1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. طراحی و گرافیک
  4. ادوبی فتوشاپ
  5. شغل های مرتبط با فتوشاپ

شغل های مرتبط با فتوشاپ

زمان مطالعه: 10 دقیقه

شغل های مرتبط با فتوشاپ

شغل های مرتبط با فتوشاپ

مطالعه: 10 دقیقه

اگر می‌خواهید شغلی با زمینه‌ی طراحی گرافیکی انتخاب کنید، بهتر است تصوری از چشم‌انداز حرفه‌ی طراحان گرافیک داشته باشید. در این مقاله ما پس از بررسی بازار کار طراحی گرافیک، شغل های مرتبط با فتوشاپ که حوزه‌ی بسیار وسیعی را در بر می‌گیرد به شما معرفی می‌کنیم.

طراحان گرافیک چه کسانی هستند؟

با نگاهی به اطراف خود متوجه می‌شوید در دنیایی زندگی می‌کنید که طرح‌های هنری اطراف شما را فرا گرفته‌اند. بیلبوردهای تبلیغاتی، تبلیغات روی وسایل حمل و نقل عمومی، روکش صندلی اتوبوس‌ها، تقویم‌ها، جلد کتاب‌ها و مجلات، بسته بندی محصولات و بسیاری موارد دیگر همه و همه شامل طرح‌هایی هستند که بدون شک به‌وسیله‌ی یک طراح خلاق، ایده‌پرداز و هنرمند ایجاد یا ویرایش شده‌اند. طراحان گرافیکی کسانی هستند که اطلاعات را به تصویر می‌کشند و ایده‌های مشتریان را به مفاهیم بصری قابل درک تبدیل می‌کنند.

بازار کار طراحی گرافیک چگونه است؟

از آن‌جا که این روزها مردم بیشتر به جذابیت‌های بصری محیط اطراف خود اهمیت می‌دهند، تمام مشاغلی که به نوعی با طراحی و خلق این جذابیت‌ها مرتبط باشند به مشاغل پردرآمد و پرطرفدار تبدیل شده‌اند. افراد در حوزه‌های عکاسی و ویرایش تصاویر آتلیه‌ای، طراحی بنر، پوستر، لوگو و تمام طراحی‌های تبلیغاتی از این قبیل مشغول به کار و کسب درآمد هستند که این درآمد بستگی به میزان خلاقیت و تجربه‌ی فرد دارد. به عنوان مثال ممکن است درآمد ماهیانه‌ی یک طراح تبلیغاتی در سطوح مبتدی، متوسط و حرفه‌ای به ترتیب تا 2 میلیون، 8 میلیون و بیش از 12 میلیون تومان برسد.

کسب درآمد دلاری از شغل های مرتبط با فتوشاپ

یکی دیگر از دلایل پرطرفدار بودن مشاغل مرتبط با فتوشاپ این است که به شما این امکان را می‌دهد که به صورت دورکاری در این زمینه فعالیت کنید. در منزل، سفر و هرجایی که هستید با دسترسی به ابزار کارتان به تکمیل پروژه بپردازید بدون اینکه لازم باشد در محل کار حاضر شوید. همچنین می‌توانید با داشتن یک رزومه‌ به زبان انگلیسی (که البته باید بروز باشد) با سازمان‌هایی که خارج از کشور هستند همکاری داشته باشید و درآمد دلاری کسب کنید.

موفقیت در بازار کار طراحی با فتوشاپ

پیش از اینکه شما را با مشاغل مرتبط با فتوشاپ آشنا کنیم لازم است بدانید که موفقیت در بازار کار طراحی نیازمند ممارست و تعهد در انجام کار است. بسیاری از کسانی که کار طراحی با فتوشاپ را آغاز می‌کنند در اوایل راه از ادامه‌ی آن دلسرد می‌شوند و به سراغ مشاغل دیگر می‌روند؛ زیرا در ابتدا مجبور به انجام پروژه‌هایی زمانبر با جذابیت کمتر و می‌شوند. برای این که موقعیت خود را در این بازار تثبیت کنید باید پیوسته تمرین کنید و آموزش ببینید. پس از مدتی طراحی‌های اولیه‌ی خود را با طراحی‌های نهایی مقایسه کنید تا متوجه پیشرفت خود بشوید! پس از ابتدا انتظار موقعیت‌های شغلی عالی و پروژه‌های بزرگ و پول ساز نداشته باشید.

