1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. وب مستر
  4. سئو
  5. بک لینک چیست و چطور بک لینک قوی بسازیم؟

بک لینک چیست و چطور بک لینک قوی بسازیم؟

نویسنده:

زمان مطالعه: 8 دقیقه

بک لینک چیست و چطور بک لینک قوی بسازیم؟

بک لینک چیست و چطور بک لینک قوی بسازیم؟

نویسنده:

مطالعه: 8 دقیقه

بک لینک یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های بهبود رتبه سایت در موتور‌های جستجو است. ساخت یک بک لینک قوی مستلزم انجام مراحلی است که در صورت رعایت نکردن آن‌ها نه تنها به بهبود رتبه سایت کمک نمی‌کند، بلکه باعث افت آن نیز خواهد شد. در این مقاله به توضیح اینکه بک لینک چیست؟ و چه نکاتی را هنگام ساخت آن باید رعایت کنیم، خواهیم پرداخت. هم‌چنین روش ساخت بک لینک‌های رایگان و ارزشمند را نیز به شما آموزش می‌دهیم.

بک لینک چیست؟

بک لینک چیست بک لینک قوی

لینک دادن از یک وب سایت به یک وب سایت دیگر ساده‌ترین تعریف بک لینک است.

در واقع هنگامی که لینک یکی از صفحات سایت ما در یکی از صفحات یک وب سایت دیگر قرار بگیرد به آن بک لینک می‌گوییم. بک لینک با نام های دیگری مانند لینک خارجی یا لینک ورودی نیزشناخته می‌شود.

چرا بک لینک‌ها مهم هستند؟ و چه کاربرد هایی دارند؟

کار اصلی بک لینک‌ها هدایت کاربران از یک سایت به سایت دیگر است. در واقع گوگل علاوه‌بر بررسی فعالیت‌های سئویی که مدیران سایت برای ارتقا رتبه و بهینه سازی سایت خود انجام می‌دهند به لینک‌های ورودی یک سایت نیز اهمیت می‌دهد. و در صورتی‌که بک لینک‌های قوی و با کیفیتی به سایت ارجاع داده شده باشد به همان میزان گوگل به سایت شما اعتبار می‌بخشد. به عبارت دیگر بک لینک‌ها نیز یکی از بخش‌های مهم مدیریت سئو و بهینه سازی سایت برای موتور‌های جستجو نظیر بینگ و گوگل می‌باشد.

از دیگر کاربرد‌های بک لینک‌ها افزایش ترافیک و جذب مخاطب است در واقع تا زمانیکه یک سایت بازدیدکننده‌ای نداشته باشد امکان ارتقا نیز نخواهد داشت. با افزایش مخاطب و ترافیک ایجاد شده روی سایت شما ربات‌های گوگل به کیفیت مطالب شما پی می‌برند و به اعتبار سایتتان افزوده می‌شود. پس به طور خلاصه:

  1. بک لینک قوی به اعتبار و شهرت سایت شما می‌افزاید.
  2. انکرتکست (متن انتخابی برای بک لینک) اطلاعاتی در مورد نوع فعالیت سایتی که به آن لینک داده شده، در اختیار گوگل قرار می‌دهد.
  3. در ارتقاء رتبه گوگل نقش موثری دارد.

انواع بک لینک

انواع بک لینک بک لینک قوی بک لینک چیست

همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد بک لینک‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل بهبود سئو سایت می‌باشند. البته با توجه به نوع شناسه‌ای (Attribute) که برای هر لینک تعریف می‌شود، اثر بک لینک‌ها در بهبود سئو سایت متفاوت است. در ادامه به بررسی انواع بک لینک‌ و بررسی اثر آن‌ها در سئو سایت می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید  سایت مپ چیست، چطور بسازیم و چطور در گوگل ثبت کنیم؟

بک لینک های فالو “follow”

این نوع بک لینک‌ از سایت‌های دیگر به سایت شما وارد می‌شود. موتورهای جستجو مانند گوگل این لینک‌ها را پیگیری می‌کنند و بر اساس آن وارد سایت مقصد می‌شود. هم‌چنین بر اساس آن‌ها اعتبار و رتبه سایت شما را بهبود می‌بخشند. در واقع بک لینک‌های فالو بیشترین تاثیر را در بهبود سئو سایت شما دارند.

