1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. کسب و کار
  4. ارز دیجیتال
  5. توکن های کریپتو چیست؟ Crypto Token – به زبان ساده

توکن های کریپتو چیست؟ Crypto Token – به زبان ساده

نویسنده:

زمان مطالعه: 4 دقیقه

توکن های کریپتو چیست

توکن های کریپتو چیست؟ Crypto Token – به زبان ساده

نویسنده:

مطالعه: 4 دقیقه

تا چند دهه گذشته همه توکن‌ها، فیزیکی بودند؛ اما با ظهور فناوری توکن‌های دیجیتال به وجود آمدند. توکن دیجیتال، واحدی از اطلاعات رد و بدل شده بین کاربران یا ماشین‌ها برای تسهیل و نمایش یک تراکنش در دنیای واقعی است. این تراکنش می­‌تواند از انتقال پول آنلاین تا اشتراک در یک سرویس باشد. تفاوت اساسی بین توکن و ارز نقدی این است که ارز نقدی توسط یک مقام دولتی صادر می‌­شود و به صورت آزاد با کالا قابل مبادله است اما یک توکن در استفاده محدود است و اغلب توسط یک شرکت، گروه، انجمن یا فرد خصوصی منتشر می شود. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که توکن های کریپتو چیست؟ در ادامه با من همراه باشید.

توکن های کریپتو چیست

توکن‌های کریپتو چیست؟

کریپتو توکن‌های دیجیتالی هستند که با استفاده از رمزنگاری ایجاد شده و منحصرا در شبکه‌های بلاک چین مبادله می‌شوند. Crypto Token معمولا یک دارایی یا شی قابل تعویض یا غیرقابل تعویض خاص را نشان می‌دهند. توکن‌های کریپتو از طریق توکن‌سازی ایجاد می‌شوند و یک دارایی را به یک توکن دیجیتالی محافظت شده توسط رمزنگاری تبدیل کرده و در یک شبکه بلاک چین مبادله می‌کنند. توکن‌سازی و ایجاد تکه‌های اطلاعاتی که مربوط به بخش‌هایی از دارایی‌های دنیای واقعی است، می‌تواند بدون استفاده از بلاک چین و بدون رمزنگاری با استفاده از شبکه‌های متمرکز موجود انجام شود. جهت آشنایی با مباحث بلاک چین، مقاله بلاک چین چیست؟ را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید  بلاک چین چیست؟

آیا امکان مدیریت بازار سهام با بلاک چین وجود دارد؟

با هر سهامی که خریداری می‌کنید، مالک کسری از یک شرکت هستید. با این حال، حفظ و اداره بازار سهام مستلزم سرمایه گذاری گسترده در زیرساخت های فناوری، مشارکت با واسطه ها برای رسیدگی به نقل و انتقال و تسویه حساب است. همچنین نیاز به تنظیم‌کننده‌ها وجود دارد که مطمئن شوند همه طبق قوانین بازی می‌کنند. دارایی‌هایی مانند سهام را می‌توان با استفاده از یک سیستم مبتنی بر بلاک چین توکن‌سازی کرد که نیاز به یک مقام مرکزی یا واسطه‌ها را برای مدیریت مبادله آن دارایی‌ها یا سهام از بین می‌برد. در یک سیستم مبتنی بر بلاک چین، قوانین را می توان در نرم افزار بلاک چین قرار داد. این برای همه اعمال می شود و نیاز به یک نهاد تنظیم کننده را از بین می برد.

مدیریت بازار سهام با بلاک چین

چرا به توکن های کریپتو نیاز است؟!

دارایی‌ها سنگ بنای بازرگانی و تجارت هستند، آنها منابعی هستند که برای ایجاد، ارائه و جذب ارزش استفاده می شوند. دارایی ها به دو دسته مشهود (قابل لمس) و نامشهود طبقه بندی می شوند.

دارایی های مشهود

دارایی‌هایی فیزیکی مانند ارز، ساختمان‌ها، املاک و مستغلات، وسایل نقلیه، تجهیزات، مجموعه های هنری، فلزات گرانبها، فلزات خاکی کمیاب، سوخت فسیلی و محصولات زراعی هستند. برآوردهای اخیر ارزش فعلی همه دارایی های دنیای واقعی را در حدود 256 تریلیون دلار در سطح جهان نشان می دهد.

دارایی های نامشهود

این دارایی‌ها فاقد ماهیت فیزیکی هستند و معمولا ارزیابی آن­ها بسیار سخت است. آنها شامل اختراعات، حق چاپ، حق رای دادن، مجوزها، موسیقی، هنر دیجیتال، حسن نیت، علائم تجاری و نام های تجاری هستند. ارزش دارایی های نامشهود اکنون به بالاترین حد خود یعنی 65.7 تریلیون دلار رسیده است.

بیشتر بخوانید  بلاک چین چیست؟

دارایی های نامشهود

چالش‌های دارایی‌های نامشهود

دارایی‌های مشهود و نامشهود هرکدام با چالش‌های منحصربه‌فردی روبرو هستند. جابه‌جایی و انتقال دارایی‌های مشهود پرهزینه است. درمقابل اگرچه جابجایی و انتقال دارایی های نامشهود آسان تر است، اما تقسیم بندی آن ها دشوار می باشد. همچنین در حال حاضر باتوجه به نوع دارایی، در زمان معامله ممکن است مجبور باشند فرآیندهای نظارتی گسترده ای را طی کنند، به کارمزد بالایی نیاز داشته باشند و زمان زیادی را صرف کنند. همچنین استفاده از سیستم های متمرکز، نیاز به واسطه‌های قابل اعتماد، هزینه های بالا، عدم کارایی و آسیب پذیری های امنیتی و حریم خصوصی را منجر می‌شود. این چالش‌ها در حال حاضر برای دارایی‌های نامشهود باعث می‌شود بازارها به شدت غیرنقدشونده باشند و در دسترس اکثر مردم نباشند.

چالش‌های دارایی‌های نامشهود

اصلی‌ترین مزیت تبدیل دارایی به توکن

اصلی ترین کاربرد توکن را می‌توان اینطور گفت، وقتی یک دارایی تبدیل به توکن می شود، تجارت آن آسان تر شده و می توان از هر جای دنیا به آن دسترسی داشت. به هر حال توکن‌ها، اطلاعاتی هستند که می‌توانند در اینترنت منتقل شوند و با استفاده از یک دفتر کل توزیع شده ردیابی شوند. توکن‌سازی دارایی‌ها یکی از متفاوت ترین جنبه‌های دنیای بلاک چین جدید است. با توکن کردن املاک و مستغلات، هر کسی می‌تواند مالک بخشی از املاک باشد.

استفاده از لینک زیر در لیموناد به اطلاعات بیشتری درباره‌ی بلاک چین دست خواهید یافت و شاید توضیحات رایگان کامل و سودمند آقای جادی میرمیرانی (با 20 سال سابقه برنامه نویسی امنیت شبکه) مقدمه‌ای برای ورود شما به بازار کار بلاک چین در ایران یا حتی سایر کشورها باشد.

بیشتر بخوانید  بلاک چین چیست؟

آموزش بلاک چین و بیت کوین با جادی

هم‌چنین اگر علاقمند به فعالیت در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال هستید، لیموناد منبع مناسبی برای یادگیری مباحث مرتبط با آن است که از طریق لینک زیر به دوره‌های آموزشی آن دسترسی خواهید داشت.

پکیج‌‌های آموزش ارز دیجیتال

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
دسته بندی: ارز دیجیتال
برچسب‌ها: , ,
9
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش های درس و مدرسه
فهرست