1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. طراحی و گرافیک
  4. ادوبی فتوشاپ
  5. مقایسه کورل دراو با فتوشاپ

مقایسه کورل دراو با فتوشاپ

نویسنده:

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقایسه کورل و فتوشاپ

مقایسه کورل دراو با فتوشاپ

نویسنده:

مطالعه: 6 دقیقه

بیشتر کاربرانی که قصد دارند در حوزه گرافیک و تبلیغات حضور پیدا کنند، ابتدا باید بدانند که کورل دراو و فتوشاپ چیست؟ فتوشاپ و کورل جزو محبوب ترین برنامه‌های گرافیکی است که با گسترش کسب و کارهای مختلف و افزایش مشاغل اینترنتی احتیاج به این برنامه‌های گرافیکی بسیار بیشتر شده است. در این پست به مقایسه کورل دراو با فتوشاپ می پردازیم و تمام ویژگی ها و امکانات نرم افزار کورل و فتوشاپ را بررسی می کنیم.

نرم افزار کورل دراو:

کورل دراو (corel draw) نرم افزاری است که هم بر پایه پیکسل و هم بر پایه وکتور کار می کند. حجم نرم افزار کورل کم است، به همین دلیل نرم افزار کورل بدون مشکلاتی مثل هنگ کردن هنگام اجرا یا ذخیره‌سازی پروژه قابل استفاده است. کورل دراو مانند فتوشاپ یک نرم‌افزار گرافیکی است که توسط کمپانی Corel ساخته شده است. کورل برای سیستم عامل‌های Windows و Mac بیشترین کاربرد را دارد.

نرم افزار کورل دارای ابزارها و قابلیت های متنوع و جذابی است، می توان از هر کدام در زمینه های مختلفی استفاده کرد. کورل در زمینه  طراحی لوگو، چاپ و تبلیغات، cnc و لیزر کاربرد دارد. استفاده از کورل به این موارد محدود نمی شود و هر کس متناسب با حرفه اش می تواند از کورل استفاده کند.

کورل چیست ؟ و ابزار های کاربردی کورلمزایا و ابزار های پرکاربرد نرم افزار کورل دراو:

  • یکی از ویژگی عالی corel draw این است که گسترۀ وسیعی از فرمت‌های تصویری را پشتیبانی می کند. کورل امکان همکاری با سایر نرم‌افزارهای گرافیکی (مثل ایلوستریتور و فتوشاپ) که فرمت‌های متفاوتی را تولید می‌کنند، را دارد.
  • نرم افزار کورل امکان ساخت و ویرایش تصاویر وکتوری را به شما می دهد که هر چقدر این تصاویر را بزرگ و کوچک کنید، هیچ تأثیری بر کیفیت تصاویر نخواهد داشت و تصاویر با حجم کمتری ذخیره می شوند.
  • از کورل برای برش با دستگاه کاتر پلاتر استفاده می شود که اکثراً در شرکت های تبلیغاتی و تابلوسازی و برش شبرنگ کاربرد دارد. همچنین کورل در طراحی بنر و پوستر، کارت ویزیت، طراحی پارچه در کارخانجات چاپ پارچه کاربرد دارد.
  • از ابزار های کاربردی کورل می توان به ابزار Freehand Tool برای رسم انواع منحنی ها، ابزار منحنی سه‌نقطه ای (Three-Point Curve) برای رسم انواع منحنی فقط با سه نقطه، ابزار چند خطی (Poly-line) که با آن یک کادر به صورت دلخواه و نامحدود می کشید و حتما باید دو سر آن را به هم وصل کنید تا تبدیل به یک شکل شود، ابزار Dimension برای اندازه گیری زوایا و کادرهای کشیده شده و از ابزار Basic Shapes که برای ترسیم انواع شکل‌های ساده هندسی، فلش‌ها، اشکال فلوچارت‌ها استفاده می شود، اشاره کرد.
بیشتر بخوانید  کورل دراو چیست + کاربردها و امکانات CorelDRAW

محیط کار و ابزارهای کورل دراو

آموزش نرم افزار کورل دراو:

آموزش نرم افزار کورل دراو توسط مدرس گرامی خانم شکفته احمدی در لیموناد از طریق لینک زیر قابل مشاهده است.

آنچه در دوره آموزشی کورل دراو خواهید آموخت:

  • معرفی بازار کار کورل و معرفی فضای کاری کورل دراو، نحوه جستجو در اینترنت، ایده یابی و خلاقیت و آشنایی با گوگل ایمیج و پینترست
  • آموزش کار با تمامی ابزار های کورل دراو و انجام پروژه های عملی که در کمتر از 30 روز می توانید آن را یاد بگیرید و وارد بازار کار شوید.

آموزش جامع کورل دراو (CorelDRAW)-شکفته احمدی

نرم افزار ادوبی فتوشاپ:

فتوشاپ یک نرم‌افزار گرافیکی طراحی و ویرایش تصاویر با ظرافت بسیار بالا است که توسط کمپانی Adobe برای سیستم عامل‌های Windows و Mac تولید شده‌است. این نرم‌افزار مبتنی بر سیستم گرافیکی شطرنجی ساخته شده‌است تا بتواند داده‌‌های پیکسلی را به خوبی تفسیر کند. این نرم افزار اجازه می دهد تا کاربران تصاویرخود را به راحتی ویرایش، برش و تغییر اندازه دهند و یک اثر جدید خلق نمایند. نرم افزار فتوشاپ بیشتر در میان عکاسان و طراحان گرافیک حرفه ای محبوب است.

