1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. توسعه فردی
  4. سلامت جسمی
  5. عوارض کشیدن گل یا ماریجوانا زیر سایه کرونا صفتی آن

عوارض کشیدن گل یا ماریجوانا زیر سایه کرونا صفتی آن

زمان مطالعه: 6 دقیقه

عوارض گل ماریجونا

عوارض کشیدن گل یا ماریجوانا زیر سایه کرونا صفتی آن

مطالعه: 6 دقیقه

عوارض کشیدن گل نسبت به سایر مواد کم تر می باشد و می توان کمی فواید برای آن برشمرد اما مشکل اینجاست که ماریجوانا مثل کرونا ویروس در جامعه رشد می کند و گربیان افرادی که مستعد هستند و مشکلات دارند را می گیرد و برای آن ها مشکل ساز می شود و گاهی پله می شود تا به سمت سایر مواد مخدر بروند.

در این مقاله علاوه بر عوارض گل به سوالات زیر پاسخ داده می شود

چطور گل مثل کرونا در بین گروه های دوستی همه گیر می شود؟

چرا همیشه بهترین دوست آدم  یا یک آدم موفق گل را به ما پیشنهاد می کند؟

فواید گل چیست و چرا در برخی کشور ها آزاد شده است؟

شباهت کرونا ویروس و ماریجونا

همانطور که می دانید:

  1. کرونا ویروس نسبت به سایر ویروس ها کشنده نیست ولی کسانی که بیماری های خاصی دارند را نابود می کند.
  2. کرونا وقتی که در یک گروه دوستی گسترش پیدا می کند، افراد دیر متوجه می شوند که چی شد.

ماریجونا هم به این صورت عمل می کند و هنگامی که در گروه های دوستی وارد می شود افراد متوجه مشکل آن نمی شوند و این مواد کسانی را نابود می کند که زمینه آن را دارند، یعنی یا در زندگی شخصی مشکلاتی دارند یا تیپ شخصیتی آنها مستعد است و یا سن کمی دارند. با ما در این مقاله همراه باشید تا بیشتر به بعد کرونایی مارجونا بپردازیم و از کنار عوارض آن با نگاهی کلی تری عبور کنیم.

عوارض کشیدن گل و ماریجوانا

در مورد ضرر گل تنها یک اخطار خیلی خیلی جدی می دهم. افرادی که زیر 21 سال هستند اگر از گل استفاده کنند ضرری که به آنها زده می شود جبران ناپذیر است زیرا مغز هنوز کاملا رشد نکرده است و زندگی آنها را برای همیشه تحت تاثیر قرار می دهد و افراد زیر 17 سال به طبع ضرر بیشتری می کنند به طور مثال اگر یک نوجوان 16 ساله این ماده را مصرف کند واقعا کار سختی برای ادامه زندگی خواهد داشت و یک عزم راسخ برای ساختن زندگی مورد نیاز او خواهد بود.

بنابر این دلسوزانه از شما تقضا دارم که اگر زیر 21 سال هستید اگر دوستی این ماده را به شما پیشنهاد کرد سعی کنید این خط قرمز سن را برای خود قائل شوید.

عوارض بلند مدت گل موارد زیر است که متاسفانه دیر نمایان می شوند:

  • از دست رفتن حافظه
  • اختلالات یادگیری
  • نوسانات اخلاقی
  • کاهش میل جنسی

کشیدن گل 4 مرحله دارد

به طور معمول بیشتر کسانی که گل می کشند 4 مرحله را طی می کنند و به مرور نظرشان در مورد گل عوض می شود.من دوستان و آشنایان زیادی دارم که گل مصرف می کنند و این 4 مرحله مورد تایید آنها است.

ماریجوانا گل، حشیش یا سیگاری ضرر ندارد اولین جمله ای است که افرادی که آن را به شما پیشنهاد می کنند به شما می گویند و شما هم آن را می پذیرید و شاید پیشنهاد دهنده هم تازه مصرف خود را آغاز کرده است و به حرفی که می زند باور دارد. اما حقیقت چیز دیگری است.

