1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. زبان خارجی
  4. زبان آلمانی
  5. 8 فیلم جذاب برای تقویت زبان آلمانی

8 فیلم جذاب برای تقویت زبان آلمانی

نویسنده:

زمان مطالعه: 8 دقیقه

8 فیلم جذاب برای تقویت زبان آلمانی

نویسنده:

مطالعه: 8 دقیقه

تماشای فیلم‌های مربوط به هر زبان، یک روش کاملا موثر در یادگیری است و باعث افزایش کیفیت مکالمه افراد به زبان موردنظر می‌شود. به کمک این روش زبان آموزان علاوه بر یادگیری زبان آلمانی، با آداب و رسوم این کشور نیز آشنا خواهند شد. با افزایش دایره لغات و یادگیری دستور زبان از طریق گوش دادن به مکالمات موجود در فیلم، امکان يادگيری و تسلط به این زبان افزایش پیدا می‌کند. در ادامه این مقاله،دلایل اهمیت یادگیری زبان آلمانی و راهکارهایی که هنگام یادگیری زبان آلمانی باید به آن توجه کنید را بررسی کرده‌ایم و در نهایت 8 فیلم و سریال جذاب برای تقویت زبان آلمانی را به شما عزیزان معرفی کرده‌ایم.

اصلا چرا یادگیری زبان آلمانی را انتخاب کنم؟

خیلی از افراد ممکن است با دلایل مختلفی به يادگيری زبان آلمانی روی آورند. در برخی موارد، زبان‌آموزان با هدف ارتباط با آشنایان و اقوام خود به دنبال یادگیری زبان آلمانی هستند. تحصیل و مهاجرت به آلمان نیز از دیگر دلایل یادگیری زبان آلمانی است. اما صرف نظر از دلایل شخصی می‌توان گفت که این زبان یکی از پر مخاطب‌ترین زبان‌های اروپا بوده و از آن با عنوان یک زبان اصلی یاد می‌شود.

علاوه بر مردم کشور آلمان، کشورهای سوئیس و اتریش نیز آلمانی را زبان اصلی خود می‌دانند. این زبان توسط برخی از مردم ساکن ناحیه شمالی کشور ایتالیا، و هم‌چنین کشورهای فرانسه و روسیه نیز مورد استفاده قرار گرفته‌‌است. این یعنی یادگیری زبان آلمانی صرفا برای داخل خاک این کشور کارایی ندارد. به همین دلیل بیشتر مردم جهان به دنبال یادگیری زبان آلمانی به عنوان زبان دوم هستند.

در واقع شما با یادگیری زبان آلمانی می‌توانید با جمع کثیری از مردم جهان ارتباط برقرار کنید. زبان آلمانی دومین زبان پرطرفدار در اروپا و ژاپن بوده و همواره جزء پر‌متقاضی‌ترین زبان‌های خارجی برای یادگیری است.

8 فیلم جذاب برای تقویت زبان آلمانی

امروزه از هر 10 کتاب نگارش‌شده در جهان، یک کتاب به زبان آلمانی است و این زبان یکی از زبان‌های مهم برای تحقیقات دانشگاهی و تحصیل‌ به شمار می‌رود. همچنین کشور آلمان نزدیک به 8 میلیون دامنه اینترنتی دارد که برای مطالعه مطالب هر یک، نیاز به یادگیری این زبان اروپایی خواهید داشت.

چرا یادگیری زبان آلمانی با فیلم بهترین روش است؟

ابزارهای زیادی از قبیل کتاب، اپلیکیشن، آموزش‌های مجازی و حضوری و… برای یادگیری زبان آلمانی وجود دارد اما یکی از بهترین شیوه‌های یادگیری زبان خارجی، تماشای فیلم و سریال است که تاثیر مطلوبی بر افزایش کیفیت آموزش زبان و تسلط بر مکالمات دارد. به کمک یک فیلم مناسب می‌توان فرآیند یادگیری زبان آلمانی را آغاز نمود. برای شروع یادگیری بهتر است فیلم و سریال‌هایی برای تماشا انتخاب کنید که تحلیل و گوش دادن به مکالمات آن‌ها برایتان آسان‌تر باشد‌. اگر نتوانید توجه خود را به مکالمات یک فیلم جلب کنید، تماشای آن بی‌هدف بوده و هیچ تاثیری بر تقویت زبان شما نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید  معرفی بهترین سایت های تعیین سطح زبان آلمانی

