1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. برنامه نویسی
  4. توسعه وب
  5. 5 راهکار برای افزایش سرعت سایت

5 راهکار برای افزایش سرعت سایت

نویسنده:

زمان مطالعه: 5 دقیقه

5 راهکار برای افزایش سرعت سایت

5 راهکار برای افزایش سرعت سایت

نویسنده:

مطالعه: 5 دقیقه

یکی از فاکتورهای موثر در افزایش بازدید و ترافیک یک سایت، افزایش سرعت سایت است که خیلی از صاحبان کسب‌وکار به آن توجهی نمی‌کنند. در صورتی که سایت شما از لحاظ سرعت بارگذاری صفحه بهینه‌سازی نشده باشد، مطمئنا کاربر را خسته می‌کند و حتی روی سئو سایت شما هم نتیجه منفی خواهدگذاشت. این موضوع حتی در آمار منتشرشده نیز به اثبات رسیده‌است؛ به طوری که سایت شما به ازای هر یک ثانیه تاخیر، 11 درصد از بازدید خود را از دست خواهد داد! اما به نظر شما چگونه باید سرعت سایت را بهینه‌سازی کرد؟ آیا واقعا افزایش سرعت سایت در سئو آن موثر است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا 5 راهکار طلایی برای افزایش سرعت سایت را به شما عزیزان معرفی کنیم.

اهمیت افزایش سرعت سایت در سئو سایت

زمانی که به یک وب سایت مراجعه می‌کنید، اولین چیزی که حتی قبل از هدف اصلیتان روی شما تاثیر می‌گذارد، سرعت بارگذاری آن سایت است. در صورتی که آن سایت شما را حتی یک ثانیه معطل کند، ممکن است آن را ببندید و به سایت دیگری مراجعه کنید. در واقع اگر برای افزایش سرعت سایت خود اقدام نکرده باشید، عملا سئو سایت هم تاثیر زیادی در جذب مخاطب یا افزایش بازدید نخواهد داشت.

با توجه به آماری که در این زمینه وجود دارد، سایت‌های با سرعت بالا معمولا ترافیک بیشتری نسبت به سایت‌هایی با سرعت کمتر دارند. علاوه بر همه این‌ها، یکی از فاکتورهایی که الگوریتم‌های گوگل برای سئو سایت در نظر می‌گیرند، سرعت بارگذاری آن سایت است. به همین دلیل هم اگر روی افزایش سرعت سایت خود کار کرده‌باشید، گوگل شما را نسبت به سایت‌های دیگر در رتبه بالاتری قرار می‌دهد.

اهمیت افزایش سرعت سایت در سئو سایت

معرفی ابزارهای اندازه‌گیری سرعت سایت

اما از کجا بفهمیم سرعت سایت ما چقدر است؟ قبل از معرفی 5 راهکار برای افزایش سرعت سایت، بهتر است با برخی از ابزارهای اندازه‌گیری سرعت سایت آشنا شوید:

YSlow Score

یاهو نیز همانند گوگل یک ابزار برای تست سرعت سایت‌ها طراحی کرده‌است که از 23 معیار برای سنجش سرعت سایت بهره می‌گیرد. سایت GTmetrix براساس فاکتورهای این موتور جستجو به وبسایت شما یک رتبه و یا یک امتیاز می‌دهد.

YSlow از ابزار و استانداردهای یاهو می‌باشد و میانگین کلی YSlow سایت‌ها 68 درصد است. البته باید خاطر نشان کرد که ممکن است در آینده نزدیک این قسمت از سایت GTmetrix حذف شود چرا که دیگر سیاست‌های یاهو تغییر کرده است و هر روز این شرکت در حال افت می‌باشد.

Page Speed Insights

یکی از بهترین ابزارهای رایگان گوگل برای تست سرعت سایت، Page Speed Insights است. این ابزار با توجه به یکسری شاخص‌ها مانند Largest Contentful Paint (LCP)، First Input Delay (FID)، Cumulative Layout Shift (CLS) و… نمره‌ای از صفر تا 100 به سایت شما می‌دهد. هرچه عدد به 100 نزدیک‌تر باشد، به این معناست که سایت شما از سرعت خوبی برخوردار است.

WebPageTest

این ابزار علاوه بر اندازه‌گیری دقیق سرعت سایت، می‌تواند نتیجه را به صورت‌های مختلف گزارش کند. با استفاده از این ابزار، می‌توانید تصاویری که حجم بالایی دارند را پیدا کرده و برای ویرایش آنها اقدام کنید.

