1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. زبان خارجی
  4. زبان انگلیسی
  5. معرفی بهترین سایت های تعیین سطح زبان انگلیسی

معرفی بهترین سایت های تعیین سطح زبان انگلیسی

نویسنده:

زمان مطالعه: 9 دقیقه

معرفی بهترین سایت های تعیین سطح زبان انگلیسی

معرفی بهترین سایت های تعیین سطح زبان انگلیسی

نویسنده:

مطالعه: 9 دقیقه

آزمون تعیین سطح زبان یکی از آزمون‌هایی است که افراد با آن میزان مهارت خود را محک می‌زنند. امروزه وب سایت‌های زیادی هستند که این آزمون‌ها را برگزار می‌کنند. اما آیا شرکت در آزمون این سایت‌ها رایگان است؟ بهترین سایت‌ها برای شرکت در آزمون تعیین سطح انگلیسی کدام است؟ نمره به‌دست‌آمده برچه اساسی سطح و میزان مهارت شما را تعیین می‌کند؟ در ادامه این مقاله علاوه بر معرفی بهترین سایت های تعیین سطح زبان انگلیسی به بررسی برخی نکات مربوط به این آزمون خواهیم پرداخت.

ضرورت شرکت در آزمون‌های تعیین سطح زبان انگلیسی

شرکت در آزمون تعیین سطح زبان، یکی از اقدامات اولیه برای شروع به يادگيری زبان انگلیسی است. این آزمون در آموزشگاه‌ها به صورت تستی یا شفاهی برگزار می‌شود و به کمک آن سطح عمومی زبان انگلیسی افراد بررسی خواهد شد. افرادی که در آزمون‌های تعیین سطح شرکت می‌کنند، از نظر مهارت‌های Speaking و Listening مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. این آزمون در بیشتر کشور‌ها در حال برگزاری بوده و بهترین روش آن، تعیین سطح به شیوه شفاهی است.

افرادی که در آزمون‌های تعیین سطح زبان شرکت می‌کنند، می‌توانند در کلاس‌های متناسب با سطح مشخص‌شده در آموزشگاه‌ها ثبتنام کنند. آزمون‌های تعیین سطح زبان انگلیسی، هدف و مسیر يادگيری را برای زبان‌آموز ترسیم می‌کند و میزان توانایی او را در چهار مهارت اصلی زبان می‌سنجد. آزمون‌های تعیین سطح زبان انگلیسی علاوه بر تعیین سطح علمی و شناخت زبان آموز، باعث رتبه‌بندی صحیح و قرارگیری او در سطح متناسب زبان می‌شود. این سطوح در سراسر جهان یکسان است و افراد به کمک این آزمون‌ها مطابق با مقیاس بین‌المللی در سطح علمی مربوط به خود قرار می‌گیرند.

ضرورت شرکت در آزمون‌های تعیین سطح زبان انگلیسی

انواع روش‌های تعیین سطح زبان انگلیسی

معمولا در هر آزمون چندین روش برای محک‌زدن مهارت زبان آموز وجود دارد. در ادامه به بررسی هر یک پرداخته‌ایم:

آزمون کتبی

به کمک برگزاری آزمون کتبی، میزان توانایی افراد در مهارت‌های چهارگانه زبان انگليسی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این آزمون مانند آزمون‌های دیگر، سوالاتی از سطح ساده تا سطح پیشرفته برای زبان‌آموز در نظر می‌گیرند. بیشتر سوالات آزمون‌های کتبی تعیین سطح زبان از لغات و گرامر است. همچنین به کمک این آزمون، مهارت‌های نوشتاری افراد نیز ارزیابی می‌شود.

