1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. زبان خارجی
  4. آیلتس
  5. تفاوت آیلتس جنرال با آکادمیک

تفاوت آیلتس جنرال با آکادمیک

نویسنده:

زمان مطالعه: 5 دقیقه

تفاوت آیلتس جنرال با آکادمیک

تفاوت آیلتس جنرال با آکادمیک

نویسنده:

مطالعه: 5 دقیقه

آزمون آیلتس یکی از معتبر‌ترین آزمون‌های ارزیابی مهارت‌های زبان است که دارای دو نسخه آیلتس آکادمیک و جنرال می‌باشد. تفاوت اصلی آیلتس جنرال با آکادمیک هدف اصلی شما از آزمون دادن است. در واقع باید از ابتدا مشخص کنید که مدرک آیلتس را برای چه منظوری لازم دارید؟ سپس نوع آزمونی را قصد دارید در آن شرکت کنید انتخاب کنید. البته این دو آزمون دربعضی بخش‌ها، در چهارچوب ساختاری سوالات نیز با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که در ادامه این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

کاربرد های آیلتس آکادمیک

کاربرد های آیلتس آکادمیک

هدف از برگزاری آیلتس آکادمیک، اَپلای کردن برای دانشگاه‌های مختلف و ورود به آنها یا هر دوره آموزشی انگلیسی محور است. در واقع اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از ایران را دارید این آزمون محتوای علمی‌تری دارد و اغلب دانشگاه‌ها مدرک آیلتس آکادمیک را به عنوان یک گواهی معتبر برای ارزیابی مهارت زبان می‌پذیرند. البته نمره مورد پذیرش در مراکز آموزشی مختلف متفاوت است و لازم است پیش از اقدام جهت اخذ مدرک آیلتس، شرایط مراکزی که قصد دارید برای آن‌ها اقدام کنید را بررسی کنید.

کاربرد های آیلتس جنرال

کاربرد های آیلتس جنرال

یکی دیگر از نسخه‌های آزمون آیلتس، General IELTS یا آیلتس جنرال است که محتوای آن نسب به آزمون آکادمیک، عمومی‌تر است و موضوعات علمی را مورد ارزیابی قرار نمی‌دهد بلکه تمرکز آن روی موضوعاتی مانند کار، خانواده و… می‌باشد. بنابراین با توجه به محتوی این آزمون، مدرک آن بیشتر جهت مهاجرت‌های کاری و غیر آکادمیک به کشور‌های انگلیسی زبان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید  4 اشتباه مرگبار در آموزش آیلتس

تفاوت آیلتس جنرال با آکادمیک

تفاوت آیلتس جنرال با آکادمیک

تا اینجا با تفاوت کاربرد آیلتس آکادمیک و جنرال آشنا شده‌اید، که از جمله مهم‌ترین تفاوت‌های این دو نسخه آیلتس به شمار می‌رود. البته همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد، در طراحی سوالات نیز باید یکدیگر شباهت‌ها و تفاوت‌هایی دارند. همانطور که می‌دانید به طور کلی آزمون آیلتس 4 مهارت Writing ،Listening ،Reading و Speaking را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. اما نحوه طرح سئوالات در برخی بخش‌ها در آیلتس جنرال و آکادمیک با یکدیگر متفاوت است. در ادامه به بررسی شباهت‌ها و تفاوت‌های آن‌ها می‌پردازیم.

بخش Reading آزمون آیلتس

نحوه طرح سوال بخش ریدینگ در آیلتس آکادمیک و جنرال با یکدیگر متفاوت است. برای پاسخگویی به سوالات این بخش 60 دقیقه زمان دارید که این مورد برای هر دو نسخه آیلتس یکسان است.

در آیلتس آکادمیک سه متن نسبتا طولانی با موضوعات آموزشی یا علمی داریم که نسبت به آیلتس جنرال پیچیده‌تر هستند.

اما در آیلتس جنرال در قسمت اول 2 یا 3 متن کوتاه، در قسمت دوم دو متن و در نهایت یک متن بلند داریم که عمدتا موضوعات عمومی نظیر اخبار، مسائل روزمره و… را در برمی‌گیرند.

پکیج “آموزش تکنیک های ریدینگ آیلتس برای کسب نمره 7+” در سایت لیموناد یه راه ایده‌آل جهت آمادگی برای بخش ریدینگ آزمون آیلتس می‌باشد.

آموزش تکنیک های ریدینگ آیلتس برای کسب نمره 7+

بخش Writing آزمون آیلتس

تفاوت در بخش رایتینگ آیلتس جنرال و آکادمیک

سبک سئوالات بخش رایتینگ نیز یکی دیگر از تفاوت‌های آیلتس آکادمیک و جنرال می‌باشد. برای پاسخگویی به سوالات این بخش نیز 60 دقیقه زمان دارید که این مورد برای هر دو نسخه آیلتس یکسان است. هر کدام از آزمون ها شامل دو task می باشند: Task1 حداقل 150 کلمه و Task2 حداقل 250 کلمه است.

