند، با موفقیت در مصاحبه استخدامی، به شغل مورد نظر خود دست یابید را بررسی می‌کنیم. که می‌توانید با رعایت این نکات مهم در مصاحبه استخدامی، از اشتباهات رایج هنگام مصاحبه کاری اجتناب ورزید و مصاحبه شغلی موفق باشید. با ما در ادامه همراه باشید.

خود را برای سؤالات مصاحبه آماده کنید

با وجود اینکه همه مصاحبه‌ها با یکدیگر متفاوت است، اما مجموعه‌ای از سؤالات وجود دارد که حتماً توسط مصاحبه‌گر (مثل سوالات روانشناسی و هوش) پرسیده می‌شود. شما باید خود را برای چنین سوالاتی آماده کنید تا در مصاحبه احساس اطمینان بیشتری داشته باشید. البته، منظور ما این نیست که شما پاسخ سوالات را حفظ کنید، بلکه شما با مشاهده این مجموعه سوالات می‌توانید با نحوه سوالات استخدامی آشنایی کسب کنید. به طور مثال یکی از سوالات رایج مصاحبه استخدامی این است که “فکر می‌کنید چگونه می‌توانید با مهارت‌های خود به شرکت کمک کنید؟”

خود را برای سؤالات مصاحبه آماده کنید

در مورد شرکت تحقیق کنید

همیشه درباره شرکتی که قرار است برای مصاحبه‌کاری به آنجا مراجعه نمایید، تحقیق و جستجو کنید. دانستن اطلاعاتی در مورد شرکت علاوه بر اینکه شما را به کارفرما علاقمند نشان می دهد؛ به شما کمک می‌کند تا پاسخ‌های خود را برای سؤالاتی که از شما پرسیده می‌شود تنظیم کنید. می‌توانید حداقل با خواندن وب سایت شرکت تحقیق خود را شروع نمایید و با مواردی مثل مأموریت و تاریخچه شرکت، محصولات و خدمات آن شرکت آشنا شوید.

در مورد شرکت تحقیق کنید

همچنین خوب است در مورد نقش‌ها و مسئولیت‌های مربوط به موقعیتی که برای آن مصاحبه می‌کنید و همچنین چالش‌های کلیدی که ممکن است در حال حاضر شرکت با آن مواجه باشد، آگاهی کسب نمایید.

لباس مناسب و رسمی بپوشید

شما باید همیشه برای مصاحبه لباس مناسب بپوشید، این شامل مدل مو و آرایش شما نیز می‌شود. شما باید مطابق با فرهنگ سازمانی آن شرکت لباس و استایل خود را انتخاب کنید. مهم است که طوری لباس بپوشید که نشان دهد مصاحبه را جدی می‌گیرید. اگر مطمئن نیستید چه لباسی مناسب است، ساده‌ترین لباس را انتخاب کنید که می‌تواند یک لباس رسمی سیاه یا سورمه‌ای باشد. از استفاده از لباس‌های بیش از حد غیر رسمی خودداری کنید و هرگونه جواهرات پر زرق و برق را کنار بگذارید.

لباس مناسب و رسمی بپوشید

هنگامی که پوشش مناسب را انتخاب کردید، چند دقیقه به تمرین نشستن، راه رفتن و ایستادن در آن اختصاص دهید تا در روز مصاحبه استخدامی احساس اعتماد به نفس و راحتی داشته باشید. توجه به این نکته می‌تواند موفقیت در مصاحبه شغلی را افزایش دهد.

سر وقت در محل مصاحبه حاضر شوید

اولین نکته در مصاحبه شغلی این است که وقت شناس باشید. این نشان می‌دهد که شما قابل اعتماد بوده و برای زمان ارزش قائل هستید. هرگز بهانه‌ای برای تأخیر در حضور در مصاحبه وجود ندارد. برای اینکه از دیر کردن خود جلوگیری نمایید، باید برنامه‌ریزی کنید که حداقل 15 دقیقه زودتر برسید. ممکن است فرم‌هایی تنظیم شده‌باشد که باید قبل از مصاحبه استخدامی تکمیل کنید. بنابراین، لازم است کمی به خود فرصت دهید تا آرام شوید. شاید شما ندانید که آیا مصاحبه‌کننده‌‌ها چه زمانی حضور خواهند داشت. مطمئناً با حضور زودتر از آنها در محل مصاحبه، تأثیر خوبی بر جای خواهید گذاشت.

