1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. کسب و کار
  4. ارز دیجیتال
  5. چگونه ارز دیجیتال بخریم؟

چگونه ارز دیجیتال بخریم؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه

چگونه ارز دیجیتال بخریم؟

چگونه ارز دیجیتال بخریم؟

مطالعه: 7 دقیقه

برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال علاوه بر آشنایی با نحوه‌ی استفاده از ابزارهای آن به ترکیبی از دانش‌های ریاضیات، روانشناسی، تحلیل و بررسی نیاز دارید. این بازار بدون ضرر به شما سودی نمی‌رساند و این ضرر در صورتی که به خوبی در زمینه‌های مربوط به آن آموزش نبینید مسلماً بیشتر خواهد شد. شما با فراگیری مباحث مختلف این بازار می‌آموزید که در مقابل ضررهای اندک، سودهای بیشتری کسب کنید و اصطلاحاً برآورد معامله‌هایتان مثبت باشد. در این مقاله پس از آموزش خرید ارز دیجیتال در انتها به معرفی دوره‌های آموزشی در این زمینه می‌پردازیم.

ابزارها و موارد لازم برای خرید ارزهای دیجیتال

برای فعالیت در بازار رمز ارزها یا کریپتو کارنسی (cryptocurrency) به این ابزارها نیاز دارید:

  • سیستم کامپیوتر: نیازی نیست که حتما سیستم کامپیوتری خیلی قوی داشته باشید و وجود یک سیستم که برای وبگردی مناسب باشد و سرعت آن متوسط باشد کفایت می‌کند. شما با موبایل هم می‌توانید به معامله در این بازار بپردازید اما ممکن است تحلیل رمز ارزها و استفاده از ابزارهای تحلیل با موبایل اندکی دشوار باشد.
  • صرافی ایرانی و خارجی: برای خرید و فروش و تبدیل رمز ارزها باید در یک صرافی معتبر ثبتنام کنید. به دلیل اعمال تحریم‌های مختلف علیه ایران، برای استفاده از صرافی‌های خارجی باید از vpn یا vpsهایی استفاده کنید که به شما یک IP ثابت بدهند تا ربات‌های صرافی نتوانند تشخیص دهند که در کشور ایران معامله می‌کنید. صرافی معروف و معتبر بایننس چنین محدودیتی برای کاربران ایرانی اعمال کرده است. اما صرافی‌های خارجی دیگری هستند که تحریمی علیه ایران اعمال نکرده‌اند و شما به راحتی می‌توانید با آن‌ها کار کنید.
  • کیف پول: برای نگهداری و یا ارسال و دریافت رمز ارزها از کیف پول استفاده می‌شود. مانند حساب بانکی که برای نگهداری ارز فیات (ارز رایج کشورها) از آن استفاده می‌شود، این کیف پول برای نگهداری از ارزهای دیجیتال کاربرد دارد. کیف پول‌ها انواع مختلفی دارند که در ادامه‌ی مقاله آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. محبوب‌ترین و معتبرترین کیف پول برای موبایل در حال حاضر Trust Wallet می‌باشد.

ابزارها و موارد لازم برای خرید ارزهای دیجیتال

  • اینترنت پر سرعت: برای معامله‌ی رمز ارزها به اینترنت پرسرعت نیاز دارید. اگر سرعت اینترنت نامناسب باشد احتمالا نمی‌توانید ارز مورد نظرتان را در زمان مناسب و با قیمت دلخواه خریداری کنید.
  • vpn یا vps: برای این که وقتی ربات‌های صرافی IP شما را بررسی می‌کنند آی پی کشوری غیر از ایران برای سیستم شما ثبت شده باشد.
  • دانش معامله‌گری: مهم‌ترین ابزار معامله‌ی رمز ارزها این است که شما دانش معامله‌گری در این بازار را داشته باشید و به مقدار کافی با رفتار این بازار، تاثیر اخبار مختلف و نحوه‌ی تحلیل و بررسی آن آشنایی داشته باشید.
بیشتر بخوانید  بلاک چین چیست؟

آموزش خرید ارز دیجیتال

حالا که با ابزارهای لازم برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال آشنا شدید بهتر است نحوه‌ی کار آن‌ها را نیز بیاموزید. همان‌طور که از نام “ارز دیجیتال” برمی‌آید، خرید و فروش در بازار ارز دیجیتال به صورت کاملاً دیجیتالی انجام می‌شود و لزومی به حضور فیزیکی شما در هیچ مکانی نیست. به این صورت نیست که شما به یک صرافی مراجعه کنید و پول بدهید و بیت کوین یا ارز های دیجیتال دیگر را بخرید. اطلاعات دارایی شما در کیف پولتان ذخیره می‌شود. برای خرید رمز ارزها یا کریپتو کارنسی (cryptocurrency) پس از اینکه به خوبی با این بازار آشنا شدید و تحلیل آن را یاد گرفتید باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید و نکات آن را مد نظر داشته باشید:

