1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. زبان خارجی
  4. آیلتس
  5. دانلود منابع آیلتس برای مطالعه خودخوان همراه نقشه راه

دانلود منابع آیلتس برای مطالعه خودخوان همراه نقشه راه

زمان مطالعه: 7 دقیقه

دانلود منابع آیلتس برای مطالعه خودخوان همراه نقشه راه

مطالعه: 7 دقیقه

اگر دنبال دانلود منابع آیلتس و برنامه مدون و قابل اتکا برای مطالعه خودخوان هستید، این پست به شما کمک زیادی می‌کند. در این مقاله حدود 7 گیگ منابع آیتلس به رایگان در اختیار شما قرار می گیرد و شما با مطالعه این متن می توانید کتاب و منابع مناسب خود را انتخاب و دانلود کنید. خیلی مهم است که با توجه به جایگاه و سطح خود، منبع آموزشی مناسب را برای تقویت آیلتس انتخاب کنید و مطالعه کنید که این مقاله به شما کمک شایانی می کند.

 

چهار مهارت اصلی زبان Speaking, Listening, Writing, Reading هستند و لازم است که شما در هر کدام به حد قابل قبولی برسید سپس آشنایی با آزمون IELTS رو شروع کنید تا بتوانید آنچه یاد گرفته اید را به خوبی در آزمون آیلتس به نمایش بگذارید و نمره ای متناسب با دانش خود بگیرید.

اگر فرصت کلاس رفتن ندارید چطور speaking و Listening خود را قوی می‌کنید؟

قطعا آهنگ گوش دادن و فیلم دیدن برای listening شما مفید است ولی برای آمادگی آزمون IELTS شما باید مطالعه نظامند داشته باشید و نکاتی را رعایت کنید مثلا باید تلفظ و تمام لغات را یا امریکن و یا بریتیش یاد بگیرید اگر در امتحان مختلط استفاده کنید، نمره speaking شما به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد.

دانلود منابع آیلتس – بهترین کتاب ها برای تقویت speaking و listening

1. دانلود کتاب Real Listening and Speaking

مجموعه چهار سطحی کتابهای Real Listening and Speaking به شما کمک زیادی می‌کند که برای آیلتس، زبان عمومی خود را تقویت کنید. این کتاب ها از مقدماتی تا پیشرفته را پوشش می دهند و ویژگی برجسته آنها لهجه بریتیش است که باعث می شود گوش شما با لهجه اصلی آزمون آیلتس آشنا بشود و دیگر بهانه « لهجش رو نمی‌فهمیدم!» را نداشته باشید!

Real-Listening-Speaking-1
Real-Listening-Speaking-2
Real-Listening-Speaking-3
Real-Listening-Speaking-4

 

2. دانلود کتاب Inside Listening and Speaking

سری دیگر کتابهای مفید  Inside Listening and Speaking هستند. اگرچه لهجه این کتاب ها امریکن است ولی ساختار این کتابها واقعا اصولی و آکادمیک است و تمام مطاب و موضوعات در هر ۵ سطح، علمی و مرتبط با دانشگاه است. تمرکز این کتابها روی کلمات آکادمیک و هم خانواده های آنها و بکار بردن آنها در فایل های کتاب است. بسته با سطحتون مطالعه چند کتاب از این سری کمک خیلی بزرگی برای آمادگی در بخش ۳ و ۴ لیسینینگ آیلتس که بحث ها معمولا مربوط به دانشگاه و سخنرانی های علمی اند.

inside-listening-speaking-intro

inside-listening-speaking-1

inside-listening-speaking-2

inside-listening-speaking-3

inside-listening-speaking-4

 

3. سخنرانی های TED

سخنرانی های ساختارمند مثل TED ها موضوعات بی نهایت متفاوتی دارند و حتما هراز گاهی یکی دو ویدیو نگاه کنید و ساختار و لغت های جدیدش رو یادداشت کنید. لینک یوتوب اینجاست

