1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. زبان خارجی
  4. بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان خارجی

بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان خارجی

زمان مطالعه: 8 دقیقه

بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان خارجی

بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان خارجی

مطالعه: 8 دقیقه

یادگیری زبان‌هایی غیر از زبان مادری ممکن است از علایق بسیاری از ما باشد. به نظر من برقراری ارتباط با فردی که زبان متفاوتی دارد هم هیجان‌انگیز است و هم کاربردی. کاربردی از آن جهت که اگر به کشوری با یک زبان دیگر سفر یا مهاجرت کردید، به راحتی می‌توانید با شهروندان دیگر ارتباط برقرار کرده و نیازهای خود را رفع کنید. همچنین با تسلط بر یک زبان دوم می‌توانید محیط کار متفاوتی را تجربه کنید. در این بخش به معرفی بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان خارجی می‌پردازیم و سپس چند نکته برای استفاده از اپلیکیشن های یادگیری زبان خارجی را با هم بررسی می‌کنیم:

معرفی بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان

اگر قبلاً آسانترین زبان ها برای یادگیری را خوانده باشید ممکن است به فکر دانلود یک اپلیکیشن برای یادگیری زبان مورد نظر خود افتاده باشید. در ادامه سعی کرده‌ایم چند نمونه از بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان خارجی را معرفی کنیم:

LyricsTrainig، اپلیکیشن یادگیری زبان با بازی و ترانه

هدف: vocabulary, listening
زبان: انگلیسی و 13 زبان دیگر (اسپانیایی، پرتغالی، فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، هلندی، ژاپنی، کره‌ای، ترکی، لهستانی، سوئدی، فنلاندی و کاتالان Catalan )

یکی از بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان خارجی LyricsTrainig است. اگر به موسیقی و آواز علاقه دارید به هیچ وجه این اپلیکیشن را از دست ندهید. این برنامه موزیک ویدیوی ترانه‌های مختلف را برای شما پخش می‌کند و متن آن را نمایش می‌دهد. برنامه با دو بازی انجام می‌شود که با توجه به سطحی که در ابتدای برنامه مشخص کرده‌اید سخت‌تر می‌شوند.

  1. در بازی اول کلمات یا قسمت‌هایی از متن ترانه نمایش داده نمی‌شود و شما باید جای خالی را با کلمات مناسب پر کنید.
  2. نوع بازی دوم Karaoke هست؛ به این صورت که شما همراه با آهنگ خوانندگی می‌کنید و هوش مصنوعی تلفظ‌ها و کلماتی که اشتباه خوانده‌اید را به شما نشان می‌دهد.

 lyricstraining

در نهایت هم امتیازات شما را بررسی می‌کند و با توجه به این که چه امتیازی به دست آورده‌اید به مراحل بعدی منتقل می‌شوید. این برنامه علاوه بر زبان انگلیسی، به 13 زبان دیگر (اسپانیایی، پرتغالی، فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، هلندی، ژاپنی، کره‌ای، ترکی، لهستانی، سوئدی، فنلاندی و کاتالان Catalan) نیز موزیک ویدیو با متن دارد. می‌توانید افراد دیگر را به یک چالش دعوت کنید و با آن‌ها بازی را انجام دهید. همچنین اگر معنی لغتی را نمی‌دانستید با انتخاب آن کلمه، خود برنامه معنی آن را نمایش می‌دهد و لازم نیست خودتان در یک دیکشنری دیگر به دنبال آن بگردید. به نظر من توسعه دهنده تمام انتظارات کاربر را در این اپلیکیشن برطرف کرده است!

بیشتر بخوانید  چگونه برای یادگیری زبان برنامه ریزی کنیم؟

نکته: پخش موزیک ویدیوها با اینترنت معمولی امکان‌پذیر نیست و فیلتر شده‌اند.