معرفی شغل های مرتبط با فتوشاپ

تعداد مشاغلی که با تسلط بر نرم‌افزار فتوشاپ می‌توانید به آن‌ها وارد شوید بسیار زیاد است. در اینجا بعضی از کاربردی‌ترین شغل های مرتبط با فتوشاپ را به شما معرفی کرده‌ایم تا شاید برای انتخاب مسیر شغلی‌تان به شما کمک کنیم.

1- طراحی‌های تبلیغاتی

چندین سال است که کسب و کارها در یافته‌اند برای معرفی محصولات و خدمات خود باید از روش‌های متنوع تبلیغاتی استفاده کنند و به جذابیت‌های بصری تبلیغات بیش از پیش اهمیت دهند. در این زمینه طراحی‌های تبلیغاتی از پرطرفدارترین کارهایی است که با فتوشاپ می‌توانید انجام دهید و در حوزه‌های مختلفی قابل انجام است که در ادامه هر کدام را به اختصار توضیح می‌دهیم.

بیشتر بخوانید  آشنایی با فتوشاپ و شیوه کسب درآمد از آن  

طراحی پوستر:

  • پوسترها معمولاً برای اهداف گوناگونی از جمله تبلیغات، اطلاع‌رسانی، تکثیر یک اثر هنری، فراخوان، یا حتی آموزشِ موارد مختلف استفاده می‌شوند. یکی از روش‌هایی که این روزها اکثر کسب و کارها برای تبلیغات از آن استفاده می‌کنند نصب پوستر است. شما با آموزش و تمرین می‌توانید در زمینه‌ی طراحی پوستر فعالیت کنید و به درآمد برسید. از طریق این لینک می‌توانید به دوره‌ی آموزشی طراحی پوستر با فتوشاپ به صورت پروژه محور در لیموناد دسترسی داشته باشید.

طراحی پوستر با فتوشاپ

کارت ویزیت:

  • صاحبان کسب و کارها برای اشتراک گذاری راه‌های ارتباطی (مانند آدرس ایمیل، تلفن، شماره موبایل، آدرس و…) از کارت ویزیت استفاده می‌کنند. یک کارت ویزیت حرفه ای می‌تواند تاثیر عمیقی بر مشتریان داشته باشد زیرا در چند ثانیه کسب و کار شما را معرفی می کند. طراحی کارت ویزیت کاری است که با فتوشاپ می‌توانید بر آن مسلط شوید و از این طریق با کسب و کارهای مختلف همکاری کنید. یادگیری طراحی کارت ویزیت می تواند برای شما یک فرصت مناسب برای کسب درآمد باشد. برای آموزش مهارت طراحی کارت ویزیت در لیموناد دوره‌ی ارزشمند پروژه محور طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ را برای شما عزیزان فراهم کرده‌ایم.

طراحی بنر:

  • تبلیغات بنری یکی از پرکاربردترین روش ها برای تبلیغات محسوب می شود و در دنیای تبلیغات بسیار گسترده شده است. اگر با طراحی بنر و اصول آن آشنا باشید می توانید در این صنعت بدرخشید و به درآمد مناسبی برسید.

به همین منظور ما در لیموناد آموزش ساخت بنر تبلیغاتی با فتوشاپ را برای شما آماده کرده ایم تا بتوانید با یادگیری طراحی بنر به سرعت وارد بازار کار شوید و به کسب درآمد برسید.

ست اداری و تقویم: 

  • مدیران برای تثبیت برند خود به دنبال ایجاد یک هویت منحصر به‌فرد برای شرکت یا سازمان خود هستند. یکی از روش های برند سازی توجه به عوامل ظاهری مانند ست اداری است. ست اداری معمولا شامل سربرگ، فاکتور فروش، لیبل سی دی یا DVD، انواع پاکت نامه، ضمانتنامه و گارانتی محصول و … می‌باشد. طراحی اصولی آن می‌تواند در جهت تبلیغ شرکت و حوزه‌ی فعالیت مدیران بسیار موثر و ابزاری قدرتمند باشد. اگر شما هم مشتاق به طراحی ست اداری جذاب و اصولی هستید، آموزش طراحی ست اداری با فتوشاپ در لیموناد را از دست ندهید.

