1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. کسب و کار
  4. بازاریابی و فروش
  5. سیستم همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ) چیست؟

سیستم همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ) چیست؟

زمان مطالعه: 8 دقیقه

سیستم همکاری در فروش چیست ؟ (افیلیت مارکتینگ) afiliate marketing

سیستم همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ) چیست؟

مطالعه: 8 دقیقه

سیستم همکاری در فروش یا همان افیلیت مارکتینگ چیست؟ چگونه می‌توانیم Afiliate Marketer شویم؟ تا به حال به این فکر کرده‌اید که ممکن است داستانی پشت کلیک شما روی بنرهای تبلیغاتی باشد؟! باور بکنید یا نه عده‌ای از طریق این کلیک‌های شما کسب درآمد می‌کنند! می‌پرسید چطور؟ در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید.

مفهوم کلی همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ

تولیدکننده‌ها یا عرضه کننده‌ها برای فروش محصولات و خدمات خود دائماً در پی مشتریان جدید هستند. آن‌ها برای معرفی محصول خود به بازار به انواع مختلف بازاریابی یا مارکتینگ نیاز دارند. امروزه یکی از انواع رایج بازاریابی، بازاریابی وابسته (Afiliate Marketing) یا همکاری در فروش است. به این صورت که یک شخص ثالث (حقیقی یا حقوقی) با تبلیغ حرفه‌ای و جذاب محصولات باعث فروش بیشتر می‌شود. در پایان پروسه‌ی فروش مبلغی از سود کلی با توافق طرفین به عنوان دستمزد به آن شخص پرداخت می‌شود. این مطلب احتمالاً شما را به یاد فروش پورسانتی یا درصدی انداخت. سیستم همکاری در فروش همان فروش پورسانتی است که امروزه راهکارهای جدیدی برای انجام آن ابداع شده است.

سیستم همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ)

اصطلاحاتِ رایجِ سیستم همکاری در فروش

  1. عرضه‌کننده یا فروشنده (Merchant یا Vendor): که به عنوان نفر اول فرآیند فروش در نظر گرفته می‌شود که در اصل عرضه کننده محصول و یا خدمت است و برای محصول خود نیاز به مشتری دارد.
  2. مشتری یا مصرف‌کننده (Customer/Consumer): نفر دوم فرآیند فروش است که محصول را خریداری و استفاده می‌کند.
  3. تبلیغ‌کننده (Advertiser): که ممکن است با نام‌های مختلفی مانند همکار، ناشر (Publisher) و یا بازاریاب وابسته (Afiliate Marketer) از آن یاد شود و همان شخص ثالث است که با تبلیغات باعث فروش بیشتر محصول می‌شود. ناشر نقش واسطه بین فروشنده و مشتری دارد و با تبلیغ محصول میان آن دو ارتباط برقرار می‌کند و در قبال خدمات خود پورسانتی از فروش را دریافت می کند.

مزایای سیستم همکاری در فروش

  • شغل افیلیت مارکتینگ یا همان بازاریابی وابسته یک شغل انعطاف پذیر از نظر زمان و مکان است و شما لازم نیست برای رسیدن به محل کار زمانی صرف کنید و هر روز سر ساعت مشخصی حاضر شوید.
  • اگر کار کردن در محیط بیرون از خانه را دوست ندارید، این نوع بازاریابی ایده‌آل شما خواهد بود.
  • افیلیت مارکتینگ محدودیت‌ها و قانون و مقررات محیط کار را ندارد و فقط خودتان درباره‌ی چگونگی انجام کار تصمیم می‌گیرید. میزان فروش و در نتیجه پورسانت دریافتی برای تحویل کار با کیفیت در زمان مقرر انگیزه‌ی شما خواهد بود.
بیشتر بخوانید  راهکارهای کسب درآمد از تولید محتوا

