1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. وب مستر
  4. تولید محتوا
  5. بلاگینگ چیست؟ پنج گام برای بلاگر حرفه ای شدن

بلاگینگ چیست؟ پنج گام برای بلاگر حرفه ای شدن

نویسنده:

زمان مطالعه: 9 دقیقه

بلاگینگ چیست؟ پنج گام برای بلاگر حرفه ای شدن

بلاگینگ چیست؟ پنج گام برای بلاگر حرفه ای شدن

نویسنده:

مطالعه: 9 دقیقه

بلاگری و بلاگینگ امروزه به یکی از مشاغل پرطرفدار تبدیل شده است. یک بلاگر حرفه ای علاوه بر تقویت مهارت های فردی خود می‌تواند نظرات و مهارت های خود را با مخاطبانش به اشتراک بگذارد و از این طریق کسب درآمد داشته باشد. در این مقاله به طور کامل به توضیح اینکه بلاگ چیست و بلاگینگ به چه معناست؟ بلاگر حرفه ای کیست و چگونه از این طریق کسب درآمد داشته باشیم، خواهیم پرداخت.

بلاگ چیست؟ و بلاگر کیست؟

بلاگ مخفف کلمه وبلاگ (Weblog) است و در واقع به معنی  مجلات، ژورنال ها یا صفحات آنلاینی هستند که فردی تحت عنوان بلاگر آن را مدیریت و محتوای خود را با موضوعی مشخص در این بستر منتشر می‌کند. گاها افرادی را هم که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند، بلاگر می‌نامند که معادل دقیق و صحیحی نیست. اما اگر این شبکه اجتماعی را به عنوان مجله‌ای تصویری در نظر بگیریم، می‌توان تولید محتوا در آن‌ها را هم به نوعی بلاگری دانست. البته لازم به ذکر است که نمی‌توان تمام افرادی که صفحه‌ای آنلاین با تعداد با مخاطب بالا دارند را بلاگر در نظر گرفت. زیرا این کار نیازمند دانش کافی برای تولید محتوا در زمینه ای تخصصی است.

بلاگ و بلاگینگ.بلاگینگ چیست

بلاگینگ چیست؟

به طور کلی به روش‌ها و اقداماتی که یک بلاگر در راستای مدیریت، کنترل، تولیدم محتوا و بهینه سازی یک بلاگ انجام می‌دهد، بلاگینگ گفته می‌شود. همچنین لازم به ذکر است است که بلاگینگ، با عنوان تولید محتوا نیز شناخته می‌شود و محتواها می‌تواند به صورت عکس، فیلم، فایل صدا و متن ارائه شود. در واقع داشتن مهارت، دانش و تجربه کافی عامل تعیین کننده کیفیت بلاگینگ است.

هدف از بلاگر شدن چیست؟

اکنون که با مفهموم بلاگ و بلاگر آشنا شدیم لازم است بدانیم که درصورت تمایل به بلاگر شدن، هدف اصلی ما از این کار چیست؟ همانطور که تمام مشاغل دیگر نیازمند مهارت و دانش کافی هستند، باید گفت برخلاف نظر برخی افراد که معتقد‌اند بلاگری کار آسانی است و نیاز به تخصص خاصی ندارد، بلاگر شدن هم از این موضوع مستثنی نیست و قطعا نیازمند دانش کافی برای شروع است. بنابراین در ابتدا باید مهارت اصلی خود را پیدا کنید. سپس در همان حوزه شروع به تولید محتوا کنید و مشخص کنید که در دراز مدت به دنبال چه نتیجه ای هستید به طور مثال آیا صرفا به کسب درآمد از طریق تبلیغات فکر می‌کنید، یا دنبال معرفی یا فروش محصول خود هستید؟ همچنین علاوه بر مهارت تخصصی خود باید به مهارت هایی مانند مدیریت شبکه های اجتماعی، سئو، کپی رایتینگ و تولید محتوای اصولی هم تسلط کافی داشته باشید. پس در ابتدای کار با توجه به مهارت ها و علایق خود هدف را مشخص کنید. در نهایت بعد از گذراندن دوره های آموزشی لازم اقدام به تولید محتوا کنید.

پنج گام برای بلاگر حرفه ای شدن

با توجه به پیشرفت اینترنت در دهه‌های اخیر، امروزه در کشور‌های مختلف و همچنین در کشور ما دوره های آموزشی زیادی برای تولید محتوا و کسب درآمد از طریق بلاگر شدن با هزینه های بالا برگزار می‌شود. هدف همه ی این دوره ها تبدیل فرد به یک بلاگر حرفه ای است. ما در این مقاله سعی کردیم مهمترین نکاتی که برای بلاگر حرفه ای شدن دارید نیاز دارید را به صورت رایگان به شما آموزش دهیم.

