1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. زبان خارجی
  4. زبان آلمانی
  5. آزمون تست داف (TestDaF) چیست؟

آزمون تست داف (TestDaF) چیست؟

نویسنده:

زمان مطالعه: 5 دقیقه

آزمون تست داف (TestDaF) چیست؟

آزمون تست داف (TestDaF) چیست؟

نویسنده:

مطالعه: 5 دقیقه

آزمون تست داف (TestDaF) مهم‌ترین آزمون زبان برای متقاضیان غیر آلمانی جهت تحصیل در دانشگاه‌های کشور آلمان می‌باشد. اين آزمون به صورت متمركز در مركز انستيتو تست داف واقع در شهر هاگن آلمان طراحي و تصحيح مي گردد. تمامي شركت كنندگان در اين آزمون در مراكز رسمي و مجاز كشور‌های مختلف جهان بصورت همزمان به سؤالات يكسان پاسخ مي دهند كه اين پاسخها توسط افراد دوره ديده مورد ارزشيابي و تصحيح قرار مي گيرد. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق‌تر شرایط آزمون تست داف می‌پردازیم.

آزمون تست داف چیست؟

تمام افرادی که قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارند باید تسلط قابل قبولی به زبان آلمانی داشته باشند. آزمون Test Deutsch als Fremdsprache یا به اختصار TestDaf یک آزمون معتبر جهت سنجش توانایی‌های زبان آموزان آلمانی می‌باشد. ایده شکل‌گیری این آزمون برای اولین بار در سال 1996 در کنفرانس وزارت فرهنگ آلمان مطرح و در سال 2001 این آزمون برای اولین بار به طور رسمی برگزار شد. مدرک این آزمون بسیار معتبر و در تمامی دانشگاه‌های کشور آلمان مورد تایید است.

شرایط شرکت در آزمون TestDaF چیست؟

افرادی که به جهت کار یا ادامه تحصیل قصد دارند به کشور آلمان مهاجرت کنند، همچنین افرادی که سطح پیشرفته‌ای در زبان آلمانی دارند می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. البته در صورتي كه در آغاز راه آموختن زبان آلماني هستيد، پيشنهاد مي‌کنیم كه براي شركت در اين آزمون مدتي صبر كنيد و آموخته هاي خود را گسترش دهيد زیرا متقاضیانی که فاقد مهارت زبان آلمانی هستند، برای شرکت در این امتحان باید سطح زبان آلمانی خود را به سطح متوسط برسانند.

بیشتر بخوانید  توضیح آزمون سطح A1 گوته + دانلود نمونه آزمون

در صورتی که هیچ دانشی از زبان آلمانی ندارید یا احساس می‌کنید هنوز به سطح دلخواهتان در این زبان نرسیده‌اید، دوره‌های آموزش زبان آلمانی لیموناد به شما کمک می‌کند در کمترین زمان ممکن به سطح قابل قبولی در این زبان برسید.

پکیج‌های آموزش زبان آلمانی

ساختار آزمونTestDaF 

تست داف مهارت‌های زبان آموزان را در چهار بخش مورد ارزیابی قرار می‌دهد. داوطلب 3 ساعت و 25 دقیقه، برای پاسخگویی به سوالات این آزمون زمان دارد.

بخش شنیداری  Hörverstehen

بخش شنیداری آزمون

در این قسمت از آزمون داوطلب باید به سه بخش از سوالات پاسخ دهد و مجموعا 40 دقیقه زمان در اختیار دارد. در بخش اول آن باید یک فایل 40 ثانیه ای با محتوای مکالمه بین دو دانشجو را گوش کنید پس از آن باید به سوالات جای خالی پاسخ دهید. سپس در بخش دوم، مکالمه ای طولانی تر برای داوطلب پخش خواهد شد و سوالات به صورت صحیح و غلط می‌باشد. قسمت آخر این نیز شامل یک گفتگوی تخصصی است و نسبت به دو بخش قبل کمی سخت‌تر می‌باشد.

بخش درک مطلب  Leseverstehen

بخش درم مطلب آزمون

این بخش از آزمون شامل سه متن بوده و هر یک از این متن ها دارای سوال جداگانه می باشد. درمجموع برای پاسخگویی به این بخش 60 دقیقه زمان دارید. این متون زبان آلمانی به گونه ای طراحی شده اند که سطح داوطلب را از TDN3 تا TDN5 مورد ارزیابی قرار دهند.

بخش نوشتاری  Schriftlicher Ausdruck

بخش نوشتاری آزمون

در این بخش مهارت نوشتاری و قدرت تحلیل و بیان شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در این قسمت لازم است در مورد موضوعی که دارای نمودار گرافیکی است، یک تحلیل مناسب، استاندارد و منسجم به زبان آلمانی بنویسد. برای این قسمت 60 دقیقه زمان در نظر گرفته شده‌است.