آزمون کتبی تعیین سطح

آزمون شفاهی

یکی دیگر از روش‌های تعیین سطح زبان انگلیسی، تعیین سطح به کمک آزمون شفاهی است. این روش در بسیاری از کشور‌ها در حال اجرا است و به عنوان یکی از روش‌های موثر برای آگاهی از میزان توانایی زبان‌آموز در مهارت‌های چهارگانه زبان شناخته می‌شود. در آزمون شفاهی، افراد با گوش‌دادن به فایل‌های صوتی، باید به سوالات پرسیده‌شده از آن‌ها پاسخ دهند.

شنیدن با تمرکز کافی و پاسخ دادن به سوالات با کلمات متنوع، رمز موفقیت در آزمون شفاهی تعیین سطح زبان است‌. زبان‌آموزان در هنگام پرسش و پاسخ باید میزان استرس و اضطراب خود را کنترل و از ارائه پاسخ‌های کوتاه خودداری کنند.

بیشتر بخوانید  چگونه در خانه زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

آزمون شفاهی تعیین سطح

آزمون آنلاین

با پیشرفت‌های روزافزون در فناوری و تکنولوژی‌، امکان تعیین سطح زبان انگلیسی به شیوه آنلاین برای تمامی افراد فراهم شده‌‌است. همه افراد متقاضی یادگیری زبان می‌توانند در هر زمان و هر مکانی که قرار دارند، نسبت به تعیین سطح و ارزیابی توانایی‌های خود در زبان انگلیسی اقدام کنند.

سایت‌های برگزاری آزمون آنلاین همواره در دسترس هستند و این مزیت باعث شده‌است تا اکثر آموزشگاه‌های ‌زبان از این شیوه برای تعیین سطح افراد استفاده کنند. موثرترین حالت برگزاری آزمون تعیین سطح به شیوه آنلاین، آزمون‌های آنلاین کتبی و شفاهی است. استفاده از این آزمون‌ها می‌تواند یک ارزیابی دقیق از میزان مهارت‌های زبان‌آموزان انجام دهد. آزمون‌های آنلاین معمولا به صورت سوالات تستی و چهارگزینه‌ای در خصوص گرامر و لغات خواهد بود.

آزمون آنلاین تعیین سطح

آزمون تعیین سطح زبان استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک آزمون تعیین سطح استاندارد باید ویژگی‌هایی داشته‌باشد تا نمره‌ی آن مورد قبول واقع شود و تعیین سطح درستی داشته‌باشیم. ویژگی‌های یک آزمون استاندارد عبارتند از:

سطح سوالات آن استاندارد است

معمولا یک آزمون استاندارد، سوالاتی برای هر سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته دارد تا بتوان براساس آن سطح زبان‌آموز را مشخص کرد. در صورتی که چنین نباشد، آن آزمون استاندارد نخواهد بود.

مهارت‌های چهارگانه را می‌سنجد

مهارت یک زبان آموز باید در هر چهار زمینه‌ی نوشتن (Writing)، گوش‌دادن (Listening)، صحبت‌کردن (Speaking) و خواندن (Reading) سنجیده شود. به همین دلیل یک آزمون استاندارد باید سوالاتی مربوط به هر یک از این زمینه‌ها داشته باشد.

کارنامه تحلیلی ارائه می‌دهد

کارنامه‌ای که بعد از هر آزمون به زبان‌آموز ارائه می‌شود، باید به گونه‌ای باشد که بتوان به راحتی نقاط ضعف و قوت هر فرد را بررسی کرد.

کارنامه تحلیلی آزمون تعیین سطح

سطح زبان‌آموز بر چه اساسی بعد از هر آزمون تعیین می‌شود؟

سایت‌های تعیین سطح مطابق با استاندارد‌های سنجش در اروپا، میزان تسلط افراد را در زبان انگلیسی مشخص می‌کنند. این روش در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و به شش سطح اصلی تقسیم‌بندی می‌شود:

سطح A1

در این سطح که با عنوان Elementary شناخته می‌شود، افراد می‌توانند جملات و عبارت‌های روزانه را متوجه شوند. مکالمات ابتدایی و پرسش و پاسخ‌های ساده برای ارتباط با افراد دیگر نیز مهارت‌هایی هستند که افراد در این سطح باید به آن مسلط باشند.