بیشتر بخوانید  نحوه انتشار دوره آموزشی در لیموناد

گام اول؛ انتخاب حوزه تخصصی

همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد گام اول برای بلاگر شدن این است که موضوعی که میخواهیم در مورد آن محتوا تولید کنیم را مشخص کنیم. این کار چندین مزیت دارد؛ یکی از مزیت های این کار این است که جامعه هدف مشخص می‌شود. در ادامه ی راه اگر بخواهید تبلیغات را شروع کنید چون مخاطب خود را میشناسید می‌توانید با برند‌های مشخصی که در حوزه کاری شما فعالیت دارند همکاری کنید، بدین ترتیب بازدهی وبلاگ شما بالا می‌رود و برند‌های بیشتری متقاضی همکاری با شما خواهند بود. برای انتخاب حوزه تخصصی توجه داشته باشید که از انتخاب موضوع های تکراری بپرهیزید مگر اینکه آن را به نحوی منحصر به فرد، ارائه دهید. هم چنین سعی کنید موضوع انتخابی  شما، یکی از نیاز‌های جامعه را پوشش بدهد به طوری که مخاطب احساس کند به مطالب وبلاگ شما نیاز دارد.

بلاگینگ چیست

گام دوم؛ ساخت وبلاگ و انتخاب نام مناسب

بعد از انتخاب موضوع اکنون باید یک نام مناسب و مرتبط با حوزه تخصصی خود پیدا کنید. این نام در آینده می‌تواند به برند شما تبدیل شود، بنابراین در انتخاب آن دقت کنید. نامی که انتخاب می‌کنید اگر کوتاه و منحصر به فرد باشد می‌تواند در ذهن مخاطب شما بماند و ممکن است باعث شود او باز هم از وبلاگ شما دیدن کند یا آن را به دیگران پیشنهاد بدهد. بعد از انتخاب نام، اکنون می‌توانید برای ساخت یک بلاگ اقدام کنید. درصورتی که به وبلاگ نویسی علاقه‌مند هستید و زمان کافی برای ساخت یک وبلاگ جدید ندارید، یکی از آسان‌ترین روش ها برای شروع فعالیت، نویسندگی در پلتفرم هایی مانند بلاگ لیموناد است که این شرایط را برای علاقه مندان به وبلاگ نویسی در نظر گرفته‌اند.

دو دلیل برای اینکه نویسندگی در لیموناد را شروع کنید!

  1. با نویسندگی در لیموناد مقالات شما در معرض بیشتر دیده شدن قرار می‌گیرند و مخاطبان بیشتری جذب می‌کنید.
  2. با انتشار هر مقاله از 5000 تا 30.000 لیمو معادل 5000 تا 30.000 تومان اعتبار لیمونادی برای خرید دوره‌های آموزشی ارزشمند لیموناد دریافت می کنید.

همچنین در صورتی که تمایل دارید وبلاگ شخصی خود را راه اندازی کنید، میتوانید از وردپرس یا دیگر سایت های ساخت وبلاگ استفاده کنید.

برای یادگیری کامل صفر تاصد نحوه ساخت وبلاگ با وردپرس، می‌توانید از پکیج های آموزشی سایت لیموناد در این زمینه کمک بگیرید.

آموزش کامل طراحی وبلاگ با وردپرس

گام سوم؛ تولید محتوای با کیفیت

این گام مهم‌ترین مرحله برای تبدیل شدن به یک بلاگر موفق است. مهم تر انتخاب موضوع نحوه ارائه آن به مخاطب است. به هر اندازه که برای تولید محتوا وقت بگذراید و از ابزار های با کیفیت تولید محتوا استفاده کنید به همان میزان بازدید بلاگ شما افزایش می‌یابد و با سرعت بیشتری وبلاگ شما رشد خواهد کرد. سعی کنید در نحوه ارائه و انتخاب قالب محتوای خود از دیگران تقلید نکنید. همیشه سبک خاص خود را داشته باشید، زیرا باعث جذب مخاطب بیشتر خواهد شد.

تولید محتوا.بلاگینگ چیست

گام چهارم؛ ارتباط موفق با مخاطب

اگر  موضوعی که انتخاب کردید جذاب باشد و همچنین محتوایی که ارائه می‌دهید به اندازه کافی با کیفیت باشد، قطعا در طی زمان مخاطبان بیشتری با وبلاگ شما آشنا می‌شوند و با افراد بیشتری ارتباط برقرار می‌کنید. اکنون این هنر شماست که چگونه با مخاطب ارتباط برقرار کنید تا تصمیم بگیرد بازهم مطالب شما را دنبال کند یا خیر! در این مورد توجه داشته باشید که همیشه محتوایی که تولید می‌کنید به روز باشد و نیاز جامعه هدفتان را پوشش دهد. از طریق تعامل با مخاطبان خود و اهمیت دادن به نظر آن ها فضای صمیمی در بلاگ خود ایجاد کنید. همچنین با مخاطب خود در هر زمینه ای صادقانه رفتار کنید.

