1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. وب مستر
  4. تولید محتوا
  5. معرفی برنامه ساخت موشن گرافیک با موبایل

معرفی برنامه ساخت موشن گرافیک با موبایل

زمان مطالعه: 8 دقیقه

معرفی برنامه ساخت موشن گرافیک با موبایل

معرفی برنامه ساخت موشن گرافیک با موبایل

مطالعه: 8 دقیقه

امروزه مردم زمان زیادی در اینترنت و فضای مجازی سپری می‌کنند و به همین دلیل کسب و کارها کم و بیش به سمت استفاده از فضاهای مجازی مشتاق شده‌اند. در فضای مجازی رقابت بر سر بیشتر دیده شدن و مخاطب بیشتر داشتن است که لازمه‌ی آن تولید محتوای با کیفیت و جذاب است. تجربه ثابت کرده است که پرطرفدارترین نوع محتوا “محتوای ویدیویی” است و هرچه ویدیو جذاب‌تر، بازدید و جذب مخاطب بیشتر خواهد بود. یکی از انواع ویدیوهای جذاب “موشن گرافیک” است که قبلا در موشن گرافیک چیست و چه کاربرد هایی دارد؟” آن را معرفی کرده‌ایم. در این مقاله به معرفی 10 برنامه‌ی کاربردی موبایل می‌پردازیم که برای ساخت موشن گرافیک به شما کمک می‌کنند.

1. ریگ‌بندی کاراکترها با Alight Motion pro

Alight Motion که به عنوان اولین برنامه‌ی طراحی حرفه‌ای با موبایل معروف است، امکاناتی نظیر انیمیشن با کیفیت حرفه‌ای، گرافیک متحرک، جلوه‌های بصری (visual effects)، ویرایش ویدئو، ترکیب ویدئو و موارد دیگر را برای شما به ارمغان می‌آورد. این برنامه هم برای کاربران اندروید و هم ios در دسترس است.

برخی قابلیت‌های Alight Motion:

  • قابلیت چندلایه‌ای (گرافیکی، صوتی، تصویری).
  • پشتیبانی از وکتور (vector) و بیت مپ (bit map) یا به عبارتی گرافیک‌های برداری.
  • بیش از 150 بلاک از افکت‌های آماده که می‌توانند برای ایجاد افکت‌های جذاب و پیچیده با هم ترکیب شوند.
  • قالب‌های حرکتی آماده (keyframe animations) برای به حرکت در آوردن تمام اجزا.
  • قابلیت ایجاد پیوند میان لایه‌ها برای ریگ‌بندی کاراکتر (rig character)*.
  • گروهبندی و ماسک لایه‌ها
  • تنظیم رنگ
  • قابلیت ذخیره‌ی به صورت ویدیوی MP4، انیمیشن Gif و سکانس‌های Png.
  • اشتراک گذاری پروژه با دیگران.
  • و … 

استفاده از برنامه‌ی Alight Motion pro رایگان است. اما توجه کنید که هنگام خروجی گرفتن از پروژه‌ها روی آن‌ها یک واترمارک ظاهر می‌شود و برای حذف واترمارک و همچنین دسترسی به امکانات پیشرفته‌تر می‌بایست اشتراک تهیه کنید. توسعه دهندگان برنامه چندین گزینه با قیمت‌های مختلف در اختیار شما گذاشته‌اند.

ریگ بندی به چه معناست؟

ریگ‌بندی (Rigging) به معنی استخوان‌بندی می‌باشد. در گذشته برای جان بخشی و تکان دادن یک بخش از کاراکترهای طراحی شده می‌بایست همه‌ی اجزای بدن کاراکتر را دوباره طراحی می‌کردند ولی امروزه با امکان ریگ‌بندی کاراکتر، متخصص ریگ برای تمام اجزای متحرک کاراکتر و قابلیت های اجزا یک کنترلر در نظر میگیرد. انیماتورها با استفاده از کنترلرها می‌توانند به سادگی عملیات متحرک سازی را انجام بدهند و دیگر نیازی به طراحی دوباره‌ی کل کاراکتر نیست.