سیستم همکاری در فروش چیست؟

  • برای شروع به کار “همکاری در فروش” مانند سایر مشاغل نیاز به سرمایه‌ی کلانی ندارید و سرمایه‌ی شما در کنار یک سیستم مناسب برای فعالیت در پلتفرم افیلیت مارکتینگ مختلف، در واقع مهارت‌های بازاریابی و طراحی گرافیکی جذاب است.
  • در سایر مشاغل با انجام کار در ساعات مشخص حقوق ثابتی دریافت می‌کنید. اما در بازاریابی وابسته با توجه مقدار تلاش و زمانی که صرف می‌کنید حقوق مناسب و بهتری دریافت می‌کنید.
  • در سیستم همکاری در فروش کار شما صرفاً تبلیغات است. نیازی نیست استرس‌های تأمین مواد اولیه، تولید محصول، کیفیت و… را داشته باشید. هم‌چنین شما مسئولیت پشتیبانی مشتری را به عهده ندارید و هر مورد احتمالی را به فروشنده ارجاع می‌دهید.

انواع قرارداد سیستم همکاری در فروش

با توجه به هدف فروشنده یا تبلیغ دهنده از تبلیغات، فروشندگان و ناشران می‌توانند به روش‌های مختلفی با یکدیگر همکاری کنند. در اینجا به اختصار هر یک را توضیح می‌دهیم:

پرداخت به ازای هر فروش CPS

رایج‌ترین روش پرداخت پورسانت پرداخت به ازای هر فروش (Cost Per Sale) است؛ زیرا مهمترین هدف تبلیغ دهندگان افزایش مشتری و افزایش فروش است. در این مدل قرارداد با توجه به اهمیت فعالیت بازاریاب، پورسانت به صورت درصدی مناسب کار بازاریاب است و پورسانت به ازای مبلغ ثابت نمی تواند مناسب باشد.

پرداخت به ازای هر فروش-CPS-Cost Per Sale

پرداخت به ازای هر عمل CPA

یکی دیگر از روش‌های رایج پرداخت پورسانت پرداخت به ازای هر عملی (Cost Per Action) است که مورد نظر تبلیغ دهنده باشد. به عنوان مثال پر کردن فرم، عضویت در خبرنامه، شرکت در نظرسنجی و …

پرداخت به ازای هر لید CPL

در این روش در ازای هر مخاطب جدید (Cost Per Lead) پرداخت پورسانت انجام می‌گیرد. مخاطب جدید در واقع یک مشتری بالقوه است که ممکن است بعد از برقراری ارتباط با تبلیغ دهنده به مشتری بالفعل تبدیل شود. اصطلاحاً به این مشتریان بالقوه “سرنخ” می‌گویند.

پرداخت به ازای هر کلیک CPC

پرداخت به ازای هر کلیک (Cost Per Click) در واقع زیرمجموعه‌ی CPA است و بیشتر جهت برندسازی و آشنایی با برند انجام می‌شود. به این ترتیب همان‌طور که اشاره کردیم عده‌ای از طریق کلیک روی بنرهای تبلیغاتی درآمد کسب می‌کنند. به همین دلیل است که دکمه‌ی “خروج” در بنرهای تبلیغاتی آن‌قدر کوچک است که شاید سهواً روی بنر کلیک کنید!

پرداخت به ازای هر کلیک-CPC-cost per click

پرداخت به ازای هر هزاربار نمایش آگهی CPM

در این روش هزینه‌ی پورسانتِ شما به ازای تعداد دفعاتِ نمایشِ آگهی محاسبه می‌شود و برای محاسبه‌ی آسان‌تر حداقل تعداد دفعات باید 1000 بار باشد (Cost Per Mille). این روش بیشتر برای معرفی محصول و نیز برندسازی کاربرد دارد.

