1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. هنر
  4. نوازندگی
  5. یادگیری ویولن در خانه

یادگیری ویولن در خانه

نویسنده:

زمان مطالعه: 5 دقیقه

یادگیری ویولن در خانه

یادگیری ویولن در خانه

نویسنده:

مطالعه: 5 دقیقه

ویولن یکی از انواع سازهای موسیقی است که اکثر مردم از شنیدن آن لذت می‌برند و از پرطرفدارترین سازها برای یادگیری است. برای یادگیری ویولن شما حتما نیاز دارید که به کلاس بروید و یا معلم خصوصی داشته باشید. اما گاهی ممکن است شما فرصت رفتن به کلاس نداشته باشید و یا هزینه یادگیری برای شما زیاد باشد در این صورت می‌توانید برای یادگیری ویولن کلاس های آموزشی غیر حضوری انتخاب کنید. که ما در این مقاله راه‌های یادگیری ویولن در خانه را برای شما عزیزان فراهم کرده‌ایم.

1- یادگیری خودآموز ویولن

اگر شما فرصت کافی برای رفتن به کلاس ویولن ندارید و قصد دارید به صورت خودآموز به یادگیری ویولن در خانه بپردازید استفاده از روش های زیر بسیار موثر است. در آموزش به صورت خود آموز ما به مواردی پرداختیم که بیشترین تاثیر را در یادگیری ویولن دارد.

از کتاب‌های آموزشی کمک بگیرید

کتاب کمک آموزشی براییادگیری ویولن

کتاب وسیله ای در دسترس و ارزان برای یادگیری ویولن در خانه است. شما برای نواختن ویولن ابتدا باید تئوری ویولن* را یاد بگیرید و سپس به نواختن ویولن بپردازید. کتاب شما را با اصول و متدهای نواختن ویولن آشنا می‌کند، اجزای ویولن را به شما معرفی می‌کند، نت ها و نحوه خواندن نت ها را آموزش می‌دهد و مهارت و توانایی نوشتن موسیقی را افزایش می‌دهد. ازبهتربن کتاب ها کمک آموزشی برای تمرین ویولن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •  ولفارت (60 متود ویولن برای تمرین هنرجو)
  • کتاب هریمالی (برای تمرین گام در ویولن)
  • کتاب شوچیک (برای تمرین آرشه کشی)

* برای یادگیری بیشتر تئوری موسیقی و خواندن نت می توانید از پکیج آموزشی تئوری موسیقی که لینک این مجموعه را برای شما در کادر پایین قرار‌ داده‌ایم استفاده کنید.

در لیموناد پکیج آموزش تئوری موسیقی در 3 ساعت که بصورت کامل از صفر تا صد، تمام مباحث تئوری موسیقی از جمله نت خوانی و اصول را به زبان ساده بیان می‌کند را برای شما عزیزان قرار داده‌ایم

پکیج آموزش تئوری موسیقی

بهترین روش برای یادگیری خودآموز ویولن ویدیوهای آموزشی است

ویدیو های آموزشی بهترین روش برای یادگیری خودآموز ویولن

با گسترش اینترنت و امکاناتی مثل گوشی و لپ تاپ متدهای آموزشی دستخوش تغیر شدند. یکی از این متدها ویدیو آموزشی است که در میان هنرجویان و یا افرادی که قصد یادگیری دارند طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این نوع آموزش ها شما می‌توانید به راحتی در هر ساعت از شبانه روز حتی در روزهای تعطیل که کلاس های آموزش حضوری تعطیل می‌باشند از ویدیو های آموزشی استفاده کنید. شما می توانید به صورت پشتیبانی با مدرس خود ارتباط داشته باشید و رفع ابهام کنید. با استفاده از ویدیو های آموزشی بارها بارها می‌توانید تمرین ویولن را انجام دهید و در صورت مشکل ویدیو را به قبل بازگردانید و مجددا تماشا و تمرین کنید. برای نمونه به ویدیو آموزش ویولن که در قسمت پایین قرار دارد توجه کنید. در صورت علاقه به آموزش ویولن در لیموناد پکیج آموزش ویولن را برای شما قرار داده‌ایم.

