1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. فیلم و انیمیشن
  4. ادوبی پریمیر
  5. نرم افزار پریمیر چیست؟ + مهمترین کاربردهای premiere

نرم افزار پریمیر چیست؟ + مهمترین کاربردهای premiere

نویسنده:

زمان مطالعه: 6 دقیقه

نرم افزار پریمیر چیست؟

نرم افزار پریمیر چیست؟ + مهمترین کاربردهای premiere

نویسنده:

مطالعه: 6 دقیقه

علاوه بر سایت های ادیت فیلم با هوش مصنوعی، یکی از قدرتمندترین ابزارهایی که در حال حاضر می‌توان از آن برای ویرایش فیلم استفاده کرد، نرم افزار پریمیر است. شرکت ادوبی با معرفی این نرم افزار به بازار عصر جدیدی از ویرایش و تدوین فیلم را رقم زد. این نرم افزار فوق‌العاده ابزارهای بسیار پیشرفته‌ای دارد که می‌توان به کمک آن‌ها کار ویرایش فیلم را به صورت حرفه‌ای انجام داد. وجود این ابزارها سبب شده‌است این نرم افزار کابردهای بسیار زیادی داشته‌باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا بررسی کنیم که نرم افزار پریمیر چیست؟ و بیشتر با ویژگی‌ها و کاربردهای این نرم افزار خارق‌العاده آشنا شویم.

نرم افزار پریمیر چیست؟

همان‌طور که گفتیم نرم افزار پریمیر یکی از نرم افزارهای ویرایش فیلم حرفه‌ای است که امکانات مختلفی برای کاربران فراهم می‌کند. این نرم افزار توسط شرکت ادوبی طراحی و به بازار عرضه شده‌است. توجه داشته‌باشید افرادی که به دنبال ویرایش فیلم با این نرم افزار هستند معمولا افراد حرفه‌ای بوده و به دنبال ساخت یک اثر سینمایی خارق‌العاده هستند. این نرم افزار بخشی از Adobe Creative Cloud است و به همین دلیل هم امکان ارتباط با سایر محصولات شرکت ادوبی را دارد.

نرم افزار پریمیر چیست؟

تاریخچه پریمیر پرو

نرم افزار پریمیر برای اولین‌بار در سال 1991 و برای سیستم عامل مک به بازار عرضه شد. در آن زمان این نرم افزار جزو اولین نرم‌افزارهای ویرایش فیلم غیر خطی بود. حدود 12 سال بعد، شرکت ادوبی تصمیم گرفت نسخه جدیدتر و متفاوت‎‌تری به بازار عرضه کند. پریمیر پرو نسخه‌ای است که در سال 2003 عرضه شد و توانست امکانات بیشتری برای ویرایش فیلم ارائه کند. به همین دلیل هم محبوبیت زیادی در زمان خیلی اندک کسب کرد. پس از آن سال، نسخه‌های جدیدتر این نرم افزار ارائه شدند که در هر کدام، امکانات جدیدی به نرم افزار اضافه شد.

بیشتر بخوانید  معرفی بهترین نرم‌افزار های طراحی سه بعدی

تاریخچه پریمیر پرو

نکته: در تدوين خطی تدوینگر باید تصاوير را دقيقا به همان صورتی كه بايد در پروژه نهايي ديده شوند پشت سر هم مونتاژ كند و حذف يا اضافه‌كردن تصوير بين تصاوير مونتاژشده تقريبا غيرممكن است. این به این معنی است که برای تدوین خطی باید زمانی به اندازه کل زمان ویدیو صرف شود. اما در تدوين غيرخطی به راحتی می‌توان تصاوير مونتاژشده را تغيير داد. به عنوان مثال می‌توان در لحظه یک تصویر یا یک موزیک به ویدیو اضافه کرد بدون اینکه مجبور باشیم موزیک یا تصویر را روی تمام قسمت‌های ویدیو تنظیم کنیم.