نرم افزار فتوشاپ

مزایا و ابزار های پرکاربرد نرم افزار ادوبی فتوشاپ:

  • Photoshop نرم افزاری بر پایه بیت مپ* است که برای مواردی مثل:نقاشی دیجیتالیعکاسی ( ویرایش عکس، رتوش و…) – طراحی گرافیک – انمیشین و فیلم و تصویر سازی استفاده می شود.
    *بیت مپ: تصاویر Bitmap  به تصاویری می گویند که به صورت پیکسل پیکسل ذخیره می‌شوند یعنی هر عکس به تعدادی قسمت کوچک به نام پیکسل تقسیم می‌شود و اطلاعات هر پیکسل ذخیره می‌شود.
  • در فتوشاپ می توان با تلفیق چند عکس فتومونتاژایجاد کرد، همچنین با ویرایش و ایجاد نور و سایه به اندازه مناسب، جلوه کاملا طبیعی به آن داد.
  • نرم افزار فتوشاپ در زمینه‌های مختلف مانند طراحی بنر و پوستر تبلیغاتی، طراحی بسته بندی محصولات، تایپوگرافی، طراحی جلد کتاب کاربرد دارد. همچنین نرم افزار فتوشاپ،در ساخت تصاویر متحرک یا گیف (gif) کاربرد دارد.
  • برخی از ابزار های فتوشاپ شامل: ابزار Blur برای بلور و مات کردن یک قسمت از تصویر به کار می‌رود، ابزار Sharpen برای شفاف‌تر کردن یک قسمت از تصویر استفاده می‌شود، ابزار Smudge برای ادغام کردن یک نقطه از تصویر با نقاط مجاورش به کار می‌رود، ابزار Quick Selection مثل یک براش عمل می کند و به ما کمک می‌کند نواحی از تصویر را که لازم است، انتخاب کنیم و با استفاده از ابزار Slice Tool که یک تصویر یا یک طرح را به بخش های کوچک تر تقسیم می کند و می توان آن را به صورت جداگانه ذخیره کرد.
بیشتر بخوانید  کورل دراو چیست + کاربردها و امکانات CorelDRAW

ابزار های ادوبی فتوشاپ

آموزش رایگان نرم افزار ادوبی فتوشاپ:

اکنون آموزش جامع نرم افزار ادوبی فتوشاپ را برای شما کاربران به صورت رایگان در لیموناد قرار داده ایم. در این دوره آموزشی ابتدا به معرفی و کار با ابزار های فتوشاپ می پردازیم. همچنین در ادامه کار با پنل ها در فتوشاپ، شخصی سازی فضای کاری در فتوشاپ و سفارشی کردن جعبه ابزار در فتوشاپ آموزش می بینید.

آموزش نرم افزار ادوبی فتوشاپ توسط مدرس گرامی شکفته احمدی در لیموناد را از طریق لینک زیر مشاهده نمایید:

آموزش جامع فتوشاپ سی سی رایگان

مقایسه کورل دراو با فتوشاپ:

  • همانطور که گفتیم  نرم افزار Photoshop در رده نرم افزار های پیکسلی و نرم افزار CorelDraw در رده نرم افزارهای وکتوری قرار می گیرد. فایل های تولید شده در کورل دراو به دلیل برداری بودن حجم بسیار کمی نسبت به فایل های فتوشاپ دارد، همچنین از لحاظ کیفیت با توجه به اینکه تصاویر وکتوری از توابع ریاضی برای رسم اشکال استفاده می نمایند، در صورت بزرگ شدن تصاویر، کیفیت خود را از دست نمی دهند. اما در فتوشاپ هنگام بزرگ نمایی، تصاویر کیفیت خود را از دست می دهند و به اصطلاح پیکسلی می شوند.
  • فتوشاپ بیشتر توسط طراحان وب و عکاسان حرفه ای استفاده می شود، اما CorelDraw بیشتر به منظور طراحی لوگو، کارت ویزیت، بارکد، بروشور و طراحی بنر به کار می رود.
  • کورل نرم افزار بسیار کاربردی در طراحی خطوط صاف و منحنی است، اما فتوشاپ بیشتر برای ویرایش تصاویر کاربرد دارد. مثلا اگر یک پروژه طراحی خطوط در نرم افزار فتوشاپ 10 الی 20 دقیقه طول بکشد در کورل دراو فقط در 5 دقیقه انجام خواهد شد.
  • سیستم‌عامل‌های قابل استفاده در نرم افزار کورل فقط به ویندوز و مک محدود می شود، اما در برنامه فتوشاپ سیستم عامل های  ویندوز، لینوکس،‌ اندروید، آیفون/آیپد، مک، وب قابل استفاده است.
بیشتر بخوانید  کورل دراو چیست + کاربردها و امکانات CorelDRAW

مقایسه کورل با فتوشاپ

جدول مقایسه کورل دراو با فتوشاپ

مقایسه

کورل دراو – Corel draw فتوشاپ – Potoshop

1

امکان کپی قسمت های منحنی

امکان کپی لایه ها

2

مناسب برای طراحی‌های صنعتی

پرکاربردترین نرم‌افزار طراحی

3

یک لایه شامل یک شی است

یک لایه می تواند شامل چند شی باشد

4

 حجم برنامه کم است 

حجم برنامه زیاد است 

5

بیشتر بر پایه وکتور است 

بیشتر بر پایه پیکسل است 

6

قابل نصب بر روی سیستم عامل های Mac , windows

قابل نصب بر روی سیستم عامل های  ویندوز، لینوکس،‌ اندروید، آیفون/آیپد، مک، وب
7  سازگاری با نرم افزارهای ایلوستریتور، فتوشاپ، photo paint و مجموعه آفیس  سازگاری کم با برخی از نرم افزار ها 
بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
دسته بندی: ادوبی فتوشاپ
برچسب‌ها: ,
116
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بهترین پکیج آموزش فتوشاپ

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش ورزش در خانه
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش های درس و مدرسه
فهرست