2. Kine Master، ذخیره‌ی ویدیو با سرعت 30فریم در ثانیه

برنامه‌ی KineMaster امکان ویرایش ویدیو و ساخت موشن گرافیک را با ابزارهای قدرتمند، محتوای قابل دانلود و موارد دیگر در گوشی موبایل شما فراهم می‌کند. KineMaster نیز مانند Alight Motion دارای قابلیت‌ها و امکانات زیادی است که به صورت رایگان در اختیار شماست اما توسعه دهندگان برای حذف واتر مارک و تبلیغات، و همچنین استفاده از قالب‌های آماده‌ی بیشتر امکان پرداخت درون برنامه‌ای را برای شما فراهم کرده‌اند.ساخت موشن گرافیک با موبایل

بیشتر بخوانید  معرفی بهترین نرم افزار های ساخت موشن گرافیک

سایر امکانات KineMaster

  • امکان دانلود پروژه‌های آماده و ویرایش آن‌ها.
  • امکان ذخیره‌ی پروژه برای ویرایش در برنامه‌های دیگر و همچنین ویرایش پروژه‌های دریافتی از برنامه‌های‌ دیگر در KineMaster.
  • افزودن موسیقی و جلوه‌های صوتی، و تغییر صدا.
  • امکان دانلود بیش از 2500 ویدیو، افکت، انیمیشن، صدا و. … از فروشگاه KineMaster Asset.
  • دانلود قالب‌های آماده‌ی انیمیشن برای حرکت بخشیدن به اجزا و لایه‌ها برای ساخت موشن گرافیک.
  • قابلیت ذخیره‌ی ویدیو با کیفیت 4K 2160p با سرعت 30 فریم در ثانیه و اشتراک گذاری در شبکه‌های مجازی مختلف.

کاین مستر برای هر دو سیستم عامل اندروید و ios قابل استفاده می‌باشد.

3. ابزارهای طراحی هنریِ FlipaClip

ساخت موشن گرافیک با موبایل

برنامه‌ی کاربردی بعدی برای ساخت موشن گرافیک با موبایل برنامه‌ی FlipaClip است که هم برای اندروید و هم ios قابل استفاده است. اگر با هنر انیمیشن سازی به اندازه‌ی کافی آشنا باشید با این برنامه می‌توانید به صورت حرفه‌ای انیمیشن یا موشن گرافیک بسازید اما اگر هیچ دانشی از موشن گرافیک نداشته باشید هم می‌توانید انیمیشن‌های ساده و جالبی بسازید و فقط نیاز به اندکی حوصله دارید.

برخی ویژگی‌های FlipaClip:

  • ابزارهای طراحی هنری
  • ابزارهای انیمیشن ویدیویی
  • امکان افزودن صدا به ویدیو
  • متحرک سازی عکس و ویدیو
  • امکان اشتراک گذاری در شبکه‌های مجازی

 

موشن گرافیک ساخته شده با Flipaclip

4. قالب‌های آماده‌ی متنوع و گوناگون برای حرکت متن در Textro

یک برنامه‌ی ساده و زیبا برای ایجاد موشن گرافیک، Textro می‌باشد. با این برنامه (هم در اندروید و هم ios) می‌توانید ویدیوهای متنی به عنوان مقدمه‌ی ویدیوی خودتان ایجاد کنید یا یک موضوع را به طور کامل با متن متحرک در یک ویدیو توضیح دهید. با این کار می‌توانید علاوه بر ایجاد پست‌های متنوع و جذاب، تاثیر بیشتری بر مخاطبان خود بگذارید و لایک‌های بیشتری در فضای مجازی بگیرید.

برنامه ساخت موشن گرافیک با موبایل

برخی از قابلیت‌های Textro

  • قالب‌های آماده‌ی متنوع و گوناگون برای حرکت متن در ویدیو
  • چندین ترکیب رنگ و فونت مختلف برای جذاب‌تر کردن متن
  • امکان استفاده از موسیقی‌های موجود در موبایل خودتان یا موسیقی‌های پیش‌ فرض برنامه
  • امکان افزودن تصویر از گالری موبایل به عنوان پس زمینه

5. متحرک سازی اجزای پیش زمینه و پس زمینه به صورت مستقل در Mooltik

Mooltik ابزار قدرتمندی یرای ویرایش و طراحی تصاویر است که امکان متحرک سازی اجزای پیش زمینه و پس زمینه را به صورت مستقل فراهم کرده است. به عنوان مثال می‌توانید صحنه‌ای را تصور کنید که دو نفر در پیش‌زمینه در زیر بارش پی در پی باران در پس‌زمینه‌ی صحنه مبارزه می‌کنند و شما تنها به داشتن دو لایه محدود نیستید و به هر تعداد لایه که نیاز داشته باشید دسترسی دارید.

