1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. زبان خارجی
  4. زبان انگلیسی
  5. بهترین کتاب یادگیری لغات انگلیسی + دانلود کتاب

بهترین کتاب یادگیری لغات انگلیسی + دانلود کتاب

نویسنده:

زمان مطالعه: 8 دقیقه

بهترین کتاب یادگیری لغات انگلیسی

بهترین کتاب یادگیری لغات انگلیسی + دانلود کتاب

نویسنده:

مطالعه: 8 دقیقه

یکی از مهم‌ترین ابزار موفقیت در زبان انگلیسی یادگیری لغات است. به هر میزان که دامنه لغات گسترده‌ای داشته باشید، می‌توانید در مهارت‌های دیگر زبان انگلیسی نیز پیشرفت کنید. در این مقاله قصد داریم بهترین کتاب یادگیری لغات انگلیسی را معرفی کنیم و همچنین روش‌های جلوگیری از فراموشی لغات را نیز به شما آموزش دهیم.

کتاب‌های 1100 واژه ضروری و 504 دو منبع خطرناک برای شروع!

کناب 1100واژه و 504

اکثر افرادی که قصد شروع یادگیری زبان انگلیسی را دارند، معمولا کتاب های 1100 واژه ضروری و یا 504 را به عنوان منبع یادگیری لغات انتخاب می‌کنند. درصورتیکه قصد دارید مکالمه خود را تقویت کنید و سطحتان متوسط رو به پایین است بهتر است به سراغ این دو کتاب نروید. کتاب 1100 واژه اساسا برای زبان‌آموزان طراحی نشده است بلکه برای دانش‌آموزان انگلیسی زبانیست که قصد شرکت در آزمون‌های ورودی دانشگاه و یا آزمون‌های مشابه آن را در کشور خود دارند.

همچنین لغات به کار رفته در این کتاب‌ها قدیمی و غیر رایج است و اکثرا در مکالمه‌های روزمره استفاده نمی‌شود. به طور مثال همانطور که ما از کلمات شاهنامه در گفت‌و گو‌های روزمره استفاده نمی‌کنیم. اما در صورتیکه در سطح خوبی از زبان انگلیسی هستید یا قصد شرکت در آزمون‌های زبان را دارید می‌توانید برای رایتینگ یا اسپیکینگ از کلمات این دو کتاب استفاده کنید. البته لازم به ذکر است بهتر است اول کتاب 504 را مطالعه کنید و بعد به سراغ 1100 واژه بروید.

در صورتیکه قصد یادگیری لغات کتاب‌های 1100 واژه ضروری و 504 را دارید، با استفاده از پکیج‌های آموزش به روش کدینگ “استاد عفت بهبود” می‌توانید به راحتی به لغات این دو کتاب تسلط پیدا کنید.

آموزش 1100 واژه ضروری انگلیسی به روش کدینگ

آموزش 504 به روش کدینگ در ده ساعت 

فایل PDF کتاب 504 و 1100 واژه ضروری را می‌توانید از لینک زیر به صورت رایگان دانلود کنید.

فایل کتاب 504 دانلود
فایل‌ کتاب 1100 واژه ضرورری دانلود

بهترین کتاب یادگیری لغات انگلیسی

vocabulary.بهترین کتاب یادگیری لغات انگلیسی

برای انتخاب بهترین کتاب در حوزه یادگیری لغات زبان انگلیسی همیشه ملاک اصلی، سطح شماست. بنابراین قبل از انتخاب کتاب بهتر است که در یک آزمون تعیین سطح شرکت کنید و با توجه به سطحی که در آن قرار دارید شروع به مطالعه یک کتاب کنید. در ادامه فهرستی از بهترین کتاب‌های یادگیری لغات انگلیسی را همراه با ویژگی‌های هر کدام به شما معرفی می‌کنیم که مطالعه هر کدام از این کتاب‌ها قطعا باعث گسترش دامنه لغات شما خواهد شد.