شغل های مرتبط با فتوشاپ

مسکات:

  • همان‌طور که در مَسکات چیست؟ توضیح دادیم، مسکات‌ها (Mascots) کاراکترهای واقعی یا خیالی هستند که به منظور معرفی برند، انتقال پیام و تبلیغات از آن‌ها استفاده می‌شود. این روزها استفاده از مسکات‌ها بسیار پرطرفدار شده‌ است و شما با یادگیری طراحی مسکات با فتوشاپ می‌توانید در این حرفه فعال باشید و برای کسب و کارهای مختلف مسکات طراحی کنید.

لوگو:

منوی رستوران: 

  • یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از طریق فتوشاپ طراحی منوی رستوران است که نیازمند خلاقیت طراح می‌باشد. هنگام طراحی منو باید توجه داشته باشید که منو باید منعکس کننده‌ی تِم و سبک (به عنوان مثال سبک سنتی، مدرن، مجلل و…) رستوران باشد. آیتم‌ها را در چند گروه دسته بندی کنید و در هر گروه حداکثر 7 آیتم قرار دهید زیرا تعداد بیشتر موجب سردرگمی مشتری می‌شود.
بیشتر بخوانید  آشنایی با فتوشاپ و شیوه کسب درآمد از آن  

شغل های مرتبط با فتوشاپ

بروشور و کاتالوگ:

  •  از بروشور و کاتالوگ برای معرفی محصولات یا خدمات شرکت‌ها و کارخانه‌ها استفاده می‌شود. طراحی اصولی و چشم‌نوازی که محصولات و خدمات را به درستی معرفی کند تاثیر بسزایی در فروش آن‌ها خواهد داشت. آموزش صفر تا صد طراحی کاتالوگ و آموزش پروژه محور طراحی بروشور را می‌توانید از طریق لینک‌های موجود به صورت حرفه‌ای در لیموناد فراگیرید.

2- طراحی لباس

این روزها به مد و استایل بیش از پیش اهمیت داده می‌شود و به خصوص افراد مشهور در داخل و خارج از ایران طراح لباس و استایلیست مخصوص خود را دارند. از فتوشاپ برای طراحی لباس نیز می‌توانید استفاده کنید و طراحی آسان‌تر و لذتبخش‌تری را تجربه کنید. با گذراندن دوره‌ی از صفر تا صد طراحی لباس با فتوشاپ، می‌توانید فوت و فن‌های طراحی لباس را بیاموزید و با مزون‌ها و خیاطی‌ها همکاری کنید و در این زمینه مشغول به کار شوید.

3- ویرایش عکس برای آنلاین شاپ‌ها و طراحی پست شبکه‌های اجتماعی

اکثر افراد و فروشگاه‌ها در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند و از آن‌ها برای معرفی یا فروش محصولات خود استفاده می‌کنند. یکی از کاربردهای فتوشاپ طراحی پست‌های جذاب برای این شبکه‌های اجتماعی و ویرایش تصاویر است تا در نهایت منجر به افزایش بازدید و در نتیجه افزایش فروش شود. در پکیج جامع آموزش طراحی پست اینستاگرام با فتوشاپ، تمام تکنیک‌ها و ترفندهای طراحی پست برای کسب و کارهای آرایشگاهی، بدنسازی و ورزشی، رستوران، موسیقی و… توسط مدرس توضیح داده می‌شود و بعد از گذراندن این دوره می‌توانید برای صفحات فروشگاه‌های مختلف پست و استوری طراحی کنید و با آن‌ها همکاری کنید.

4- روتوش تصاویر در آتلیه

روتوش تصاویر عبارت است از رفع نواقص تصویر، حذف موارد اضافه، از بین بردن جوش و چین و چروک پوست و… . اگر به روتوش تصاویر آتلیه‌ای مسلط باشید، معمولاً به راحتی می‌توانید در یک آتلیه مشغول به کار شوید و بسته به میزان مهارتتان حقوق دریافت کنید. با آموزش روتوش حرفه‌ای عکس با فتوشاپ در لیموناد، انواع ترفندهای روتوش و کار با ابزار مختلف فتوشاپ را بیاموزید و با تمرین روی تصاویر مختلف در این زمینه حرفه‌ای شوید.