بیشتر بخوانید  آشنایی با 8 ایده بسیار پر درآمد برای زنان خانه دار با سرمایه کمتر از 500 هزار تومان

ارتباط موفق با مخاطب.بلاگینگ چیست

گام پنجم؛ معرفی وبلاگ و کسب درآمد

در این مرحله اگر هدف شما از ساخت بلاگ همکاری در تبلیغات با کسب و کارهای یا معرفی محصول خودتان بوده است، باید بازید صفحه شما به حد قابل قبولی رسیده باشد تا افراد دیگر مجاب شوند که با شما همکاری داشته باشند یا از شما خرید کنند. بنابراین در ابتدا لازم است که خودتان برای وبلاگ خود تبلیغات انجام دهید تا تعداد مخاطبین صفحه شما به حد قابل قبولی برسد. برای معرفی وبلاگ خود راه های مختلفی وجود دارد از جمله تبلیغ در بلاگ هایی با موضوع های مرتبط با موضوع شما، انتشار مطالب آن در شبکه‌های اجتماعی شخصی، نظر دادن در وبلاگ‌های دیگر، برقراری ارتباط با مخاطبان، همکاری و تعامل با بلاگرهای دیگر، تولید محتوای مداوم و… . بعد از انجام این اقدامات و افزایش بازدید میتوانید با قبول تبلیغات یا معرفی و فروش محصولات خود درآمد زایی را آغاز کنید.

معرفی وبلاگ

نکات مهم در زمینه تولید محتوا به صورت حرفه ای

مدوامت در تولید محتوا یکی از عوامل اصلی رشد سریع وبلاگ است اما این موضوع نباید بر کیفیت کار تاثیر بگذارد. برای بهبود سرعت و کیفیت کار خود همیشه یک تقویم تولید محتوا داشته باشید تا بتوانید طبق برنامه ریزی محتوای های خود را مدیریت کنید. همچنین در اختیار داشتن ابزار با کیفیت هم بر روند کار شما قطعا تاثیر گذار خواهد بود. به طور مثال اگر در زمینه تولید محتوای صوتی فعالیت می‌کنید حتما از یک میکروفن و دستگاه ضبط صوت با کیفیت استفاده کنید. البته در ابتدای راه شما می‌توانید با هر امکاناتی که در اختیار دارید، برای تولید محتوا اقدام کنید و در ادامه مسیر ابزار خود را ارتقا دهید. همچنین دوره های آموزش تولید محتوای حرفه ای هم در این زمینه می‌‌تواند برای شما بسیار سودمند باشد.

برای تولید محتوا به صورت حرفه ای لازم است که با ابزار های تولید محتوا آشنایی داشته باشید. بعد از آن می‌توانید حتی با گوشی تلفن همراه هم یک محتوای با کیفیت تولید کنید. پکیج های آموزشی سایت لیموناد می‌تواند به ارتقا سطح شما در این زمینه بسیار کمک کند.

پکیج های آموزش تولید محتوا

روش های کسب درآمد از طریق بلاگری

نکته ای که در این خصوص باید به آن توجه داشت این است که کسب درآمد از طریق بلاگر شدن در یک مدت کوتاه اتفاق نمی‌افتد. برای کسب درآمد در این حوزه لازم است که با صبر و پشتکار روی وبلاگ خود کار کنید. همچنین در صورت قبول تبلیغات، هر نوع تبلیغی را قبول نکنید به طور مثال با تبلیغ یک محصول بی کیفیت اعتماد مخاطبان خود را از دست می‌دهید و باعث افت بازدید صفحه خود خواهید شد. برای کسب درآمد می‌توانید از روش های زیر استفاده کنید.

کسب درآمد از بلاگری.بلاگر حرفه ای

تبلیغات مستقیم

برای وبلاگ هایی با مخاطب بالا، تبلیغات مستقیم یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای کسب درآمد از طریق وبلاگ‌نویسی است. برای این کار باید در وبلاگ خود فضایی خالی جهت نمایش تبلیغات شرکت‌ها یا وبلاگ های دیگر، داشته باشید. افراد دیگر با توجه به حوزه فعالیت و میزان بازدید وبلاگتان به شما درخواست همکاری می‌دهند و اکنون این شما هستید که انتخاب می‌کنید که با کدام وبلاگ یا شرکت مایل به همکاری هستید.