بیشتر بخوانید  بهترین منابع لیسنینگ آیلتس

در نگارش آیلتس جنرال Task1 شامل نگارش یک نامه و Task2 شامل یک نگارش یک مقاله با موضوعات عمومی مانند زندگی روزمره، تبلیغات، کار و… می‌باشد.

در نگارش آیلتس آکادمیک Task1 شامل یک متن راجب تحلیل یک نمودار، چارت یا جدول است و Task2 نوشتن یک مقاله با موضوعات آکادمیک و علمی می‌باشد.

بخش Listening آزمون آیلتس

بخش لیسنینگ آزمون آیلتس

بخش لیسنینگ در هردو آزمون مشابه یکدیگر است و تنها تفاوت آن‌ها در نوع موضوعات مطرح شده می‌باشد. به طور مثال در آیلتس آکادمیک بیشتر سخنرانی‌های علمی و تخصصی‌تر مورد پرسش واقع می‌شود. برای آشنایی بیشتر با منابع لیسنینگ آیلتس و هم‌چنین آموزش روش کسب نمره بالاتر از 7 در بخش لیسنینگ مطالعه مقاله “بهترین منابع لیسنینگ آیلتسرا توصیه می‌کنیم.

بخش Speaking آزمون آیلتس

چهارچوب کلی این بخش نیز همانند بخش لیسنینگ در هر دو نسخه آیلتس یکسان است و تنها تفاوت آن در مورد موضوعاتی است که مورد بحث قرار می‌گیرند. این قسمت بین 11 تا 14 دقیقه به طول می‌انجامد. در بخش اول سوالات شخصی نظیر رشته تحصیلی، میزان تحصیلات، شغل و… را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

در بخش دوم یک کارت به شما داده می‌شود و یک دقیقه به شما وقت می‌دهند تا روی موضوع مطرح شده فکرکنید، سپس لازم است دو دقیقه در مورد آن موضوع صحبت کنید. در پارت آخر سوالاتی پیرامون موضوعات مطرح می‌شود که باید به آن‌ها پاسخ دهید.

تفاوت در بخش نمره دهی آیلتس General و Academic

تفاوت در بخش نمره دهی آیلتس General و Academic

یکی دیگر از مهم‌ترین تفاوت‌های آیلتس جنرال و آکادمیک در سیستم نمره‌دهی این آزمون می‌باشد. نمرات در بخش‌های Listining ،Speaking و Writing برای هر دو آزمون یکسان است. اما در بخش Reading که 25 درصد از کل نمره آزمون آیلتس را شامل می‌شود، تفاوت‌هایی وجود دارد.

بیشتر بخوانید  ترفند و تکنیک های کمتر گفته شده در آزمون آیلتس

به طور مثال فرض کنید اگر در آزمون آیلتس به 30 سوال از 40 سوال پاسخ صحیح داده باشید نمره شما در آیلتس جنرال 5 و در آیلتس آکادمیک 6 خواهد شد. بنابراین توجه داشته باشید که بسته به نوع ورژنی که متقاضی آن هستید، نمره خام شما می‌تواند معنی متفاوتی داشته باشد.

سخن آخر

اکنون که با تفاوت‌های این دو آزمون آشنا شده‌اید، شاید این سئوال برای شما بوجود آمده است که کدام یک ورژن‌های آیلتس سخت‌تر است؟ از آنجایی که آیلتس آکادمیک و جنرال بسیار به یکدیگر شباهت دارند شاید به سختی می‌توان گفت کدام یک از آن‌ها سخت‌تر است. از طرفی با توجه به اینکه هر کدام از این دو آزمون برای هدف مشخصی طراحی شده‌اند، باید ابتدا هدف خود را از شرکت در آیلتس مشخص کنیم، سپس نوع آزمون مورد نظر را انتخاب کنیم.

اما به طور کلی با توجه به اینکه محتوی آیلتس آکادمیک مباحث علمی را پوشش می‌دهد و در طی آزمون به تحلیل نمودار‌ها و جداول احتیاج داریم می‌توان گفت نسخه آکادمیک نسبت به جنرال پیچیده‌تر است. برای آشنایی بیشتر با منابع آزمون آیلتس مقاله “دانلود منابع آیلتس برای مطالعه خودخوان همراه نقشه راه” می‌تواند برای شما در این زمینه راه‌گشا باشد.

پکیج‌های آموزش آیلتس سایت لیموناد یکی از بهترین انتخاب‌ها جهت آمادگی در آزمون آیلتس است که در مسیر کسب نمرات بالای 7 همراه شما هستند.

آموزش آیلتس

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
64
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آموزش زبان آنلاین

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
فهرست