1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. زبان خارجی
  4. زبان آلمانی
  5. معرفی 7 کتاب برای یادگیری زبان آلمانی

معرفی 7 کتاب برای یادگیری زبان آلمانی

زمان مطالعه: 6 دقیقه

معرفی 5 کتاب برای یادگیری زبان آلمانی

معرفی 7 کتاب برای یادگیری زبان آلمانی

مطالعه: 6 دقیقه

اگر تصمیم به یادگیری زبان آلمانی گرفته‌اید، در مرحله اول باید منابع و کتاب‌های آموزشی را بررسی و با توجه به سطح خود اقدام به انتخاب کتاب آموزش زبان آلمانی کنید. با این عمل به درستی در مسیر یادگیری زبان قرار می‌گیرید و می‌توانید طبق استاندارد زبان آلمانی را فرا بگیرید. در این مقاله ما به معرفی 7 کتاب برای یادگیری زبان آلمانی می‌پردازیم. این کتاب‌ها جزو پرکاربردترین منابع آموزشی برای یادگیری زبان آلمانی هستند، همچنین در صورتی که شما قصد یادگیری زبان آلمانی به صورت خودخوان را دارید در ادامه‌ی معرفی هر کتاب دوره‌های آموزش ویدیویی مرتبط با آن کتاب هم معرفی کرده‌ایم.

1- مجموعه کتاب‌های Menschen

یکی از بهترین منابع برای آموزش زبان آلمانی و همچنین شرکت در آزمون‌های مهمی مانند آزمون گوته Goethe، بدون شک کتاب‌های Menschen هستند. در این مجموعه کتاب تمام نکات گرامری، لغات ضروری و پرکاربرد و مهارت‌های لازم برای مکالمه به صورت ساده و روان در قالب داستان وجود دارد. قالب داستانی و بیان ساده‌ی کتاب همراه با بازی، فایل ویدیویی و صوتی، تمرین و… این مجموعه را بین زبان‌آموزان و معلمان محبوب کرده است.

کتاب‌های Starten Wir

این مجموعه شامل 6 جلد کتاب مناسب برای سطوح A1 تا B1 می‌باشد و به دلیل سادگی مباحث، حتی زبان‌آموزان با سطح ضعیف‌تر نیز می‌توانند با آن پیش بروند. هر سطح دارای یک کتاب کار و نیز یک DVD برای تمرین مهارت‌های آموزشی می‌باشد.

معرفی پکیج‌های آموزشی کتاب Menschen برای یادگیری زبان آلمانی

بیشتر بخوانید  سطح بندی کتاب های تاپ ناچ +دانلود

2- کتاب‌های Starten Wir

سری کتاب‌های جدید Starten Wir از انتشارات Huber هست که ناشر کتاب‌های Menschen نیز هستند. این مجموعه اولین بار در سال 2017 به چاپ رسید و در حال حاضر مورد توجه بسیاری از معلمان و موسسات آموزش زبان قرار دارد. Starten Wir نیز برای سطوح مقدماتی مناسب است و وجه تمایز این کتاب با سایر مجموعه‌ها این است که اپلیکیشن آن را هم برای سیستم عامل اندروید و ios به عنوان مکملی برای آموزش زبان آلمانی تهیه کرده‌اند.

کتاب‌های Starten Wir

مؤلفان این کتاب با وجود تمرینات مختلفی که در ابتدا و انتهای دروس تعبیه کرده‌اند و همچنین معرفی برنامه‌ی کاربردی آن برای موبایل، به خوبی زبان آموزان را به طرق مختلف با زبان آلمانی درگیر می‌کنند که همانطور که در بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان خارجی بیان کردم، شیوه‌ی خوبی برای غوطه‌ور شدن در دنیای زبان آلمانی است!

معرفی پکیج‌های آموزشی کتاب Starten Wir برای یادگیری زبان آلمانی

3- مجموعه کتاب‌های !Sicher

کتاب‌های !Sicher برای سطوح متوسط و پیشرفته (سطح B1+، B2.1، B2.2، C1.1، C1.2 ) تدوین و گردآوری شده است. برای تقویت مهارت‌های چهارگانه‌ی زبان آموزان آلمانی، کتاب Sicher مناسب‌ترین است. این کتاب شامل نکات گرامری و دستوری، متون مختلف برای افزایش مهارت درک مطلب و فایل‌های صوتی بروز است که در زندگی روزمره و مسائل مربوط به تحصیل و شغل و مطالعات فرهنگی و … بسیار کاربرد دارند. زبان آموزانی که قصد شرکت در آزمون‌های Goethe-Zertifikat، OSD، TestDaF و دیگر آزمون‌های بین‌المللی و داخلی را دارند می‌توانند با اطمینان از این مجموعه استفاده کنند.

 

معرفی پکیج‌های آموزشی کتاب !Sicher برای یادگیری زبان آلمانی

بیشتر بخوانید  دانلود کتاب استانبول (istanbul) سطح a1 و a2

4- سری کتاب‌های Practice Makes Perfect:

کتاب‌های Practice Makes Perfect مجموعه‌ای از آموزش‌های زبان‌های مختلف را ارائه داده است که در این پست به کتاب‌های مرتبط با زبان آلمانی می‌پردازیم.

