1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. زبان خارجی
  4. زبان آلمانی
  5. بهترین روش یادگیری زبان آلمانی

بهترین روش یادگیری زبان آلمانی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

بهترین روش یادگیری زبان آلمانی

بهترین روش یادگیری زبان آلمانی

مطالعه: 4 دقیقه

افراد با اهداف مشخصی (مهاجرت، ارتقاء شغلی، صحبت با دوستان آلمانی زبان، پر کردن اوقات فراغت، تماشای فیلم یا شنیدن موسیقی و …) تصمیم به یادگیری زبان آلمانی می‌گیرند. زبان آلمانی به خصوص دستور زبان آن یکی از زبان‌های سخت دنیا است اما نه آن‌قدر سخت که یادگیری آن غیرممکن باشد. شما حتی می‌توانید به صورت خودخوان و در منزل آن را بیاموزید. در این پست بهترین روش یادگیری زبان آلمانی را که شامل پنج گام اصلی است به شما معرفی می‌کنیم.

گام اول: گرامر با ویدیوهای آموزشی

یکی از راه‌های تسلط بر دستور زبان آلمانی، تهیه و مشاهده‌ی ویدیوهای آموزشی است که معمولاً روند آموزشی را بر اساس یک کتاب معتبر مانند Starten wir یا Menchen پیش می‌برند. مسلماً می‌توانید دستور زبان را تنها با استفاده از کتاب بیاموزید ولی در بعضی مباحث که سطح آن اندکی پیچیده‌تر می‌شود ممکن است دچار مشکل شده و حتی دلسرد شوید. می‌توانید در لیموناد به مجموعه آموزش‌های آفلاین رایگان و غیر رایگان زبان آلمانی دسترسی داشته باشید و همچنین برای رفع ابهامات یا مشکلات خود با مدرسین در ارتباط باشید. یک مزیت مهم آفلاین بودن آموزش‌ها این است که می‌توانید بارها ویدیوها را تماشا کنید تا به طور کامل بر مطالب مسلط شوید.

گام دوم: استفاده از اپلیکیشن های یادگیری زبان آلمانی

برای تسلط بر هر بخش زبان یعنی: بخش شنیداری، گفتاری، نوشتاری و درک مطلب می‌توانید از اپلیکیشن‌های مختلف که قبلاً در “بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان آلمانی” معرفی کرده‌ایم استفاده کنید. اپلیکیشن‌ها با متدهای مخصوصی که دارند کمک زیادی به شما می‌کنند به ویژه برای گسترش دایره لغات. کافی است از هر اپلیکیشن مدت کوتاهی استفاده کنید تا متد مناسب و مورد علاقه‌ی خودتان را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید  چه کشورهایی به زبان آلمانی صحبت می‌کنند؟ | فهرست کشورهای آلمانی زبان

یکی از مزیت‌های مهم اپلیکیشن‌ها این است که اکثرا با روش بازی و سرگرمی به آموزش مفاهیم و لغات می‌پردازند و خب بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی هم معمولا اعتیادآور هستند؛ چقدر عالی! به این ترتیب می‌توانید از زمان‌های مرده و کوتاهی که در طول روز دارید به بهترین نحو استفاده کنید.

گام سوم: آلمان را به خانه بیاورید!

مهم‌ترین گام برای یادگیری یک زبان خارجی و همچنین زبان آلمانی، حضور در محیطی است که در آن به وفور از آن زبان استفاده می‌شود. اگر امکان زندگی یا مسافرت به کشور آلمان را ندارید، محیط آن را برای خودتان شبیه‌سازی کنید. اگرچه این اتفاق به طور صد درصدی نیست اما انجام آن تاثیر زیادی در یادگیری شما می‌گذارد.

آلمان را به خانه بیاورید!

چند راهکار برای شبیه سازی یک محیط آلمانی:

  • موسیقی و پادکست آلمانی گوش بدهید. علاوه بر گوگل، اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که متن ترانه‌ها را نیز در اختیار شما می‌گذارند.
  • اخبار و فیلم و سریال آلمانی با زیرنویس آلمانی یا بدون زیرنویس تماشا کنید. مفیدترین روش برای بهبود مهارت‌های شنیداری و مکالمه همین روش است.
  • کتاب و متون آلمانی مطالعه کنید. از کتاب‌های سطح پایین‌تر یا حتی کتاب‌های کودکان شروع کنید.
  • خلاصه‌ی متون یا نظر خود درباره‌ی آن را بنویسید، حتی اگر کلمات زیادی بلد نیستید.
  • از طریق اپلیکیشن‌های پارتنریابی زبان، با افرادی که به زبان آلمانی صحبت می‌کنند ارتباط برقرار کنید.
  • هنگام انجام کارها با صدای بلند به زبان آلمانی آن را توضیح دهید. پس از مدتی حتی به زبان آلمانی فکر می‌کنید!
    برای مثال: Heute muss ich in einem relativ formelleren Outfit wie diesem Anzug zur Arbeit kommen. (امروز باید با یک لباس نسبتاً رسمی تر مانند این کت و شلوار در محل کار حاضر شوم.)
  • زبان موبایل، کامپیوتر و… خود را به آلمانی تغییر دهید.
  • و….
بیشتر بخوانید  بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان آلمانی