بخش گفتاری  Mündlicher Ausdruck

بخش گفتاری آزمون

برای این بخش که مهم‌ترین و سخت‌ترین بخش آزمون تست داف است، 30 دقیقه زمان دارید. در این قسمت برای داوطلب هفت تمرین در نظر گرفته شده است که باید موضوعات مختلف را از طریق فایل صوتی گوش دهد و سپس درمورد هر یک از آن ها صحبت کند. پاسخ شما به این سوالات ضبط می‌شود و نمره‌دهی به آن‌ها بعدا صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید  پکیج آمادگی آزمون آلمانی گوته در سطوح مختلف + فیلم آموزشی

قبولی در آزمون تست داف

قبولی در آزمون تست داف

نمره داوطلب در این آزمون بین 1 تا 5 متغیر است. اما حداقل نمره قبولی در آزمون تست داف، TDN3 می‌باشد. البته با توجه به شرایط اخذ پذیرش هر دانشگاه حداقل نمره قبولی برای دواطلبان مختلف، متفاوت است. سطوح این آزمون از “مرجع مشترک اروپایی برای زبان ها” تبعیت می‌کند. در این صورت برای شما و نهادهایی که می‌خواهید مدرکتان را به آن‌ها ارائه دهید، این امکان فراهم می‌شود که سطح زبانتان را به صورت بین المللی مورد ارزیابی قرار دهند. به طور کلی سطح بندی با توجه به نمره آزمون تست داف به صورت:

  • TDN 5 : تست داف در سطح 5 معادل سطح C1 زبان آلمانی
  • TDN 4 : تست داف در سطح 4 معادل سطح B1 زبان آلمانی
  • TDN 3 : تست داف در سطح 3 معادل پایین ترین سطح زبان آلمانی

امتیازات اخذ مدرک آزمون تست داف

آزمون TestDaF یک آزمون زبان در سطح پیشرفته و همچنین یکی از معتبر‌ترین آزمون‌های زبان آلمانی است. نتیجه امتحان تست داف مورد تأیید و پذیرش همه دانشگاه‌های آلمان و سازمان‌های صادر‌کننده ویزای کار آلمان می‌باشد. نتیجه امتحان 4 تا 6 هفته بعد از زمان برگزاری، از طریق ایمیل به متقاضیان اعلام می‌شود. همچنین یکی دیگر از ویژگی های مهم مدرک TestDaF این است که مدت اعتبار آن، نامحدود است و پس از دریافت گواهینامه، بدون محدودیت می‌توانید از آن برای ثبت‌نام در دانشگاه‌های آلمان استفاده کنید.

تفاوت آزمونTestDaF و آزمون گوته

اگر برای هدف خاصی در آزمون زبان آلمانی شرکت نمی‌کنید و تنها برای داشتن گواهی برای اثبات میزان دانش زبان آلمانی به مدرک نیاز دارید، آزمون های زبان آلمانی گوته می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. موسسه گوته پیشرو‌ترین مرکز ترویج زبان آلمانی در جهان است و گواهی نامه‌ای که صادر می کند توسط کارفرمایان و کالج‌ها در تمام جهان به رسمیت شناخته می‌شوند و مورد استقبال قرار می گیرند.
برخلاف آزمون TestDaF که تعیین سطح مدرک شما به نمره آزمون بستگی دارد اما آزمون گوته در سطوح مختلف، زبان آلمانی از مبتدی تا پیشرفته از سطح A1 تا C2 طراحی شده است. اگر در یکی از سطح‌های آزمون گوته شرکت کنید و نمره قبولی را کسب کنید، فقط مدرک همان سطح به شما تعلق می‌گیرد.

مراکز برگزاری آزمون و هزینه شرکت در آزمون TestDaF 

 آزمون تست داف در بیش از 530 مرکز آزمون در 100 کشور مختلف ازجمله ایران برگزار می‌شود بنابراین لازم نیست برای شرکت در این آزمون حتما به کشور آلمان سفر کنید. نمایندگی رسمی برگزاری این آزمون موسسه آموزش زبان آلمانی گوته در تهران می‌باشد. معمولا آزمون تست داف، شش بار در سال برگزار می‌شود. داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون داف را دارند باید طبق جدول زمانبندی که توسط موسسه تست داف منتشر می شود، پس از پرداخت هزینه که در حدود ۱۴۵ یورو می‌باشد، در این آزمون شرکت نمایند. هزینه آزمون هر 14 روز یکبار مطابق با نرخ اعلام شده از سوی سفارت آلمان بروز‌رسانی می‌شود.

سخن آخر

اکنون که با ساختار و شیوه برگزاری آزمون تست داف آشنا شده‌اید، اگر قصد دارید در این آزمون شرکت کنید به شما توصیه می‌کنیم قبل از شرکت در این آزمون در آزمون‌های آزمایشی موسسات معتبر شرکت کنید، این کار به آمادگی بیشتر شما برای این امتحان بسیار کمک می‌کند. هم‌چنین در نظر داشته باشید، سطح پایین‌تر تست داف، به سطح بالاتر سایر آزمون‌ها ارجحیت دارد. پس برای این آزمون به اندازه کافی زمان بگذارید و سعی کنید نمره بالاتر از 4 را کسب کنید.

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
329
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آموزش زبان آنلاین

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
فهرست