روش‌ های کسب درآمد از سیستم Afiliate Markting

شما هم اگر پلتفرمی در اختیار دارید مثلا، پیج اینستاگرام، کانال تلگرام، وبسایت، وبلاگ و … می‌توانید یک Afiliate Marketer شوید و با سیستم همکاری در فروش به راحتی در منزل کسب درآمد کنید. برای این کار لازم نیست که از ابتدا حتما صفحات پرمخاطبی داشته باشید؛ با راهکارهایی که در ادامه می‌آوریم می‌توانید شروع به کار کنید:

بیشتر بخوانید  انواع سیستم همکاری در فروش و مزایای آن

بررسی محصولاتی که تجربه‌ی استفاده از آن‌ها را دارید

می‌توانید محصولاتی که تا به حال استفاده کرده‌اید و از آن ها راضی بوده‌اید را به مخاطبانتان پیشنهاد دهید. یک راه مؤثر و ماندگار در ذهن مخاطب، مقایسه‌ی محصول با محصولات مشابه است. این معرفی محصول می‌تواند به صورت متن, متن و تصویر، ویدیو و… باشد. با مخاطبانتان صادق باشید و اعتماد آن‌ها را جلب کنید. این جلب اعتماد به افزایش مخاطب شما در آینده کمک می‌کند.

بررسی محصول

همراه کردن مخاطبان برای خرید محصول در نمایش زنده (Live)

می‌توانید برای بررسی و خرید یک محصول مخاطبان را در یک نمایش زنده (Live) اینستاگرام و یا سایر پلتفرم ها با خود همراه کنید. این موضوع را مدتی قبل اطلاع‌رسانی کنید تا افراد بیشتری شرکت کنند و سوالات خود را بپرسند. در این نمایش ویژگی‌های محصول، موارد استفاده و مزایا و معایب آن را بررسی کنید. همچنین می‌توانید یک راهکار جدید برای استفاده از محصول ارائه دهید..

تبلیغات از طریق وبلاگ‌نویسی

اگر اهل وبلاگ‌نویسی هستید می‌توانید یک مقاله درباره‌ی محصولی که می‌خواهید آن را تبلیغ کنید بنویسید و لینک فروش آن را از طریق منوهای پاپ آپ (Pop UP)، بنر تبلیغاتی، لینک مستقیم و … در اختیار مخاطبان قرار دهید.

+ همچنین شما می توانید در بلاگ لیموناد نیز اقدام به مقاله نویسی کنید، اگر شما در حال بازاریابی آموزش های لیموناد هستید مقاله نویسی در بلاگ لیموناد می تواند بیشتر اعتماد مخاطبانتان را جلب کند. ثبت نام در لیموناد و شروع به نوشتن

معرفی از طریق پیج اینستاگرام

با توجه به محتوای پیج اینستاگرامتان به راحتی می توانید اقدام به کسب درآمد بکنید، به عنوان مثال اگر شما پیجی با تم آموزشی دارید، سیستم افیلیت مارکتینگ لیموناد برای شما می تواند یک پیشنهاد عالی باشد. در لیموناد طیف کاملی از آموزش ها وجود دارد، کافی است بر اساس محتوای پیج خود دسته آموزش مد نظر خود را انتخاب کنید. برای معرفی و شروع کار می توانید از این پیشنهادهای ساده و کاربردی استفاده کنید:

  1. در استوری ها محصولات را معرفی کنید و با توجه به قابلیت جدید لیموناد در استوری ها لینک اختصاصی خودتان را قرار دهید.
  2. برای پیج خود یک های‌لایت معرفی دوره آموزشی ایجاد کنید و چندین آموزش متناسب با محتوای پیج خود را های‌لایت کنید. با این کار هر زمان کاربری وارد پیج شما شد به لینک های بازاریابی شما دسترسی داشته باشد و با انجام خرید پورسانت برای شما لحاظ شود.
  3. همچنین می توانید از لینک بیو پیج خود استفاده کنید، وبسایت هایی مثل زیلینک وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آنها چندین لینک خود را معرفی کنید.

استفاده از زیلینک جهت معرفی لینک های بازاریابی

با یک محتوای جذاب، به معرفی جشنواره ها و تخفیف های ویژه محصولات بپردازید

برای شروع به کار حتما برای خود یک تقویم محتوا تهیه کنید و مناسبت های مهم در هر سال را مد نظر داشته باشید. معمولا در این مناسب ها کسب و کارها اقدام به برگذاری حشنواره ها و فروش های شگفت انگیز می کنند. که فرصتی بسیار مناسب برای افزایش فروش شما است. در این بازه های زمانی حتما به معرفی محصولات و خدمات پر ارزش و با تخفیف های شگفت انگیز بپردازید و مخاطبین خود را از این تخفیف ها آگاه کنید. به صورت کلی در این بازه های زمانی نرخ تبدیل مشتری بسیار بالا است و می توانید کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ کنید.