آشنایی با برنامه پریمیر و ویژگی‌های آن

همانطور که اشاره شد وجود امکانات فراوان در پریمیر این نرم افزار را به یکی از قدرتمند‌ترین ابزارهای ویرایش فیلم تبدیل کرده‌است. در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌هایی که با نرم افزار پریمیر می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید را معرفی کرده‌ایم:

  • قابلیت تدوین و ویرایش فیلم با رزولوشن عالی؛
  • امکان بهره‌مندی از پلاگین صوتی وی اس تی؛
  • وجود ابزارهای ویرایش انواع فیلم‌های سه بعدی؛
  • امکان ادغام چندین ویدئو با فرمت‌های مختلف؛
  • قابلیت بهره‌مندی از یک جدول زمانی مناسب برای ویرایش فیلم؛
  • قابلیت ترکیب جلوه‌های بصری مختلف؛
  • امکان بهره‌مندی کاربران از پلاگین ساینیفورم (synform) برای ایجاد و ویرایش فیلم‌های سه بعدی و تنظیم نمای چشم چپ و چشم راست به صورت جداگانه.

پلاگین ساینیفورم (synform)

حداقل سخت افزار مورد نیاز نرم افزار پریمیر چیست؟

شرکت ادوبی برای اینکه تمام کاربران بتوانند از نرم افزار تدوین پریمیر بهره‌مند شوند، در تلاش است تا این برنامه با اکثر سیستم‌های نرم افزاری سازگار باشد. حداقل سیستم مورد نیاز نرم افزار پریمیر به شرح زیر است:

  • حداقل 8 گیگ حافظه RAM؛
  • پردازنده 64 بیتی چند هسته‌ای؛
  • کارت صدا Microsoft Windows Driver Model یا ASIO protocol.

به این نکته توجه کنید که حداقل سیستم مورد نیاز برای این نرم افزار در دو سیستم‌ عامل ویندوز و مک مشابه هم است. لازم به ذکر است، موارد گفته‌شده برای بهره‌مندی ایده‌آل از این نرم افزار است. این یعنی برنامه پریمیر در سیستم‌هایی با سخت افزار ضعیف‌تر نیز قابل اجرا است.

بیشتر بخوانید  معرفی 10 پلاگین برتر پریمیر

حداقل سخت افزار مورد نیاز نرم افزار پریمیر چیست؟

نرم افزار پریمیر چه کاربردی دارد؟

با توجه به ویژگی‌ها و امکانات زیاد، پریمیر کاربردهای زیادی هم دارد. کاربردهای نرم افزار پریمیر به شرح زیر است:

  • تدوین انواع مختلف فیلم در کمترین زمان ممکن؛
  • امکان ویرایش انواع ویدئو‌ها با کیفیت اچی دی و سه بعدی؛
  • قابلیت طراحی گرافیکی و استفاده از آن برای توسعه وب سایت؛
  • امکان بهره‌گیری از پریمیر برای ساخت جلوه‌های تصویری و صوتی؛
  • قابلیت ساخت زیرنویس ثابت و متحرک برای فیلم‌های مختلف؛
  • امکان بهره‌مندی از تصاویر و فیلم‌های دوربین فیلم‌برداری؛
  • امکان ویرایش و درج لوگو در هر ویدئو؛
  • دسترسی به موشن گرافی‌های مختلف با استفاده از امکانات خود نرم افزار؛
  • قابل استفاده برای اعضای یک تیم در نقاط مختلف دنیا؛
  • امکان آپلود ویدئو تولیدشده به‌طور مستقیم در سرورهای مختلف.

نرم افزار پریمیر چه کاربردی دارد؟

تفاوت نرم افزار پریمیر پرو با سایر نرم افزارها در چیست؟

نرم افزار پریمیر ویژگی‌هایی دارد که سبب می‌شود این نرم افزار نسبت به خیلی از ابزارهای ویرایش فیلم، برتری داشته‌باشد. در ادامه برخی از نقاط تمایز این نرم افزار را بیان کرده‌ایم:

  • نرم افزار premiere این امکان را به کاربران می‌دهد تا بتوانند با استفاده از امکانات آن، صدا و افکت گذاری را به بهترین نحو ممکن انجام دهند. با این کار می‌توان کار دوبله فیلم‌ها را به نحو احسنت انجام داد؛
  • نرم افزار پریمیر پرو همچنین قابلیت ویرایش صدا را به کاربران داده است؛
  • شرکت ادوبی قابلیت پشتیبانی از حالت سه بعدی را برای نرم افزار premiere pro قرار داده است. این ویژگی در خیلی از نرم افزارهای مشابه در نظر گرفته نشده‌است.

