1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. برنامه نویسی
  4. توسعه وب
  5. Laravel
  6. لاراول چیست و چرا بهترین فریم ورک php است

لاراول چیست و چرا بهترین فریم ورک php است

نویسنده:

زمان مطالعه: 4 دقیقه

لاراول چیست

لاراول چیست و چرا بهترین فریم ورک php است

نویسنده:

مطالعه: 4 دقیقه

فریم ورک چیست ؟

فریم‌ ورک مجموعه ای از قوانین و کتابخانه ها می باشد که کمک می‌کند کدهای کمتری بنویسیم و در زمان کمتری به نتیجه‌ی بهتری برسیم. استفاده از فریم ورک برای برنامه نویسی بسیار کمک کننده است زیرا بسته به نوع فریم ورک توسعه را راحت می کند و کد را قابل فهم و شفاف می کند امنیت را بالا می برد و …

لاراول بهترین فریم ورک php

برای صرفه جویی در وقت شما باید بگم که این روز ها انتخاب لاراول قطعی است در زیر نموداری از سرچ فریم ورک های لاراول، کیک، زند،سیمفونی و کدیگنیتر  از سال 2004 تا به امروز نشان داده شده است همان طور که در نمودار زیر می بینید اختلاف لاراول به قدری زیاد است که بتوانیم بگوییم، درحال حاضر لاراول بهترین فریم ورک php می باشد.

دلیل برتری فریم ورک لاراول نسب به سایر فریم ورک ها

  1. سیستم مدیریت کاربران بسیار امن
  2. هیچ محدودیتی برای شما ایجاد نمی کند و هر ایده ای که داشته باشید با آن قادر به انجام هستید.
  3. سیتسم ارسال ایمیل و اس ام اس با آن به راحتی پیاده می شود.
  4. بر پایه mvc است ( mvc چیست )
  5. داکیومنت های بسیار خوب و شفافی دارد.
  6. جامعه آن در داخل ایران و خارج به قدری بزرگ شده است که شما به راحتی مشکلات خود را می توانید جستجو کنید و جواب آن را پیدا کنید.
  7. گفته می شود که سرعت توسعه در آن زیاد است.
  8. امکان Database Migration دارد که کمک می کند تغیرات مدل به دیتابیس اعمال شود.
بیشتر بخوانید  ویژگی های جدید بوت استرپ 4 نسبت به نسخه 3

دلایل برتری لاراول از زبان مصطفی زینی وند

مصطفی زینی وند بیش از 5 سال سابق برنامه نویسی با php را دارد و قبلا با کیک و سیمفونی کار کرده است و در سه سال اخیر از لاراول استفاده می کند و اعتقاد دارد که لاراول جزو بهترین فریم ورک های php است و دلایل زیر برای این برتری مطرح کرد.

  1. کد نویسی با لاراول بسیار تمیز است و لاراول کاری می کند که از برنامه نویسی لذت ببرید.
  2. در لاراول از هر کتابخانه ای به درستی استفاده شده است و از هر چیزی کمی وجود دارد که کمک می کند که هر کاری که نیاز دارید با لاراول به بهترین شکل انجام شود.
  3. داکیومنت آن بسیار منظم و خوب است طوری که اگر زبان شما خوب باشد و زمان کافی داشته باشید می توانید از روی آن لاراول را یاد بگیرید.

 

شناخت تمام فریم ورک های php

۱- لاراول چیست

فریم ورک php- لاراول
لاوارل محبوب ترین فریم ورک PHP می باشد . این فریم در سال ۲۰۱۱ معرفی شد ولی خیلی زود جامعه آن بزرگ شده است و به محبوب ترین فریم ورک php تبدیل شد.

با لاراول برنامه نویسی سریع تر و ساده تر انجام شود. ویژگی های آن کمک می کند تا اجرا و نوشتن سریع برنامه برای کد نویس امکان پذیر  شود. موتور تمپلیت آن با نام Blade کمک میکند تا task های تکراری مثل کش کردن ها، ورود به برنامه، روتینگ، صف و غیره امکان پذیر شوند. برنامه نویس ها می توانند از کد نویسی Homestead بدون دردسر لذت ببرند.

لاراول تمام امکانات لازم برای ایجاد وب سایتی تجاری را دارد همچنین امکانات سئو در قالب ویژگی‌های پیش‌فرض و بسته‌هایی قابل نصب برای برنامه‌نویسان وجود دارد.

بیشتر بخوانید  git چیست؟ tfs چیست؟ و چه کاربردی در پروژه نرم افزاری دارند

 

 

2. Symfony – سیمفونی

سیمفونی یکی از فریم ورک های phph
سیمفونی  از قدیمی ترین فیم ورک های php است و در سال 2005 عرضه شده است که انقلابی در برنامه‌نویسی php به شمار می‌رفت. بسیاری از کتابخانه‌های این فریم‌ورک در نرم‌افزارهای بزرگ همانند دروپال و فریم‌ورک‌های دیگر مانند لاراول استفاده می‌شوند.

دو مشخصه اصلی سیمفونی مستندات زیاد آن و عملکرد خوب آن است که امکان استفاده از یک سری Componentها و کد های تکراری را به کاربر می دهد. از آنجایی که این فریم ورک قدیمی است جامعه برنامه نویسان آن بسیار بزرگ است و در نتیجه مجموعه‌ی عظیمی از Component ها، قابل استفاده مجدد هستند.

استفاده از سیمفونی برای تولید پروژه‌هایی در ابعاد کوچک تا بزرگ امکان‌پذیر است. سیفونی فریم‌ورکی سریع و ایمن است و به عنوان استانداردی غیررسمی برای برنامه‌نویسی php به شمار می‌رفت.

3. Yii – یی

yii فریم ورک php

 

Yii یکی از فریم‌ورک‌های مدرن php است که امکانات مدرن و پیشرفته‌ای برای طراحی سایت و برنامه‌نویسی وب در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. نگارش نخست Yii با اشکال‌های ساختاری همراه بود. به همین دلیل بازنویسی بخش‌هایی از این پروژه سبب انتشار نگارش دوم Yii گردید که اشکال‌های بنیادین نگارش اول در آن برطرف شده بوده و می‌توانست به عنوان یک فریم‌ورک قدرتمند و پیشرفته مورد استفاده قرار گیرد.

Yii برای طراحی سایت و برنامه‌نویسی سیستم‌های کوچک تا بزرگ قابل استفاده است.

فریم ورک yii سریع، ایمن و با عملکرد بالا است و می تواند زمان کد نویسی را بسیار کاهش دهد و امکاناتش مثل MVC ،DAO ،I18/l10N، کشینگ و کنترل بر مبنای نقش، تست و غیره می باشند. به علاوه با وجود این که قدیمی ترین فریم ورک PHP است به خاطر این که کاملا شئ محور است از خیلی دیگر از فریم ورک ها سریعتر و از تکنیک بارگذاری Lazy استفاده می کند.

بیشتر بخوانید  تمام آنچه برای بالاآوردن سایت(site set up) باید بدانید.

مقاله ادامه دارد.

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
612
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش های درس و مدرسه
فهرست