1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. وب مستر
  4. وردپرس
  5. ووکامرس چیست؟ + آموزش نصب ووکامرس در وردپرس

ووکامرس چیست؟ + آموزش نصب ووکامرس در وردپرس

نویسنده:

زمان مطالعه: 5 دقیقه

ووکامرس چیست؟ + آموزش نصب ووکامرس در وردپرس

ووکامرس چیست؟ + آموزش نصب ووکامرس در وردپرس

نویسنده:

مطالعه: 5 دقیقه

امروزه با پیشرفت چشمگیر بازار خرید و فروش‌های اینترنتی تعداد فروشگاه‌های آنلاین بی‌وقفه در حال افزایش است. ووکامرس یک افزونه قدرتمند و فوق‌العاده کاربردی ورد پرس است که به شما این امکان را می‌دهد تا به ساده‌ترین شکل ممکن فروشگاه اختصاصی خود را بسازید بدون اینکه لازم باشد حتی یک خط کد بنویسید. 

ووکامرس وردپرس چیست؟

ووکامرس چیست؟

همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد رشد سریع  تعداد فروشگاه‌های اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی رقابت سنگینی را در این عرصه بوجود آورده‌است بنابراین کسب و کاری موفق است که بتواند با ارائه خدمات بهتر توجه و اعتماد مشتریان بیشتری را به خود جلب کند.

احتمالا شما هم این تجربه را داشته‌اید که هنگام خرید اینترنتی دوست داشته باشید هرچه سریع‌تر از موجودی یا قیمت یک کالا مطلع شوید. اما به علت طولانی شدن فرآیند پاسخگویی از خرید خود منصرف شده‌اید. بنابراین در صورتیکه قصد راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی را دارید طراحی یک سایت برای فروش محصولاتتان علاوه‌بر اعتباری که به کسب و کار شما می‌بخشد، دسترسی را برای مشتریان شما راحت‌تر می‌کند.

با تمام این توضیحات در پاسخ دقیق‌تر به پرسش ووکامرس چیست؟ در واقع می‌توان گفت ووکامرس یک افزونه وردپرس است که به شما این امکان را می‌دهد تا بدون هیچگونه دانش برنامه‌نویسی بتوانید یک فروشگاه آنلاین را طراحی و مدیریت کنید. در صورتیکه با چگونگی راه‌اندازی وردپرس آشنایی ندارید در مقاله “مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس” به طور کامل به جزئیات این موضوع پرداخته شده‌است.

مزیت‌های استفاده از woocommerce

مزیت‌های استفاده از woocommerce

ووکامرس مزیت‌های زیادی دارد که مهم‌ترین آن‌ها رایگان بودن این افزونه است. از دیگر مزیت های آن عبارت‌اند از:

  • پشتیبانی کامل از زبان فارسی
  • کنترل و مدیریت قوی محصولات
  • پشتیبانی از واحد‌ها ریال و تومان
  • قابلیت اتصال به درگاه‌های پرداخت مانند زرین پال، بانک ملت و…
  • تعیین روش ارسال
  • امکانات دریافت مالیات
  • سازگار با سئو

مواردی که به آن‌ها اشاره شد تنها بخشی از مهم‌ترین ویژگی‌های ووکامرس است. در واقع ووکامرس یکی از کامل‌ترین افزونه‌های ساخت فروشگاه است که حین کار کردن با دیگر ویژگی‌های ارزشمند آن آشنا خواهید شد.

مراحل نصب افزونه ووکامرس

همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد ووکامرس یک افزونه وردپرسی می‌باشد بنابراین باید پیش از نصب آن وردپرس را نصب کرده باشید. اکنون در کمتر از ده دقیقه طبق مراحل زیر می‌توانید به‌راحتی افزونه ووکامرس را بر روی وردپرس نصب کنید و از امکانات بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید! در ادامه به شرح مختصری از چگونگی نصب woocommerce می‌پردازیم. هم‌چنین برای یادگیری روش دقیق نصب این افزونه می‌توانید از فایل تصویری استاد “محمدرضا صفرنواده” که به صورت رایگان برای شما بارگزاری شده‌است بهره‌مند شوید. 

    • در گام اول از طریق صفحه نخست وردپرس بر روی قسمت افزونه‌ها کلیک می‌کنیم، سپس گزینه افزودن را انتخاب می کنیم.
    • در گام دوم در قسمت جستجو، کلمه woocommerce را سرچ کرده و افزونه را نصب می‌کنیم.
    • سپس در ادامه با توجه به محصولات سایت خود تنظیمات را کامل کنید.
 

جهت آموزش کامل نصب و ست کردن تنظیمات افزونه پرکاربرد woocommerce آموزش‌های سایت لیموناد تا افتتاح فروشگاه آنلاینتان در کنار شماست.