سر وقت در محل مصاحبه حاضر شوید

به عنوان مثال، اگر مصاحبه شما صبح است، همیشه از شب قبل آماده شوید. نسخه‌ای از رزومه را همراه داشته و لباس خود را انتخاب کنید. توجه به این نکات ساده، احتمال موفقیت در مصاحبه شغلی را افزایش خواهد داد.

از زبان بدن خود آگاه باشید

زبان بدن و رفتار غیرکلامی شما در مصاحبه شغلی بسیار مهم و تاثیر گذار است. اقدامات ساده‌ای مانند حفظ تماس چشمی می‌تواند نشان دهد که شما در کار جدی بوده و نسبت به خود مطمئن هستید. اقدامات دیگری مانند لبخند می‌تواند باعث شود که شما فردی برون‌گرا به نظر برسید و همکاری با شما آسان باشد. همچنین سعی کنید با یک دست‌دادن محکم و با نحوه ایستادن، تاثیر اولیه خوبی داشته باشید. اولین اقدام می‌تواند شروعی عالی یا پایانی سریع برای مصاحبه شغلی شما باشد.

از زبان بدن خود آگاه باشید

به یاد داشته باشید که زبان بدن شما به اندازه کلماتی که می‌گویید مهم است، پس حتما، قبل از جلسه مصاحبه با تکنیک‌های مهم در زبان بدن آشنا شوید. چون زبان بدن ضعیف می‌تواند باعث حواس‌پرتی و عدم پیشرفت در جلسه مصاحبه شود.

برداشت‌های اولیه در مصاحبه استخدامی اهمیت دارد

مودب‌بودن در مصاحبه شغلی ضروری است، می‌توانید با سلام گرم خود به همه کسانی که در مصاحبه ملاقات می کنید شروع نمایید. این شامل پذیرش در پیشخوان یا حتی سایر کارمندان شرکت می‌شود. شاید شما هرگز متوجه نشوید، اما مصاحبه‌کنندگان ممکن است شما را تماشا کنند.

برداشت‌های اولیه در مصاحبه استخدامی اهمیت دارد

پس از ورود به اتاق مصاحبه نیز باید منتظر بمانید تا قبل از نشستن، صندلی به شما پیشنهاد شود.به یاد داشته باشید که، مصاحبه استخدامی، فرصتی است که برای اولین بار بر کارفرمایان تأثیر خواهید گذاشت. بنابراین از همان لحظه‌ای که از در وارد می‌شوید، اعتمادبه‌نفس خود را حفظ کرده و بهترین خود را نشان می‌دهید.

آرام و مثبت اندیش باشید

نکته مهم دیگر برای موفقیت در مصاحبه استخدامی، لازم است در طول فرآیند مصاحبه آرام و مثبت باشید. علاوه بر این، شما باید به توانایی‌های خود اطمینان داشته و پاسخ‌های خود را با صراحت بیان کنید. با حفظ آرامش و مثبت‌بودن در طول مصاحبه استخدامی خود، می‌توانید بهترین قدم خود را برداشته و مصاحبه‌گر را تحت تاثیر قرار دهید. این نکات مهم به شما کمک می‌کند تا با اطمینان در هر مرحله از فرآیند استخدامی گام بردارید.

موفقیت در مصاحبه استخدامی

سوالات خود را از مصاحبه‌کننده بپرسید

بخش مهمی از هر مصاحبه استخدامی، بخش پرسش و پاسخ است. هرگز نباید بدون پرسیدن یک سوال اتاق مصاحبه را ترک کنید. مطمئنا، وقتی علاقه‌مند به پیوستن به شرکت هستید، سؤالات زیادی از مصاحبه‌کننده خواهید‌ داشت. پس سوالاتان را از آنها بپرسید. این نکته نشان می‌دهد شما کنجکاو هستید که چه شرایطی در محل کار وجود دارد. همیشه می‌توانید سوالات را چند روز قبل از مصاحبه آماده کنید. هرگز نگویید که چیزی برای پرسیدن در مصاحبه ندارید زیرا باعث می‌شود که شما بی‌علاقه به نظر برسید.

