1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. زبان خارجی
  4. آیلتس
  5. 4 اشتباه مرگبار در آموزش آیلتس

4 اشتباه مرگبار در آموزش آیلتس

زمان مطالعه: 5 دقیقه

4 اشتباه مرگبار در آموزش آیلتس

4 اشتباه مرگبار در آموزش آیلتس

مطالعه: 5 دقیقه

بعد از مطالعه این مقاله با 4 اشتباه مرگبار در آموزش آیلتس آشنا می‌شوید و درصورت درک مطالب این مقاله می‌توانید حداقل نمره 7 در آزمون آیلتس را کسب کنید.

آزمون آیلتس چیست؟

قبل از شروع اینکه بگوییم اشتباهات مرگبار در آزمون و آموزش آیلتس چیست؟ باید در یک خط به شما بگویم آزمون آیلتس چیست؟ آزمون آیلتس یک آزمون تکنیکال می‌باشد و باید بتوانید از دانش عمومی و حرفه‌ایی خود به صورت تکنیکی استفاده کنید. این جمله به چه معنی است؟ یعنی اگر گرامر‌ها را بخوبی می‌دانید باید در بخش writing بتوانید مقدمه خوبی بنویسید. اما چطور؟ یکی از تکنیک‌های آن استفاده از ساختار مجهول حال کامل می‌باشد. به طور مثال موضوع در مورد آلودگی هوا است. شما می‌توانید به این صورت مقدمه را بنویسید. به طور مثال می‌خواهم بگویم :

آلودگی به یک معظل جدی در سراسر دنیا برای دو دهه اخیر تبدیل شده.

Pollution has been become a serious problem in all around the world for last two decades

همانطور که مشاهده می‌کنید مقدمه با یک ساختار و لحن تاکیدی آغاز شده و به محل یا مکان آن که سراسر دنیا است اشاره کرده‌ام همچنین به جزییات ریزی همانند two decades (دو دهه) در انتهای جمله‌ام پرداختم.

اکنون به 4 اشتباه مرگبار زبان آموزان در آموزش آیلتس برای شرکت در آزمون آیلتس، می‌پردازیم.

اولین اشتباه مرگبار در آموزش آیلتس: ساختارهای گرامری را مفهومی آموزش نمی‌بینند و به صورت حفظی آن‌ها را یاد می‌گیرند

4 اشتباه مرگبار در آموزش آیلتس

حفظ کردن جملات ثابت و حفظ ساختار‌ها اولین اشتباه مرگبار است. چرا؟ چون شما با حجم زیادی از مطالب روبرو هستید و باید بتوانید مطالب را در ذهن خود مدیریت کنید. زمانی که حفظ می‌کنید و می‌خواهید از جملات ثابت استفاده کنید، با سردرگمی و فراموشی روبرو می‌شوید و از همه مهم‌تر اطمینان خاطر ندارید که آیا این جمله‌ایی که می‌نویسید یا می‌گویید درست است یا خیر.

بیشتر بخوانید  آشنایی با بخش دوم اسپیکینگ آزمون آیلتس - IELTS Speaking

اما اگر مفهومی آموزش ببینید می‌توانید با توجه به تنوع موضوعات و مطالب هر بار یک ساختار و لحن را متناسب با موضوع، در جلسه آزمون انتخاب کنید. به طور مثال در مکالمه آیلتس از شما می‌پرسند: کجا زندگی می‌کنید؟ شما به دو صورت می‌توانید به این سئوال پاسخ دهید.

i live in Tehran

i live in Tehran. actually i have been living in Tehran since i was born

دو جمله بالا چه تفاوتی دارند؟

جمله اول یک ساختار ساده است که می‌گوید در تهران زندگی می‌کنم. اما جمله دوم بدین صورت ترجمه می‌شود: درتهران زندگی می‌کنم، در واقع از زمانی که متولد شدم در کل در تهران زندگی کرده‌‌ام.

تفاوت دو جمله در لحن و ساختار آن است و تاکیدی که روی لحن‌ها می‌شود نشان دهنده این است که شما تا چه میزان به ساختار‌ها تسلط دارید. در آزمون آیلتس مصاحبه کنندگان می‌خواهند بدانند شما تا چه میزان به بخش‌های گرامری تسلط دارید. به همین خاطر است که گفته می‌شود نباید آموزش‌ها را حفظ کنید بلکه باید مفهومی یاد بگیرید تا ذهن شما منعطف باشد و بتوانید با توجه به شرایط لحن مناسبی را بکار ببرد.

در کنار این نکات 4 مورد زیر را هم درنظر بگیرید که به شما کمک می‌کند تا مسیرتان را پیوسته و درست طی کنید و سریع‌تر به نتیجه برسید.

دومین اشتباه مرگبار در آموزش آیلتس: انتخاب منابع سنگین در زمان یادگیری

منابع آیلتس

انتخاب کتاب‌های سنگین برای شروع یا در اواسط آموزش‌ها دومین اشتباه مرگبار در آموزش آیلتس است. کتاب‌های آموزشی باید سبک و قابل هضم باشند. آیا شما این نکات را رعایت می‌کنید؟! متاسفانه گاهی اوقات مدرس‌ها منابع سنگینی را معرفی می‌کنند و به خاطر فشاری که به زبان‌آموز وارد می‌شود، ممکن است از آموزش آیلتس زده شود و در کل زبان را کنار بگذارد. نتیجه چه شد؟ کتاب‌ها یا منابع آموزشی باید سبک و قابل هضم باشند، به طوری که زبان‌آموزان را برای ادامه آموزش ترغیب کنند. آیا شما این حس را تجربه کرده‌اید؟

بیشتر بخوانید  بهترین منابع لیسنینگ آیلتس

کتاب‌های زیادی را نخرید. با تهیه کتاب‌های زیاد و منابع مختلف سردرگم و در مسیر آموزش دچار گمراهی می‌شوید و سرانجام با خود می‌گویید کدام منبع را ادامه بدهم و چکار کنم؟ ای خدا خسته شدم! آیا تابه حال این جملات را گفته‌‌اید؟! تهیه منابع آموزشی کم و سبک اما به صورت پیوسته به شما کمک می‌کند تا نتایج و دستاورد‌های آموزشی را لمس کنید و بعداز تمام شدن یک منبع به سراغ منبع بعدی و سطح بعدی بروید.

