1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. طراحی و گرافیک
  4. Vray
  5. وی ری چیست؟ کاربرد های Vray

وی ری چیست؟ کاربرد های Vray

زمان مطالعه: 4 دقیقه

وی ری چیست؟ کاربرد های Vray

وی ری چیست؟ کاربرد های Vray

مطالعه: 4 دقیقه

اگر در حوزه‌های مختلف طراحی فعالیت داشته‌باشید، باید بدانید که مرحله‌ی نهایی و تاثیرگذار در یک طراحی سه بعدیِ خوب رندرگیری است. یکی از ابزارهای رندرگیری بسیار محبوب Vray است. در این مقاله به این موضوعات می‌پردازیم که رندرگیری یعنی چه؟ وی ری چیست؟ کاربرد های Vray چیست؟ و چرا وی ری محبوب است؟

رندرگیری چیست؟

همانطور که گفتیم آخرین مرحله در طراحی‌های سه بعدی رندرگیری است. به طور کلی به فرآیند تهیه‌ی خروجی تصویری یا ویدیویی از یک نرم‌افزار سه بعدی رندرینگ (Rendering) یا رندرگیری می‌گویند. خروجی این فرآیند هم رندر نام دارد. رندر شامل اطلاعات هندسی، بافت، مواد و مصالح مورد استفاده، نورپردازی و سایه‌های اشیا است. رندرگیری را با ابزارها و برنامه‌های مختلفی انجام می‌دهند که وی ری یکی از آن‌هاست.

“رندر” در واقع تصور هنرمند از یک صحنه است.

وی ری چیست؟ کاربرد های Vray

وی ری چیست ؟

وی ری (Vray) یک پلاگین یا افزونه برای انجام عملیات رندرگیری در پروژه‌های سه‌بعدی و چندبعدی است که با اکثر نرم‌افزارهای سه‌بعدی مانند تری دی مکس (3Ds max) سازگار است. به این صورت که شما طراحی‌های اولیه را در نرم‌افزاری مانند تری دی مکس انجام می‌دهید و برای رندرگیری آن را به پلاگین وی ری می‌فرستید. خروجی Vray همان پروژه‌ی نهایی است که به کارفرما ارائه می‌دهید.

ویژگی‌های پلاگین وی ری Vray

وی ری دلایل زیادی برای محبوبیت در بین کاربران دارد. این افزونه ویژگی‌هایی دارد که تقریبا پاسخگوی تمام نیازهای طراحان و معماران و هنرمندان است و بهترین افزونه برای نمایش ایده‌های آن‌هاست. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • رندرینگ واقعی و باکیفیت: شاید بتوان گفت مهم‌ترین دلیل محبوبیت وی ری رندرینگ باکیفیت و واقع‌گرایانه‌ی آن است؛ زیرا دسترسی‌های لازم را برای تغییر نورپردازی و نمایش سایه‌ها به کاربر می‌دهد.این دو پارامتر تاثیر مستقیم و زیادی در نمایش اجسام به صورت واقعی دارند. پروژه‌ی نهایی در وی ری به صورتی است که فکر می‌کنید مشغول تماشای یک عکس هستید که با دوربین از یک محیط واقعی ثبت شده‌است.
بیشتر بخوانید  تری دی مکس چیست؟ | کاربرد و منابع یادگیری 3ds Max

وی ری چیست؟ کاربرد های Vray

  • سرعت بالای رندرینگ: دلیل دیگری که شما را برای انتخاب وی ری مصمم خواهد کرد، سرعت بالای آن در رندرگیری است. بر اساس تجربه، این افزونه از سایر نرم‌افزارها و پلاگین‌های رندرینگ موجود در بازار سریع‌تر است.
  • سازگاری با سایر نرم‌افزارها: افزونه‌ی Vray با اکثر نرم‌افزارهای طراحی سه بعدی مانند راینو Rhino، تری دی مکس 3D Max، اسکچاپ SketchUp و… سازگار است و طراحی‌های ایجادشده در آن‌ها را می‌توانید برای رندرگیری به وی ری بفرستید.
  • ابزارهای متنوع: وجود ابزارهای متنوع، کتابخانه‌های کاربردی، امکان کنترل و تنظیم زاویه‌ی دوربین، تنظیم نورپردازی و کنترل سایه‌ها، امکان ایجاد مواد و متریال مختلف، تصویری از بازتاب اجسام در آب و نمایش شکست نور، نمایش منبع نور و عمق میدان و… همگی از امکانات بی‌نظیر Vray برای ایجاد طراحی‌های واقعی و باکیفیت هستند که کاربران را برای استفاده از وی ری ترغیب می‌کنند.