1- انتخاب صرافی و ثبتنام

قبل از اینکه در یک صرافی ثبتنام کنید به خوبی درباره‌ی آن تحقیق کنید. از آن‌جا که این بازار یک بازار غیر متمرکز بوده و هیچ دولت و سازمانی بر آن نظارت و کنترل ندارد، در صورت کلاهبرداری یا سوء استفاده‌های احتمالی امکان پیگیری و بازگشت سرمایه وجود ندارد. برای انتخاب صرافی به نکات زیر توجه کنید:

1- تعداد ارز های دیجیتالی که آن صرافی امکان خرید و فروش آن‌ها را فراهم میکند. بیش از 9000 رمز ارز وجود دارد که روزانه بر تعداد آن افزوده می‌شود.

2- مدت زمان فعالیت صرافی

3- حجم معاملات روزانه در صرافی

4- میزان کارمزدی که صرافی برای خرید و فروش ارز های دیجیتال از شما دریافت می‌کند.

5- بررسی بازخوردهای کاربران صرافی و میزان رضایت آن‌ها.

پس از اینکه با کمک معیارهای بالا صرافی مناسبی را انتخاب کردید نوبت به ثبتنام و احراز هویت می‌رسد که مراحل آن در صرافی‌های مختلف متفاوت است. در تصویر زیر فرم ثبتنام صرافی “تبدیل” را مشاهده می‌کنید.

چگونه ارز دیجیتال بخریم؟

نکته: صرافی‌های ایرانی مجوز ندارند اما غیرقانونی نیستند.

2- احراز هویت در صرافی

پس از وارد کردن شماره‌ی همراه یک کد تأیید به آن شماره ارسال می‌شود. کد تأیید را در کادر اول وارد کرده و یک رمز عبور برای خودتان مشخص کنید. سپس تیک قوانین و مقررات را بزنید و در نهایت ساخت حساب کاربری را انتخاب کنید.

چگونه ارز دیجیتال بخریم؟

پس از چند ثانیه شما وارد محیط صرافی می‌شوید و مراحل لازم برای احراز هویت نمایش داده می‌شود. فرایند احراز هویت به دستور پلیس فتا و به منظور ایجاد محیط امن برای معاملات شما طراحی شده است. به عنوان مثال در صرافی تبدیل همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید باید اطلاعات کارت بانکی، اطلاعات تماس و عکس خودتان را اضافه کنید.

بیشتر بخوانید  معرفی بهترین ابزارهای تحلیل تکنیکال بورس ایران

احراز هویت در صرافی

ثبتنام در صرافی‌ها رایگان است اما در ازای هر تراکنشی که در آن انجام می‌دهید مبلغی به عنوان کارمزد از شما دریافت می‌کند. صرافی‌ها ابزارهای زیادی مانند نمودارها و الگوها برای تحلیل ارز های دیجیتال در اختیار شما می‌گذارند اما برای استفاده از ابزارهای پیچیده‌تر باید اشتراک تهیه کنید.

3- خرید ارز دیجیتال در صرافی ایرانی

برای خرید رمز ارز یا ارز دیجیتال از طریق یک صرافی ایرانی ابتدا حساب کاربری خود را از طریق کارت بانکی شارژ کنید. سپس از قسمت بالای سایت صرافی گزینه‌ی خرید و فروش را انتخاب کنید و نام ارز دیجیتالی که بر اساس تحلیل‌ و بررسی تصمیم به خرید آن گرفته‌اید را جست‌وجو و انتخاب کنید.

در پنجره‌ای که باز می‌شود مانند تصویر در قسمت ثبت سفارش در کادر اول (قیمت واحد) تعیین کنید که می‌خواهید آن ارز را در چه قیمتی خریداری کنید. در کادر بعدی (مقدار) هم مشخص کنید که قصد خرید چه مقداری از آن ارز را دارید و در پایان دکمه‌ی خرید را بزنید.

  • توجه کنید که لازم نیست حتما یک واحد کامل از یک ارز را بخرید. به عنوان مثال شما می‌توانید 0.001 از ارز بیت کوین را بخرید.
  • نوبیتکس، والکس، تبدیل و آبان تتر صرافی‌های ایرانی هستند که می‌توانید در سایت آن‌ها ثبتنام و احراز هویت کنید.

