1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. زبان خارجی
  4. زبان انگلیسی
  5. 4 تفاوت انگلیسی بریتیش و آمریکایی

4 تفاوت انگلیسی بریتیش و آمریکایی

نویسنده:

زمان مطالعه: 5 دقیقه

تفاوت انگلیسی بریتیش و آمریکایی

4 تفاوت انگلیسی بریتیش و آمریکایی

نویسنده:

مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله قصد داریم به تفاوت‌های اصلی انگلیسی بریتیش و آمریکایی بپردازیم. زبان انگلیسی یکی از رایج‌ترین زبان‌ها در سراسر جهان است و بیش از یک میلیارد نفر در دنیا به این زبان صحبت می‌کنند. پس طبیعی است که در بین گروه‌های انگلیسی‌ زبان مناطق مختلف، لهجه‌ها، لغات و حتی گرامر متفاوتی وجود دارد. اغلب کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی روی یکی از انواع انگلیسی بریتیش یا آمریکایی تمرکز می‌کنند. یکی از مزیت‌های دانستن تفاوت انگلیسی بریتیش و آمریکایی، تسلط بیشتر بر محتوای رسانه‌هایی خارج از کتاب‌ آموزشی است. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که، تفاوت انگلیسی بریتیش و آمریکایی در چیست و چرا شناختن این تفاوت‌ها برای هر زبان‌‌آموزی ضروری است؟

تفاوت انگلیسی بریتیش و آمریکایی

تفاوت کلمات انگلیسی بریتیش و آمریکایی

به طور‌کلی، بیشتر کلمات در انگلیسی بریتیش و آمریکایی به یک معنی هستند و افراد مسلط به هر یک از انواع انگلیسی، مشکلی برای درک معنی کلمات و عبارت‌های یکدیگر ندارند. اگرچه، برخی تفاوت‌های جزئی در به کار بردن کلمات وجود دارند. برای مثال در انگلیسی آمریکایی، برای اشاره به ورزش فوتبال از کلمه soccer، و در انگلیسی بریتیش از کلمه football استفاده می‌کنیم.

لیست کلمات متفاوت در بریتیش و آمریکن

برخی از کلماتی که در انگلیسی بریتیش و آمریکایی تفاوت دارند اما به یک معنی هستند، عبارتند از:

  • بریتیش: chips / آمریکایی: French fries
  • بریتیش: flat / آمریکایی: apartment
  • بریتیش: rubbish / آمریکایی: garbage
  • بریتیش: biscuit / آمریکایی: cookie
  • بریتیش: car park / آمریکایی: parking lot

کلمات متفاوت در بریتیش و آمریکن

تفاوت گرامر آمریکن و بریتیش

علاوه‌بر تفاوت کلمات انگلیسی بریتیش و آمریکایی در خصوص لغات، برخی از گرامر‌ها هم متفاوت هستند. برای مثال، اسامی جمع (collective nouns) در فعل انگلیسی آمریکایی مفرد (singular) محسوب می‌شوند (The band is playing). در حالی که در انگلیسی بریتیش، این اسامی می‌توانند به هر دو شکل مفرد یا جمع به کار برده شوند. در انگلیسی بریتیش، رایج‌ترین شکل ساختاری فعل در جملات دارای اسم جمع، فعل جمع یا همان plural است (The band are playing).

نکته: در انگلیسی بریتیش از عبارت‌های رسمی مثل shall بیشتر استفاده می‌شود. از طرف دیگر در انگلیسی آمریکایی، عبارت‌های محاوره‌ای و غیر‌رسمی مثل will یا should رایج‌تر هستند.

میخواهید گرامر انگلیسی خود را بهبود ببخشید؟ یادگیری گرامر انگلیسی می‌تواند به شما کمک کند تا ارتباطاتتان را بهبود ببخشید. شروع به مطالعه و تمرین کنید و تغییرات مثبتی در مکالماتتان مشاهده خواهید کرد. لیموناد یکی از جامع ترین دوره ‌های آموزشی گرامر زبان انگلیسی رو به شما معرفی میکنه که در این دوره شما آموزش کامل گرامر زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته در 168 قسمت آموزش ویدیویی، صفر تا صد گرامر زبان انگلیسی بر اساس کتاب grammar in use را خواهید آموخت.

آموزش کامل گرامر زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته

تفاوت املایی بریتیش و آمریکن

یکی دیگر از 4 تفاوت انگلیسی بریتیش و آمریکایی، املای نوشتن یا همان spelling کلمات است. شاید در هنگام مطالعه، زیرنویس محتواها یا کتاب‌های آموزشی، با کلماتی مواجه شده باشید که شکل املایی متفاوتی از آنچه که قبلا یاد گرفته بودید، دارند. در‌واقع هر دو نحوه نوشتن صحیح هستند و در انگلیسی بریتیش و آمریکایی به دو شکل مختلف هجی یا spell می‌شوند.