بیشتر بخوانید  معرفی 7 کتاب برای یادگیری زبان آلمانی

https://youtube.com/c/TED

4. داستان های انگلیسی با لهجه بریتیش

اگر علاقه به داستان هم دارید میتونید داستان های انگلیسی رو در این کانال یوتوب پیدا کنید و همزمان روی دو مهارت لیسینینگ و ریدینگ کار کنید، مخصوصا داستان ها با لهجه بریتیش را بیابید و گوش کنید

https://youtube.com/c/EnglishFairyTales

or

https://youtube.com/channel/UCoIdrULeenCQ_d1_-ayFuTA

5. در پایان آماده سازی برای آزمون

جهت آماده سازی برای آزمون و جمع بندی آنچه آموزش دیده اید خوب است که تکنیک های مورد نیاز برای مهارت listening و speaking با یک استاد جمع بندی کنید.

چگونه برای آیلتس برنامه ریزی کنیم

برای برنامه ریزی و آماده سازی برای آیلتس نیاز داریم که یک استراتژی مناسب در پیش بگیریم که ما را به هدف برساند و انتخاب کتاب و دوره آموزشی مناسب در این مسیر مهم است.

دانلود کتاب get ready for IELTS از سری collins

برای سطح A1 تا B1( نمره ۳ تا ۶) میتونید از کتاب get ready for IELTS از سری collins استفاده کنید.

ln3Collins-Get-Ready-for-IELTS-Listening-Audio-limoonad.com

ln3Collins-Get-Ready-for-IELTS-Listening-Book-limoonad.com.rar

دانلود IELTS Advantage listening and speaking

و اما اگر دنبال یک کتاب برای سطح بالاتر هستید پیشنهاد ما کتاب IELTS Advantage listening and speaking که استراتژی های هردو مهارت رو به شما میگه. سطح این کتاب B2 تا C1 (نمره ۶.۵ تا ۸).

ln4-IELTS-Advantage-Speaking-Listening

با اینحال English for Fun فراموش نشود! حتما سریال های با لهجه بریتیش رو در فعالیت های روزمره خود بگنجانید.

مطالعه و تمرین خودخوان speaking نسبتا سخت است چون نیاز است که کسی ایرادهای شما رو بگیرد و اصلاح کند. با این حال می توانید با صرف وقت بیشتر اینکار را خود انجام بدید.

تمرینات اسپیکینگ کتابهای بالا را خود انجام بدهید و هر فایل لیسینینگ که گوش می دهید سعی کنید خلاصه کنید و تعدادی از ساختارها و کلمات جدید را یادداشت کنید بعد با گوشی خلاصه را بلند بگید و ضبط کنید و درنهایت صدای ضبط شده رو گوش بدهید و ایراد های خود را در بیاورید.

دانلود کتاب English German in use

برای اینکه بتونید ایرادیابی کنید نیازه تا حد خیلی خوبی گرامر انگلیسی را بلد باشید‌. کتابهای English German in use کتابهای راحت و جذابی هستند و در سه سطح مقدماتی و متوسطه و پیشرفته وجود دارند.

Advanced Grammar in Use with Answers و
Intermediate English garmmar in Use limoonad.com

لحن و نحوه گفتار و تلفظ های خود را با فایلی که بازگویی کردیده اید مقایسه کنید و نقطه ضعف ها را یادداشت کنید. یادتون باشد در هر مرحله ای که هستید کلمات رو حتما در دیکشنری بزنید و تلفظ اونها رو چندبار گوش بدید و حداقل سه بار خیلی بلند تکرار کنید. اگر تلفظ های امریکن رو انتخاب کردید فقط امریکن چک کنید و اگر بریتیش فقط بریتیش، چون اگر برخی کلمات را امریکن بگید و برخی بریتیش، در آیلتس نمره خیلی ضعیفی می گیرید.