تمام افرادی که گرایش به سمت گل (ماریجوتا) پیدا می کنند این 4 مرحله را طی می کنند.

مرحله اول، کشیدن گل ضرر ندارد

در ابتدا بر این باور هستند که ضرری ندارد و آنها معتاد به این گیاه نمی شوند. چراکه اثرات مضر آن هنوز پنهان است.

در این مرحله فرد می تواند گل را به دوست صمیمی خود معرفی کند.
در این مرحله فرد زیر 10 بار گل مصرف کرده است.

مرحله دوم، گل ضرر دارد ولی اعتیاد آور نیست

می پذیرند که معتاد شده اند اما این یک اعتیاد خود خواسته است و اثرات مثبت آن را میگویند مثل شادتر شدن، لذت بیشتر از موسیقی و رنگ می برند یا حتی تمرکز بهتر داشتند، یا مثالهایی از آدمهای معروف موفق که گل میکشیده اند می زنند از باب مارلی و فلان هنرمند می گویند، اما واقعیت این است که اگر شخصی از بالا رفتار شما را فیلم برداری کند شما ساعت ها مشغول تهیه گل از ساقی، پیچیدن آن، پول خرج کردن، چت کردن، تفریح کردن و سپس خوردن مقدار زیادی غذا (کره خوری) بوده اید.

در این مرحله فرد موثر تر است تا دوست صمیمی خود را با نیت خوب در این شادی شریک کند.

در این مرحله معمولا زیر 50 بار از گل مصرف کرده اند.

مرحله سوم گل ضرر دارد اعتیادآور هم هست ولی می کشم

وقتی میزان مصرف گل از 50 گذشت دیگه شما خود را یک معتاد به گل می دانید و در برخی مواقع به آن افتخار می کنید.

شاید کسانی در مرحله دوم گیر کنند و برای مدت ها عمر خود را در آن تصور سپری کنند اما عده ای که می پذیرند گل ضرر دارد وارد مرحله سوم می شوند و می فهمند که به زندگی خود لطمه وارد کرده اند اما مصرف آن را دوست دارد و نمی تواند آن را کنار بگذارد، در این مرحله اگر شخص با وجدان باشد دیگه این مواد را به دوست خود پیشنهاد نمی کند. اما در مرحله دوم که شخص هنوز خیلی مصرف نکرده است و زندگیش از همه نظر مثل سابق است این مواد را می تواند به دوستان نزدیک خود معرفی کند. بنابر این اگر دوست شما تازه این مواد را مصرف می کند و پیش شما از آن تعریف می کند بهش بگید خیلی خوبه و من حتما گل خواهم کشید ولی فعلا مصرف نمی کنم و اجازه بدید ببینید که 4 ماه دیگر هم، همین حرف را به شما می زند یا نه.

متاسفانه آنهایی که به کشیدن گل افتخار می کنند افرادی هستند که قبل از کشیدن گل در مسیر موفقیت بوده اند و از آنجایی که در چند سال گذشته با گل همراه بوده اند فکر می کنند این نتایج پایانی حاصل گل است در حالی که حاصل سال ها درس خواندن و مطالعه کردن و خودسازی و تلاشی است که قبلا انجام داده اند. این افراد بسیار خطرناک می شوند و می توانند علاوه بر دوستان نزدیک به دلیل موفق بودن دوستان درجه چندم هم به خوبی به سمت گل بکشانند. هر چند در این مرحله دوستان صمیمی آنها 100 باره در مورد گل کشیدن آنها مطلع شده اند و تشویق به کشیدن شده اند.