آموزش ووکامرس

 مراحل راه‌اندازی ووکامرس

بعد از نصب ووکامرس لازم است جهت راه‌اندازی این افزونه پر‌کاربرد، مراحل زیر را طی کنید:

گام نخست، ثبت اطلاعات فروشگاه

بعد از نصب woocommerce بر روی وردپرس باید مراحل راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی را انجام دهید. بعد از این که روی دکمه “فعال نمایید” کلیک کردید، فرم‌های تکمیلی برای شما نمایش داده می‌شود. در این قسمت اطلاعات مربوط به فروشگاه آنلاین خود را وارد کنید. این اطلاعات محرمانه هستند و به کاربران سایت نمایش داده نمی‌شوند.

ووکامرس چیست؟

بعد از تکمیل کردن فرم در انتهای صفحه گزینه Skip setup store details وجود دارد. با کلیک روی این گزینه از مراحل راه‌اندازی خودکار ووکامرس رد می‌شوید. این گزینه برای افراد حرفه‌ای است و بعد از کلیک روی آن باید تنظیمات لازم را به صورت دستی انجام داد. پس بهتر است روی این گزینه کلیک نکنید.

گام دوم، تعیین نوع فعالیت

در مرحله جدید باید مشخص کنید که فروشگاه شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند. بسته به نوع فعالیت خود شما می‌توانید یک یا چند گزینه را انتخاب کنید. در صورتی که حوزه فعالیت شما در بین گزینه‌ها نیست می‌توانید از قسمت “دیگر” موضوع مورد نظرتان را اضافه کنید.

ساخت فروشگاه با ووکامرس

گام سوم، تعیین نوع محصولات

در این مرحله بعد باید نوع محصولات فروشگاه را انتخاب کنید. همانطور که مشاهده می‌کنید چند گزینه برای انتخاب وجود دارد. اما فقط دو گزینه اول رایگان هستند و برای سایر محصولات باید هزینه پرداخت کنید. در صورتی که محصول فروشگاه شما فیزیکی نیست و به صورت دانلود از سایت عرضه می‌شود تیک محصولات دانلودی را بزنید بدین ترتیب هزینه و نحوه ارسال از فرم پرداخت حذف خواهد شد. البته شما می‌توانید هر دو گزینه را انتخاب کنید.

ووکامرس چیست

چهارمین گام، ثبت سابقه کاری

در ادامه باید تعداد تقریبی محصولات فروشگاهتان را مشخص کنید. در قسمت دوم همین بخش نیز در مورد سابقه فعالیت شما پرسیده می‌شود در صورتی‌که در گذشته فعالیت مشابهی داشته‌اید با زدن تیک yes می‌توانید سابقه کاری خود را اضافه نمایید. اگر بر روی گزینه No کلیک نمایید ووکامرس به صورت پیش‌فرض چند گزینه بازاریابی اینترنتی به شما نمایش می‌دهد که در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را غیر فعال کنید. این موارد جهت ساخت فروشگاه ضروری نیستند اما در صورتی‌که قصد دارید از آن‌ها استفاده کنید باید اشتراک تهیه کنید.

ثبت سابقه در woocommerce

گام آخر، طراحی قالب‌ فروشگاه

در آخرین گام آخر woocommerce از شما می‌خواهد که برای فروشگاه خود یه قالب طراحی کنید. در فایل تصویری زیر به طور کامل به چگونگی نصب قالب‌های فروشگاهی پرداخته شده است.

 

نکات مهم نصب woocommerce

نکات مهم نصب وردپرس

در هنگام نصب این افزونه حتما به نکات زیر توجه ذاشته باشید:

  • woocommerce را فقط از مخزن افزونه‌های وردپرس دانلود و نصب کنید و به هیچ‌وجه از سایت‌های غیر معتبر استفاده نکنید.
  • از ابتدای کار تنظیمات و پیکربندی‌های موجود را به دقت کامل کنید تا در ادامه مراحل نصب یا راه‌اندازی با مشکل روبه رو نشوید.
  • برای طراحی از قالب‌های سازگار و هماهنگ با ووکامرس استفاده کنید. بدین ترتیب می‌توانید از تمام امکانات آن بر روی سایت خود بهره‌مند شوید. 

سخن آخر

امروزه وب‌مسترهای زیادی از ووکامرس برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی استفاده می‌کنند. این افزونه تقریبا تمامی امکاناتی را که برای ساخت فروشگاه اینترنتی به آن نیاز دارید را در اختیارتان می‌گذارد. هم‌چنین در صورتی‌که با محدودیت رو به رو شدید با نصب افزونه‌های دیگر می‌توانید امکانات ووکامرس را به آسانی توسعه دهید. به طور مثال با نصب افزونه اتصال به در‌گاه‌های بانکی می‌توانید اتصال به درگاه پرداخت آنلاین را در فروشگاهتان راه‌اندازی کنید.

در مقاله “ووکامرس چیست؟” با یکی از پرکاربرد‌ترین افزونه‌های وردپرس آشنا شده‌اید. برای آموزش‌های بیشتر در زمینه چگونگی کار با وردپرس و دیگر امکانات این سیستم مدیریت محتوای گسترده، آموزش‌های جامع سایت لیموناد راهنمای ایده‌آلی برای شما در طول این مسیر خواهند بود.

آموزش وردپرس

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
57
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش های درس و مدرسه
فهرست