1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. کسب و کار
  4. حسابداری
  5. آشنایی با نرم افزار سپیدار

آشنایی با نرم افزار سپیدار

زمان مطالعه: 3 دقیقه

آشنایی با نرم افزار سپیدار

آشنایی با نرم افزار سپیدار

مطالعه: 3 دقیقه

نرم افزار سپیدار محصولی از شرکت نرم افزاری “همکاران سیستم” است. همکاران سیستم در طول سالیان متمادی با هدف مکانیزه کردن فرآیندهای سازمانی، نرم افزارهای کاربردی بسیاری ارائه کرده است. همکاران سیستم از اولین شرکت‌هایی است که استفاده از کامپیوتر و نرم افزارها را اصطلاحاً در میان کسب و کارها جا انداخته است. برای این که با نرم افزار سپییدار آشنا شوید و قابلیت‌های آن را بیابید در این پست با ما همراه باشید.

آشنایی کلی با نرم افزار سپیدار

سپیدار یک نرم افزار حسابداری برای مجموعه‌های کوچک (که زمینه‌ی فعالیت بازرگانی، تولیدی، خدماتی یا پیمانکاری دارند) می‌باشد که تمامی شاخه‌های حسابداری را شامل می‌شود و رسیدگی به امور مالی شرکت‌ها را آسان می‌کند. سپیدار به شما این امکان را می‌دهد که در چند دقیقه به مجموعه‌ای از اطلاعات دقیق و بدون خطاهای انسانی دسترسی داشته باشید.

سیستم‌های اصلی

نرم افزار سپیدار دارای سیستم‌های اصلی زیر می‌باشد و در این زمینه‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید:

  • حقوق و دستمزد
  • دریافت و پرداخت
  • دارایی ثابت
  • تأمین کنندگان و انبار تولیدی
  • فروش
  • تولید
  • فروش خدمات
  • پیمانکاری
  • سفارش گیری

آشنایی با سیستم های اصلی نرم افزار سپیدار

امکانات جانبی نرم افزار سپیدار

از امکانات سپیدار می‌توان به امکان گزارش گیری به فرمت‌های اکسل Excel، پی دی اف PDF، Image، xml، html، txt و فرمت‌های رایج دیگر اشاره کرد. هم‌چنین با استفاده از نرم افزارهای گزارش ساز امکان طراحی گزارشات متنوع، نمودارهای مدیریتی و طراحی گزارشات پویا را خواهید داشت. از امکانات پرکاربرد نرم افزار حسابداری سپیدار، کانورت یا تبدیل اسناد حسابداری با نرم افزار اکسل است و هم‌چنین امکان تجزیه‌ی سنی بدهکاران برای زمانی که می‌خواهید به عنوان مثال لیستی از بدهکارانی که 30 روز از زمان بدهی آن‌ها گذشته است تهیه کنید.

بیشتر بخوانید  توابع اکسل در حسابداری

از این نرم افزار قدرتمند همچنین می‌توانید برای خدمات مالیات بر ارزش افزوده، تهیه‌ی صورت‌های مالی، بهای تمام شده، تهیه‌ی اظهارنامه‌های مالیاتی، عملکرد و تحریر دفاتر قانونی و طراحی و پیاده سازی سیستم‌های مالی و صنعتی استفاده کنید.

چرا سپیدار؟

با توجه به مطالب بالا و هم‌چنین مزایایی که در ادامه بررسی می‌کنیم درمی‌یابید که چرا نرم افزار سپیدار یکی از قدرتمندترین نرم افزارها در زمینه‌ی حسابداری می‌باشد و این روزها اکثر کسب و کارها این نرم افزار را انتخاب می‌کنند.

مزایای استفاده از نرم افزار سپیدار

  • گزارش گیری دقیق: گزارشات در کسب و کارها خیلی مهم هستند زیرا مدیران و صاحبان کسب و کار برای تصمیم گیری درباره‌ی آینده‌ی سازمان بر اساس گزارشات مختلف در بازه‌های زمانی مختلف اقدام می‌کنند و برای بهبود عملکرد سازمان تلاش می‌کنند. این گزارش‌ها باید کامل، دقیق و صحیح باشند و به موقع آماده شوند. از مزایای مهم نرم افزار سپیدار گزارش گیری دقیق آن است و برای آگاهی از میزان سود و زیان و اطلاعات طلبکاران و بدهکاران و… کاربرد دارد.
  • محاسبات دقیق: نرم افزار سپیدار هر چند وقت یکبار به‌روز (update) می‌شود و سرعت و دقت عملیات بهبود می‌یابد. از این رو برای انجام محاسبات و گزارش گیری در زمینه‌ی حسابداری انبار بسیار مناسب است.
  • جامع و یکپارچه: سپیدار یک نرم افزار جامع و یکپارچه است و تمامی زیرشاخه‌های حسابداری را به نحوی که همه‌ی اطلاعات آن‌ها با هم در ارتباط هستند، پوشش می‌دهد.

مزایای نرم افزار سپیدار

  • چند زبانی و چند ارزی: این نرم افزار از استانداردهای جهانی امور مالی و حسابداری برخوردار است و از آن‌جا که چند زبانه و چند ارزی است امکان تعامل با شرکت‌های خارجی به راحتی وجود دارد.
  • قابلیت نصب روی شبکه: می‌توانید سپیدار را هم روی شبکه و هم به صورت تک کاربره روی سیستم نصب کنید. اگرچه نصب آن روی شبکه هزینه‌ی بیشتری دارد اما این مزیت را دارد که تمام افراد سازمان می‌توانند از آن استفاده کنند و اطلاعات به صورت آنی همگام سازی می‌شود.
  • پشتیبانی: شرکت همکاران سیستم یک تیم پشتیبانی قوی با مهارت و دانش حسابداری برای نرم افزار سپیدار به منظور ارائه‌ی خدمات و مشاوره به مشتریان در نظر گرفته است.
  • سابقه‌: یکی از مهم‌ترین مسائلی که به عنوان خریدار نرم افزار حسابداری باید به آن توجه کنید، سابقه‌ی فعالیت شرکت سازنده‌ی آن است. زیرا ممکن است پس از خرید نرم افزار، شرکت ارائه دهنده به فعالیت خود ادامه ندهد. در این صورت نرم افزار دیگر به‌روز نمی‌شود و پشتیبانی نیز نخواهد داشت.
بیشتر بخوانید  دانلود فایل اکسل حقوق و دستمزد 1401

معرفی آموزش نرم افزار سپیدار

اکنون که با نرم افزار سپیدار و مزایای آن آشنا شدید، می‌توانید با لینک زیر به پکیج آموزشی این نرم افزار دسترسی داشته باشید. این پکیج آموزشی ویژه‌ شما را برای ورود به بازار کار راهنمایی می‌کند. ‌همچنین قسمتی از این آموزش را در ویدیوی زیر مشاهده می‌کنید:

آموزش نرم افزار حسابداری سپیدار برای ورود به بازار کار

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
208
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آموزش حسابداری اصولی

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش ورزش در خانه
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش های درس و مدرسه
فهرست