1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. برنامه نویسی
  4. هوش مصنوعی و علم داده
  5. هوش مصنوعی بینگ چیست؟ + روش استفاده

هوش مصنوعی بینگ چیست؟ + روش استفاده

نویسنده:

زمان مطالعه: 7 دقیقه

هوش مصنوعی بینگ چیست

هوش مصنوعی بینگ چیست؟ + روش استفاده

نویسنده:

مطالعه: 7 دقیقه

هوش مصنوعی بینگ یک موتور جستجو است که از هوش مصنوعی (Open AI) برای ارائه نتایج جستجوی دقیق‌تر و مرتبط‌تر استفاده می‌کند. هوش مصنوعی بینگ از الگوریتم‌های یادگیری ماشین (machine learning) برای درک مفهوم و قصد عبارات جستجو استفاده می‌کند و به کاربران نتایج شخصی سازی شده و مرتبط‌تری ارائه می‌دهد. همچنین هوش مصنوعی بینگ یک بخش چت با توانایی تولید محتوا را ارائه می‌دهد. در ادامه مقاله “هوش مصنوعی بینگ چیست؟” بیشتر به جزئیات این مدل هوش مصنوعی می‌پردازیم و در انتها نحوه استفاده از آن را آموزش می‌دهیم.

هوش مصنوعی بینگ چیست

هوش مصنوعی بینگ چگونه توسعه یافت؟

هوش مصنوعی بینگ توسط مایکروسافت و با همکاری OpenAI (یک سازمان پیشرو در تحقیقات هوش مصنوعی)، توسعه یافت. بینگ از پلتفرم ابری آژور مایکروسافت (Microsoft’s Azure cloud platform) استفاده می‌کند که قدرت محاسباتی و ذخیره سازی داده های لازم برای مدل‌های هوش مصنوعی را فراهم می کند. علاوه بر این بینگ از خدمات شناختی مایکروسافت استفاده می‌کند. که مجموعه از APIها و ابزارهایی است که به توسعه‌دهندگان امکان ساخت برنامه‌های هوشمند (intelligent applications) را می‌دهد.

هوش مصنوعی بینگ چگونه توسعه یافت؟

هوش مصنوعی بینگ چگونه کار می کند؟

هوش مصنوعی بینگ با استفاده از پردازش زبان طبیعی (Natural Language Processing = NLP)، بینایی کامپیوتر (computer vision) و یادگیری عمیق (Deep learning) برای تجزیه و تحلیل و پردازش عبارت‌های جستجو و محتوای وب کار می‌کند. NLP شاخه‌ای از هوش مصنوعی است که با درک و تولید زبان طبیعی، مانند متن و گفتار، سروکار دارد. بینایی کامپیوتر (computer vision) شاخه‌ای از هوش مصنوعی است که با درک و تولید تصاویر و ویدیوها سروکار دارد. یادگیری عمیق (Deep learning) زیرمجموعه‌ای از یادگیری ماشین (machine learning) است که از شبکه‌های عصبی، که مدل های ریاضی هستند و ساختار و عملکرد مغز انسان را تقلید می کنند، برای یادگیری از مقادیر زیادی از داده‌ها و انجام وظایف پیچیده استفاده می کند.

هوش مصنوعی بینگ چگونه کار می کند؟

هوش مصنوعی بینگ از فناوری‌هایی که ذکر شد برای ارائه نتایج جستجوی دقیق‌تر و مرتبط‌تر استفاده می‌کند. برخی از کارهایی که هوش مصنوعی  بینگ با استفاده از NLP انجام می‌دهد عبارت‌اند از:

