1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. هنر
  4. موسیقی
  5. تفاوت گیتار کلاسیک و آکوستیک

تفاوت گیتار کلاسیک و آکوستیک

زمان مطالعه: 3 دقیقه

تفاوت گیتار کلاسیک و آکوستیک

مطالعه: 3 دقیقه

بدون شک یکی از محبوبترین سازهای قرون اخیر گیتار است و در میان اکثر قطعات موسیقی صدای گیتار به گوش می‌رسد. همانطور که قبلا در مقاله‌ی معرفی انواع گیتار توضیح دادیم، باید بدانید که هردوی این سازها در دسته‌ی گیتارهای آکوستیک قرار می‌گیرند یعنی صدای آن‌ها به وسیله‌ی بدنه‌ی آن‌ها منتشر می‌شود اما در میان مردم گیتار آکوستیک رشته نایلونی (Nylon String Acoustic) به گیتار کلاسیک و گیتار آکوستیک رشته فلزی (Steel-String-Acoustic) به گیتار آکوستیک معروف است. اکنون به بررسی تفاوت‌های میان این دو گیتار می‌پردازیم.

تفاوت‌های گیتار کلاسیک و گیتار آکوستیک:

  • در ساختار گیتار آکوستیک (شکل1) جنس سیم‌ها تماماٌ فلزی می‌باشد (سه رشته سیم فلزی و سه رشته سیم فلزی تابیده شده به دور سیم فلزی). درحالی که در گیتار کلاسیک از سه رشته سیم نایلونی و سه رشته سیم فلزی پیچیده شده به دور رشته های ابریشمی استفاده شده است (شکل2).

 

 

  • در قسمت سر دسته‌ی گیتار کلاسیک دو سوراخ بزرگ را مشاهده می‌کنید (شکل1) که سیم‌گیرها در آن‌ها قرار گرفته‌اند. اما در گیتار آکوستیک سیم‌گیرها به صورت مستقل روی سردسته سوار شده‌اند و سوراخی برای نگهداری آن‌ها قرار ندارد (شکل2).

 

classical-acoustic-headstock

classical-acoustic-headstock

 

  • در گیتار کلاسیک در قسمت پل (bridge) سیم‌ها با گره‌هایی به گیتار متصل شده‌اند (شکل1) اما در گیتار آکوستیک این سیم‌ها با تعدادی پین وصل شده‌اند (شکل2).

 

 

  • به خاطر جنس نایلونی سیم‌ها گیتار کلاسیک انگشت‌ها را کمتر خسته می‌کند. دسته‌ی آن نیز از آکوستیک پهن‌تر است و در نتیجه فاصله‌ی سیم‌ها از هم بیشتر است. به همین دلیل نواختن گیتار کلاسیک آسان‌تر است و اساتید معمولا این گیتار را به مبتدیان پیشنهاد می‌کنند.
  • برای کسانی که دوست دارند به همراه نواختن ساز آواز بخوانند، کسانی که بیشتر به موسیقی‌های زبان‌های خارجی علاقه دارند و یا کسانی که می‌خواهند در آینده گیتار الکتریک یاد بگیرند گیتار آکوستیک مناسب‌تر است.
بیشتر بخوانید  معرفی انواع گیتار

 

 

  • گیتار کلاسیک به جز در سبک‌های پاپ معمولا با انگشت و بدون استفاده از پیک نواخته می‌شود.
  • گیتار کلاسیک برای سبک‌های فلامنکو، کلاسیک، پاپ و جاز مناسب است.
  • صدای گیتار آکوستیک زنگ خاصی دارد که آن را از صدای گیتار کلاسیک متمایز می‌کند و بیشتر مناسب سبک‌های راک، بلوز، پاپ و کانتری است. در ویدیوی زیر می‌توانید تفاوت صدای گیتار آکوستیک و کلاسیک را بشنوید.
بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
277
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش های درس و مدرسه
فهرست