تفاوت املایی بریتیش و آمریکن

رایج ترین تفاوت‌ های املایی انگلیسی بریتیش و آمریکایی

به مثال های زیر از تفاوت در نوشتن کلمات توجه کنید:

  • our- در بریتیش و or- در آمریکایی: colour  و color، armour و armor، flavour و flavor
  • ise- یا ize- در بریتیش و ize– در آمریکایی: analyse و analyze، paralyse و paralyze
  • حرف L دوتایی در دستور زبان فعل در بریتیش و L تکی در آمریکایی: travelled و traveled
  • ae در بریتیش و e در آمریکایی: leukaemia و leukemia، paediatrics و pediatrics
  • ence– در بریتیش و ense– در آمریکایی: defence و defense
  • ogue– در بریتیش و og– یا ogue- در آمریکایی: catalogue و catalog

تفاوت‌ های املایی انگلیسی بریتیش و آمریکایی

تفاوت لهجه بریتیش و آمریکایی

انگلیسی آمریکایی از نظر آواشناسی در دسته لهجه‌های rhotic و انگلیسی بریتیش در دسته لهجه‌های nonrhotic قرار می‌گیرند. افرادی که انگلیسی آمریکایی صحبت می‌کند و لهجه‌ rhotic دارند، حرف r را در کلمات تلفظ می‌کنند، در‌حالی که این حرف در بیشتر کلمات انگلیسی بریتیش، تلفظ نمی‌شود. علاوه‌بر این تفاوت اصلی، کلمات دیگری هم وجود دارند که در این دو لهجه به شکل متفاوتی بیان می‌شوند. برای مثال، به تلفظ بریتیش و امریکن کلمه dynasty توجه کنید:

  • بریتیش: [din–uh-stee]
  • آمریکایی: [dahy-nuh-stee]

تفاوت لهجه بریتیش و آمریکایی

صدای r در بریتیش و آمریکایی

در ادامه تفاوت انگلیسی بریتیش و آمریکایی در لهجه، به سایر تفاوت‌های آن‌ها می‌پردازیم. حرف r در لهجه آمریکایی با آوایی قوی‌تر و رسا‌تر بیان می‌شود، در حالی که در لهجه بریتیش تلفظ نمی‌شود. البته باید در تلفظ کلمات با لهجه بریتیش، به حروف صدا‌دار (syllables) بعد از آن توجه کنید. حرف r در کلماتی مثل red، caring و press، که قبل از حروف صدادار قرار دارد، به طور کامل بیان می‌شود. اما در کلمات bird ،burn و water، صدای r به اصطلاح mute یا بی‌صدا می‌شود.

تلفظ حرف t در بریتیش و آمریکن

در لهجه استاندارد یا رایج انگلیسی آمریکایی، یک استثناء در تلفظ حرف t وجود دارد. اگر حرف t در کلمه‌ای بین دو حرف صدادار قرار بگیرد، یا حرف r قبل از آن قرار گرفته باشد، تلفظ t به d تغییر می‌کند. برای مثال کلمات  party و better، دارای این شرایط هستند. در لهجه انگلیسی بریتیش استاندارد، در بیان حرف t تغییری ایجاد نمی‌شود. برای آشنایی بیشتر با تلفظ حروف مختلف در زبان انگلیسی می‌توانید مقاله آموزش ویدیویی مکالمات انگلیسی را مشاهده بفرمایید.

تلفظ حروف صدادار در بریتیش و آمریکن

یکی از حروف صدا‌داری که در لهجه بریتیش و آمریکن به شکل‌های متفاوتی تلفظ می‌شود، حرف o است.  در لهجه بریتیش، این حرف به شکل اُ در فارسی بیان می‌شود و صدای کوتاه‌تری دارد. در حالی که برای بیان حرف o در انگلیسی امریکن، فک باید باز‌تر باشد و صدایی شبیه آ در فارسی دارد. برای مثل به تلفظ کلمه stop در انگلیسی بریتیش و آمریکایی توجه کنید:

  • بریتیش: /stɒp/
  • امریکن: /stɑːp/

تلفظ حروف صدادار در بریتیش و آمریکن

تلفظ فعل گذشته ed در بریتیش و آمریکن

در انگلیسی بریتیش گاهی نوشتن و تلفظ فعل‌های گذشته ساده که دارای ed هستند، تغییر می‎‌کنند. برای مثال در انگلیسی آمریکایی، شکل گذشته ساده در فعل learn را learned تلفظ می‌کنیم. اما در انگلیسی بریتیش، ed با t جایگزین می‌شود. به مثال‌های زیر توجه کنید:

  • spelled (آمریکایی)، spelt (بریتیش)
  • burned (آمریکایی)، burnt (بریتیش)
  • dreamed (آمریکایی)، dreamt (بریتیش)

“همه چیز از افعال شروع می‌شود! با یادگیری و تمرین افعال زبان انگلیسی، دنیایی از امکانات برای شما روشن خواهد شد. شروع کنید و به رویای یادگیری زبان انگلیسی خود پی ببرید.”

نتیجه‌گیری

در این مقاله به 4 تفاوت انگلیسی بریتیش و آمریکایی پرداختیم تا بتوانید با شناخت بیشتر آن‌ها، تسلط بیشتری به زبان انگلیسی منطقه مورد نظر خود داشته باشید. با وجود تفاوت‌هایی که در زبان انگلیسی مورد استفاده در کشور‌های مختلف وجود دارند، این تفاوت‌ها به قدری محسوس و حائز‌ اهمیت نیستند که در برقراری ارتباط مشکل ایجاد کنند. بنابراین در صورتی که در مسیر یادگیری زبان، برخی از جزئیات انگلیسی بریتیش و آمریکایی را فراموش می‌کنید، نگران نباشید! در دراز مدت و با تمرین مداوم می‌توانید به لهجه، گرامر و دایره‌ لغات مسلط شوید.

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آموزش زبان آنلاین

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
فهرست