  • درک معنا و قصد عبارت‌های جستجو، با استفاده از تکنیک های NLP مانند تجزیه‌، تحلیل معنایی و شناسایی موجودیت (entity recognition)
  • تطبیق عبارات جستجو با محتوای وب مرتبط‌، با استفاده از تکنیک های NLP مانند نمایه سازی، رتبه بندی و خلاصه سازی
  • ارائه پاسخ های کامل‌تر و مختصر‌تر، با استفاده از تکنیک های NLP مانند پاسخ به سوال‌، استخراج دانش و تولید زبان طبیعی
  • نتایج شخصی سازی شده و متناسب با زمینه، با استفاده از تکنیک‌های NLP مانند مدیریت گفتگو، تحلیل احساسات و سیستم‌های توصیه‌گر (recommendation systems)
  • ارائه نتایج بصری و تعاملی، با استفاده از تکنیک‌های بینایی کامپیوتر مانند شناسایی تصویر، تشخیص چهره، تشخیص شیء و تولید تصویر
بیشتر بخوانید  معرفی سایت های ادیت فیلم با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی بینگ چگونه کار می کند؟

معرفی ابزارهای هوش مصنوعی بینگ

هوش مصنوعی بینگ ویژگی‌هایی ارائه می‌دهد که تجربه جستجو را بهبود می‌بخشند و به کاربران امکان چت و ایجاد محتوا با استفاده از هوش مصنوعی را می‌دهد. برخی از این ویژگی‌ها را در ادامه آورده‌ایم.

معرفی ابزارهای هوش مصنوعی بینگ

بینگ چت (Bing Chat) یک ابزار فوق العاده برای تولید محتوا

بینگ چت یک ابزار جدید است، که به کاربران امکان می‌دهد با هوش مصنوعی بینگ به زبان طبیعی، با استفاده از متن یا صدا، چت کنند. کاربران می‌توانند از هوش مصنوعی بینگ هر سوالی بپرسند، هر اطلاعاتی را درخواست کنند یا یک گفتگوی غیررسمی داشته باشند. هوش مصنوعی بینگ با استفاده از تولید زبان طبیعی (natural language generation) و ترکیب صدا، با پاسخ‌های مرتبط و جذاب پاسخ می‌دهد. کاربران می‌توانند به رایگان از بینگ چت برای تولید محتوا، مانند مقاله نویسی، شعر، داستان، کدنویسی و غیره، با استفاده از مدل های هوش مصنوعی مانند Chat GPT استفاده کنند. بینگ چت در حال حاضر در Bing.com در دسترس است.

بینگ چت (Bing Chat) یک ابزار فوق العاده برای تولید محتوا

سازنده تصویر بینگ (Bing Image Creator)

سازنده تصویر بینگ ابزاری است که به کاربران امکان می دهد با استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی مانند DALL-E 3، که جدیدترین نسخه مدل تولید تصویر OpenAI است، تصاویر را تولید کنند. کاربران می‌توانند یک متن راهنما (prompt)، مثلا “فیلی در حال نواختن گیتار با سه دست و دستانی شبیه به انسان”، ارائه دهند و سازنده تصویر بینگ یک تصویر را که با متن راهنما مطابقت دارد، با استفاده از یادگیری عمیق و بینایی کامپیوتر، تولید می‌کند. تصویر پایین یک نمونه تولید شده توسط سازنده تصویر بینگ می‌باشد:

سازنده تصویر بینگ (Bing Image Creator)

همچنین بینگ به تمام تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی، با استفاده از روش‌ها و استانداردهای رمزنگاری تنظیم شده جهت مشخص شدن منشأ محتوا و اصالت (C2PA)، علامت‌های آبی نامرئی را اضافه می‌کند تا شفافیت و پاسخگویی بیشتری در مورد تصاویر هوش مصنوعی ایجاد کند.