بنابراین اگر به دنبال یادگیری زبان آلمانی به کمک تماشای فیلم و سریال هستید، بهتر است تنها از جنبه آموزشی به تماشای آن بپردازید و سعی کنید چگونگی گفت‌وگوی شخصیت‌های فیلم را در ذهن خود مرور کنید. یادگیری زبان آلمانی با استفاده از فیلم مزایای دیگری نیز دارد. برای مثال، افراد می‌توانند حتی در هنگام خستگی به کمک تماشای فیلم به یادگیری زبان آلمانی بپردازند و زبان را به کمک مکالمه واقعی و اصلی آلمانی بیاموزند.

چرا یادگیری زبان آلمانی با فیلم بهترین روش است؟

همان‌طور که گفتیم کتاب و آموزش‌های حضوری و مجازی از ابزارهای یادگیری زبان آلمانی هستند. شما می‌توانید ابتدا با شرکت در دوره‌های حضوری و غیرحضوری مهارت‌های اصلی زبان آلمانی خود را به سطح قابل قبولی برسانید. سپس برای پیشرفت و تسلط بیشتر 8 فیلم جذاب برای تقویت زبان آلمانی که در این مقاله نام برده‌ایم را تماشا کنید (برای این منظور این صفحه را بوکمارک کنید تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید). در اکثر دوره‌های آموزشی حضوری و مجازی زبان آلمانی، مدرسین برای داشتن یک برنامه آموزشی منسجم و کامل از کتاب‌های معروفی مانند اشتارتن ویر(Starten Wir)، منشن (Menschen) و زیشا (Sicher) در سطوح مختلف استفاده می‌کنند. از طریق لینک زیر به صفحه آموزش زبان آلمانی توسط مدرسین مجرب لیموناد دسترسی خواهید داشت.

پکیج‌های آموزش زبان آلمانی

چگونه با استفاده از فیلم زبان آلمانی را تقویت کنیم؟

یادگیری زبان آلمانی با تماشای فیلم‌ها می‌تواند روش مؤثری برای بهبود مهارت‌های زبانی شما باشد. در ادامه، به برخی از راهکارهای مفید برای یادگیری زبان آلمانی با فیلم می‌پردازیم که باید حتما به آنها دقت کنید:

بدون زیر نویس تماشا کنید!

سعی کنید فیلم‌های آلمانی را بدون زیرنویس ببینید‌. در گام اول فیلم را با زیرنویس مشاهده کنید و سپس بار دوم آن را بدون زیرنویس ببینید. در مرحله اول شما می‌توانید کلمات آلمانی را با کلمات فارسی مطابقت دهید و سپس در مرحله دوم بدون زیرنویس همان کلمات را در یک مکالمه خواهید شنید.

یادداشت کلمات جدید

کلمات جدیدی که در فیلم یاد می‌گیرید را یادداشت کنید. به‌خاطر سپردن کلمات مکالمه در فیلم‌ها و یافتن آن در دیکشنری علاوه‌بر یادگیری مفهوم، به چگونگی استفاده از آن در جمله‌بندی کمک می‌کند. می‌توانید یادداشت کلمات را هنگامی که فیلم با زیرنویس پخش می‌شود، انجام دهید. به کمک این روش، دایره لغات زبان آموزان به طرز شگفت‌انگیزی افزایش پیدا می‌کند و کیفیت مکالمه بهتری برای آنان ایجاد می‌شود.

چگونه با استفاده از فیلم زبان آلمانی را تقویت کنیم؟

حفظ کردن دیالوگ‌های مشهور

سعی کنید دیالوگ شخصیت‌های محبوب فیلم را حفط کنید و مدام به تکرار آن‌ها بپردازید. اگر دیالوگ‌ها را مطابق با آهنگ و لحن بازیگر بیان کنید، جملات آلمانی ملکه ذهن شما خواهند شد.