بیشتر بخوانید  تکنیک اکسپرشن در افتر افکت چیست؟

در Mooltik هر فریم را می‌توانید جداگانه زمانبندی کنید و آن را به مقدار لازم کوتاه یا طولانی کنید؛ به این معنی که هیچ قالب زمانبندی وجود ندارد و مدت زمان نمایش هر تصویری که ایجاد می‌کنید را انتخاب می‌کنید.

متحرک سازی اجزای پیش زمینه و پس زمینه به صورت مستقل در Mooltik

اساس Mooltik بر پایه‌ی سادگی بنا شده و شروع به کار آن آسان است اما ویژگی‌های بسیاری دارد که به مرور هنگام استفاده از برنامه به آن‌ها پی می‌برید. همچنین در آینده امکانات بیشتری به آن افزوده می‌شود زیرا این برنامه در حال توسعه‌ی فعال است. (هر دو ورژن اندروید و ios موجود است).

  • ابزار طراحی ساده
  • امکان تعیین مدت زمان هر فریم به صورت مستقل
  • قابلیت تکرار حرکت سوژه (loop animation) مانند حرکت رفت و برگشتی آونگ
  • امکان افزودن توضیحات متنی به ویدیو
  • افزودن موسیقی
  • امکان ذخیره به صورت MP4

6. ساخت موشن گرافیک روی لایه‌های فتوشاپ با Animation Desk

animation desk ابزار دیگری برای ساخت موشن گرافیک با موبایل است که در هر دو ورژن اندروید و ios موجود است. با این برنامه می‌توانید فریم به فریم موشن گرافیک را خودتان طراحی کنید یا روی ویدیو، تصاویر و لایه‌های فتوشاپ آن را ایجاد کنید. Animation Desk از چندین فرمت برای تهیه‌ی خروجی پشتیبانی می‌کند.

برنامه ساخت موشن گرافیک با موبایل

7. Looksee Animator

برنامه‌ی دیگری که برای ساخت موشن گرافیک با موبایل به شما معرفی می‌کنیم LookSee Animator است. در LookSee Animator می‌توانید با استفاده از دوربین موبایل، با کنترل کامل بر نوردهی، حالت فوکوس و تعادل رنگ و افکت‌ها، انیمیشن‌های تایم لپس و استاپ‌موشن ایجاد کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از LookSee Remote از دستگاه دیگری به LookSee Animator متصل شوید و آن را از راه دور از طریق اتصال بلوتوث کنترل کنید. همچنین LookSee Animator به شما امکان می‌دهد یک ویدیو را به مجموعه‌ای از تصاویر ثابت تبدیل کنید و دوباره آن‌ها را به فیلم‌های مختلف با افکت‌های مختلف تبدیل کنید. توجه داشته باشید که فقط نسخه‌ی اندروید این برنامه وجود دارد.

برنامه ساخت موشن گرافیک با موبایل

8. بانک تصاویر Adobe Creative Cloud Express

Adobe Creative Cloud برای کسانی که به طور جدی قصد فعالیت در زمینه‌ی انیمیشن و موشن گرافیک دارند یک برنامه‌ی ضروری است. این برنامه به سادگی با لپ تاپ یا کامپیوتر شما همگام سازی می‌شود؛ پس هر زمانی که ایده‌ای به ذهنتان رسید به آن دسترسی دارید. این برنامه نیز هم برای کاربران اندروید و هم ios قابل استفاده است.

