1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. توسعه فردی
  4. مدیریت استرس
  5. مدیریت زمان و مشکل انجام همزمان کارها

مدیریت زمان و مشکل انجام همزمان کارها

نویسنده:

زمان مطالعه: 3 دقیقه

مدیریت زمان و مشکل انجام همزمان کارها

مدیریت زمان و مشکل انجام همزمان کارها

نویسنده:

مطالعه: 3 دقیقه

مدیریت زمان به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت و رشد است. در مقاله “مدیریت زمان و مشکل انجام همزمان کارها” به بررسی مشکلات رایج مربوط به کارهای همزمان و مدیریت زمان می‌پردازد. در ادامه با اهمیت تعیین اهداف کوچک و تقسیم بندی وظایف برای موفقیت در مدیریت زمان آشنا می‌شوید. مطالعه این مقاله به افراد کمک می‌کند تا با انتخاب اهداف متناسب و انجام وظایف با تمرکز بیشتر، موفقیت را به دست آورند. همچنین، نکات مهمی درباره تأثیر موازی کارها بر روی کیفیت انجام آن‌ها بیان می‌شود و راهکارهایی برای مدیریت بهتر زمان ارائه می‌شود. این مقاله می‌تواند به همه افرادی که در تلاش برای مدیریت بهتر زمان خود هستند، کمک کند.

سخت کار کردن تنها راه موفقیت است !!!

سخت کار کردن تنها راه موفقیت است !!!

در بیشتر سایت‌ها و کتاب‌های موفقیت و ویدیوهای انگیزشی می‌گویند که تنها راه موفقیت سخت کار کردن است. همچنین برای اثبات خود داستان شخصی را نقل می‌کنند که کارهای مختلفی انجام می‌دهد و روزانه 16 ساعت کار می‌کند و درنهایت بعد از چند سال موفق و ثروتمند می‌شود. همچنین معمولا در کنار این داستان‌های انگیزشی، داستان زندگی آدم‌هایی را نقل می‌کنند که تمام عمر خودرا به تفریح و خوشگذرانی می پردازند و در آخر عمر خویش ناراحت و افسرده هستند. در نهایت با این داستان‌ها برای مخاطبین خود نتیجه گیری می کنند که تنها راه موفقیت سخت کار کردن است.

بیشتر بخوانید  آشنایی با اصول مدیریت زمان به زبان ساده

سخت کار کردن یا خوشگذرونی؟

مشکل این دیدگاه این است که به صورت صفر یا صد به موضوع موفقیت می‌نگرد. حد وسطی در نظر نمی‌گیرد که شاید شخصی نتواند روزانه 16 ساعت یا 14 ساعت کار کند و از طرفی برای داشتن یک زندگی سالم نیاز به تفریح هم است. درواقع نکته این است که انسان برای موفقیت هم باید کار کند و هم نیاز به تفریح و ورزش دارد. در اینجاست که بحث مدیریت زمان و الویت بندی کارها مطرح می‌شود. در ادامه دو راه حل اصولی برای موفقیت بیان می‌کنم.

تبدیل اهداف بزرگ به هدف های کوچک و مناسب

تبدیل اهداف بزرگ به هدف های کوچک و مناسب

از اهداف کوچک استفاده کنید، مثلا می‌خواهید درس بخوانید و مطلب هم 100 صفحه است و سه روز دیگر امتحان دارید. به جای اینکه همه‌ی 100 صفحه را در شب آخر بخوانید و یه عالمه فشار و استرس را تحمل کنید. بهتر است این هدف یعنی مطالعه امتحان خود را نسبت به زمان خود تقسیم بندی کنید.. مثلا روز اول 33 صفحه را بخوانید و وقتی خواندید و تموم شد آن را مرور کنید تا در ذهنتان ثبت شود. در روز دوم  33 صفحه اول را مرور کنید قبل از شروع به این صورت که تیتر ها و اون قسمت هایی که ایراد داشتید و بخونید البته مرور نباید بیش تر از 15-20 طول بکشد و بعد به سراغ 33 صفحه دوم بروید و شروع کنید و در آخر 33 صفحه دوم و مرور کنید و همین طور روز سوم… اون مطلب تا هفته ها با این روش در ذهن شما ثبت می‌شود.

بیشتر بخوانید  آشنایی با اصول مدیریت زمان به زبان ساده

کارها رو به صورت همزمان انجام ندهید

مدیریت زمان و مشکل انجام همزمان کارها

مثلا فردا امتحان دارم، همچنین می‌خوام ورزش کنم و با دوستام بیرون بروم و کتاب بخوانم و خرید هم انجام بدهم. خوب دقیقا نمی توانم همه‌ی این کارها را انجام بدهم و زمان و انرژیم از دست میرود. در این شرایط باید انتخاب کنم که قصد انجام کدام کار را دارم و کدام دارای اولویت بیشتری است. چون انجام همزمان کارها باعث می‌شود بهره وری در انجام کارها و وظایف پایین بیاید. پس با اولویت و انجام مهمترین شخص 70 درصد کارها را انجام داده و در آخر روز حس خوشایندی از عملکرد خود دارد. حال زمانی که اصلی‌ترین کار به اتمام رسید، به سراغ دومین کاری که اولویت بیشتری دارد بروید. با این شیوه هم زمان مدیریت می‌شود و هم اینکه شخص احساس رضایت دارد.

در انتهای این مقاله قصد معرفی یک دوره آموزشی مناسب برای مهندسی زمان را دارم. به احتمال زیاد شما هم با این مسائل مواجه شده اید که: در انتهای هر روز با انبوهی از کارهای انجام نشده مواجه شوید، مهمترین کارهایی که باید انجام دهید هر روز به تعویق می افتند، مدتهاست دوست دارید کار مهمی انجام دهید ولی زمان کافی ندارید و از این قبیل موارد، در این دوره می خواهیم به مهندسی زمان بپردازیم که چطور می توان بهترین استفاده را از زمان برد.

دوره مهندسی زمان

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
21
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش های درس و مدرسه
فهرست