قبل از یادگیری زبان آلمانی با فیلم، چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

برای انتخاب فیلم مورد نظر، ابتدا باید توجه کنید که در چه سطحی قرار دارید. این مورد برای انتخاب فیلم‌های مناسب و درک بهتر محتوا بسیار مهم است. هم‌چنین اگر در سطح مبتدی قرار دارید، بهتر است فیلم را به کمک زیرنویس تماشا کنید. هم‌چنین برای بهبود مهارت خواندن (Lesen) می‌توانید از زیرنویس آلمانی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  معرفی بهترین سایت های تعیین سطح زبان آلمانی

در صورتی که در سطح مبتدی قرار ندارید، سعی کنید به کمک تحلیل و انطباق کلمات فارسی با آلمانی، فیلم را بدون زیرنویس مشاهده کنید. برای آغاز یادگیری به کمک فیلم، سعی کنید فیلم‌های ساده و با موضوعات مختلف را انتخاب کنید. انتخاب فیلم‌های ساده در ژانرهای مختلف علاوه بر یادگیری آسان‌تر، می‌تواند حجم لغات مختلفی را به شما آموزش دهد. برای استفاده بهتر از جملات در مکالمه‌های خود، به نوعِ بیانِ شخصیت‌ها توجه و زبان‌ بدن آن‌ها را ارزیابی کنید.

قبل از یادگیری زبان آلمانی با فیلم، چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

معرفی 8 فیلم جذاب برای تقویت زبان آلمانی

در این بخش از مقاله قصد داریم 8 فیلم جذاب که برای تقویت زبان آلمانی به شما کمک می‌کنند را معرفی کنیم:

1. فیلم Jojo Rabbit 2019

این فیلم دارای ژانر کمدی و درام است. نویسنده و کارگردان این فیلم تایکا وایتیتی بوده و از فیلم او با عنوان بهترین گزینه برای یادگیری زبان آلمانی یاد می‌شود.

جوجو خرگوشه بر اساس رمان “آسمان زندانی” تهیه شده‌‌است. این فیلم در سال 2019 میلادی منتشر شد. داستان کلی این فیلم در خصوص نوجوانی است که طرفدار هیتلر بوده و مادرش، یک دختر نوجوان یهود را در اتاق زیر شیروانی پنهان کرده‌است. فیلم جوجو خرگوشه در روز هشتم ماه سپتامبر سال 2019 مورد استقبال جشنواره بین المللی تورنتو قرار گرفت و توانست جایزه گزینش مردم (People’s Choice Award) را دریافت کند. هم‌چنین یک سال بعد برنده جایزه اسکار شد. این فیلم در هیئت ملی بازبینی و انستیتوی آمریکایی به عنوان فیلم برتر شناخته شده‌است.

فیلم Jojo Rabbit 2019

2. سریال Extra german

این مجموعه در 13 قسمت تولید شده و دارای زبان طنز است. این سریال دارای طرفداران بسیاری بوده و اتفاقات عجیبی که برای سم پیس می‌آید را روایت می‌کند. سم به دنبال یادگیری زبان آلمانی است و سعی می‌کند به کمک دوستانش این زبان را فراگیرد. شخصیت‌های این داستان سعی می‌کنند به طور غیر مستقیم به آموزش زبان آلمانی بپردازند.

سریال Extra german

3. فیلم Almanya: Welcome To Germany 2011

این فیلم با نام «به آلمان خوش آمدید»، زندگی سه نسل از افراد مهاجر که از ترکیه هستند را در آلمان به تصویر می‌کشد. این سه نسل به کارگری در آلمان مشغول بوده و موضوع هویت مردم مربوط به این کشور را به خوبی پوشش می‌دهد.

این داستان دارای زبان طنز بوده و باعث می‌شود مخاطبان از تماشای آن خسته نشوند. این فیلم دارای امتیاز 7.1 از 10 بوده و با زبان ساده خود توانسته‌است به آموزش مکالمه به زبان آموزان کمک کند. این فیلم یک گزینه مناسب برای افرادی است که در سطح مبتدی یادگیری زبان آلمانی قرار دارند.

فیلم Almanya: Welcome To Germany 2011

4. فیلم Sauerkraut Koma 2018

این فیلم دارای امتیاز 8.6 از 10 بوده و ژانر جنایی و کمدی دارد. این فیلم روایتگر داستان یک افسر پلیس است که محیط کاری خود را دوست داشته و نسبت به آن احساس مثبتی دارد. محیط کاری او به طرز غیرقابل پیش‌بینی به مونیخ انتقال پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید  معرفی بهترین سایت های تعیین سطح زبان آلمانی

افسر پلیس این قصه به محیط ناسازگار با شرایط روحی او ورود پیدا می‌کند و با یافتن یک پرونده جنایی وارد بخش جدیدی از زندگی روزمره خود می‌شود. استفاده از مکالمات ساده و موضوع جذاب باعث انتخاب آن به عنوان یک فیلم مناسب برای یادگیری زبان آلمانی شده‌ است.