سطح A2

A2 یا Pre- Intermediate مکملی برای سطح A1 است. افرادی که در این سطح قرار می‌گیرند، می‌توانند از جملات پرکاربرد و اصطلاحات رایج در زبان انگلیسی استفاده کنند و در خصوص زندگی روزمره، نیاز‌ها و بررسی موقعیت جغرافیایی با دیگران گفت‌وگو کنند.

بهترین روش برای اینکه مباحث آموزشی زبان را در ذهنتان تثبیت کنید، این است که پس از یادگیری هر مبحث تمرینات مرتبط با آن را انجام دهید. اما در نهایت باید فردی که دانش زبانی کامل‌تری دارد تمرینات شما را تحلیل و بررسی و اشکالات شما را رفع کند. خانم عفت بهبود در پکیج‌های آموزشی Level Up علاوه بر بیش از 5000 دقیقه ویدیوی آموزشی، تمرینات بسیاری را در نظر گرفته‌اند. هم‌چنین شما زبان آموزان برای ارتقاء سطح زبان خود از هر سطح به سطح بعدی باید در یک چالش 90 روزه شرکت کنید تا مطالب را به‌خوبی یاد بگیرید. شما پس از انجام تکالیف از طریق تلگرام با مدرس در ارتباط خواهید بود و در زمان مشخص‌شده باید تکالیف را ارسال کنید. این دوره به شدت تکلیف‌محور است به‌طوری که ۶۰ درصد تمرکز اصلی آن روی انجام تمرینات است. برای دسترسی به این پکیج‌های جذاب با پشتیبانی 90 روزه برای هرکدام به‌صورت مجزا، از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید.

بیشتر بخوانید  معرفی بهترین دیکشنری آلمانی به فارسی

پکیج Level Up سطح A1 به A2 + پشتیبانی ویژه

پکیج Level Up سطح A2 به B1 + پشتیبانی ویژه

پکیج Level Up سطح B1 به B2 + پشتیبانی ویژه

سطح B1

Intermediate سطح متوسط در زبان انگلیسی است و زبان‌آموزانی که در این سطح قرار می‌گیرند توانایی درک موضوعات مختلف را دارند. این افراد قادر هستند در خصوص رویداد‌ها و تجربیات خود نظر دهند.

سطح B2

افراد در این سطح می‌توانند آماده آزمون‌های تافل و آیلتس شوند. زبان‌آموزان دارای سطح B2 می‌توانند متون و موضوعات پیچیده در زبان انگلیسی را به‌خوبی متوجه شوند و در خصوص آن‌ها صحبت کنند. نگارش مناسب در این سطح و تعامل با افراد انگلیسی زبان از دیگر ویژگی‌های سطح B2 است. upper- intermediate یا B2 کمی از سطح B1 بالاتر است.

سطح C1

زبان‌آموزانی که در این سطح قرار دارند، دارای اطلاعات کافی در خصوص درک متون تخصصی و طولانی انگلیسی هستند و می‌توانند با تسلط بسیار بالا درباره آن‌ها صحبت کنند. این دسته از افراد نمره‌های مناسبی در آزمون تافل یا آیلتس می‌گیرند. یکی از مدارک ضروری برای اخذ پذیرش دانشگاه‌های خارج از کشور، داشتن مدارک مربوط به سطح C1 یا Advanced است.

سطح C2

افراد در این سطح از توانایی‌هایی همچون درک متون پیچیده و تخصصی، گفت‌وگو با تسلط کافی و به‌کاربردن اصطلاحات رایج در زبان انگلیسی برخوردار هستند.