موفقیت در مصاحبه استخدامی

این فرصتی است که از مصاحبه‌کننده بپرسید کار کردن در شرکت چگونه است، مسئولیت‌های روزانه این نقش چیست و هر چیز دیگری که ممکن است در مورد آن کنجکاو باشید.

نتیجه مصاحبه خود را پیگیری کنید

همیشه باید به مصاحبه‌کنندگان خود اطلاع دهید که بعد از مصاحبه، از آنها پیگیری خواهید کرد. این تضمین نمی‌کند که شغلی را بدست آورید، اما قطعاً به شما کمک می‌کند که برجسته شوید. همیشه با یک پیام یا ایمیل تشکر پیگیری کرده و علاقه خود را به این موقعیت اعلام کنید. مهم نیست که چه اتفاقی می‌افتد، پیگیری برای نشان‌دادن تعهد و حرفه‌ای بودن شما در طول فرآیند جستجوی کار کلیدی است.

موفقیت در مصاحبه استخدامی

جمع بندی

در این مقاله به 8 نکته طلایی برای موفقیت در مصاحبه استخدامی اشاره کردیم، که با تمرین و رعایت این موارد می‌توانید احتمال موفقیت در مصاحبه شغلی را برای خود افزایش دهید. توجه داشته باشید که حتما از قبل، رزومه کاملی آماده کنید. در این رزومه باید مشخصات فردی، مهارت‌ها و سابقه کاری خود را به خوبی شرح دهید. هم‌چنین می‌توانید از تست‌های روانشناسی استفاده کنید و با نتایج آن‌ها توضیحات بیشتری درباره شخصیت خودتان ارائه دهید. یکی از این تست‌ها مدل رفتاری دیسک است که سبک رفتاری شما را مشخص می‌کند و می‌تواند در فرایند استخدام بسیار کمک‌کننده باشد. این رزومه می‌تواند در روز مصاحبه شغلی، تاثیر زیادی بر تصمیم‌گیری مصاحبه‌کننده داشته باشد. بر روی علاقه‌مندی خود در جایگاه شغلی و سازمانی که می خواهید در آن کار کنید تمرکز کرده و برای پاسخ به سوالات مصاحبه تمرین کنید. بهتر است در رزومه خود، اشاره‌ای به نقاط قوت خود داشته باشید. شما باید به مصاحبه کننده نشان دهید که چرا به این پست شغلی علاقه‌مند هستید و صلاحیت خود را برای جایگاه‌تان در آن سازمان اثبات کنید.

معرفی آموزش ویدیویی موفقیت در فرایند مصاحبه استخدامی

تفاوت‌ها و تنوع فرصت‌های شغلی، انسان‌ها را به دنبال یافتن شغلی متناسب با علایق و توانایی‌های خود می‌کشاند. اما تنها داشتن تخصص‌ها و مهارت‌های لازم برای شغل انتخابی کافی نیست زیرا شما در این مسیر با افراد دیگری در رقابت قرار می‌گیرید که ممکن است با شما مهارت‌های یکسان داشته باشند. مواردی که باعث موفقیت در مصاحبه استخدامی می‌شوند ارائه‌ی یک رزومه‌ی استاندارد و کامل و علاوه بر آن ارتقاء مهارت‌های مصاحبه است. در این راستا، وبینار “دام‌های مصاحبه شغلی” ، یک منبع آموزشی کارآمد است. این وبینار، به شرکت‌کنندگان نکات و تکنیک‌های کلیدی مرتبط با مصاحبه‌های شغلی را آموزش می‌دهد. برای دسترسی به این محتوا، از لینک زیر استفاده کنید:

وبینار دام‌های مصاحبه شغلی

علاوه بر این، با استفاده از لینک زیر، به آموزش‌های ارزشمند لیموناد در زمینه ساخت رزومه و کاریابی دسترسی پیدا کنید و یک رزومه‌ی عالی ایجاد نمایید:

پکیج‌های آموزش ساخت رزومه و کاریابی

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
29
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش های درس و مدرسه
فهرست