1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. ورزش و سلامت
  4. 3 نکته اصلی در عضله سازی

3 نکته اصلی در عضله سازی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

3 نکته اصلی در عضله سازی

3 نکته اصلی در عضله سازی

مطالعه: 2 دقیقه

تمای باسلام خدمت شما علاقمندان به رشته های فیتنس و بدنسازی، هدف اصلی افراد برای ورود به رشته ورزشی فیتنس و بدنسازی اشتیاق بالا در بهتر شدن فیزیک بدنی است. ولی فقط تعداد کمی از ورزشکاران با روش‌های علمی ورزش کردن آگاه هستند. که چه زمانی تمرین کنند و چه زمانی تغذیه مناسب خود را استفاده کنند و چه زمانهایی را به استراحت بگذارند. در ادامه مقاله 3 نکته اصلی در عضله سازی به بررسی این نکات اساسی در رشته بدنسازی می پردازیم.

تغذیه، تمرین و استراحت 3 نکته اصلی در عضله سازی

برای شروع تمرینات بدنسازی و دوره عضله سازی باید بدانید که بدنسازی سه پایه اصلی دارد تغذیه، تمرین خوب و استراحت کافی اگر هر یک از این پایه ها در دوره بدنسازی و عضله سازی شما نباشد باعث می‌شود که دوره عضله سازی با مشکل مواجه شود و شما علاوه بر نتیجه نگرفتن در دوره به بدن خود آسیب بزنید. در ادامه به بررسی این نکات پایه ای می پردازیم:

تغذیه اصلی ترین بخش ماجراست

داشتن برنامه غذایی درست و عمل به آن در دوره عضله سازی بسیار مهم است، زیرا اگر تغذیه مناسبی نداشته باشید مثل این میماند که ماشین برای حرکت بنزینی ندارد! چرا گفتیم تغذیه مناسب بخاطر اینکه هر چیزی رو هم نمیشه خورد تغذیه یک بدنساز باید شامل مواد موثر نظیر کربوهیدرات‌ها، پروتیین‌ها، مواد معدنی و فیبرها باشد و از مصرف چربی های مضر و نوشیدنی های انرژی زا خودداری کنید. در دوره عضله سازی به این بخش توجه ویژه‌ای داشته باشید. برای آشنایی بیشتر پیشنهاد می کنم حتما مقاله نکات عمومی تغذیه در ورزش را مطالعه کنید که به صورت کامل در خصوص نکات تغذیه در ورزش توضیح داده شده است.

بیشتر بخوانید  نکات عمومی تغذیه در ورزش

تغذیه اصلی ترین بخش ماجراست در عضله سازی

برنامه تمرینی باکیفیت و موثر

اگر تمرین ما بی هدف و بی تمرکز باشد مطمئنا نتیجه دلخواه صورت نخواهد گرفت. پس تمرینی موثر است که تمامی فکر و ذهن معطوف آن باشد پس نتیجه گیری بهتر شامل تمرکز بالا و اجرای صحیح حرکت می‌باشد.

استراحت کافی برای عضله سازی

یک بدنساز اگر تغذیه و خوب تمرین عالی داشته باشد ولی استراحت کافی نداشته باشد، بهتر است که این ورزش را کنار بگذارد. چون خستگی باعث کاهش سطح تستوسترون و هورمون رشد می شود.

ما زمانی در دوره بدنسازی موفق خواهیم بود، که سه پایه تغذیه، تمرین باکیفیت و استراحت کافی را رعایت کنیم. در مقاله بعدی بهترین تغذیه برای حجم و بهترین تمرینات ممکن برای رشد سریع را برای شما بزرگواران خواهم گفت.

اگر دوست دارید دوره ورزشی بدنسازی و فیتنس را شروع کنید ولی به دلیل مشغله فرصت حضور در باشگاه ورزشی را ندارید می توانید با آموزش های اصولی ورزش در خانه لیموناد شروع به انجام تمرینات ورزشی در منزل کنید. تمامی دوره های ورزشی لیموناد توسط مربیان مجرب آموزش داده شده است. تمرینات به صورت جلسه ای است فقط کافی است شما روزانه حدود نیم ساعت برای سلامت بدن خود وقت بگذارید.

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش های درس و مدرسه
فهرست