 

آموزش آنلاین ویولن مبتدی که مجموعه کامل آموزش اصول و مقدمات نوازندگی با ویولن است بصورت ویدیویی ضبط شده‌است. در مجموعه کامل آموزش ویولن می توانید از ابتدایی ترین سطح شروع به یادگیری آنلاین ویولن کنید. در فیلم آموزش ویولن مبتدی به موارد زیر پرداخته‌است:

  • آموزش نت ویولن مبتدی
  • تمرين عملی تكنيک های ويولن
  •  آموزش تکنیک گلیساندو در ویولن
  •  روش كوک كردن ويولن

آموزش ویولن مبتدی

از اپلیکشن ها استفاده کنید

نوازنده ویولن باید ایندا تئوری ویولن را به خوبی بشناسد و آن را درک کند. برخی از اپلیکشن ها به شما کمک می کند تا تئوری ویولن را با روش های بهتری آموزش ببینید برای مثال اپلیکیشن Meludia امکان یادگیری تئوری ویولن در خانه را برای شما فراهم می‌کند.

2- حل اشکال در فرایند یادگیری ویولن در خانه

معلم خصوصی

یادگیری خوب و موثر بدون حضور معلم و استاد امکان پذیر نیست. زمانی که شما به صورت خود آموز با استفاده از فیلم و کتاب اقدام به یادگیری می‌کنید بسیاری از نکات و اشکالات جزئی را متوجه نمی‌شوید. شما می توانید با چندین جلسه استاد خصوصی اقدام به رفع این اشکالات کنید. به عنوان مثال نحوه صحیح قرار گیری دست روی آرشه و غیره از نکاتی است که اشکالات آن با داشتن یک استاد خصوصی برطرف می شود و شما به راحتی می توانید به تکرار و تمرین درست بپردازید.

3- تمرین برای تثبیت آنچه یادگرفته اید

در یادگیری ویولن علاوه بر آموزش و استفاده از کتاب آموزش، فیلم و یا معلم خصوصی تکرار و تمرین بسیار لازم است. شما می توانید برای تکرار و تمرین از موارد زیر کمک بگیرید.

یک زمان ثابت برای تمرین و اجرای خود اختصاص دهید

برای یادگیری ویولن باید به طور روزانه تمرین داشته باشید، تمرین کردن ویولن را حتی برای چند دقیقه در روز فراموش نکنید. به طور میانگین 10 – 15 دقیقه از وقت خود را به تمرین ویولن اختصاص دهید. هرگز فراموش نکنید که تمرین و تکرار مداوم در یادگیری ویولن بسیار مهم و کاربردی است. تمریناتی که به صورت روزانه انجام می‌دهید باعث کاهش استرس و خستگی هنگام اجرا ویولن می‌شود.

برای تصحیح خود در زمان نواختن از ریکوردر استفاده کنید

ضبط کردن صدا

هنگامی که شروع به نواختن ویولن می کنید، اجرای خود را ضبط کنید. این کار باعث می‌شود هنگامی که صدای ضبط شده نوازدگی ویولن خود را گوش می‌دهید نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید و در اجرای بعدی آن را اصلاح کنید.

4- شبیه سازی محیط برای یادگیری ویولن در خانه

همانطور که قبلا اشاره شد در یادگیری ویولن علاوه بر آموزش، تکرار و تمرین هم نیاز است. هنگامی که ما قصد داریم نوازندگی کنیم ابتدا باید نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنیم. برای کاهش استرس و آمادگی برای نوازندگی باید نمونه هایی را مشاهده کنیم و اطلاع پیدا کنیم که چه فاکتورو تکنیک هایی را حین اجرا انجام می‌دهند.

به موسیقی های ویولن گوش دهید

اگر می‌خواهید یک ویولنیست حرفه ای شوید به موسیقی هایی که با ویولن اجرا می‌شود به دقت گوش دهید. به فاکتورهایی که هنگام نواختن ویولن می‌شنوید دقت کنید و در اجرای خود از آنها استفاده کنید. هنگامی که یک ملودی یا موسیقی با ویولن را گوش می‌دهید ابتدا باید روی یادگیری ملودی و اهنگ تمرکز کنید، نت و ریتم موسیقی را درک کنید و بنوازید.

اجرای ویولن های حرفه ای را تماشا کنید

اجرای ویولن گروهی

به اجرای کسانی را که به صورت حرفه ای ویولن را می نوازند تماشا و دقت کنید. یک ویولنیست حرفه ای باید ابتدا روی تکنیک، نحوه نگه داشتن ویولن، آرشه، ژست ایستادن یا نشستن هنگام اجرا تمرکز کند. با تماشای اجرای ویولن های حرفه ای و تماشای فنون استفاده‌شده هنگام نواختن، تمرکز شما بالا می رود و فنون را به یاد آوری می‌کند.

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
145
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش های درس و مدرسه
فهرست