سطح زبان‌آموز بر چه اساسی بعد از هر آزمون تعیین می‌شود؟

بهترین سایت‌های تعیین سطح زبان انگلیسی کدام‌اند؟

در این بخش به معرفی بهترین سایت های تعیین سطح زبان انگلیسی می‌پردازیم. این سایت‌ها ابزارهایی مفید و کارآمد برای تشخیص سطح زبان ارائه می‌دهند که به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا برنامه‌های آموزشی مناسب‌تری را انتخاب کنند. این سایت‌ها معیارهایی را ارائه می‌دهند که به زبان‌آموزان در رسیدن به اهدافشان در زمینه یادگیری زبان انگلیسی کمک می‌کنند.

British Council

یکی از بهترین سایت‌های تعیین سطح زبان انگلیسی بوده و مهارت‌های مختلف زبان‌آموز را مورد بررسی قرار می‌دهد. انجام تعیین سطح در این وب‌سایت رایگان بوده و تنها لازم است که زبان‌آموز یک حساب کاربری در آن ایجاد کند. برای ساخت اکانت در این سایت باید کشوری غیر از ايران را انتخاب نمایید؛ زیرا امکان ایجاد حساب کاربری برای ایرانی‌ها وجود ندارد. آزمون این سایت دارای ۳۰ سوال بوده و برای پاسخگویی ۳۰ دقیقه زمان در اختیار افراد قرار می‌دهد.

preply.com

این سایت با ارائه سوالات چهار گزینه‌ای در خصوص گرامر، به بررسی و ارزیابی دانش علمی زبان انگلیسی افراد می‌پردازد و بر خلاف دیگر سایت‌های تعیین سطح، دارای یک گزینه جدید با عنوان “نمی‌دانم است و در صورتی که زبان‌آموز پاسخ سوالات را نداند می‌تواند از این گزینه استفاده کند. این سایت در ابتدا با سوالات ساده شروع می‌کند و سپس با بخش‌های پیشرفته ادامه خواهد یافت.

BridgeEnglish

این سایت دارای بخش‌های مختلفی همچون ارزیابی وضعیت گرامری، لغات و درک مطلب را دارد و قسمتی دیگر از آن را سوالات چهار گزینه‌ای تشکیل می‌دهند. در پایان آزمون نیز با ارائه ارزیابی کامل از توانایی زبان‌آموز، نتیجه‌ را مشخص می‌کند. استفاده از این سایت نیازمند ایحاد حساب کاربری و اتصال به کمک فیلترشکن است.

bridgeenglish

ESL Language Studies Abroad

سایت ESL Language Studies Abroad  با ارائه ۴۰ سوال در مدت زمان ۲۰ دقیقه به تعیین سطح زبان انگلیسی افراد می‌پردازد. این سایت دارای ویژگی منحصربه‌فردی بوده و زبان‌آموز پس از پایان آزمون می‌تواند پاسخ‌های خود را مشاهده و در صورت وجود ایراد آن را تصحیح کند.

بیشتر بخوانید  آموزش زبان، حضوری یا آنلاین؟ + معرفی روش یادگیری هیبریدی زبان

Cambridge

این وب‌سایت به کمک امکانات فراهم شده در آن، تمامی مهارت‌های چهارگانه زبان‌آموز را تحلیل می‌کند. آزمون سایتCambridge  دارای ۲۵ سوال چهار گزینه‌ای بوده و در پایان با اعلام نتیجه‌ آزمون، سطح دانش زبان انگلیسی افراد را مشخص می‌کند.

EU English

برگزاری آزمون تعیین سطح آنلاین زبان انگلیسی در این سایت به دو صورت رایگان و پولی امکان‌پذیر است. آزمون‌های رایگان این سایت در ۱۰ دقیقه برگزار می‌شود و در پایان نتیجه‌ را به صورت یک کارنامه ارائه می‌دهد. برای آزمون‌های پولی، با پرداخت هزینه، امکان استفاده از تمامی امکانات سایت و انواع مختلفی از آزمون‌ها برای افراد فراهم می‌شود.