بیشتر بخوانید  چرا باید زبان فرانسه را یاد بگیریم؟ + معرفی 5 کتاب برای یادگیری زبان فرانسه

مجموعه کتاب‌های Oxford Word Skill

Oxford Word Skill

مجموعه کتاب‎‌های سه جلدی oxford word skills در سه سطح، تمام لغات ضروری و کاربردی را از پایه به زبان‌آموزان آموزش می‌دهد. جلد یک این کتاب سطح basic، جلد دوم سطح intermediate و جلد سوم سطح advanced را پوشش می‌دهد. در هرکدام از سطوح این مجموعه بیش از 2000 لغت و عبارات کاربردی به‌کار رفته که با توجه سطح آن از پایه تا پیشرفته طبقه بندی شده‌است.

مجموعه oxford word skills یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های در حوزه آموزش لغات می‌باشد. از این کتاب می‌توانید به صورت خودآموز یا به کمک یک معلم استفاده کنید. این کتاب لغات کاربردی مرتبط با موقعیت‌های مختلف زندگی اعم از کار، درس، ارتباطات شخصی، آب و هوا، موضوعات اجتماعی و… را شامل می‌شود که به شما کمک می‌کند در موقعیت‌های مختلف روزمره بتوانید به راحتی مکالمه کنید.

برای یادگیری لغات این کتاب ارزشمند می‌توانید بدون نیاز به آموزشگاه و کلاس‌های حضوری وقت‌گیر از آموزش بی‌نظیر “استاد امیر درکی” استفاده کنید.

آموزش کتاب Oxford word skills basic

برای دانلود رایگان مجموعه ارزشمند oxford word skills روی لینک دانلود کلیک کنید.

Oxford Word Skills Elementary Vocabulary دانلود
Oxford Word Skills Intermediate Vocabulary دانلود
Oxford Word Skills Upper-Intermediate Advanced Vocabulary دانلود

مجموعه 4000Essential English Words، یکی از بهترین کتاب‌های یادگیری لغات انگلیسی

4000Essential English Words

این مجموعه یکی از منابع قدرتمند و پرطرفدار برای یادگیری واژگان و عبارات کاربردی‌ست که در 6 جلد از پایه تا پیشرفته گردآوری شده است. بعد از آنالیز مطالب روزنامه‌ها، رمان‌های مختلف و گفت‌و گو‌های روزمره، کلمات پرکاربرد استخراج شده و بر اساس این لغات، این کتاب تدوین شده است.

بعد از مطالعه 6 سطح این مجموعه، تقریبا به 90% لغات مورد استفاده در گفت‌و گو‌های روزمره، اخبار و… مسلط می‌شوید. علاوه‌بر مزایای گفته شده اصطلاحات و کلمات به کار رفته در این کتاب به‌روز و بسیار کاربردی هستند. استفاده از تصاویر و طرح داستان در هر درس به یادگیری هرچه بیشتر زبان‌آموز کمک می‌کند. در هر سطح به طور تقریبی 600 لغت تدریس می‌شود که قطعا باعث پیشرفت چشمگیری در ارتقای سطح شما خواهد شد.

آموزش جذاب این کتاب توسط اساتید سایت لیموناد به شما کمک می‌کند که با یادگیری عمیق لغات و همچنین اصلاحات کاربردی در مدت زمانی کوتاه دانش لغوی خود را ارتقا دهید.

آموزش کتاب 4000 واژه ضروری انگلیسی 

برای دانلود رایگان مجموعه بی‌نظیر 4000Essential English Words از لینک‌های دانلود زیر استفاده کنید.

4000Essential English Words 1 دانلود
4000Essential English Words 2 دانلود
4000Essential English Words 3 دانلود
4000Essential English Words 4 دانلود
4000Essential English Words 5 دانلود
4000Essential English Words 6 دانلود

کتاب‌های پرکاربرد Vocabulary In Use

Vocabulary In Use

مجموعه کتاب‌های Vocabulary In Use یکی دیگر از بهترین کتاب‌های یادگیری لغات زبان انگلیسی است که به شما کمک می‌کند تا دامنه لغات خود را گسترش دهید. این کتاب در 4 سطح منتشر شده‌است و یکی از بهترین ویژگی‌های این مجموعه این است که شما لغت را در متن یاد می‌گیرید و با نحوه به کارگیری آن در گفتار و نوشتار آشنا می‌شوید. این مجموعه جذاب لغات ضروری و کاربردی مربوط به موضوعات مختلف مانند شغل، تحصیل، دوستان، خانواده، احساسات و… را پوشش می‌دهد.