5- تصویرسازی برای کتاب و دیجیتال پینتینگ

یکی از شغل های پر درآمد مرتبط با فتوشاپ تصویرسازی برای کتاب‌ها، بازی‌های رایانه‌ای و… است. نقاشی دیجیتال به معنی رسم شیء و تصویر با قلم و ابزار دیجیتال، در یک محیط دیجیتال مانند کامپیوتر است. در این نوع نقاشی نیز مانند روش سنتی هنرمند از تکنیک‌های نقاشی برای خلق اثر در کامپیوتر استفاده می‌کند. در دوره‌ی جامع آموزش نقاشی دیجیتال با Bobby Chiu در لیموناد، تمام موارد لازم برای نقاشی دیجیتال را به صورت کامل از ابتدا یاد می‌گیرید و با انجام تمرینات عملی آن بر این حرفه تسلط پیدا خواهید کرد.

6- طراحی لوح تقدیر، آگهی ترحیم و بنر تسلیت

یکی از شغل های مرتبط با فتوشاپ طراحی لوح تقدیر، آگهی ترحیم و بنر تسلیت است. این قبیل طراحی‌ها بسیار ساده بوده و زمان زیادی برای طراحی نیاز ندارید؛ پس می‌توانید در کنار هر شغل دیگری این کار را نیز انجام دهید. می‌توانید برای انجام پروژه‌های طراحی در مدارس و کافینت‌ها اعلام آمادگی کنید تا در صورت لزوم برای انجام پروژه‌های خود به شما مراجعه کنند. با مراجعه به این لینک به  دسترسی خواهید داشت.

7- طراحی جلد کتاب

یکی از ضروری‌ترین خدمات قبل از چاپ کتاب، طراحی جلد مناسب و متناسب با هویت کتاب می‌باشد. در واقع این جلد کتاب است که خریدار در ابتدا مشاهده می‌کند و بر تصمیم او برای خریدن یا نخریدن کتاب اثر می‌گذارد. از این رو طراحی جلد کتاب بسیار مهم است و اکثر نشریات به دنبال همکاری با یک فرد حرفه‌ای در این زمینه هستند. در آموزش طراحی جلد کتاب با فتوشاپ در لیموناد، از اصول مهم و اولیه‌ی طراحی تا قطع چاپ کتاب و… را به صورت کامل می‌توانید بیاموزید و در این شغل مرتبط با فتوشاپ مشغول به کار شوید.

بیشتر بخوانید  آشنایی با فتوشاپ و شیوه کسب درآمد از آن  

book-cover

8- شیت بندی و پست پروداکشن معماری

شیت بندی و پست پروداکشن از مراحل ایجاد پروژه‌ی معماری می‌باشند. شیت بندی به معنی ارائه و نمایش طرح‌های معماری در بخش‌های مختلف است که با فتوشاپ قابل انجام است و پست پروداکشن مجموعه فعالیت‌هایی است که باعث با کیفیت‌تر و طبیعی‌تر شدن رندرهای معماری می‌شود. پس از مرحله‌ی رندرینگ در سایر نرم‌افزارها، می‌توانید تکنیک‌های پست پروداکشن را در فتوشاپ روی آن اعمال کنید؛ وضوح، کیفیت و نورپردازی را بهینه کنید و آن را طبیعی‌تر جلوه دهید. مهندسین و دانشجویان رشته معماری و متخصصین نرم‌افزار 3dmax با فراگیری آموزش پست پروداکشن با فتوشاپ و تسلط بر مباحث آن می‌توانند در این حرفه مشغول به فعالیت شوند و به درآمد قابل قبولی برسند.

