1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. کسب و کار
  4. ارز دیجیتال
  5. توکن های غیرقابل تعویض (NFT) چیست؟ Non-fungible tokens به زبان ساده

توکن های غیرقابل تعویض (NFT) چیست؟ Non-fungible tokens به زبان ساده

نویسنده:

زمان مطالعه: 3 دقیقه

توکن های غیرقابل تعویض (NFT) چیست

توکن های غیرقابل تعویض (NFT) چیست؟ Non-fungible tokens به زبان ساده

نویسنده:

مطالعه: 3 دقیقه

توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) اولین بار توسط یک اثر هنری دیجیتال که در اوایل سال ۲۰۲۱ به قیمت ۶۹ میلیون دلار فروخته شد، شناخته شده‌اند، البته شروع فناوری NFT به پیشرفت های علوم کامپیوتر در اواخر دهه 1970 باز می گردد. در مقاله توکن های غیرقابل تعویض چیست؟ در مورد NFTها یا همان Non-Fungible Tokens صحبت خواهیم کرد.

توکن های غیرقابل تعویض چیست

توکن های غیرقابل تعویض چیست؟

NFTها نشان‌دهنده توکنی از یک آیتم با ارزش هستند. هر NFT، ویژگی‌ها و شناسه‌های منحصربه‌فردی دارد که امکان تمایزی بین آن ها را فراهم می‌کند، که در رمزارزهای سنتی مانند بیت‌کوین و اتر دیده نمی‌شود. دو NFT در یک سیستم مانند دو اثر هنری متفاوت، ممکن است با قیمت‌های متفاوتی به فروش برسند، جایی که این پدیده در رمزارزهای سنتی دیده نمی‌شود: مثلا همیشه و همیشه، یک بیت‌کوین ارزش یک بیت‌کوین را دارد.

قراردادهای هوشمند امکان افزودن شناسه‌های منحصر به فرد را به هر NFT می‌دهند و باتوجه به اینکه اتریوم اصلی­ترین بلاک چین مبتنی بر قرارداد هوشمند است، اکثر NFTها از بلاک چین اتریوم استفاده می‌کنند. اولین معرفی قابل توجه NFTها پروژه Cryptokitties بود که توسط شرکت نرم افزاری Axiom Zen اجرا گردید. Cryptokitties اجازه ایجاد و تجارت گربه های دیجیتال را صادر کرد که یکی از آن ها 172000 دلار فروخته شد.

NFT چیست

مزیت استفاده از NFTها

مزیت اصلی NFT‌ها این است که می‌توان آن ها را آزادانه بین خریداران و فروشندگان بدون پردازش تراکنش توسط یک مرجع مرکزی معامله کرد. در حالی که انتقال سنتی دارایی ها (هنر یا املاک) برای کاهش خطر تقلب به واسطه ها متکی است، NFT ها به دلیل فناوری بلاک چین زیربنایی خود می توانند بدون هیچ واسطه ای به درستی عمل کنند. یک NFT یک شناسه است که می توانید آن را به هر دارایی و شی فیزیکی یا دیجیتالی متصل کرده و مالکیت آن شناسه به معنای مالکیت آن دارایی باشد. بطورکلی یک NFT اثبات مالکیت یک دارایی واقعی یا دیجیتال را با یک شماره شناسایی منحصر به فرد می دهد.

بیشتر بخوانید  کاربرد توکن غیرقابل تعویض یا NFT چیست؟ - به زبان ساده

مزیت استفاده از NFTها

NFT راه حلی نوآورانه برای حفاظت از دارایی های دیجیتال

در فضای دیجیتال، تشخیص یک نسخه اصلی از نسخه های کپی شده، بسیار دشوار است. امروزه محافظت از کارهای دیجیتال اصلی تنها با استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض به یک واقعیت عملی تبدیل شده است. NFTها که با پیشرفت در فناوری بلاک چین فعال شده اند، راه حلی نوآورانه و جدید برای مشکلاتی هستند که صنایع موسیقی، هنر و تولید محتوا را درگیر کرده است. تفاوت اساسی بین توکن ها و پول رایج این است که پول رایج توسط یک مقام دولتی صادر می شود و به صورت آزاد با کالا قابل مبادله است. اما یک سکه توکن در استفاده محدود است و اغلب توسط یک شرکت، انجمن یا فرد خصوصی منتشر می شود.

در مقاله بعدی به بررسی کاربرد توکن غیرقابل تعویض یا NFT به زبان ساده می پردازیم.

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
دسته بندی: ارز دیجیتال
برچسب‌ها: ,
21
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش های درس و مدرسه
فهرست