مرحله چهارم، می داند ضرر دارد می داند معتاد است و می خواهد ترک کند اما نمی تواند

فرد می داند که ماریجونا ضرر دارد و می داند که معتاد است اما نمی تواند ترک کند و چند بار اقدام به ترک می کند و موفق نمی شود سپس یواش یواش وارد مرحله ای می شود که سعی می کند بیشتر اوقات گل را مصرف کند تا عادی باشد و بتواند کار خود را جلو ببرد. در این مرحله هر روز گل مصرف می شود اما میزان آن کم است و بیشتر کمک می کند که او یک فرد عادی باشد، شاید چند بار تو هفته اقدام به مصرف زیاد می کنند تا از آن شاد شوند.

مرحله پنجم ترک مصرف گل

مراجعه به پزشک، سرای محله یا هر جایی که کمک می کند شما ترک کنید. از صمیم قلب امیدوارم در هر مرحله از مصرف که هستید به مرحله 5 بیایید و گل را برای همیشه کنار بگزارید.

 

چند نکته مهم که نیاز است در مصرف گل بدانیم

  1. اگر از شرایط زندگی خود راضی نیستید مطمئن باشید که با چند بار مصرف گل به آن معتاد خواهید شد.
  2. افرادی که موفق و قوی هستند افرادی که باهوش هستند گل نمی تواند آنها را به زانو در بیاورد و مطمئنا به مسیر کاری و زندگی خود ادامه می دهند اما شما اصلا نمی توانید تصور کنید که اگر این ماده را مصرف نمی کردند الان شرایط آنها چطور بود. پس اول به خود آنها می گم که به مرحله 5 بپرید و نگذارید و یک ماده مخدر تا سال ها دست و پا گیر شما باشد.
  3. گل برای کسانی که شرایط مناسبی ندارند و یا در محله هایی هستند که اعتیاد بیشتر است خیلی راحت پله می شود تا شما به سمت هروئین، شیشه، کراک یا قرص بروید.
  4. در پایان نگذارید حرف دوستان و آشنایان، شما را به اشتباه بندازد که آنها خود در اشتباه هستند و در بیشتر مواقع نمی دانند.

اگر به کسی گل را معرفی کرده اید

حتما بروید و ابراز پشیمانی کنید شاید هنوز دیر نشده باشد.

فواید کشیدن گل

عده‌ای توجیه می‌کنند که گل جزیی از گیاه است. چگونه می‌تواند مضر باشد؟؟ در جوامع پیشرفته  از ماری‌جوانا به عنوان دارو استفاده می‌کنند! فلانی را دیده اید گل می کشد!

بله مخدر گل، جزیی از یک گیاه هست. اما هر گیاهی از مواد شیمیایی خاصی تشکیل شده و ماده شیمیایی که در گل یافت می‌شود، تتراهیدروکانابینول نام دارد. این ماده خاصیت روان‌گردانی دارد.

موارد مصرف دارویی گل

نوعی از کانابیس در امور درمانی استفاده می‌شود. زیرا این ماده  موجب آزادسازی دوپامین می‌شود و دوپامین آزادشده علائم بیماری‌های خاصی را رفع می‌کند.
بیماری‌هایی مثل:
تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی
اسپاسم عضلات به علت بیماری مولتیپل اسکلروزیس (MS)
سردردهای میگرنی
بیماری‌های التهابی روده مثل کرون
فیبرومیالژیا
آلزایمر
افسردگی
گلوکوم یا آب‌‌سیاه چشم
اختلالات تغذیه‌ای مثل بی‌اشتهایی عصبی
نکته قابل توجه اینجاست که مصرف فرآورده‌های کانابیس برای درمان بیماری‌ها باید زیر نظر پزشک باشد. پزشک دوز دارو و نحوه مصرف را تنظیم می‌کند. در غیر این صورت ممکن است به آن معتاد شوید و چون در درمان هم به شما کمک کرده است به آن ارج می نهید و کارتان مشکل خواهد بود.

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
دسته بندی:
سلامت جسمیسلامت روانی
برچسب‌ها:
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش های درس و مدرسه
فهرست