+ لینک دانلود اپلیکیشن LyricsTrainig: اندروید  –  ios

Doulingo: اپلیکیشنی که کاربران آن را بیش از صد میلیون بار دانلود کرده‌اند!

در این اپلیکیشن آموزش بیش از 35 زبان خارجی وجود دارد! Doulingo یک برنامه‌ی سرگرم کننده و رایگان است که با آن می‌توانید مهارت‌های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن خود را افزایش دهید. این اپلیکیشن رابط کاربری بسیار ساده و جذابی دارد و توسط متخصصان زبان و بر اساس یک متد علمی طراحی شده است به این صورت که مطالب برای مدت طولانی در ذهن باقی می‌ماند.

Doulingo- محبوبترین اپلیکیشن آموزش زبان

به این نکته توجه کنید که این برنامه از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند؛ اگر به زبان انگلیسی یا یک زبان دیگر مانند آلمانی تسلط دارید با Doulingo می‌توانید به سراغ یادگیری یک زبان دیگر بروید. یعنی این امکان وجود ندارد که هم محیط برنامه انگلیسی باشد و هم زبان انگلیسی را آموزش دهد.

+ لینک دانلود اپلیکیشن Doulingo: اندروید  –  ios

با Memrise مانند مردم محلی یک منطقه صحبت کنید.

Memrise یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن های یادگیری زبان خارجی است که رابط کاربر پسندی دارد و در آن می‌توانید با لهجه و فرهنگ مناطق مختلف آشنا شوید و یاد بگیرید که مانند مردم آن‌جا صحبت کنید. در memrise میتوانید لغات و عبارت‌های پرکاربرد بیش از بیست زبان خارجی مانند اسپانیایی، فرانسوی، ژاپنی، نروژی و… را یاد بگیرید و در یک محیط امن و آرام و بدون احساس ترس و خجالت، با اعتماد به نفس به یک زبان دیگر صحبت کنید.

بهترین اپلیکیش یادگیری زبان- Memrise

+ لینک دانلود اپلیکیشن Memrise: اندروید  –  ios

انتخاب زبان فارسی در Memrise

  1. اگر قصد استفاده از Memrise برای یادگیری زبان انگلیسی را دارید، عبارت “دانلود زبان در memrise” را در گوگل سرچ کنید. سپس وارد سایت Memrise با عنوان “English – Courses for Persian speakers – memrise” شوید. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید در قسمت بالای صفحه و سمت چپ برای عبارت: “I speak” زبان persian یعنی فارسی در حالت انتخاب قرار می‌گیرد.
  2. حالا کافی است زبانی که می‌خواهید یاد بگیرید را از منوی پایینی انتخاب کنید تا دوره‌های مرتبط ظاهر شوند. یک دوره را انتخاب کنید و به صفحه بعد بروید. با کلیک روی دکمه‌ی سبز رنگ وارد صفحه‌ای می‌شوید که باید در آن آدرس ایمیل خود را وارد کرده و یک رمز برای آن انتخاب کنید تا حساب کاربری شما ایجاد شود. همین! از حالا به بعد می‌توانید با موبایل وارد برنامه شوید و همان ایمیل و رمز را وارد کنید تا وارد حساب کاربری خود به عنوان یک فارسی زبان بشوید.
بیشتر بخوانید  آسانترین زبان ها برای یادگیری از انگلیسی کدامند؟

