1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. توسعه فردی
  4. نقش جدایی انسان از طبیعت در بروز اختلالات روحی و روانی

نقش جدایی انسان از طبیعت در بروز اختلالات روحی و روانی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

جدایی انسان از طبیعت در بروز اختلالات روحی و روانی

نقش جدایی انسان از طبیعت در بروز اختلالات روحی و روانی

مطالعه: 3 دقیقه

انسان جزوی از طبیعت است و تمایل به بودن در طبیعت دارد، جدایی انسان از طبیعت در بروز اختلالات روحی و روانی نقش بسزایی دارد. بحران های زیست محیطی و مشکلات عدیده روحی انسان ها، از زمانی آغاز شد که انسان ها خود را از طبیعت جدا کردند. بنابراین انسان مجوزی برای خود صادر کرد، که هر گونه رفتاری با طبیعت می تواند داشته باشد. این تغییر رفتار در سبک زندگی انسان ها علاوه بر چالش های زیست محیطی، خود را مانند فرزندی رها شده و جدا مانده از مادر یافت که مستعد بروز انواع اضطراب ها و اختلال های روانی گردید.

تجربه از کشورهای توسعه یافته و عدم تکرار مسیر گذشته

در کشورهای توسعه یافته که صنعتی شدن را خیلی قبل تر تجربه نموده و اثرات نامطلوب جدایی انسان از طبیعت درک کرده اند. عزمی راسخ برای برگشت از این مسیر و جبران دیده می شود. در این کشورها مدارس طبیعت، صدور مجوزهای پایان کار ساختمان ها با شرط در نظر گرفتن فضای سبز، دوره های پیشاهنگی برای نوجوانان برای ارتباط با طبیعت و … نمونه هایی از این تلاش ها در جهت بازگشت و دوستی انسان ها با طبیعت است.

طبیعت و عناصر طبیعی را به زندگی خود باز گردانیم

بد نیست با نگاهی به گذشته از تجربه کشورهای توسعه یافته و تکرار تاریخ استفاده نموده و طبیعت و عناصر طبیعی را به زندگی خود باز گردانیم. این به معنای ساخت خانه و ویلا در دل جنگل نیست، این به معنای تبدیل محوطه اطراف خانه به جنگل و فضای سبز است. گاه با حضور یک گلدان در منزل و نگهدای آن حس و حال بسیار بهتری را تجربه می کنیم .

لازم به یادآوری است که یک هکتار جنگل توانایی تولید دو و نیم تن اکسیژن و توانایی جذب  هفت و نیم میلیون تن گرد و غبار را دارد.

انسان درونا علاقمند به توسل به تکنولوژی و ساخت ابزار برای جذب آلودگی است. چرا که در کره خاکی سایر عناصر را بی جان و بدون عملکرد تصور می کند. حال اینکه کوچکترین عناصر در طبیعت نقش های خاص و منحصر به فرد خود را ایفا می کنند.

بیشتر بخوانید  چگونه در مسیر موفقیت بمانیم و ادامه دهیم ؟

توصیه روانشناسان برای درمان اضطراب و افسردگی

جدایی انسان از طبیعت در بروز اختلالات روحی و روانی

بسیاری از روانشناسان به بیماران مضطرب و افسرده در کنار سایر درمان ها مثل و ورزش انجام تمرینات یوگا، لمس خاک، لمس گل، در آغوش گرفتن درخت را توصیه می کنند. همگی تجربه هایی از حضور در جنگل و ساحل دریا را داشته ایم. در هنگام حضور در این مناطق گویی زمان کندتر پیش می رود و میزان اضطراب به شدت کاهش می یابد. چرا که در این مکانها انسان به اصل خود متصل می شود. به عنوان راهکاری بسیار موثر ارتباط با عناصر طبیعی درخت، گل و گیاه، حیوانات، آب و … بسیار بسیار توصیه می شود. حتی پخش اصوات طبیعت در منزل می تواند تا حد بسیار زیادی تاثیر گذار باشد.

اولین قدم برای بهبود سلامت روانی یادگیری و آگاهی نسبت به نیازها برای داشتن یک زندگی باکیفیت است. در لیموناد مجموعه کاملی از آموزش های ورزشی، آموزش های سلامت جسمی و آموزش های سلامت روانی برای داشتن یک زندگی خوب و با کیفیت برای شما عزیزان تهیه شده است.

پکیج های آموزش ویدیویی ورزش و سلامت

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
25
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش های درس و مدرسه
فهرست