1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. زبان خارجی
  4. زبان انگلیسی
  5. با این 7 ترفند ساده سریعتر به زبان انگلیسی صحبت کنید!

با این 7 ترفند ساده سریعتر به زبان انگلیسی صحبت کنید!

نویسنده:

زمان مطالعه: 8 دقیقه

7 ترفند ساده برای سریعتر صحبت کردن به زبان انگلیسی

با این 7 ترفند ساده سریعتر به زبان انگلیسی صحبت کنید!

نویسنده:

مطالعه: 8 دقیقه

زبان انگلیسی زبانی بین‌المللی است که در سراسر جهان کاربرد دارد. به هر کشوری که سفر کنید حتی اگر یک کلمه از زبان آن‌جا را بلد نباشید مهم نیست. می‌توانید به انگلیسی از دیگران کمک بخواهید و مطمئن باشید یک‌ نفر پیدا می‌شود که انگلیسی بداند و بتواند کمک‌تان کند. بنابراین بهتر است هرچه زودتر این زبان را یاد بگیرید چون همه جا به دردتان خواهدخورد. البته بسیاری از افراد نمی‌دانند چگونه باید این زبان را یاد بگیرند و در آن مهارت پیدا کنند. اگر باور ندارید که یادگیری زبان انگلیسی مثل آب خوردن آسان است؛ پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا شما کاربران عزیز را با 7 ترفند ساده برای سریعتر صحبت کردن به زبان انگلیسی آشنا کنیم.

چگونه می‌توانیم سریعتر به زبان انگلیسی صحبت کنیم؟

شما زبان‌آموزان می‌توانید مهارت “سریع‌تر صحبت‌کردن به زبان انگلیسی” را با تمرین، تکرار و استفاده از ترفندهای مختلف انجام دهید. در ادامه 7 ترفند ساده برای سریعتر صحبت کردن به زبان انگلیسی و به‌طور کلی بهبود مهارت صحبت کردن به زبان انگلیسی را باهم بررسی می‌کنیم:

7 ترفند ساده برای سریعتر صحبت کردن به زبان انگلیسی

1️⃣ به خودتان اعتماد کنید

مؤثرترین مورد این است که باید به خودتان اعتماد کنید!! بله، مشکل بسیاری از افراد این است که به خودشان اعتماد ندارند یا از خودشان توقع بسیار زیادی دارند. از همه بدتر این افراد معمولا با کلمات منفی به خودشان انرژی منفی منتقل می‌کنند. مانند اینکه زبان‌آموز به خود می‌گوید: “من زبان را بلدم ولی خوب نمی‌تونم صحبت کنم! چرا من نمی‌تونم صحبت کنم؟ چرا صحبت‌کردن به یک زبان دیگر اینقدر سخت است؟”

این افکار منفی باعث می‌شود به جای این که تمرکزتان روی توانایی‌هایتان باشد، روی کارها و افکار منفی و چیزهایی که نمی‌توانید انجام بدهید معطوف شود. فقط از طریق تمرین‌کردن و صحبت‌کردن است که می‌توانید این توانایی را در خودتان پرورش دهید و بهتر صحبت کنید. شما در حال یادگیری یک زبان جدید هستید و اینکه صحبت‌کردن به یک زبان جدید برایتان سخت باشد؛ کاملاً عادی است. سعی کنید به جای اینکه همینطور به خودتان انرژی منفی دهید از کلمات مثبت استفاده نمایید.

به خودتان اعتماد کنید

عنوان ترفند اول را به دلیل اینکه کلمه “ترس” بار منفی دارد و ذهن شما را به سمت ترسیدن هدایت می‌کند از “ترس نداشته باشید” به “به خودتان اعتماد داشته باشید” تغییر دادیم. دوستان؛ شما در حال انجام یک کار بزرگ و در حال یادگیری یک زبان جدید هستید. این یعنی در حال پرورش یک توانایی جدید در خودتان هستید. به این مسئله افتخار کنید و از پروسه یادگیری زبان جدید لذت ببرید. آفرین به شما!!

یکی از کارهای دیگری که برای بهبود مهارت مکالمه زبان انگلیسی خود می‌توانید انجام دهید، استفاده از آموزش‌های ویدیویی بی‌نظیر مکالمه در لیموناد است. در دوره آموزش مکالمه که لینک آن در ادامه قرار دارد، تمرکز مدرس روی جمله‌سازی است و سعی کرده‌اند با مثال‌های پرکاربرد انگلیسی واقعی را آموزش دهند. مزیت دیگر این دوره آموزشی پشتیبانی 6 ماهه آن است، به این معنی که تا 6 ماه پس از خرید دوره می‌توانید با مدرس در ارتباط بوده و مشکلات و ایرادات خود را رفع کنید. این دوره برای زبان‌آموزان سطوح A1 تا B1 مناسب است.