بک لینک های نوفالو “Nofollow”

در این نوع بک لینک‌ها ویژگی نوفالو بودن اعمال می‌شود بدین ترتیب به موتورهای جستجو گفته‌می‌شود از پیگیری این لینک‌ها خودداری کنند. بک لینک‌های نوفالو همچنان می‌توانند به جذب ترافیک روی سایت کمک کنند، اما تأثیر کمتری در بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو دارند.

لینک تولیدشده توسط کاربر “UGC”

این لینک‌ها توسط کاربران در صفحات دیگر سایت‌ها یا انجمن‌ها در قسمت نظرات ایجاد می‌شوند و همان ویژگی‌ بک لینک‌های نوفالو را دارند.

بک لینک های داخلی “Internal Backlinks”

با لینک دادن صفحات سایت خود به یکدیگر بک لینک داخلی ایجاد می‌کنید. بک لینک‌های داخلی به بهبود ساختار داخلی سایت و راهنمایی موتورهای جستجو در شناخت سلسله مراتب صفحات کمک می‌کنند.

لینک اسپانسری “Sponsored”

در واقع لینک‌های این دسته نیز می‌تواند ترکیبی از بک لینک‌های فالو یا نوفالو باشد که مبلغی را در ازای آن به سایت‌های معتبر دیگر، جهت قرار دادن لینک سایتتان در صفحه اصلی یا صفحه تبلیغات پرداخت می‌کنید.

ویژگی بک لینک های قوی

ویژگی بک لینک های قوی بک لینک چیست بک لینک قوی

هر نوع بک لینکی به به بهبود سئو سایت شما کمک نمی‌کند حتی ممکن است بعضی بک لینک‌ها همانند لینک‌های اسپم باعث افت سئو سایت شما شوند. بنابراین بک لینک‌های باید دارای ویژگی‌هایی باشند که در ادامه به اصلی‌ترین موارد آن اشاره می‌کنیم.

  • ارتباط محتوایی سایت لینک دهنده با محنوای سایت شما
  • اعتبار دامنه سایت لینک دهنده
  • ترافیک سایت لینک دهنده
  • جایگاه لینک، آن بخش از سایت که ادمین سایت لینک دهنده، لینک سایت شما را قرار می‌دهد.
  • فالو یا نوفالو بودن لینک
  • متن لینک (انکرتکست)
  • دائمی یا موقت بودن لینک

فرق بک لینک با رپورتاژ

فرق بک لینک با رپورتاژ

روپورتاژ نیز همانند بک لینک یکی از روش‌های بهبود سایت سئو سایت است. اما اصلی‌ترین تفاوت بک لینک و رپورتاژ در محدودیت زمانی و هزینه می‌باشد. در هنگام خرید رپورتاژ شما یک صفحه از یک سایت را به طور دائم خریداری می‌کنید ولینک‌های آن همیشگی هستند. از این طریق می‌توانید کسب و‌کار خود را به طور کامل معرفی کنید و یا مطالب مفیدی را که به حوزه کاریتان مرتبط است در اختیار مخاطبین قرار دهید.

اما برای خرید بک لینک لازم است اشتراک تهیه کنید و پس از اتمام زمان آن مجدد اشتراک را تمدید نمایید. هم چنین بک لینک‌ها صرفا کلمات کوتاهی هستند که در آن فرصت معرفی کامل حوزه فعالیتتان را ندارید. اما به طور کلی بک لینک‌ها و رپورتاژ‌ها تاثیر مهمی در بهبود سئو سایت دارند. که با توجه به هدفی که دنبال می‌کنید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

مقدماتی که پیش از ساخت بک لینک باید رعایت کنید!