برای دانلود رایگان مجموعه Vocabulary In Use روی لینک دانلود کلیک کنید.

English Vocabulary in Use Elementary دانلود
English Vocabulary in Use Pre-Intermediate & Intermediate دانلود
English Vocabulary in Use Upper-Intermediate دانلود
English Vocabulary in Use Advanced دانلود

دیکشنری تصویری Oxford OPD

دیکشنری تصویری Oxford OPD

این کتاب 163 موضوع را در قالب 4000 کلمه پوشش می‌دهد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های Oxford Picture Dictionary ارائه تصویر­های جذاب برای هر لغت جدید است که می­‌تواند باعث درک عمیق مفاهیم هر واژه شود. Oxford OPD یکی از پرفروش‌ترین دیکشنری‌های زبان انگلیسی است که انتشارات دانشگاه آکسفورد آن را به چاپ رسانده‌است. این کتاب برای زبان‌آموزانی که حافظه تصویری قوی دارند می‌تواند یک ابزار قدرتمند جهت یادگیری لغات جدید باشد. همچنین موضوعات به کار رفته در این دیکشنری مربوط به مسائل زندگی روزمره است و یادگرفتن کلمات آن برای هر زبان‌آموزی ضروری است.

Oxford Picture Dictionary 3rd Edition دانلود

کتاب English Vocabulary Organiser

English Vocabulary Organiser

English Vocabulary Organiser یکی از بهترین منابع خودخوان لغات زبان انگلیسی است. واژگان این کتاب در قالب 100 درس ارائه می‌شود که این  100 درس در قالب 17 موضوع طبقه بندی می‌شود. این کتاب به موضوعاتی همانند رسانه، سلامتی، ورزش، تکنولوژی و… می‌پردازد. کتاب English Vocabulary Organiser برای زبان آموزانی با سطح متوسط و یا پیشرفته مناسب است.

فایل English Vocabulary Organiser دانلود

3 کتاب‌ تخصصی‌‌‌‌تر برای آموزش لغات انگلیسی

تا اینجا با بهترین کتاب یادگیری لغات انگلیسی آشنا شدیم. همانطور پیشتر هم اشاره شد انتخاب کتاب باید باتوجه سطح شما صورت پذیرد. اما درصورتیکه به کتاب‌های معرفی شده، مسلط هستید اکنون برای تقویت زبان خود و حرفه‌ای‌تر شدن در مکالمه بهتر است از کتاب‌هایی که اصطلاحات و ضرب المثل‌ها را پوشش می‌دهد استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا لهجه و بیان شما به افراد Native نزدیک‌تر شود. در ادامه به معرفی چند کتاب پرکاربرد در این زمینه می‌پردازیم.

مجموعه کتاب‌های NTC

NTC Vocabulary Builders

NTC یک کتاب تخصصی برای زبان‌آموزان سطح پیشرفته است که نیازمند یادگیری لغات در متون تخصصی هستند. این کتاب برای افرادی که قصد تجارت دارند و یا کسانی که می‌خواهند در محیط کار خود به صورت حرفه‌ای زبان انگلیسی صحبت کنند، مناسب است. NTC در سه سطح upper-intermediate ​​یا پیشرفته advanced (جلد آبیintermediate (جلد سبز) و basic که جلد آن قرمز رنگ است متنشر شده است. البته لازم به ذکر است که هر سه سطح آن در مقایسه با سلایر کتاب‌ها چالش برانگیز و سخت‌تر می‌باشد. بنابراین  استفاده از مجموعه NTC Vocabulary Builders فقط برای زبان‌آموزانی که برای شرکت در یک آزمون آماده می شوند و یا نیاز به یادگیری زبان انگلیسی در سطح حرفه‌ای دارند، توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید  دانلود کتاب first friends 1 به همراه فایل صوتی (مجموعه کامل)
دانلود سطح basic مجموعه NTC Vocabulary Builders دانلود