هم‌چنین در مقاله “مقایسه افترافکت و پریمیر” می‌توانید اطلاعات کامل‌تری از تفاوت‌های پریمیر با نرم‌افزار افترافکت به دست آورید.

پشتیبانی از حالت سه بعدی در premiere pro

بازار کار نرم افزار پریمیر به چه صورت است؟

شما می‌توانید با نصب نرم افزار پریمیر و یادگیری کار با آن، وارد بازار کار در حوزه‌های مختلف شوید. حوزه‌هایی که می‌توان با یادگیری این نرم افزار به آن‌ها وارد شد در ادامه معرفی شده‌اند:

تدوین فیلم

شما با یادگیری این نرم افزار می‌توانید به کار تدوین ویدئو بپردازید. این حوزه کاری از درآمد بسیار خوبی نیز برخوردار است. البته باید علاوه بر دانش تدوین فیلم، در حوزه سینمایی نیز دانش کافی داشته‌باشید.

بیشتر بخوانید  تحصیل در رشته انیمیشن در ایران

ساخت دوره آموزش نرم افزار پریمیر

با توجه به تقاضای بالا برای یادگیری کار با نرم افزار پریمیر، می‌توانید از این فرصت نهایت استفاده را ببرید. در واقع شما می‌توانید با طراحی دوره آموزش کار با نرم افزار پریمیر و فروش آن در فضای مجازی، به یک درآمد عالی برسید. برای انتشار دوره‌های آموزشی خود، می‌توانید لیموناد را به عنوان یک پلتفرم مطمئن با بازدید نسبتا بالا انتخاب کنید. برای همکاری با لیموناد به عنوان مدرس نرم افزار پریمیر از طریق لینک زیر اقدام کنید:

ایجاد دوره آموزشی در لیموناد

طراحی کلیپ عروسی

شما می‌توانید با استفاده از نرم افزار پریمیر و نصب آن روی هر سیستمی، به کار طراحی و ساخت کلیپ‌های عروسی بپردازید. با توجه به امکانات این برنامه، می‌توانید کلیپ‌های فوق‌العاده‌ای تحویل مشتریان خود دهید. در صورتی که بتوانید شهرت خوبی در این حوزه کسب کنید، درآمد بسیار خوبی خواهید داشت.

ساخت تیزرهای تبلیغاتی جذاب

کاربرد نرم افزار پریمیر تنها تدوین فیلم‌های سینمایی نیست. شما می‌توانید با یادگیری ابزارهای مختلف این نرم افزار و تسلط بر آن‌ها وارد حوزه ساخت تیزر‌های تبلیغاتی شوید. این حوزه نیز با توجه به تقاضای بالای آن، از درآمد فوق‌العاده برخوردار است. اگر هنگام ساخت کلیپ‌های تبلیغاتی با پریمیر برای فارسی نوشتن به مشکل برخوردید، می‌توانید به مقاله “حل مشکل فارسی نویسی در پریمیر” مراجعه کنید.

ساخت تیزرهای تبلیغاتی جذاب با پریمیر

سخن پایانی

نرم افزار پریمیر یکی از بهترین نرم افزارهایی است که می‌تواند پای شما را به بازار کاری گسترده باز کند. فرصت‌های شغلی مختلفی پس از یادگیری این برنامه منتظر شما هستند. ما در این مقاله علاوه بر بررسی بازار کار این نرم افزار، به معرفی کامل آن و ویژگی‌هایش پرداختیم. به عنوان مثال قابلیت افکت‌گذاری این نرم افزار می‌تواند در ساخت یک ویدئو بسیار کمک‌کننده باشد. همچنین، این نرم افزار نقاط قوتی دارد که سبب برتری آن نسبت به دیگر ابزارهای مشابه شده‌‌است.

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
38
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش های درس و مدرسه
فهرست