4- خرید ارز دیجیتال در صرافی خارجی

برای خرید ارز دیجیتال در یک صرافی خارجی، باید یک صرافی خارجی معتبر را پیدا کرده و در آن ثبت نام و احراز هویت کنید. برای معامله با مبلغی کمتر از 1000 دلار در بعضی صرافی‌ها نیازی به احراز هویت نیست اما برای مبالغ بیشتر حتما باید احراز هویت کنید. چون کشور ایران را تحریم کرده‌اند باید راهی برای احراز هویت از یک کشور دیگر پیدا کنید؛ زیرا اگر ربات‌های صرافی پی ببرند که از ایران هستید و هویت ایرانی دارید ممکن است دارایی شما را بلوکه کنند یا حساب کاربریتان را ببندند. ابتدا در یک صرافی ایرانی مقداری ارز دیجیتال تتر یا یک ارز دیجیتال دیگر را خریداری کرده و به صرافی خارجی منتقل کنید. سپس در صرافی خارجی با آن ارز اقدام به خرید کنید و پس از اتمام فرآیند خرید، ارز خریداری شده را به کیف پول خود انتقال دهید.

خرید ارز دیجیتال در صرافی خارجی

  • برای استفاده از اکثر صرافی‌های خارجی مانند binance، coinEx یا coinbase pro باید از vpn یا vps استفاده کنید که آی پی ثابت ارائه دهند.
  • صرافی kucoin نیازی به vpn و vps ندارد.
بیشتر بخوانید  بلاک چین چیست؟

انتقال ارز دیجیتال به کیف پول

شما می‌توانید ارزهای دیجیتال را در کیف پول موجود در صرافی (کیف پول آنلاین) نگهداری کنید اما انتقال آن به کیف پول شخصی خودتان امنیت بیشتری دارد. برای این کار در صرافی “تبدیل” گزینه‌ی برداشت مقابل ارز دیجیتال مورد نظرتان را انتخاب کنید و پس از انتخاب “شبکه‌ی برداشت” و تعیین مقداری که می‌خواهید منتقل کنید و تأیید، فرایند انتقال ارز دیجیتال را تکمیل کنید.

کیف پول و انواع آن

گفتیم برای نگهداری و یا ارسال و دریافت رمز ارزها از کیف پول استفاده می‌شود. کیف پول‌ها در دو نوع کلی وجود دارند:

کیف پول نرم‌افزاری:

به صورت یک نرم‌افزار روی تلفن همراه یا سیستم کامپیوتری شما نصب می‌شود و برای استفاده از آن به اینترنت نیاز دارید. ولت‌ها (Wallet) یا کیف پول‌های نرم‌افزاری دارای دو کلید می‌باشند. کلید اول در حقیقت همان رمز عبور شماست که هنگام ساخت حساب ولت به شما نمایش داده می‌شود. شما باید آن را یادداشت و به خوبی از آن نگهداری کنید و آن را در اختیار دیگران قرار ندهید. برای افرادی که سرمایه‌های کلانی ندارند این نوع ولت پیشنهاد می‌شود.

کیف پول نرم‌افزاری

کلید دوم در واقع آدرس ولت شماست و شما با آن می‌توانید رمز ارزها را انتقال دهید یا دریافت کنید. نیازی نیست این کلید را یادداشت و حفظ کنید و هر زمان که بخواهید از طریق کیف پول یا ایمیل به آن دسترسی خواهید داشت. یک نمونه آدرس ولت را در تصویر پایین مشاهده می‌کنید:

آدرس ولت

کیف پول سخت‌افزاری:

یک شیء فیزیکی شبیه به فلش مموری‌ (Flash Memory) های کنونی است که برای افرادی که سرمایه‌ی زیادی دارند مناسب است و امنیت بیشتری نسبت به نوع نرم‌افزاری ولت‌ها دارد. قیمت این نوع کیف پول در مقابل کیف پول‌های نرم‌افزاری که انواع رایگان هم دارند بسیار بالاست. ولت‌های سخت‌افزاری مشهور عبارت‌اند از لجر Ledger، کوینومی Coinomi و ترزور Trezor.

کیف پول سخت‌افزاری

 

معرفی دوره‌های آموزشی

برای دسترسی به پکیج‌های آموزشی فوق‌العاده‌ی خرید و فروش ارز دیجیتال در لیموناد، روی یکی از لینک‌های زیر کلیک کنید:

آموزش بلاکچین و ارز دیجیتال- جادی میرمیرانی

آموزش رایگان خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی ایرانی- حامد خالقی اصفهانی

کسب درآمد با ارزهای دیجیتال

 

فراموش نکنید که تا به طور کامل با بازار ارز های دیجیتال آشنا نشده‌اید سرمایه‌ای در این بازار وارد نکنید. غیر از یادگیری فعالیت در این بازار لازم است که تا حدودی با روانشناسی فردی نیز آشنا شوید و بیاموزید که چطور بر احساسات خود غلبه کنید و حرص و طمع خود را کنترل کنید. حرص و طمع در این بازار دشمن سرمایه‌ی شماست. موفق و پر سود باشید.

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
43
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش های درس و مدرسه
فهرست