مقدماتی که پیش از ساخت بک لینک باید رعایت کنید! بک لینک چیست بک لینک قوی

قبل از اقدام به ساخت بک لینک توجه داشته باشید که صرفا اعتبار سایت‌هایی که می‌خواهید از آن‌ها بک لینک بگیرید مد نظر نیست بلکه باید بر روی بهبود سئو داخلی خود تمرکز کنید و ابتدا سایت خود را از نظر کیفیت محتوایی و بصری بررسی و تقویت کنید. به طور مثال به نکاتی که در ادامه به صورت مختصر به آن‌ها اشاره می‌کنیم به صورت ویژه توجه کنید.

  1. بهبود محنوای سایت
  2. مشخص کنید که هدفتان از ساخت بک لینک چیست.
  3. سایت‌های هدف خود را برای دریافت بک لینک شناسایی کنید.
  4. تولید محتوا برای سایتی که میخواهید از آن بک لینک بگیرید.
  5. شناسایی کلمات کلید هدف و تهیه یک انکرتکست مناسب
بیشتر بخوانید  لینک سازی داخلی و اهمیت آن در سئو (SEO)

بعد از انجام این مراحل اکنون می‌توانید برای دریافت بک لینک اقدام کنید. در ادامه به آموزش ساخت یک بک لینک قوی می‌پردازیم.

آموزش بهترین روش ساخت یک بک لینک قوی

آموزش بهترین روش ساخت یک بک لینک قوی بک لینک چیست بک لینک قوی

روش‌های مختلف زیادی برای ساخت بک لینک‌ها وجود دارد که می‌توانید به صورت رایگان یا پولی از آن‌ها بهره‌مند شوید. در ادامه به آموزش تعدادی از بهترین روش‌های ساخت بک لینک‌های ارزشمند می‌پردازیم.

ساخت بک لینک در ویرگول

ویرگول یک پلتفرم فارسی پربازدید است که از طریق ساخت پروفایل و انتشار محتوی با کیفیت می‌توانید بک لینک قوی را به دلیل بالا بودن ترافیک این سایت دریافت کنید. خیلی از محتوا‌های این شبکه اجتماعی به نتایج گوگل راه پیدا می‌کنند و می‌توانید از این طریق از یک بک لینک با کیفیت و رایگان بهره‌مند شوید.

بک لینک از ویکی پدیا

ویکی پدیا نیز یک دانشنامه آزاد پربازید است که برای ایجاد بک لینک در آن به یک محتوای با کیفیت و جدید احتیاج دارید. اگر در سایت خود مطالبی که در ویکی پدیا اطلاعاتی راجب آن‌ها وجود ندارد را با کیفیت مناسب متنشر کنید، با انتشار همین مطلب در ویکی پدیا می‌توانید بک لینک قوی و رایگان دریافت کنید. البته نوجه داشته باشید که ویکی نویس‌ها بک لینک‌های مطالب ناقص یا بی کیفیت را در تایید نمی‌کنند.

ساخت وبلاگ

با ساخت یک وبلاگ در کنار سایت اصلی خود با انتشار محتوای با کیفیت و مربوط به حیطه فعالیت خود می‌توانید بک لینک‌های با ارزشی برای سایت خود ایجاد کنید.

شبکه‌های اجتماعی

از شبکه‌های اجتماعی منند توییتر، فیسبوک و… نیز می‌توانید به عنوان منبعی برای ساخت بک لینک استفاده کنید. گوگل به خوبی پروفایل‌ها را شناسایی می‌کند و هرچه صفحه لینک دهنده دنبال کننده بیشتری داشته باشد و فعال‌تر باشد بک لینک حاصله قوی‌تر خواهد بود.

لینک در نظرات، انجمن‌ها و صفحات پرسش و پاسخ

در قسمت‌های مختلف سایت‌های دیگر همانند بخش‌های نظرات یا پرسش و پاسخ‌ها نیز با قرار دادن لینک سایت خود می‌توانید بک لینک رایگان دریافت کنید. این روش از گذشته بسار مرسوم بوده اما تاثیر مستقیمی در بهبود سئو ندارد اما با توجه به جذب احتمالی مخاطب بی تاثیر هم نخواهد بود.