5 راهکار طلایی برای افزایش سرعت سایت

اکنون که با ابزارهای اندازه‌گیری سرعت سایت آشنا شده‌اید راهکارهای زیادی برای بهینه‌سازی و افزایش سرعت سایت شما وجود دارند؛ ما در ادامه 5 راهکار برای افزایش سرعت سایت را معرفی کرده‌ایم:

تصاویر سایت را بهینه‌سازی کنید

یکی از مواردی که تاثیر زیادی در سرعت سایت دارند، تصاویری هستند که شما برای یک مقاله انتخاب می‌کنید. در صورتی که تصاویر از حجم بالایی برخوردار باشند، با توجه به سرعت اینترنت به خصوص در ایران، سرعت سایت شما تا حد زیادی پایین خواهد آمد. برای افزایش سرعت سایت بهتر است از روش‌های بهینه‌سازی تصاویر استفاده کنید. شما می‌توانید با کاهش سایز تصویر و یا فشرده‌سازی آن، به راحتی سرعت سایت خود را افزایش دهید.

تصاویر را بهینه کنید

انتخاب هاست پرسرعت

برای اینکه سرعت سایت شما افزایش یابد، باید هاست پرسرعتی داشته باشید. در صورتی که سرعت هاست سایت پایین باشد، مطمئنا تاثیر زیادی روی سرعت بارگذاری سایت خواهد گذاشت. به همین دلیل هم پیشنهاد ما این است که به سراغ هاست‌های اشتراکی نروید. به دلیل استفاده چندین سایت از یک منبع در چنین هاست‌هایی، سرعت سایت با افت شدیدی مواجه می‌شود.

انتخاب هاست پرسرعت

استفاده از CDN

CDNها، سرورهایی هستند که معمولا در کشورهای مختلفی قرار داشته و نسخه‌ای از سایت شما را ذخیره می‌کنند. گاهی اوقات به آن شبکه توزیع محتوا نیز گفته می‌شود. معمولا توصیه می‌شود سایت‌هایی که هاست آن‌ها در خارج از کشور قرار دارد، از چنین سرورهایی استفاده کنند. هر کاربری در هر نقطه از دنیا که قصد اتصال به سایت شما را داشته باشد، با استفاده از نزدیک‌ترین سرورها، می‌تواند اطلاعات را دریافت کند و سرعت سایت به میزان زیادی افزایش می‌یابد.

5 راهکار برای افزایش سرعت سایت

حذف افزونه‌های اضافی سایت وردپرسی

معمولا وب مسترها برای اینکه مدیریت خوبی روی سایت خود داشته باشند، از یکسری افزونه‌ها استفاده می‌کنند. استفاده متعادل از این افزونه‌ها کمک زیادی برای بهینه‌سازی سایت خواهد کرد. اما در صورتی که تعداد زیادی افزونه روی سایت خود نصب کنید، مطمئنا سرعت سایت را تحت تاثیر قرار خواهند داد. به همین دلیل هم پیشنهاد ما این است که در صورت عدم نیاز به یک افزونه خاص، آن را از روی سایت خود حذف کنید.

فایل‌های css، JavaScript و HTML را فشرده‌سازی کنید

یکی از فاکتورهایی که روی حجم صفحه سایت شما تاثیرگذار خواهد بود، کدهایی هستند که به زبان‌های مختلف برای طراحی سایت شما نوشته شده‌اند. شما می‌توانید فایل‌ این کدها را فشرده و بهینه‌سازی کنید. افزایش سرعت سایت با فشرده‌سازی این فایل‌ها، تا حد زیادی صورت خواهد گرفت.

در ویدیوی زیر بخشی از آموزش جامع افزایش سرعت سایت را مشاهده می‌کنید. همان‌طور که مدرس توضیح می‌دهند در این دوره علاوه بر آموزش GTMetrix به صورت کامل، ابتدا بررسی می‌کند که چه عواملی روی سرعت سایت موثر هستند و دلیل اصلی اهمیت سرعت سایت چیست. در نهایت هم راهکارهای لازم برای افزایش سرعت سایت را آموزش می‌دهد.

از طریق لینک زیر به صورت کامل به این دوره ارزشمند دسترسی داشته باشید:

دوره جامع آموزش افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت را برای کدام نسخه انجام دهم؟ دسکتاپ یا موبایل؟

شاید تا چند سال پیش، کاربران بیشتر از نسخه دسکتاپ برای خواندن یک مقاله در سایت استفاده می‌کردند. اما طبق آماری که به تازگی منتشر شده، حدود 55 تا 80 درصد کاربران از از تلفن همراه خود برای گردش در موتورهای جست‌وجو استفاده می‌کنند. همین موضوع نشان می‌دهد که بهینه‌سازی و افزایش سرعت سایت در نسخه موبایل، باید به صورت جدی دنبال شود. در غیر این صورت، ممکن است تاثیر منفی در موفقیت سایت شما داشته باشد.

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
17
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش های درس و مدرسه
فهرست