بیشتر بخوانید  کپی رایتینگ چیست؟

افیلیت مارکتینگ

«افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی معارفه‌ای» (Affiliate Marketing) یک نوع بازاریابی دیجیتال است، به این صورت که یک شخص ثالث (حقیقی یا حقوقی) با تبلیغ حرفه‌ای و جذاب محصولات باعث فروش بیشتر می‌شود. در پایان پروسه‌ی فروش مبلغی از سود کلی با توافق طرفین به عنوان دستمزد به آن شخص پرداخت می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این روش می‌توانید مقاله “سیستم همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ) چیست؟” را مطالعه کنید.

لیموناد هم از جمله سایت هایی است که از افیلیت مارکتینگ استفاده می‌کند. در صورت تمایل شما هم می‌توانید در این زمینه با لیموناد همکاری داشته باشید.

پس از ثبت نام در سیستم همکاری در فروش لیموناد و دریافت لینک اختصاصی خود، می‌توانید آن لینک را متن مقاله‌ی خود قرار دهید. با فروش دوره از طریق آن لینک، 20 درصد از مبلغ دریافتی به حساب شما واریز می‌شود.

فروش محصول یا محتوای پریمیوم

اگر تمایلی به تبلیغات برای فروش محصولات دیگران ندارید، می‌توانید از طریق فروش محصولات یا خدمات خود کسب درآمد داشته باشید. این گزینه باتوجه به مهارت های هر شخص برای هر فرد متفاوت است. به طور مثال اگر محصول خاصی تولید می‌کنید، میتوانید به صورت مسقیم آن را عرضه کنید. همچنین اگر در زمینه ی خاصی مهارت دارید می‌توانید از طریق فروش آموزش های همان مهارت درآمدزایی کنید به طور مثال فروش دوره های آموزشی برنامه فوتوشاپ.

تولید محتوا برای وبلاگ های پرمخاطب؛ سریعترین روش برای کسب درآمد

این راه یکی از سریع‌ترین روش های کسب درآمد در حوزه بلاگری است. بسیاری از وبلاگ های پر مخاطب برای افزایش بازید صفحات خود نیازمند بلاگر حرفه‌ای، در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی هستند. بدین ترتیب در صورتی که مهارت های لازم را کسب کرده‌اید، می‌توانید بدون نیاز به ساخت وبلاگ جدید با دیگر وبلاگ ها همکاری کنید. همچنین درصورتی که علاقه‌مند به راه اندازی وبلاگ شخصی خود هستید می‌توانید علاوه بر مدیریت صفحه خود، از این طریق هم کسب درآمد داشته باشید.

درآمد بلاگر ها چقدر است؟

در واقع برای پاسخ به این سوال جواب دقیقی وجود ندارد. بلاگر ها بسته به نوع محتوایی که تولید می‌کنند و هچنین مهارت هایی مانند نویسندگی، ارتباط با مخاطب، فروش یا تبلیغات و همچنین میزان زمانی که به صفحه خود اختصاص می‌دهند، درآمد هایشان متفاوت است. البته آن دسته از بلاگر‌های حرفه ای که بر تکنیک ها و مهارت های حوزه بلاگری و بلاکینگ مسلط هستند، می‌توانند ماهانه بالای ده‌ها میلیون تومن از طریق صفحات خود کسب درآمد داشته باشند. بنابراین توصیه می‌شود در صورتی که تمایل دارید در این زمینه فعالیت کنید و کسب درآمد داشته باشید، بر روی ارتقا مهارت‌های خود در زمینه تولید محتوا و بلاگینگ تمرکز کنید و در صفحه خود به صورت منظم و مستمر فعالیت کنید.

درآمد بلاگر ها چقدر است؟بلاگر حرفه ای

جمع بندی

در این مقاله سعی شد تمام نکاتی که برای بلاگر حرفه ای بودن به آن نیاز دارید را بیان کنیم. این مطالب صرفا برای بلاگر شدن در حوزه وبلاگ نویسی نیست. بلکه اگر قصد شروع فعالیت در هر شبکه اجتماعی را دارید این نکات می‌تواند برای شما مفید باشد. در پایان برای اینکه یک بلاگر موفق بمانید سعی کنید با علاقه، نظم و پشتکار این مسیر را طی کنید. همچنین خوب است بدانید که در این راه مخاطبان صفحه شما سرمایه اصلی شما هستند پس نسبت به آن ها متعهد باشید.

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سینا جدیر
    12 آذر 1401 09:08

    بسیار آموزنده، مفید و کاربردی بود. تشکر از شما 🙂

    پاسخ
    • کیمیا ناجی
      13 آذر 1401 10:12

      ممنون از همراهی شما. خوشحالم که براتون مفید بوده :)🌹

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش های درس و مدرسه
فهرست