خرید بک لینک از سایت‌های معتبر

در نهایت یکی دیگر از روش‌های دریافت بک لینک، خرید بک لینک از سایت‌های معتبر است که بسته به عوامل مختلف در بهبود سئو سایت تاثیرگذار است. در ادامه بیشتر به مزایا و معایب بک لینک‌های پولی می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید  سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه چیست؟

چگونه می‌توان بک لینک های خود را بررسی کرد؟

برای چک کردن لینک‌های ورودی به سایت ابزار‌های مختلفی وجود دارد. یکی از بهترین ابزار چک کردن لینک‌های ورودی یه سایت ابزار Ahrefs است که اطلاعاتی را در مورد لینک‌های ورودی، رتبه‌بندی دامنه و تعداد دفعاتی که یک دامنه به سایت وارد شده، لینک داده است را ارائه می‌دهد.

Ahrefs به شما این امکان را می‌دهد لینک‌های جدید، شکسته و گم شده یک سایت را نیز مشاهده کنید. این ابزار به شما کمک می‌کند رشد و کاهش بک لینک‌های خود و همچنین ترافیک که از هر صفحه بازدید می‌کند را مشاهده کنید. به‌طورکلی، Ahrefs داده‌های با کیفیتی را در مورد بک لینک‌ها ارائه می‌دهد.

بک لینک بخریم یا نه؟

بک لینک بخریم یا نه؟ بک لینک چیست بک لینک قوی

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای اکثر افراد بوجود می‌آید این است که خریداری بک لینک کار درستی است یا نه؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که بک لینک‌های پولی در صورت داشتن یک سری فاکتور‌های خاص مانند دائمی بودن، قرار دادن لینک به صورت فالو و معتبر بودن سایت فروشنده در طی زمان برای سایت شما مفید خواهد بود.

به طور مثال اگر برای یک ماه از یک سایت‌های معتبر تعدادی بک لینک را با لینک فالو خریداری نمایید و بعد از یک ماه سایت‌های مورد نظر لینک‌های سایت شما را حذف نماید گوگل ارتقاء رتبه‌ای که برای شما در نظر گرفته‌بود را حذف می‌کند و هم‌چنین ممکن است جریمه‌هایی را نیز برای سایت شما در نظر بگیرد. بنابراین آسیب جبران ناپذیری به سایت شما وارد می‌شود. پس هر بک لینک پولی یا حتی رایگانی مناسب نیست و یک بک لینک قوی بهتر از چندین بک لینک بی کیفیت و ضعیف است. برای کمک به تصمیم‌گیری دقیق‌تر درباره تاثیر خرید بک لینک در بهبود رتبه سایت، یک قسمت از ویدئو یکی از دوره‌های آموزشی بک لینک سازی سایت لیموناد برای شما قرار داده شده‌است.

…..

برای مشاهده دیگر قسمت پکیج آموزشی “ساخت لینک بهینه و قوی” روی لینک زیر کلیک کنید.

آموزش ویدیویی کامل ساخت لینک بهینه و قوی (Seo Link)

 سخن آخر

اکنون که با کاربرد و نحوه ساخت بک لینک آشنا شده‌اید، این نکته را باید در نظر داشت که برای مشاهده بازدهی باید صبور باشید. هم‌چنین صرفا خرید بک لینک یا رپورتاژ به تنهایی در بهبود سئو سایت موثر نخواهد بود. بلکه لازم است بر روی قسمت‌های دیگر سایت نظیر تولید محتوای با کیفیت، استفاده از تصاویر جذاب با رنگ‌های زیبا و… نیز کار کنید. و این نکته را در نظر داشته باشید که کیفیت بک لینک‌ها از تعداد آن‌ها مهم‌تر است بنابراین بر روی کیفیت کار کنید تا کمیت!

برای مدیریت سئو و بهبود رتبه سایت توجه به نکات زیر بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

  • انتخاب بهترین کلمه کلیدی
  • افزایش سرعت سایت
  • بهینه سازی تصاویر برای گوگل و…

برای آموزش این نکات و هم‌چنین دیگر آموزش‌های مرتبط با بهینه سازی سایت و مدیریت سئو مدرسین سایت لیموناد در این مسیر همراه شما هستند.

پکیچ آموزش سئو

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
106
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش های درس و مدرسه
فهرست