9- طراحی سایت

یکی از قابلیت‌های نرم‌افزار فتوشاپ طراحی قالب سایت و طراحی رابط کاربری سایت است. پس از این که قالب کلی سایت را طراحی کرده و تغییرات لازم را اعمال کردید می‌توانید طرح‌ها را به کدهای html تبدیل کنید و از آن استفاده کنید. مزیت این کار این است که لازم نیست تمام مراحل آزمون و خطا را در محیط کدنویسی انجام دهید و طراحی قالب در محیط فتوشاپ آسان‌تر است.

در آموزش طراحی رابط کاربری سایت با فتوشاپ در لیموناد، به آموزش اصول ابتدایی و مراحل مقدماتی طراحی رابط کاربری با فتوشاپ دسترسی خواهید داشت.

10- تدریس فتوشاپ

آخرین شغلی که در این مقاله به بررسی آن می‌پردازیم، آموزش فتوشاپ و ترفندهای آن است. اگر به هر یک از مهارت‌های مختلف کار با فتوشاپ مسلط هستید، یکی از روش‌های کسب درآمد شما می‌تواند آموزش این مهارت‌ها به دیگران باشد. با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف می‌توانید ویدیوی آموزشی مناسبی تهیه کنید و آن را برای فروش در پلتفرم لیموناد که بیش از 350000 کاربر و بیش از 330 مدرس دارد به اشتراک بگذارید.

چگونه یک طراح گرافیک شوم؟

  • برای اشتغال در زمینه‌ی طراحی گرافیک، یکی از بهترین راه‌ها تحصیلات آکادمیک است. شما می‌توانید از ابتدا از طریق مدرسه و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وارد رشته‌های طراحی و گرافیک شوید و یا پس از گذراندن دوره‌ی متوسطه از طریق آزمون سراسری هنر به دانشگاه‌های هنر راه پیدا کنید. تحصیلات آکادمیک شما را در مسیر صحیح یادگیری قرار می‌دهد و هدایت می‌کند تا این مسیر را به درستی طی کنید.
  • همان‌طور که گفتیم یکی از راه‌های ورود به این شغل گذراندن تحصیلات دانشگاهی می‌باشد اما لزوماً تنها راه ورود نیست. راه دیگر، شرکت در کلاس‌های آموزشی حضوری و غیرحضوری در آموزشگاه‌های معتبر سراسر کشور است. همچنین با تماشای ویدیوهای آموزشی فراوانی که در وب به آن‌ها دسترسی دارید می‌توانید ترفندها و تکنیک‌های بسیاری بیاموزید که کار طراحی را برای شما لذت‌بخش می‌کند.

به یاد داشته باشید که پس از گذراندن تحصیلات آکادمیک و یا دوره‌های آموزشی غیر دانشگاهی، تمرین،تکرار و تجربه است که از شما یک طراح حرفه‌ای و قابل اطمینان می‌سازد.

یکی از دریچه‌های ورود به دنیای طراحی به خصوص برای افرادی که امکان حضور در کلاس‌های آموزشی رأس یک ساعت مشخص را ندارند، تماشای پکیج‌های آموزشی فتوشاپ موجود در لیموناد است. این پکیج‌ها توسط بهترین اساتید آماده شده و برای شما عزیزان گردآوری کرده‌ایم و با لینک زیر به آن‌ها دسترسی خواهید داشت.

پکیج‌های آموزشی فتوشاپ

 

نکته‌ی پایانی:

بسیاری از طراحان حرفه‌ای معتقدند این که از سایر محصولات Adobe مانند ایلوستریتور (Illustrator)، ایندیزاین (InDesign) و افتر افکت (After Effects) سر در بیاورید برای طراحی گرافیکی بسیار مهم است؛ پس خودتان را تنها به فتوشاپ محدود نکنید و از این نرم‌افزارها در کنار فتوشاپ استفاده کنید.

همچنین باید مهارت‌های فردی و حل مسئله داشته باشید و بتوانید انتقاد و بازخورد را به خوبی دریافت کنید تا تغییرات لازم را برای برآوردن نیاز مشتری اعمال کنید.

آیا شما هم شغل های دیگری مرتبط با فتوشاپ می‌شناسید؟ در قسمت نظرات آن را به ما نیز معرفی کنید.

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بهترین پکیج آموزش فتوشاپ

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش ورزش در خانه
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش های درس و مدرسه
فهرست