ما در لیموناد مجموعه‌ی ارزشمندی از آموزش‌های رایگان و غیر رایگان نرم‌افزارهای راینو، تری دی مکس و اسکچاپ برای شما عزیزان فراهم کردیم که از طریق لینک‌های زیر به آن‌ها دسترسی خواهید داشت:

کاربردهای پلاگین Vray

با استفاده از پلاگین وی ری خروجی‌های باکیفیتی می‌توانید تولید کنید. به همین دلیل این افزونه طرفداران بسیاری در حوزه‌های مختلف طراحی به‌دست آورده‌است که در ادامه به توضیح کاربرد آن در این حوزه‌های مختلف می‌پردازیم.

  • از Vray برای تولید بازی‌های رایانه‌ای و طراحی شخصیت‌های آن با جزئیاتی مانند خز و مو استفاده می‌شود. هم‌چنین برای طراحی ربات‌ها و حرکات آن‌ها، طراحی انفجار و نمایش گرد و غبار نیز در بازی‌های رایانه‌ای از وی ری استفاده می‌کنند.
بیشتر بخوانید  تری دی مکس چیست؟ | کاربرد و منابع یادگیری 3ds Max

وی ری چیست؟ کاربرد های Vray

  • Vray یک پلاگین عالی برای پیاده‌سازی ایده‌های طراحی محصولات است. طراحان محصولات مختلف پیش از تولید محصول در دنیای واقعی، تصوری که از آن دارند را به‌خوبی می‌توانند با وی ری به نمایش درآورند.
  • در ایجاد جلوه‌های ویژه در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی معروف از افزونه‌ی وی ری استفاده کرده‌اند. مانند فیلم‌های The avengers، Maleficent، Iron Man 3 و سریال‌های بی‌نظیر Game Of Throns و Fear The Walking dead. در لیموناد از طریق این لینک به آموزش جلوه‌های ویژه دسترسی خواهید داشت.
  • وی ری به دلیل امکانات زیاد برای نمایش متریال و مواد مختلف پلاگین محبوب معماران نیز هست. این پلاگین در معماری برای طراحی داخلی و طراحی نمای ساختمان به سبک واقع‌گرایانه کاربرد دارد.
  • یکی دیگر از کاربردهای وی ری در صنعت تبلیغات است. در طراحی و تبلیغات محصولاتی مانند اتومبیل‌های لوکس از امکانات بی‌شمار وی ری بهره می‌برند.

چرا وی ری محبوب است؟

افزونه‌ی قدرتمند وی ری که توسط کمپانی Chaos Group ارائه شده‌است به دلیل ویژگی‌های کاربردی و امکانات زیادی که دارد در میان تمام کسانی که با طراحی‌های سه بعدی سروکار دارند معروف و محبوب است. Vray با ارائه‌ی خروجی باکیفیت تاثیر زیادی در جلب رضایت مشتریان و نمایش ایده‌های کاربران به بهترین شکل به کارفرمایان دارد.

با وجود مزایای بسیاری که افزونه‌ی وی ری Vray دارد، اگر مایل به یادگیری این افزونه و استفاده از آن برای ورود به بازار کار دارید از آموزش‌های رایگان لیموناد در این حوزه استفاده کنید. لینک‌های ورود به دوره‌های آموزشی:

بیشتر بخوانید  تری دی مکس چیست؟ | کاربرد و منابع یادگیری 3ds Max
بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
48
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش های درس و مدرسه
فهرست