EU English

Language Level

این سایت میزان توانایی دانش زبان انگلیسی افراد را از سطح A1 تا C2 تعیین می‌کند. شروع آزمون با سوالات ساده و آسان بوده و سپس سوالات پیشرفته به آزمون اضافه می‌شوند. این سایت با ۱۵ سوال، سطح دانش زبان‌آموز درباره لغات و دستور زبان را ارزیابی می‌کند.

Berlitz.co.uk

یکی دیگر از سایت‌های تعیین سطح زبان انگلیسی Berlitz.co.uk است که یک ویژگی جذاب نسبت به دیگر سایت‌های ارائه‌دهنده این خدمات دارد. این سایت داری بخش شنیداری است. علاوه بر امکان دیدن سوالات، شنیدن آن‌ها نیز برای افراد زبان‌آموز فراهم شده ‌است. در این سایت برای ۷۰ سوال، ۳۰ دقیقه زمان درنظر گرفته شده ‌است.

Berlitz.co.uk

FluentU

سایت FluentU با بررسی مهارت‌های مختلف زبان‌آموزان می‌تواند سطح آن‌ها را از A1 تا C2 مشخص کند. همچین این سایت با ارائه خدمات و آموزش‌های متنوع می‌تواند یک گزینه کابردی و مناسب برای يادگيری زبان انگلیسی به‌شمار آید.

Stafford House International

این سایت نیز یکی از بهترین سایت‌های برگزاری آزمون تعیین سطح زبان است. شما در این وب سایت باید به 25 سوال مطرح‌شده پاسخ دهید. دقت داشته‌باشید که سوالات طراحی‌شده در این سایت، ممکن است به جای یک گزینه، چند گزینه صحیح داشته‌باشند.

معرفی بهترین سایت های تعیین سطح زبان انگلیسی

آیا به نتیجه آزمون تعیین سطح اکتفا کنم؟

به‌طور کلی آزمون‌های تعیین سطح زبان انگلیسی می‌توانند میزان دانش و تسلط زبان انگلیسی افراد را مشخص کنند. با انجام آزمون تعیین سطح، مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی در افراد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد؛ اما در برخی موارد ممکن است چالش‌هایی برای زبان‌آموزان ایجاد کند. به دلیل چهارگزینه‌ای بودن آزمون‌ها، این امکان وجود دارد که افراد به صورت اتفاقی به سوالات پاسخ دهند. به عبارت دیگر، زبان آموز ممکن است بدون دانش زبانی، به پرسش‌های مطرح‌شده پاسخ دهد. همچنین ممکن است زبان‌آموز برخی لغات را به‌خوبی بشناسد اما نتواند آن‌ها را در مکالمات خود استفاده نمایند. در برخی موارد، توانایی مکالمه و گفت‌گوی شفاهی مورد بررسی قرار نمی‌گیرد و زبان‌آموز نمی‌تواند میزان مهارت خود در Speaking را مورد ارزیابی قرار دهد. بنابراین بهتر است برای بررسی دقیق‌تر مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی افراد، از آزمون‌های جامع و باکیفیت بسیار بالا که بتواند تمامی مهارت‌ها را مورد ارزیابی قرار دهد استفاده شود.

معرفی بهترین سایت های تعیین سطح زبان انگلیسی

در نهایت پس از فرآیند تعیین سطح، نوبت به یادگیری زبان و افزایش مهارت‌های 4 گانه آن می‌رسد. برای یادگیری زبان علاوه بر دوره‌های آموزشی حضوری و مجازی، از ابزارهای مختلفی مانند کتاب، اپلیکیشن‌های آموزش زبان و ابزار هوش مصنوعی چت جی پی تی می‌توانید استفاده کنید. در مقاله “یادگیری زبان انگلیسی با چت جی پی تی (ChatGPT)” چگونگی این فرایند را به صورت کامل توضیح داده‌ایم.

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
69
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آموزش زبان آنلاین

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
فهرست