فیلم Sauerkraut Koma 2018

5. فیلم The White Ribbon 2009

فیلم نوار سفید دارای ژانر خانوادگی و اجتماعی است. این فیلم به کارگردانی میشائیل هانکه تولید شده ‌است. فیلم نوار سفید داستان روستایی در کشور آلمان را روایت می‌کند. این روستا در دوران قبل از جنگ جهانی اول بوده که اتفاقات عجیب و غریبی که در این روستا انفاق می‌افتد.

این حوادث موجب ترس و وحشت ساکنان روستا شده و هیچکس نمی‌داند که عامل این حوادث چه کسی است. این فیلم داستانی جذاب دارد و مکالمه آرام بازیگران این فیلم می‌تواند به افراد مبتدی برای یادگیری زبان آلمانی کمک کند. فیلم نوار سفید همچنین نخل طلای جشنواره فیلم کَن (festival the cannes) را دریافت کرده‌است.

فیلم The White Ribbon 2009

6. فیلم The Wave 2008

این فیلم دارای امتیاز 7.6 از 10 بوده و بر اساس یک کتاب با همین نام نگارش تولید شده‌ است. این فیلم روایتگر یک معلم در یکی از دبیرستان‌های آلمان است. این فرد معلم اجتماعی بوده و نسبت به برگزاری کلاس تقویتی در خصوص استبداد در مدت زمان یک هفته اقدام می‌کند.

نام این معلم راینر ونگر است. دانش آموزان این دبیرستان ادعا می‌کنند که پس از جنگ جهانی دوم امکان حکومت فاشسیت‌ها بر کشور وجود ندارد. راینر دارای تحصیلات علوم سیاسی بوده و سعی دارد این موضوع را به‌خوبی به نمایش بگذارد. تماشای این فیلم می‌تواند دایره لغات و اصطلاحات شما را در زمینه‌ی سیاسی گسترش دهد.

فیلم The Wave 2008

7. فیلم Lola rennt

این فیلم که با نام Run Lola Run نیز شناخته می‌شود، یکی از بهترین فیلم‌های زبان آلمانی برای زبان آموزان است. در این فیلم دختری به نام لولا با چالش‌هایی مواجه می‌شود. وی باید در هر چالش تصمیمات هیجان انگیزی بگیرد. علاوه بر داستان بسیار جذاب، در این فیلم از واژه‌ها و عبارت‌های بسیار کاربردی در زبان آلمانی استفاده شده است.

8 فیلم جذاب برای تقویت زبان آلمانی

8. فیلم Soul Kitchen

اگر به دنبال یک فیلم در ژانر درام و کمدی هستید، Soul Kitchen یکی از بهترین گزینه‌هاست. این فیلم حتی جوایزی در جشنواره فیلم برلین به دست آورد. دیالوگ‌های به کار گرفته‌شده در این فیلم به همراه داستان جذاب، می‌تواند آن را به یکی از گزینه‌های مناسب برای زبان آلمانی تبدیل کنند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که سطح زبان شما باید حداقل متوسط باشد تا بتوانید عبارت‌های این فیلم را متوجه شوید.

8 فیلم جذاب برای تقویت زبان آلمانی

یادگیری زبان آلمانی با فیلم چقدر طول می کشد؟

بسته به زمانی که هر فرد برای یادگیری این زبان صرف می‌کند، این مدت می‌تواند تغییر کند. علاوه بر این نیز، روش یادگیری زبان تاثیر بسزایی در طول مدت یادگیری آن دارد. طبق استانداردهای منتشرشده، یادگیری زبان آلمانی حداقل به 30 هفته زمان نیاز دارد. البته این را در نظر داشته باشید که یادگیری این زبان با کمک فیلم، می‌تواند خیلی کمتر از این‌ها باشد. چرا که تماشای فیلم یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری و تقویت یک زبان است.

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
150
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آموزش زبان آنلاین

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
فهرست