Memrise برای فارسی زبانان

Rosetta Stone، برنامه‌ای برای یادگیری بیش از 20 زبان خارجی

نسخه‌ی رایگان Rosetta stone محدودیت‌های زیادی دارد؛ پس این برنامه رایگان نیست و برای استفاده از همه‌ی امکانات آن باید اشتراک تهیه کنید (اشتراک سه ماهه 45 دلار و یک ساله 110 دلار). اما پرداخت چنین هزینه‌‌ای برای اپلیکیشنی که آن را به صورت اصولی طراحی کرده‌اند، منطقی به نظر می‌رسد. این اپلیکیشن حاصل سال‌ها تحقیق و بررسی، آزمایش و همکاری تیم توسعه دهنده و متخصصان آموزش زبان‌های خارجی است. دانش آموزان در سراسر جهان آن را امتحان کرده‌اند و توسعه دهندگان نظرات و پیشنهادات آن‌ها را روی برنامه اعمال کرده‌اند. بیش از 20 زبان خارجی برای یادگیری دارد که زبان فارسی هم جزو آن‌هاست. محیط برنامه به زبان فارسی نیست اما رابط کاربری ساده‌ای دارد و کار با آن راحت است.

rosettastone

+ لینک دانلود اپلیکیشن Rosetta stone: اندروید  –  ios

HelloTalk و HiNative: برای مکالمه آنلاین با یک پارتنر

  • در اپلیکیشن HelloTalk می‌توانید یک پارتنر برای مکالمه‌ی آنلاین به بیش از 150 زبان پیدا کنید. در ابتدای نصب برنامه و ساخت اکانت باید زبان مادری خود را وارد کنید. به این ترتیب برنامه به شما افرادی را پیشنهاد می‌کند که آن‌ها هم علاقمند به یادگیری زبان شما هستند و هم می‌توانید یاد بگیرید و هم آموزش دهید!

اپلیکیشن پارتنر یابی برای مکالمه

+ لینک دانلود اپلیکیشن HelloTalk: اندروید  –  ios

  • در HiNative نیز می‌توانید با یک پارتنر به زبان مورد نظر خود مکالمه کنید و همچنین سوالات خود را در تالار گفت و گو منتشر کنید. سبک این اپلیکیشن بیشتر به این صورت است که زمانی که می‌خواهید به یک کشور دیگر مسافرت کنید، با انتخاب یک پارتنر از کشور مقصد می‌توانید سوالات خود را از او بپرسید. این برنامه از بیش از 110 زبان مختلف پشتیبانی می‌کند.

hinative-مکالمه آنلاین با یک پارتنر

+ لینک دانلود اپلیکیشن HiNative: اندروید  –  ios

گوش دادن به سخنان الهام‌بخش افراد موفق در اپلیکیشن TED

حتما تا به حال اسم برنامه‌ی پرطرفدار TED را شنیده‌اید یا قسمتهایی از سخنرانی افراد موفق سراسر دنیا را در آن دیده‌اید. از اپلیکیشن TED علاوه بر یافتن انگیزه و انرژی برای رسیدن به اهداف، برای افزایش مهارت listening نیز می‌توانید استفاده کنید. در این اپلیکیشن ویدیوی تمام سخنرانی‌ها و همچنین فایل صوتی آن‌ها قرار گرفته است. امکان دانلود ویدیوها نیز وجود دارد پس به صورت آفلاین نیز قابل استفاده است. همچنین می‌توانید ویدیوها را با زیرنویس‌های مختلف یا با دو زیرنویس به صورت همزمان تماشا کنید. اما تنها نقطه ضعفی که این اپلیکیشن دارد این است که ویدیوها به زبان انگلیسی هستند و برای یادگیری زبان‌های دیگر نمی‌توانید استفاده کنید.

افزایش مهارت listening- TED

+ لینک دانلود اپلیکیشن TED: اندروید  –  ios

Blinkist

Blinkist خلاصه‌ی صوتی کتاب‌های غیر داستانی و پادکست‌های پرفروش را در قالب فایل کمتر از 20 دقیقه در اختیار شما قرار می‌دهد. نسخه‌ی رایگان این اپلیکیشن هر روز یک فایل برای شما ارسال می‌کند که تمرین مستمر با همین روزانه یک فایل هم کمک بسیار زیادی به پیشرفت شما می‌کند، اما با پرداخت درون برنامه‌ای می‌توانید به خلاصه‌ی بیش از 2500 کتاب دسترسی داشته باشید. البته اپلیکیشن‌های مشابه بسیاری وجود دارند ولی به دلیل اینکه Blinkist خلاصه‌های مفیدتری ارائه می‌دهد نسبت به آن‌ها برتری دارد و در سال 2017 نیز به عنوان بهترین اپلیکیشن کمپانی اپل انتخاب شد. توجه کنید که این برنامه از دو زبان آلمانی و انگلیسی پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید  چگونه برای یادگیری زبان برنامه ریزی کنیم؟