بیشتر بخوانید  محبوب ترین مدل آموزش زبان انگلیسی به کودکان

آموزش مکالمه انگلیسی در 90 روز + پشتیبانی ویژه

2️⃣ تلفظ کلمات را درست یاد بگیرید

تلفظ کلمات در زبان انگلیسی و تمامی زبان‌های دنیا خیلی مهم است و به ما کمک می‌کند بهتر صحبت کنیم. این ترفند هم مانند ترفندهای قبلی نیاز به تمرین دارد. تمرین تلفظ صحیح به این صورت نیست که به دیالوگ‌های یک فیلم گوش دهید و سپس شروع به نوشتن کلمات کنید و در آخر با صدای بلند بخوانید. تلفظ‌کردن نیاز به صحبت‌کردن (Speaking) بسیار دارد؛ خیلی مهم است که در همان ابتدا قوانین را خوب یاد بگیرید و از طریق رعایت‌کردن این قوانین بتوانید تلفظ‌تان را بهتر کنید و در صحبت‌کردن از آن‌ها استفاده کنید.

7 ترفند ساده برای سریعتر صحبت کردن به زبان انگلیسی

پس، از این مورد مهم هم به‌راحتی نگذرید و سعی کنید خیلی روی تلفظ‌تان کار کنید. این را به خاطر داشته‌باشید که زبان انگلیسی واقعاً به تمرین و اِستمرار زیاد برای تلفظ کلمات نیاز دارد. ما در زبان شیرین فارسی حالت و  مدل زبان‌مان و نوع تلفظ کلماتمان خیلی متفاوت با زبان انگلیسی است و صداها به صورت متفاوتی ایجاد می‌شوند. پس باز هم تکرار می‌کنیم تمرین، تمرین و تمرین.

3️⃣ گرامر را مرحله به مرحله فرا بگیرید

همه زبان‌آموزان این را می‌دانند که گرامر پایه و اساس یک زبان است. خیلی از افراد زمانی که می‌خواهند دستورات گرامر را یادداشت کنند یا در تمرینات گرامر جای خالی را پُر کنند، خیلی عالی عمل می‌کنند. اما زمانی که می‌خواهند صحبت کنند به مشکل برمی‌خورند. دلیل این مشکل واضح است؛ وقتی می‌خواهید یک متن بنویسید فرصت این را دارید که فکر کنید اما زمان صحبت‌کردن همه این اتفاقات سریع می‌اُفتد و شما نیاز به عکس‌العمل سریع دارید که بتوانید کلمات را در جای درست با گرامر صحیح جمله‌بندی کنید.

گرامر را مرحله به مرحله فرا بگیرید

خیلی از زبان‌آموزان به اشتباه روی گرامرهای پیچیده (خیلی پیچیده) تمرکز می‌کنند اما پیشنهاد ما این است که اول بر روی گرامرهای ساده انگلیسی تمرکز کنید. آن‌ها را خوب یاد بگیرید تا به مرحله استادی برسید و پله به پله به سراغ گرامرهای سخت بروید. سعی کنید که یک مشکل گرامری که همین الان دارید و خودتان هم متوجه‌اش هستید حل کنید و در قدم بعدی سراغ گرامر جدیدتر بروید. به عنوان مثال حین صحبت‌کردن متوجه می‌شوید که از افعال به درستی استفاده نمی‌کنید یا جایگاه درست صفت‌های زبان انگلیسی در جمله را بلد نیستید. سعی کنید روی همین یک مورد تمرکز کنید، این مشکل را برطرف کنید و بعد سراغ نکته گرامری بعدی بروید.

این را فراموش نکنید که بهترین مربی ما خودمان هستیم. زمانی که خودتان بتوانید متوجه ایرادات خودتان بشوید می‌توانید کاملاً در مسیر درست قدم بگذارید و به یادگیری زبان جدید و بهبود مهارتتان بپردازید.