بینگ کوپایلت (Bing Copilot)

Bing Copilot دیگر ابزار هوش مصنوعی بینگ است که به عنوان یک دستیار برای وب عمل می‌کند و به کاربران در انجام وظایف و فعالیت‌های مختلف آنلاین کمک می کند. بینگ کوپایلت از مدل های هوش مصنوعی مانند GPT-3، که یک مدل قدرتمند تولید زبان توسعه یافته توسط OpenAI است، برای ارائه پیشنهادات، نکات و بینش‌هایی به کاربران، بر اساس موضوع و ترجیحات آنها، استفاده می کند. این ابزار می‌تواند به کاربران در انجام وظایفی مانند نوشتن ایمیل، رزرو سفر، خرید آنلاین، یادگیری مهارت‌های جدید و غیره کمک کند. بینگ کوپایلت در ویندوز 11 در دسترس است و سپس در edge و مایکروسافت 365 گسترش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید  هوش مصنوعی ادوبی فایرفلای چیست؟ Adobe Firefly

تایید اعتبار محتوا بینگ (Bing Content Credentials)

تایید اعتبار محتوا بینگ ابزار آینده هوش مصنوعی بینگ است که با استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی مانند GPT-3 و BERT، که مدل‌های درک زبان توسعه یافته توسط OpenAI و گوگل هستند، اطلاعات و تأیید بیشتری برای محتوای وب ارائه می دهد. سیستم اعتبار محتوا بینگ، محتوای وب را تجزیه و تحلیل می‌کند و متادیتاهایی مانند نویسنده، منبع، تاریخ و خلاصه محتوا را می‌سنجد و یک امتیاز اعتماد ارائه می‌کند. که قابلیت اطمینان و اعتبار محتوا را بر اساس عواملی مانند اعتبار منبع، کیفیت نوشتار و سازگاری واقعیت‌ها نشان می‌دهد. اعتبار محتوایی بینگ همچنین محتوایی را که احتمالاً گمراه کننده، نادرست یا مضر است را با استفاده از مدل‌های هوش‌مصنوعی مانند Grover، که یک مدل تشخیص اخبار جعلی توسعه یافته توسط دانشگاه واشنگتن است، شناسایی و علامت می‌زند.

تایید اعتبار محتوا بینگ (Bing Content Credentials)

مقایسه هوش مصنوعی بینگ و ChatGPT

هوش مصنوعی بینگ و ChatGPT دو سیستم هوش‌مصنوعی هستند که می‌توانند با استفاده از متن یا صدا با کاربران به زبان طبیعی تعامل داشته باشند. هر دو سیستم توسط فناوری OpenAI، که یک سازمان پیشرو در تحقیقات هوش مصنوعی است، قدرت گرفته‌اند. با این حال‌، بین هوش مصنوعی بینگ و ChatGPT از نظر اهدف و ویژگی‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد، که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

مقایسه هوش مصنوعی بینگ و ChatGPT

مقایسه هدف

هوش مصنوعی بینگ یک موتور جستجو است که از هوش مصنوعی برای ارائه نتایج جستجوی دقیق‌تر و مرتبط‌تر‌ استفاده می‌کند. همچنین با استفاده از ابزار بینگ چت توانایی تولید محتوا را به کاربران ارائه می‌دهد. هوش مصنوعی بینگ به کاربران کمک می‌کند تا اطلاعات را با دقت بالا پیدا کنند، چیزهای جدید یاد بگیرند و خلاقیت خود را بیان کنند.

از طرف دیگر ChatGPT یک چت بات است که از هوش مصنوعی برای گفتگو با کاربران در مورد موضوعات مختلف استفاده می‌کند. ChatGPT از یک مدل زبان به نام GPT-3، که یک مدل قدرتمند تولید زبان توسعه یافته توسط OpenAI است، برای تولید پاسخ‌های متنی شبیه به انسان استفاده میکند. چت جی پی تی می‌تواند به سوالات پاسخ دهد، یادبگیرد و اشتباهات را اصلاح کند، فرضیات نادرست را به چالش بکشد و درخواست‌های نامناسب را رد کند. ChatGPT همچنین می‌تواند با استفاده از زبان طبیعی اقدام به تولید محتوا متنی  کند. ChatGPT در حال حاضر در chat.openai.com در دسترس است.