اغلب فکر می‌کنند هر چه منابع سنگین‌تر و سخت‌تر باشد درصد موفقیتشان بیشتر می‌شود اما اصل مطلب این است که اگر منابع خود را متناسب با سطحی که در آن قرار دارید به صورت اصولی انتخاب کنید و به صورت مفهومی آموزش‌ها را پیگیری کنید، قطعا نتایج فوق العاده‌ایی کسب می‌کنید.

سومین اشتباه مرگبار در آموزش آیلتس: تمرینات اشتباه، سنگین و فشرده

تمرینات زیاد در شروع آموزش به دلیل هیجانی که زبان‌آموز دارد زیبا و پرشور جلوه می‌کنند اما به مرور بعداز گذشت یک الی دوهفته، سنگینیِ تمرینات و زیاد بودن آن‌ها باعث می‌شود زبان‌آموزان از آموزش آیلتس فاصله بگیرند. یادتان باشد آموزش اگر از حالتِ سبک، آهسته، پیوسته و با روشی مفهومی و تمریناتی اصولی شروع شود نتایج خوبی به ارمغان می‌آورد. آیا شما این نکات را رعایت کرده اید؟ بنابراین از شروع سنگین و ادامه دادن به این مدل تمرینات پرهیز کنید و با برنامه ریزی دقیق متناسب مدل شخصیت خود و فشاری که می‌توانید تحمل کنید پیش بروید.

چهارمین اشتباه مرگبار در آموزش آیلتس: شروع بد آموزش با انتخاب موضوع آموزشی پیشرفته

شروع بد آموزشی و انتخاب بد موضوع آموزشی یعنی چه؟

2 دسته زبان‌آموز برای شرکت در آموزش‌های آیلتس داریم. دسته اول افراد مبتدی هستند. این افراد به جای اینکه آموزش خود را کامل کنند و از پایه تا پیشرفته ساختار‌های گرامری و مکالمه عمومی را آموزش ببینند می‌خواهند در کلاس‌های آیلتس شرکت کنند. این افراد با انتخاب سطح پیشرفته یا متوسط شروع بدی را برای مسیر آموزشی خود رقم می‌زنند. این گروه بعداز مدتی به کل زبان را رها می‌کنند و دچار سردرگمی و خستگی می‌شوند.

بیشتر بخوانید  یادگیری زبان انگلیسی با چت جی پی تی (ChatGPT)

دسته دوم، افرادی هستند که سطح به نسبت خوبی دارند اما دانش آموزشیِ آن‌ها پراکنده است و متاسفانه به دلیل کلاس‌های زیادی که شرکت کرده‌اند، خسته شده‌اند و می‌خواهند هرچه سریع‌تر به نتیجه برسند. به همین جهت در کلاسهایی که نسبتا سطح پیشرفته‌ای دارند، شرکت می‌کنند. این کار در ابتدا از نظر روانی به زبان‌آموز حسِ خوبی می‌دهد چون تصور می‌کند که من الان در سطح پیشرفته شرکت کرده‌ام و بالاخره به نتیجه می‌رسم. اما با گذشت چند هفته با سنگینی تمرینات و زیاد شدن حجم آموزش‌ها به زبان‌آموز فشار می‌شود و سوالات زیاد آموزشی برایش بوجود می‌آید و در نهایت متوجه می‌شود که برای فهم این مطالب لازم است پایه اش را قوی کند. شما جزو کدام دسته هستید؟

نتیجه گیری

آزمون آیلتس

پایه آموزش‌ها بسیار مهم هستند و با توجه به توضیحات بالا، تا زمانی که بخش پرسشی‌ها و زمان‌ها و مجهولات و مدل‌ها و شرطی‌ها را آموزش ندیده‌اید به هیچ عنوان در کلاس‌های سطح پیشرفته آیلتس یا تمرینات سنگین آیلتس شرکت نکنید.

افراد زیادی هستند که دوست دارند سریع نتیجه بگیرند. به همین جهت با تصور اینکه می‌توانند زودتر به نتیجه برسند، با اصرار سریعا از سطح پیشرفته یا متوسط شروع می‌کنند. با این کار باعث می‌شوند تا پایه آموزشی قوی نداشته باشند و در آینده در مراحل مختلف دچار سردرگمی و خستگی بشوند. آیا تا به حال سعی کرده‌اید که از سطح‌های بالاتر شروع کنید و با خود بگویید من مطالب پایه را بلدم؟؟

اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس یا آموزش‌های اصولی برای ورود به دنیای آیلتس را دارید، پیشنهاد من به شما دوره آموزشی “ گرامر آیلتس به صورت جامعسایت لیموناد می‌باشد.

پکیج آموزش گرامر آیلتس به صورت جامع

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
دسته بندی:
آیلتسزبان انگلیسی
برچسب‌ها: , , , , ,
76
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آموزش زبان آنلاین

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
فهرست