گام چهارم: تمرین، تکرار، صبوری

ممکن است پیشرفت شما در یادگیری زبان آلمانی در ابتدا کُند باشد. این موضوع به عوامل مهمی بستگی دارد. ممکن است شاغل باشید و مجبور باشید در طول روز زمان کمتری را به یادگیری زبان آلمانی اخصاص دهید. ممکن است به دلیل مشغله‌های ذهنی زیاد حجم کمی از مطالب را بتوانید به خاطر بسپارید. نا امید نشوید، صبوری کنید و مسیر خود را ادامه دهید. بدون شک بعد از گذشت چند ماه متوجه پیشرفت خود خواهید شد.

برای اینکه مطالب در ذهنتان ماندگارتر شوند قبل و بعد از فراگیری یک مطلب، آن را مطالعه و تمرین کنید. مباحثی که برایتان دشوارتر است یادداشت کنید تا بیشتر تکرارشان کنید.

گام پنجم و گام تکمیلی: تعامل با اساتید زبان

پس از اینکه مراحل بالا را طی کردید، برای ارزیابی عملکردتان، نیاز به فردی دارید که بتوانید با او صحبت کنید و اشتباهات شما را اصلاح کند و نکات تکمیلی را برای فهم بهتر شما بیان کند. دوره‌های آموزشی آفلاین بیشتر بر گرامر و مهارت‌های نوشتاری و خواندنی تمرکز دارند. برای بهبود مهارت مکالمه و رفع اشکالات احتمالی، شرکت در دوره‌های آموزشی آنلاین بهترین روش برای ادامه‌ی مسیر یادگیری زبان آلمانی است.

بررسی پلن‌های مختلف یادگیری زبان آلمانی:

یادگیری کامل زبان آلمانی یادگیری اقتصادی آلمانی یادگیری رایگان آلمانی
x پکیج آموزشی ویدیویی
x x کلاس آنلاین
دولینگو یا سایر اپ‌ها
فیلم و سریال
x آموزش‌ های ویدیویی رایگان

پکیج‌های آموزشی ویدیویی از نظر اقتصادی یک راه به صرفه برای یادگیری زبان آلمانی هستند که به آموزش کامل همه‌ی مهارت‌های زبان می‌پردازند. از مزایای دیگر آن این است که شما لازم نیست در ساعت خاصی در کلاس حاضر شوید و همچنین می‌توانید بارها آموزش یک قسمت را تماشا کنید تا آن را به خوبی یاد بگیرید.

بیشتر بخوانید  معرفی 7 کتاب برای یادگیری زبان آلمانی

از مزایای کلاس‌های آنلاین صرفه‌جویی در وقت و نیز امکان تعامل با مدرس  است. اما ممکن است به دلیل هزینه‌های سنگین امکان شرکت در کلاس‌های خصوصی آنلاین را نداشته باشید. در چنین موقعیتی می‌توانید با پرداخت هزینه‌ی دو جلسه کلاس خصوصی، یک دوره‌ی آموزشیِ آفلاینِ کامل را خریداری کنید.

با استفاده از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان، تماشای فیلم و سریال و آموزش‌های ویدیویی رایگان که هیچ کدام هزینه‌ای ندارند می‌توانید روند آموزش را تسریع کنید و درصد زیادی از مسیر یادگیری را به تنهایی طی کنید.

با هر هدفی که آموزش زبان آلمانی را شروع می‌کنید، فراموش نکنید که استمرار در انجام آن لازمه‌ی موفقیت و یادگیری کامل است و تمرین و تکرار مباحث است که باعث می‌شود همه چیز را به خاطر بسپارید. پیشنهاد ما این است که از همه‌ی این روش‌ها به صورت مکمل استفاده کنید تا زودتر و بهتر به نتیجه برسید و به دلیل تنوع کافی از ادامه‌ی مسیر دلسرد نشوید.

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
دسته بندی: زبان آلمانی
برچسب‌ها:
302
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آموزش زبان آنلاین

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
فهرست