 

دانلود منابع آیلتس – مهارت writing

مهارت writing خیلی مهم است چون فرصتی برای تمرین و نمایش لغت های جدید است. ساختار های گرامری رو از کجا شروع کنیم؟ یکی از راههای خیلی خوب تمرین writing که همزمان املا هم تمرین کرده باشید، نوشتن خاطرات روزانه است حتی در حد یک پاراگراف.

بیشتر بخوانید  سطح بندی کتاب های تاپ ناچ +دانلود

هر درسنامه ای از گرامر که می‌خوانید براش خیال بافی کنید و سعی کنید مطالبی بنویسید که در آن از درس گرامری که خوانده اید استفاده شده باشد. به شدت توصیه می شود که از دغدغه های فکری خودتون باشد تا زبان به ابزاری برای بیان شما تبدیل شود تا بتوانید راحتتر به انگلیسی فکر کنید و از ترجمه کردن جدا شید.

 

علاوه بر ساختار های گرامری، کتاب لغت هم نیاز دارید تا دامنه واژگان خود را بسط بدهید. همون طور که می دانید کتابهای لغت برای دانلود منابع آیلتس فراوان اند برای مثال دو کتاب oxford word skills تا 4000 essential English Words را می توان نام برد.

اما من صرفا کتابهای لغت رو پیشنهاد نمیکنم. پیشنهاد من اینه که بجای کتاب لغت متن زیاد بخونید و فایل زیاد گوش بدید که مهارت های دیگر هم تقویت بشود و کلمات را در کنار دیگر کلمات و درون جمله یاد بگیرید. این روش کاربردی تر است و زمان کمتری می گیرد و بار زیادی هم از دوشتون برداشتید.

اما بجای کتاب لغت، کتابهای collocation رو پیشنهاد میکنم چون چند کلمه باهم یاد میگیرد و نوشتارتون به مرور دقیق تر می شود. یک مثال میزنم: strong و powerful هردو به معنی قوی هستند. ولی اگر بخوایم بنویسیم قهوه قوی(غلیظ) کدوم رو استفاده کنیم؟! اینجاست که دانش collocation به کمکمون میاد و میگه همراه Coffee همیشه strong میاد. و این طور میشه که صحبت کردن شما و نوشتارتون دقیق و اصطلاحا native-like می شود و یاد می گیرید چرا مترادف های فراوان داریم! هر کدام در حالت خاصی استفاده می شوند.

دانلود کتاب vocabulary for IELTS

کتاب vocabulary for IELTS به شما کلمات مختلف یک موضوع رو همراه کالوکیشن هاش یاد میده و تمرینات کلمات رو در قالب امتحان آیلتس به شما میده.  یکی دو ساختار استفاده کنید و یک موضوع با تعدادی کلمه مرتبط. این ها رو استفاده کنید و یک متن روزانه بنویسید.

ln6-Cambridge-Vocabulary

ln7Shortcut-to-English-Collocations-Master-2000-English-Collocations

شرکت در دوره آموزش ریشه شناسی لغات انگلیسی

با شناخت ریشه یک لغت می توانید معنی آن را به هنگام reading حدس بنزید، همچنین به هنگام یادگیری لغت جدید اگر ساختار آن را شناسی کنید بهتر آن را به خاطر می سپارید. این دوره آموزش ویدیویی 40 دقیقه و رایگان است پیشنهاد می کنم در آن شرکت کنید.

دوره ریشه شناسی لغات انگلیسی – بهترین روش یادگیری لغات انگلیسی

دانلود کتاب Inside writing

اینجا هم دوباره کتابهای Inside writing را معرفی می کنم چون نکات نگارشی و ویرایشی خیلی خوبی به شما آموزش می دهد که علاوه بر آکادمیک بودن به ریدینگ شما هم کمک می کند.

ln8inside-writing

و برای آشنا شدن با مهارت writing می توانید به سلیقه خودتون از دو کتاب IELTS Advantage و یا IELTS writing  Ultimate guide استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  دانلود کتاب speak english like an american