کتاب idoms and pharasal verbs

idoms and pharasal verbs.بهترین کتاب یادگیری لغات انگلیسی

idoms and pharasal verbs از سری کتاب‌های موفق Oxford Word Skills است. در این کتاب با ارائه‌ی بیش از 1000 لغت، اصطلاح و افعال عبارتی در متن‌های مختلف، به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا مهارت‌های خود در مبحث واژگان را، تا حد زیادی بالا ببرند. این کتاب در دو سطح Intermediate (متوسط) و Advanced (پیشرفته) ارائه شده‌است. هر در این کتاب تقریبا سه صفحه است که می‌توانید به عنوان یک کتاب تکمیلی از آن استفاده کنید و مکالمه خود را به افراد بومی و Native نزدیک کنید و همچنین تمام مکالماتشان را متوجه شوید.

idioms and phrasal verbs advanced دانلود
idioms and phrasal verbs intermediate دانلود

کتاب verbal advantage

verbal advantage.بهترین کتاب یادگیری لغات انگلیسی

کتاب Verbal Advantage یک اثر بی نظیر و قدرتمند برای آن دسته از زبان آموزانیست که می‌خواهند با دانش لغوی خود حتی افراد بومی انگلیسی زبان را هم تحت تاثیر قرار دهند. شعار ساده روی این کتاب(مردم شما را با کلماتی که استفاده می‌کنید قضاوت می‌کنند) باعث شده تا حدود 100هزار نسخه از این کتاب به فروش برسد. این اثر  500 کلمه کلیدی و 3000 مترادف را پوشش می‌دهد و باعث پیشرفت چشمگیری در سطح زبان شما خواهد شد.

verbal advantage دانلود

چطور لغات زبان انگلیسی را بدون فراموشی حفظ کنیم؟

vocabulary. بهترین کتاب یادگیری لغات انگلیسی

روش‌های مختلفی برای حفظ کردن لغات زبان انگلیسی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها یادگیری لغات جدید در جمله است. این کار به شما کمک می‌کند تا علاوه‌بر یادگیری آن کلمه با کاربرد آن نیز آشنا شوید. همچنین تکرار هر لغت بین 10 تا 15 بار در جملات مختلف و مرور آن با فاصله زمانی منظم باعث می‌شود که کلمات جدیدی که آموخته‌اید به حافظه‌ی بلند مدت برود. فیلم دیدن، گوش دادن به موسیقی و پادکست‌های انگلیسی زبان باعث می‌شود کلماتی را که از کتاب‌های لغت می‌آموزید برایتان تکرار شود و تلفظ صحیح را هم بیاموزید. بنابراین بهتر است بعد از حفظ کردن تعداد مشخصی لغت در روز زمانی را هم به گوش دادن موسیقی یا پادکست و همچنین مطالعه رمان‌ها یا داستان‌های کوتاه انگلیسی اختصاص دهید.

سخن آخر

در صورتیکه در ابتدای راه زبان‌آموزی هستید از کتاب‌هایی که لغات سخت و پیچیده را آموزش می‌دهند استفاده نکنید. بلکه سطح به سطح جلو بروید و در مسیر یادگیری عجله نکنید. حفظ کردن انبوهی از کلمات بدون اینکه از آن‌ها استفاده کنید به بهبود سطح شما کمکی نخواهد کرد. بنابراین حتما با کلماتی که می‌آموزید جمله سازی کنید و مرتب آن‌ها را مرور کنید.

با استفاده از پکیج‌های آموزش زبان انگلیسی سایت لیموناد می‌توانید بدون مراجعه به کلاس‌های حضوری و اتلاف وقت و همچنین صرف هزینه‌های بالا تغییر شگفت‌انگیزی در سطح زبان خود ایجاد کنید.

پکیج‌های آموزش زبان انگلیسی

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

3 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • خیلی مفید بودممنون از فایل هایی که گذاشتین.

    پاسخ
    • کیمیا ناجی
      30 فروردین 1402 23:43

      ممنون از اینکه نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتین، خوشحالیم که براتون مفید بوده🌸

      پاسخ
  • سپاس گزارم از زحمتاتون بنده خیلی دنبال فایل کتاب هاگشتم وفهمیدم برای من مبتدی بهترین کتاب سری use هست چون گویا ازلحاظ چیدمان وارتباط کلمات ازهمه بهترهست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آموزش زبان آنلاین

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
فهرست