4️⃣ کلمات جدید را درست یاد بگیرید

خیلی از افراد کلمات انگلیسی و معانی آن‌ها را در یک لیست یادداشت‌ می‌کنند و سعی می‌کنند با این روش کلمات را به خاطر بسپارند. اگر از این راه لغات را یاد بگیرید آن لیست و حتی ترتیب کلمات که چطور کنار همدیگر لیست شده‌اند روی ذهن‌تان می‌ماند. بعداً زمانی که می‌خواهید به کلمه فکر کنید بیشتر لیستی که نوشتید به ذهن‌تان خطور می‌کند. وقتی‌که کلمات را فقط توسط ترجمه‌اش در لیست یاد بگیرید از سمتی وارد ذهن‌تان می‌شوند و از سمتی دیگر از ذهن‌تان خارج می‌شوند. این یک کار بیهوده است که فقط باعث تلف‌شدن وقت‌تان می‌شود.

بیشتر بخوانید  اهمیت تقویت مهارت‌ شنیداری در زبان انگلیسی

بهتر است که شما کلمات و کاربرد آن‌ها را در متن‌ها و جملات یاد بگیرید. این که کلمات در قالب یک مثال خاص و حتی مثالی مربوط به خودتان باشد مؤثرتر خواهدبود. شما می‌توانید از طریق این تکنیک کلمات را فرا بگیرید. یک جدول با سه ستون ترسیم کنید. در ستون اول کلمات جدید (کلمات انگلیسی) را بنویسید و در ستون دوم معنای کلمات را به انگلیسی قرار دهید. اگر در ابتدای مسیر هستید، می‌توانید معنای‌ کلمات را به زبان خودتان هم یادداشت کنید. در ستون سوم یک جمله بنویسید و یک مثال بسیار خوب از خودتان یادداشت کنید. این روش به شما کمک خواهدکرد که این کلمات را بسیار بهینه و در جمله یاد بگیرید و هیچ وقت هم از ذهن‌تان خارج نشود.

این روش مناسب افراد تا سطح متوسط است و کسانی که از سطح متوسط به بالا و در سطح پیشرفته هستند، بهتر است که از کتاب‌های دیکشنری انگلیسی به انگلیسی استفاده کنند. یعنی معنی کلمات را به همان زبان انگلیسی توضیح داده‌باشد.

5️⃣ ارتباط برقرار کنید

دوستان به دنبال ارتباط باشید. همین الان می‌توانید شروع کنید. من هم در روزهای ابتدایی یادگیری زبان انگلیسی ارتباطی با کسی نداشتم. بیشتر در تنهایی خودم تمرین می‌کردم (بعنوان مثال جلوی آینه می‌ایستادم و شروع به صحبت می‌کردم). بعد از مدتی که مهارت‌های زبانم بهتر شد با موبایل صدای خودم را ضبط می‌کردم و بعد گوش می‌دادم و ایرادهای خودم را پیدا می‌کردم.

شما بعد از مدتی که شجاع‌تر و در تلفظ کلمات بهتر شدید؛ می‌توانید آن پیام را برای یک دوست بفرستید (کسی‌که از شما بهتر به زبان انگلیسی تسلط دارد یا زبان مادری‌اش زبان انگلیسی است). مدتی بعد می‌توانید با آن‌ها تماس تلفنی داشته‌باشید و در مرحله آخر که خیلی شجاعت و اعتماد‌به‌نفس بالایی را به دست آوردید؛ می‌توانید تماس تصویری یا قرار حضوری داشته‌باشید. با این روش می‌توانید توانایی صحبت کردن‌تان را خیلی بهتر کنید.

ارتباط برقرار کنید

در روزگاری که ما در آن زندگی می‌کنیم، دیگر نیازی نیست برای صحبت‌کردن و ارتباط با آدم‌ها در یک کشور مشترک زندگی کنید. شما می‌توانید از اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی که در Google Play موجود است استفاده کنید. خیلی از افراد هستند که می‌خواهند زبان شما را یاد بگیرند و شما هم می‌خواهید زبان آن‌ها را فرا بگیرید. از این طریق می‌توانید با یکدیگر ارتباط مفیدی داشته‌باشید و با یکدیگر شروع به صحبت کنید. با اصلاح‌کردن اشتباهات یکدیگر به مرور زمان مهارت‌های شما در صحبت‌کردن بهتر و بهتر می‌شود.

6️⃣ بگذار اِصلاحت کنند!