بیشتر بخوانید  نحوه ساخت عکس با هوش مصنوعی بینگ

مقایسه هدف

مقایسه ویژگی‌ها و ابزارها

در بخش قبلی همیم مقاله با ویژگی‌ها هوش مصنوعی بینگ به طور کامل آشنا شدیم. باید گفت هوش مصنوعی بینگ امکانات و ابزارهای زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد در حالی که ChatGPT فقط دارای یک ویژگی ساده اما قدرتمند است که به کاربران امکان می‌دهد با هوش مصنوعی چت کنند. هر دو هوش مصنوعی از یک فناوری قدرت گرفته‌اند، اما مایکروسافت، بینگ را بیشتر توسعه داده و امکانات و ویژگی‌های بیشتری به آن افزوده است.

مقایسه ویژگی‌ها و ابزارها

 روش استفاده از هوش مصنوعی بینگ

همانطور که می‌دانید، دسترسی به برخی از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های روز دنیا به دلیل فیلترهای داخلی و تحریم‌های خارجی دشوار است. برخلاف ChatGPT که برای دسترسی به آن نیاز به شماره مجازی و تغییر DNS یا VPN است، دسترسی به بینگ بسیار ساده است. یکی از راه‌هایی که می‌توان به هوش مصنوعی بینگ دسترسی پیدا کرد، مرورگر edge می‌باشد. در سمت راست بالا، آیکون بینگ وجود دارد با کلیک بر این آیکون، بینگ چت برای شما باز شده و می‌توانید از آن استفاده کنید.

 روش استفاده از هوش مصنوعی بینگ

راه دیگر استفاده از هوش مصنوعی بینگ، نصب نرم‌افزار Bing بر روی گوشی موبایل است. پس از نصب این نرم‌افزار شما نیاز دارید در اکانت مایکروسافت خود لاگین کرده و سپس درخواست دسترسی به هوش مصنوعی بینگ را بدهید.

نصب-هوش-مصنوعی-بینگ-روی-موبایل

در لیموناد دوره‌های آموزشی ارزشمندی در زمینه‌ی هوش مصنوعی و علوم داده و هم‌چنین برنامه نویسی در زمینه‌ی هوش مصنوعی برای شما عزیزان فراهم کرده‌ایم. همچنین از طریق لینک‌های زیر به دو زیرمجموعه‌ی مهم هوش مصنوعی یعنی یادگیری ماشین و یادگیری عمیق دسترسی خواهید داشت. در این آموزش‌ها با انواع مدل‌های یادگیری و ایجاد مدل برای تجزیه و تحلیل احساسات، نحوه‌ی استفاده از کتابخانه‌های موجود برای این دو حوزه، توابع مهم، برنامه‌های نرخ یادگیری و بسیاری مباحث دیگر آشنا خواهید شد.

آموزش یادگیری ماشین (Machine Learning)

آموزش یادگیری عمیق (Deep Learning)

سخن آخر

هوش مصنوعی بینگ یک موتور جستجو است که با استفاده از فناوری‌های متعدد، تجربه جست‌ و جو را برای کاربران آسوده‌تر و دلپذیرتر می‌کند. هوش مصنوعی بینگ همچنین می‌تواند در صرفه‌جویی در زمان نیز بسیار کمک‌کننده باشد، چرا که مانند یک دستیار حرفه‌ای در کنار است تا مطالب را برایتان خلاصه کند، متن ایمیل را برای شما بنویسد و تولید محتوای متنی و تصویری کند. تا شما دیگر نیاز نخواهید داشت که چندین سایت را برای رسیدن به اطلاعات مورد نطر بخوانید. بلکه هوش مصنوعی برایتان مطالب مفید را پیدا کرده و به طور خلاصه در اختیارتان قرار می‌دهد. هوش مصنوعی بینگ ابزارهایی ارائه می‌کند که تجربه جستجو را بهبود می‌بخشد و به کاربران امکان چت و تولید محتوا متنی و تصویری را می‌دهد.

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
دسته بندی: هوش مصنوعی و علم داده
برچسب‌ها: , , , ,
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آموزش Aspcore

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش های درس و مدرسه
فهرست