بیشتر بخوانید  آشنایی با فتوشاپ و شیوه کسب درآمد از آن  

نوشتن نقد و بررسی در خصوص محصول و یا خدمات

برای محصولات، خدمات و یا دوره‌های آموزشی که شما در حال انجام بازاریابی آنها هستید، بررسی کامل بنویسید به عنوان مثال برای یک دوره آموزشی به صورت کامل بررسی کندی که پس از گذراندن این دوره آموزشی چه مهارت هایی کسب می کنید، به بررسی مدرس دوره و سر فصل ها بپردازید، و همچنین می توانید چندین دوره با یک موضوع را برای بررسی انتخای کنید. که این روش اعتماد بیشتری در مخاطب ایجاد می‌کند ولی توجه کنید در نهایت شما باید محصول هدفتان را به مشتری معرفی کنید.

اشتباهات رایج ناشر در سیستم همکاری در فروش

  • برای تبلیغات محتوای بی‌کیفیت و بدون جذابیت تولید نکنید. همیشه جمله‌ی “محتوای کمتر اما باکیفیت‌تر” را به خاطر بسپارید.
  • هنگام تبلیغات تنها به فروش فکر نکنید، بیشتر توجه و تمرکز خود را روی ایجاد رابطه با مخاطبان و جلب اعتماد آن‌ها بگذارید.
  • از دروغ بپرهیزید. لازمه‌ی ارتباط با مخاطبان صداقت است پس مطالب دروغین درباره‌ی ویژگی‌های محصول منتشر نکنید.

از یاد نبرید که “اعتبار” با ارزش‌ترین دارایی شما در این راه است پس در کسب آن کوشا باشید.

سیستم همکاری در فروش فایل آموزشی لیموناد

در پایان اگر علاقمند به فعالیت در حوزه بازاریابی هستنید و می خواهید در سیستم همکاری در فروش فعالیت کنید، رسانه آموزشی لیموناد که یک پلتفرم جامع آموزشی فرصتی مناسب برای فعالین حوزه آموزش فراهم کرده است که با استفاده از پلتفرم افیلیت مارکتینگ یا همان سیستم همکاری در فروش فایل لیموناد درآمد ماهیانخ بسیار مناسبی برای خود ایجاد کنند. از مزیت های سیستم افیلیت مارکتینگ آموزشی لیموناد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. لیموناد یک پلتفرم جامع آموزشی است که تمامی موضوعات آموزشی را با بیش از 2000 دوره آموزشی پوشش می دهد. شما می توانید با توجه به محتوای رسانه ی خود اقدام به بازاریابی کنید.
  2. پورسانت در سیستم همکاری در فروش لیموناد برابر با 20 درصد می باشد.
  3. هر کاربری که با لینک بازاریابی شما وارد لیموناد شود تا 30 روز هر خریدی انجام دهد پورسانت خریدهای انجام شده برای شما محاسبه خواهد شد.
  4. صورتحساب‌های درآمد شما به صورت منظم پرداخت می شود و حداقل مبلغ برای برداشت وجه 30.000 تومان است.
  5. دسترسی به گزارش های لحظه ای فروش و درآمد و لینک های ایجاد شده به صورت کامل و شفاف
  6. شما در پنلتان امکان رهگیری کامل فروش ها را با تنظیم UTM خواهید داشت و متوجه خواهید شد سفارشات از کجا ثبت شده اند.
  7. پشتیبانی و همراهی، تیم پشتیبانی لیموناد در طول فرایند همکاری هر گونه سوال و یا مشکلی داشتید در کنار شما خواهد بود.

+ شروع فعالیت در سیستم همکاری در فروش لیموناد (افیلیت مارکتینگ)

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
301
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش های درس و مدرسه
فهرست