بگذار اصلاحت کنند!! بله. باید اجازه بدهید کسانی که از شما بیشتر به زبان انگلیسی تسلط دارند یا انگلیسی زبان مادری‌شان است چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری شما را اِصلاح کنند. شاید خیلی‌ها بگویند کسی این کار را برای ما انجام نمی‌دهد و کسی اشتباهات تلفظی ما را اصلاح نمی‌کند یا کسی حوصله‌اش را ندارد در حالی که اینطور نیست. مطمئناً قبل از این که از آن‌ها درخواست کنید فکر می‌کنند که اگر اشتباهات شما را اِصلاح کنند، شما را آزار می‌دهند و ناراحت می‌کنند. یا تصور می‌کنند دوست ندارید کسی به شما بگوید که این قسمت‌های جمله‌بندی‌تان یا تلفظ کلمات‌تان اشتباه است.

بیشتر بخوانید  معرفی بهترین سایت های تعیین سطح زبان انگلیسی

اصلاح ایرادات

می‌توانید به دوستی که مورد اعتماد شماست بگویید: “ممکن است ببینی که من در کدام قسمت از صحبت‌کردن ایراد دارم و اشکالات من را بگویی؟”. یا به عنوان مثال به صورت مشخص به دوست‌تان می‌گویید که در به‌کارگیری صفت‌ها ایراد دارید و از او می‌خواهید که یک مکالمه با شما داشته‌باشد و شما را راهنمایی کند. آن زمان است که دوست‌تان با دقت و اِشتیاق بیشتری می‌تواند ایراد شما را پیدا کند و به شما کمک کند که اصلاحش کنید.

خیلی مهم است که در هر بار مکالمه‌تان فقط بر روی یک موضوع خاص توجه کنید نه اینکه درخواست اصلاح کامل جملات‌تان را داشته‌باشید!! بهتر است که دوستتان هم ایراد شما را نه در میان صحبت‌کردن‌ بلکه در پایان آن به شما بگوید.

7️⃣ ترجمه کردن ممنوع!

و اما آخرین ترفند از 7 ترفند ساده برای سریعتر صحبت کردن به زبان انگلیسی: “ترجمه کردن ممنوع!”

ترجمه کردن ممنوع!

یکی از موضوعات خیلی مهم ترجمه‌کردن جملات یا متون انگلیسی است. ساختار، تاریخچه، گرامر، تلفظ و… در زبان جدیدی که در حال یادگیری‌اش هستیم با زبان مادری ما متفاوت است. زمانی‌ که جملات را ترجمه می‌کنید کار خودتان را سخت می‌کنید!! خیلی مهم است که از ترجمه‌کردن و از همه بدتر از اپلیکشن‌ها و برنامه‌هایی که به زبان خودتان ترجمه می‌کنند (مثلا Google Translate) پرهیز کنید. اپلیکشن‌های آنلاین در ابتدا شاید کار شما را ساده کند ولی استفاده مکرر از آن‌ها جلوی پیشرفت شما را می‌گیرد.

سخن پایانی

همانطور که در ابتدا گفتیم زمانی که می‌خواهید در صحبت‌کردن یک زبان جدید ماهرتر و بهتر بشوید  از همه مهم‌تر این است که به خودتان اعتماد داشته‌باشید و از خودتان توقع بیجا نداشته‌باشید. از به‌کاربردن کلمات منفی به شدت بپرهیزید. این موضوع بسیار مهم است و به همین دلیل هم قبل از هرچیزی آن را بیان کردیم. این اعتماد است؛ این حس خوبی که از یادگیری یک توانایی جدید در شما ایجاد شده‌است و برای رشد و پرورش آن تلاش می‌کنید بسیار ارزشمند است. از شما می‌خواهیم که روی فراگیری زبان جدید تمرکز کنید و از کلمات منفی و حرف‌های منفی که خیلی‌ها می‌زنند؛ چشم‌پوشی کنید. شک نکنید که شما می‌توانید خیلی راحت و به بهترین شکل ممکن به زبان انگلیسی صحبت کنید. هم‌چنین می‌توانید با مراجعه به مقاله “چگونه به زبان انگلیسی مسلط شویم؟” با چند راهکار برای تسلط بهتر به زبان انگلیسی آشنا شوید.

شما تابحال از کدام ترفند استفاده کرده‌اید یا چه ترفند دیگری را می‌توانید به 7 ترفند ساده برای سریعتر صحبت کردن به زبان انگلیسی اضافه کنید؟ خوشحال می‌شویم که نظرات، تجربیات و پیشنهادات خود را با ما و کاربران لیموناد در قسمت “دیدگاه‌ها”  به اشتراک بگذارید.

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
دسته بندی: زبان انگلیسی
برچسب‌ها: , , , , , , , ,
45
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آموزش زبان آنلاین

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
فهرست