Practice Makes Perfect: Complete German Grammar Book

همه‌ی جنبه‌های دستور زبان آلمانی را به صورت کاملا شفاف با مثال‌های واقع‌گرایانه برای یادگیری در این کتاب وجود دارد. برای یادگیری بهتر نکات مهم گرامری در قالب جمله در مثال‌ها به کار رفته است. تمرینات مربوط به هر بخش و تکرار آن‌ها باعث افزایش مهارت تجزیه و تحلیل دستور زبان و ساختار جملات می‌شود.

Practice Makes Perfect – German Vocabulary

منبعی مناسب برای توسعه‌ی دایره لغات شامل 20 فصل که هر فصل به یک موضوع پرداخته است. در هر فصل لغات و اصطلاحات مرتبط به آن موضوع آورده شده که یادگیری آن برای افزایش مهارت نوشتن و صحبت کردن بسیار موثر است.

موضوعاتی مانند غذاها و نوشیدنی ها، خانواده، حیوانات، ورزش، سفر، تفریحات، تاریخ، جغرافیا، آموزش و ….

Practice-Makes-Perfect

Practice Makes Perfect – German Verb Tenses

محتوای این کتاب شامل زمان صحیح افعال و صرف آن‌ها در زمان‌های مختلف و ساختار جملات است. همچنین لیست کاملی از افعال و معانی آن‌ها به انگلیسی و چندین تمرین در این کتاب وجود دارد.

Practice Makes Perfect – German Sentence Builder

آشنایی با ساختمان جمله و برقراری ارتباط میان جملات برای ایجاد انسجام میان جملات نوشته لازم است. در این کتاب آموزش ساخت انواع جملات ساده و پیچیده و بیش از 100 نمونه سوال برای افزایش مهارت نوشتن گردآوری شده است.

Perfect – German Pronouns and Prepositions

این کتاب نیز روی دستور زبان آلمانی و به طور مخصوص ضمایر و حروف اضافه‌ی آلمانی تمرکز دارد.

5- کتاب خودآموز Deutsch In 30 Tagen

این کتاب به زبان انگلیسی به آموزش زبان آلمانی می‌پردازد و همه‌ی مهارت‌های لازم برای یادگیری را شامل می‌شود. کتاب دارای نکات آموزش گرامر و مکالمه، لیستی از واژگان ضروری و چندین متن برای افزایش مهارت درک مطلب می‌باشد. همچنین چندین نمونه سوال جهت تمرین و خودآزمایی و فایل صوتی برای تمرین مهارت “شنیداری” دارد.

بیشتر بخوانید  دانلود کتاب امریکن انگلیش فایل استارتر (همراه فایل صوتی)

کتاب خودآموز Deutsch In 30 Tagen

این کتاب برای سطوح مقدماتی تا متوسط مناسب است اما برخلاف چیزی که از نام کتاب برمی‌آید زبان آلمانی به زمانی بیش از 30 روز برای یادگیری نیاز دارد.

6- German For Dummies

کتاب “آلمانی برای احمق‌ها” به ساده‌ترین روش به آموزش زبان آلمانی می‌پردازد. در این کتاب توضیحات زیادی درباره‌ی دستور زبان آلمانی وجود دارد که که هرچند ساده هستند اما برای فهم آن‌ها باید به زبان انگلیسی مسلط باشید. این کتاب برای سطوح مبتدی مناسب است و به خاطر سادگی بیش از حد ممکن است برای کسانی که با زبان آلمانی آشنا هستند کمی خسته کننده باشد. با مطالعه‌ی این کتاب علاوه بر دستور زبان، می‌توانید دایره‌ی لغات خود را افزایش دهید و همچنین با استفاده از فایل صوتی که به همراه کتاب است می‌توانید در زمینه‌ی مکالمه و بخش شنیداری یادگیری زبان پیشرفت کنید.

German For Dummies

7- Further German

هرچند یادگیری زبان‌های خارجی به صورت خودآموز اصلا کار ساده‌ای نیست، اما غیر ممکن هم نیست. فقط نیاز به تلاش، زمان کافی و استفاده از ابزار مناسبی دارد که باید بروز باشند و کمترین نقطه ضعف را داشته باشند. این ابزار می‌تواند شامل اپلیکیشن‌ های یادگیری زبان خارجی یا کتاب‌های مناسب باشد. یکی از کتاب های مناسب برای یادگیری زبان آلمانی، کتاب خودآموز Further German از سری کتاب‌های Teach yourself می‌باشد.

Further German

در این کتاب با موضوعات عمومی مانند: سلام و احوالپرسی و معرفی خودتان، صحبت درباره آب و هوا، بیان احساسات و … آشنا می‌شوید و یاد می‌گیرید درباره این موضوعات صحبت کنید. همچنین لغات جدید و تلفظ آن‌ها، و نکات گرامری مربوط به آن موضوع همراه با تصویر و با توضیحاتی ساده بیان شده‌اند. در پایان هر درس نیز چندین نمونه سوال تمرینی وجود دارد. پاسخ صحیح آن‌ها به اضافه‌ی متن Listeningها را در انتهای کتاب می‌توانید بیابید.

Further German برای سطوح مقدماتی تا متوسط A1-B1 مناسب‌تر است.

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
1K
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آموزش زبان آنلاین

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
فهرست