دانلود IELTS Advantage


the most rated IELTS writing book on Amazon

دانلود IELTS writing  Ultimate guide

ln10Richard-Brown-IELTS-Advantage-Writing-Skills from B2 to C1

دانلود منابع آیلتس – آموزش reading و نحوه مطالعه خودخوان

بنظر می رسد دانستن معنی کلمات و گرامر برای موفقیت در مهارت Reading کافی می باشد، اما این یک اشتباه رایج است چون در ریدینگ علاوه بر اینکه شما باید درک گرامری بالا و دایره واژگان خوبی داشته باشید باید توانایی مدیریت لغت های ناآشنا،  توانایی فهمیدن خط فکری متن و تحلیل ها و نقطه نظرها رو به دست بیارید، بنابراین reading مهارت تفکر انتقادی است که با مطالعه منظم به دست میاد.

در reading شما با مترادف های زیادی سرکار دارید. در امتحان آیلتس سوالات همگی تغییر یافته متن اصلی هستند. یعنی یک معنی در دو جمله متفاوت ظاهر می شود و این یکی از دلایلی است که ریدینگ را سخت می‌کند. با اینحال با تمرین سختی وجود نداره.

در اینجا هم پیشنهادم اینه که یکی دوتا از کتاب های inside reading رو انتخاب کنید و از ساختارمندی اونها لذت ببرید.

دانلود کتاب inside reading برای بهبود مهارت reading

Inside-Reading-1-PDF-limoonad.com

Inside-Reading-2-PDF-limoonad.com

Inside-Reading-3-PDF-limoonad.com

Inside-Reading-4-PDF-limoonad.com

و بعد آیلتس رو شروع کنید با کتاب های IELTS Advantage و یا Collins

دانلود کتاب Collins برای آموزش مهارت reading در Ielts

ln11IELTS Advantage Reading Skill

دانلود کتاب Collins IELTS Reading

ln12Collins_IELTS_Reading_PDF

پکیج آموزش reading در آیلتس

در پایان با وجود دانش و مطالعه کتاب های بالا، بخشی از کار باقی مانده است و آن هم آشنایی با آزمون IELTS است و یادگیری نکاتی است که به شما برای موفقیت در آزمون کمک می کند. پیشنهاد ما دوره آموزشی زیر است. آنچه در کتاب ها برای آمادگی آزمون پیدا نمی شود در این پکیج گفته شده است تا شما بتوانید نتیجه بسیار خوبی در آزمون بگیرید.

پکیج آموزش ریدینگ آیلتس

برنامه مطالعه آیلتس به صورت هفتگی از british council

اینجا براتون لینک برنامه های هفتگی مطالعه خودخوان برای آیلتس قرار گرفته است. میتوانید خیلی راحت به این برنامه اتکا کنید چون برنامه british council است و با یک نگاه به آن می توانید به کیفیت آن پی ببرید تا یک ماهه آیلتس را جمع بندی کنید. اما یک ماهه الزاما به معنی نمره بالا نیست.  این برنامه صرفا یک نقشه راه است و به شما استراتژی یاد نمی دهد، شما باید قبلش یا کتاب خونده باشید یا کلاس رفته باشید یا از دوره های آنلاین استفاده کرده باشید. این برنامه بریتیش کنسول برای روزی ۲ تا ۳ ساعت برای ۵ روز هفته است.  ۲ روز دیگر رو هم میتونید صرف تست زنی در اون مهارت کنید و نقاط ضعف خود را بررسی کنید.

برای آیلتس آکادمیک

british-councel-plan-academic

برای آیلتس جنرال

brirish-councel-plan-general

 


در یادگیری زبان خستگی ناپذیر باشید مثل بچه های کوچکی که هیچ وقت دست از ارتباط برقرار کردن برنمی دارند حتی وقتی هیچ کلمه ای نمیدونند.

ممنون که همراه ما بودید.

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
1K
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آموزش زبان آنلاین

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
فهرست