1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. امنیت و شبکه
  4. شبکه
  5. اهمیت استفاده از مجازی سازی در چیست؟

اهمیت استفاده از مجازی سازی در چیست؟

نویسنده:

زمان مطالعه: 3 دقیقه

استفاده از مجازی سازی

اهمیت استفاده از مجازی سازی در چیست؟

نویسنده:

مطالعه: 3 دقیقه

مجازی سازی چرا به وجود آمد

اگر از قدیمی های دنیا شبکه سوال کنید تایید می کنند که سالها شعار یک سرویس برروی هر سرور، شعار اصلی شبکه کاران بوده است. این شعار با گذشت زمان باعث ایجاد مشکلاتی در سازمانها گردید از جمله:

  1. برای هر سرویس جدید در سازمان باید سخت افزار جدید تهیه شود
  2.  انفجار اطلاعات در سازمان های قرن۲۱ و نیاز به رقابت پذیری و پاسخگویی سریعتر به درخواستهای مشتریان، سازمانها را با سرعت زیادی به سوی مکانیزه شدن پیش می برد و آنها چاره ای جز این امر هم ندارند یعنی دیگر مکانیزه و کامپیوتری شدن یک انتخاب نیست بلکه یک اجبار است که تنها با مجازی سازی امکان پذیر است.
  3. سرویسهای مورد نیاز سازمانها در حال رشد است.با شعار یک سرویس برروی هر سرور علاوه بر بودجه، سازمانها با مشکلات دیگری هم مواجه می شوند از جمله فضای فیزیکی کافی برای استقرار این سرورها در اختیار ندارند، مصرف انرژی این سرورها بسیار زیاد است و نیز تولید حرارت زیاد بوده و باعث بروز مشکلاتی می شود.

اینها گوشه ای از دلایلی است که نشان می دهد که شعار قدیمی پاسخگوی نیازها و محدودیت ها نیست پس تکنولوژی مجازی سازی به وجود آمد تا پاسخگویی مناسب را به نیاز ها بدهد.

مجازی سازی یک تکنولوژی است که باعث استفاده موثرتر از سخت افزار و نرم افزار می شود. در یک آمار توسط Vmware معلوم گردید بدون استفاده از مجازی سازی به صورت متوسط ۱۵درصد از منابع سخت افزاری از جمله پردازنده، حافظه استفاده مفید می شود و مجازی سازی به وجود آمد تا این درصد را افزایش دهد.

مجازی سازی چیست و چگونه کار می کند

با مجازی سازی یک لایه نرم افزاری به نام Hypervisor بین ماشین مجازی و سخت افزار قرار داده می شود. قلب مجازی سازی همان ماشین های مجازی است که یک سیستم عامل به همراه سرویس ها و برنامه کاربردی را شامل می شود.
ماشین های مجازی کاملاً از هم تفکیک شده اند و وابستگی به یکدیگر ندارند وظیفه Hypervisor تخصیص دینامیکی منابع سخت افزاری به ماشین های مجازی در هنگام نیاز آنها و آزاد سازی آنها است. در ابتدا نرم افزار مجازی ساز یا همان Hypervisor برروی سخت افزار سرور نصب می گردد و سپس در درون آن به تعداد مورد نیاز ماشین مجازی تعریف می گردد. پس از این مرحله هر ماشین مجازی مانند یک سخت افزار مستقل عمل می کند که می توان برروی آن سیستم عامل دلخواه را نصب کرده و سپس سرویسها را راه اندازی نمود.

در این لینک دوره کامل آموزش مجازی سازی با vmware را ببینید

مزیت استفاده از مجازی سازی (Server Virtualization) چیست

مجازی‌ سازی موجب کاهش هزینه‌ها و آسان سازی کارهای مدیریتی می‌شود. در این سند به بررسی 7 نکته پر اهمیت در مورد مجازی سازی که هر مدیر شبکه‌ای باید به آن‌ها توجه کند، می‌پردازیم.

  1. استفاده از مجازی سازی تعداد سرور ها کاهش پیدا می کند که در نتیجه باعث کاهش هزینه DATA CENTER می شود همچنین مدیریت سرور ها بسیار راحت تر میشود و به نیروی کمتری برای مدیریت سرور ها نیاز هست .
  2. در مورد قبل دیدیم که تعداد سرور ها کم می شود حال با مجازی سازی شبکه و به طبع کاهش سخت افزار شبکه شما به فضای کمتری برای دیتاسنتر خود نیاز دارید پس مصرف برق و همچنین تجهیزات سرمایشی رو کاهش خواهید داد.
  3. در محیط های مجازی سازی شما به آسانی میتوانید بحث High Availability  را اجرا کنید
  4. شما در محیط های مجازی به راحتی میتوانید بحث Backup  گیری رو انجام بدهید
  5. با استفاده از مجازی سازی براحتی میتوانید Replication را اجرا کنید و در لحظه مشکل، سرور های خود را در سایت دیگر ریکاوری کنید.
  6.  در محیط های مجازی به شما این امکان را دارید تا در هر لحظه که نیاز بود سریعا یک ماشین مجازی که می تواند سرور یا دسکتاپ باشد را ارائه دهید و در ثانیه منابع ماشین ها و سرور ها رو تغییر دهید.
  7.  مهاجرت ساده تر به ابر: با استفاده از ماشین مجازی شما به استفاده از یک محیط ابر نزدیک می شوید این کار شما را به مجموعه ذهنی بر پایه ابر نزدیک می کند و کار مهاجرت به cloud را آسان تر می کند.

 

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
490
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش های درس و مدرسه
فهرست