آموزش زبان با کتاب صوتی- Blinkist

+ لینک دانلود اپلیکیشن Blinkist: اندروید  –  ios

چند نکته برای استفاده از اپلیکیشن های یادگیری زبان خارجی

  • استفاده از اپلیکیشن‌ها برای یادگیری زبان بسیار مفید است اما کافی نیست و باید به عنوان مکمل آموزش استفاده شوند.
  • این اپلیکیشن‌ها در صورتی باعث پیشرفت شما می‌شوند که به صورت مستمر و با برنامه استفاده شوند. این که یک روز چهار ساعت تمرین کنید و تا یک هفته بعد هیچ تمرینی نداشته باشید شما را به نتیجه نمی‌رساند.
  • طبق تحقیقات و تجربه بهترین زمان برای یادگیری زبان شب‌ها و قبل از خواب است. پس اینکه هر شب حتی ده دقیقه را به مطالعه‌ی زبان اختصاص دهید می‌تواند تاثیر زیادی در یادگیری داشته باشد.
  • بعد از شروع به یادگیری زبان خارجی سعی کنید خود را در دنیای آن زبان غوطه‌ور کنید، همان‌طور که پس از تولد در دنیای زبان فارسی غوطه‌ور شدیم! گوش دادن موسیقی و اخبار، تماشای فیلم، صحبت با دیگران، چت کردن، بازی کردن و… به زبانی که در حال یادگیری آن هستید، کمک زیادی به شما خواهد کرد.

چند نکته برای استفاده از اپلیکیشن های زبان خارجی

  • اکثر اپلیکیشن‌ها به صورت رایگان در اپ استور یا گوگل پلی قرار گرفته‌اند اما توسعه دهندگان محدودیت‌هایی برای نسخه‌ی رایگان در نظر گرفته‌اند. برای رفع این محدودیت‌ها و استفاده از تمام امکانات می‌بایست اشتراک ماهانه، سالانه یا مادام‌العمر تهیه کنید. اما با همان محدودیت‌ها نیز می‌توان تا حد زیادی در راه یادگیری موفق شد.
  • نکته ششم و آخر هم این است که اکثر اپلیکیشن‌ها را به صورت آنلاین باید استفاده کنید چون امکان بارگیری تمام دیتای آن‌ها وجود ندارد. همچنین امکان دارد بعضی از آن‌ها فیلتر باشند.

معرفی پکیج‌های آموزشی زبان‌های خارجی

در لیموناد مجموعه‌ی ارزشمندی از آموزش‌های زبان‌های خارجی را برای شما عزیزان فراهم کرده‌ایم.

  1. پکیج‌های آموزش زبان انگلیسی
  2. پکیج‌های آموزش آیلتس
  3. آموزش‌های زبان ترکی
  4. پکیج‌های آموزش زبان آلمانی
  5. آموزش رایگان مکالمه زبان فرانسه

به عنوان یکی از نکات مهم یادگیری زبان خارجی به شما گفتم که باید خود را در دنیای آن زبان غوطه‌ور کنید و سعی کردم اپلیکیشن‌هایی را معرفی کنم که هر کدام یک جنبه از این مسیر را پوشش دهند و برای شما مفید باشند. شما چه برنامه‌های مفید دیگری می‌شناسید؟ آیا تجربه‌ی استفاده از این اپلیکیشن‌ها را داشته‌اید؟ تجربیات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
464
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آموزش زبان آنلاین

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
فهرست