  • افزودن تصویر از گالری موبایل یا بانک تصویر Adobe حاوی هزاران تصویر
  • قابلیت افزودن صدا به ویدیو
  • قابلیت افزودن متن با فونت‌های حرفه‌ای

 

9. ساخت لوگو موشن و عناصر جذاب کننده‌ی ویدیو در موبایل با Hype Text

Hype Text یک برنامه‌ی فوق‌العاده، برای ایجاد ویدیوهای معرفی یا آموزشی در سیستم عامل اندروید و ios می‌باشد. همچنین می‌توانید از Hype Text برای ایجاد استوری اینستاگرام یا مقدمه‌ی ویدیوهای خود استفاده کنید. در ابتدای هر ویدیو هرکس مقدمه‌ای را در نظر می‌گیرد اما ساخت یک مقدمه‌ی منحصر به فرد آسان نیست. به لطف Hype Text و امکانات زیاد و کاربردی آن می‌توانید مقدمه‌های خیره کننده‌ای برای ویدیوهای خود آماده کنید.

ساخت لوگو موشن با hype textقابلیت دیگر این برنامه ساخت لوگوموشن است که می‌توانید در آموزش تولید محتوا با موبایل نحوه‌ی کار آن را بیاموزید.

10. Picsart Animator این بار برای موشن گرافیک!

یکی از محبوبترین برنامه‌ها در بین کاربران موبایل Picsart است. حتما شما هم تا به حال اسم Picsart را شنیده‌اید یا از آن استفاده کرده‌اید. جالب است بدانید که از این برنامه‌ی همه فن حریف برای ساخت موشن گرافیک نیز می‌توانید استفاده کنید. حتی می‌توانید با ابزارهای طراحی برنامه Picsart Animator، خودتان انیمیشن را طراحی کنید.

می‌توانید استیکرهای متحرک، حرکت‌ها، موسیقی پس‌زمینه و افکت‌های گوناگون را اضافه کنید. چیزی که این برنامه را جذاب‌تر می‌کند این است که حتی می‌توانید ایموجی‌های متحرک خود را با ویژگی Emoji Me ایجاد کنید.

Picsart Animator این بار برای موشن گرافیک

ساخت آنلاین موشن گرافیک

در این بخش به معرفی دو وبسایت برای ساخت آنلاین موشن گرافیک می‌پردازیم. در این سایت‌ها بدون نیاز به دانلود هیچ نرم افزاری می‌توانید از امکانات زیاد آن‌ها برای ساخت موشن گرافیک استفاده کنید. حتی اگر هیچ آموزشی ندیده‌اید نگران نباشید؛ زیرا با شروع کار در سایت ویدیوهای آموزش کار با ابزار نمایش داده می‌شوند و شما را راهنمایی می‌کنند.

  • Vyond یک برنامه موشن گرافیک آنلاین  است که به ویژه برای حرفه‌ای ها و متخصصان ماهر طراحی شده است و به راحتی قابل یادگیری است. در Vyond می‌توانید با ایجاد کاراکتر سفارشی و افزودن آن به موشن گرافیک، محتوای پویا تولید کنید. همچنین امکان افزودن تصویر، ویدیو و فایل صوتی از گالری خودتان به پروژه را دارید.
  • Animaker به همه‌ی کاربران از مبتدی تا حرفه‌ای امکان ایجاد ویدیوهای موشن گرافیک را می‌دهد. همچنین الگوهای زیادی را در اختیار شما قرار دهد تا از بین آنها انتخاب کنید و سپس متناسب با محتوا و سلیقه‌ی خودتان آن را ویرایش کنید.

ساخت آنلاین موشن گرافیک

با استفاده از Animaker، به مجموعه‌ی بسیار متنوعی از شخصیت‌های متحرک با ویژگی‌های قابل ویرایش، و همچنین تصاویر، آیکون‌ها و ویدیوهای استوک دسترسی خواهید داشت. همچنین به شما امکان می دهد شخصیت‌های کاملاً سفارشی با بیش از 15 ویژگی چهره و 20 حالت چهره ایجاد کنید که همگی قابل تنظیم هستند. همین الان روی Animaker کلیک کنید و یکی از لذت بخش ترین مراحل ساخت موشن گرافیک را تجربه کنید.

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
569
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشخصه که علاقمند به یادگیری در حوزه فیلم و انیمیشن سازی هستید.

کد تخفیف: ab38fa66dz

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش های درس و مدرسه
فهرست