1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. وب مستر
  4. تولید محتوا
  5. راهکارهای کسب درآمد از تولید محتوا

راهکارهای کسب درآمد از تولید محتوا

زمان مطالعه: 6 دقیقه

راهکارهای کسب درآمد از تولید محتوا

راهکارهای کسب درآمد از تولید محتوا

مطالعه: 6 دقیقه

“تولید محتوا”، عبارت دو کلمه‌ای که این روزها تقریبا در همه جا آن را می‌بینیم! ممکن است این فکر که “از منزل هم می‌توانید تولید محتوا کنید و درآمد داشته باشید” بارها به ذهن شما هم خطور کرده باشد. بله شما با تولید محتوا می‌توانید در هر جایی درآمد داشته باشید. در ادامه بعضی راهکارهای کسب درآمد از طریق تولید محتوا را بررسی می‌کنیم.

مهمترین راهکارهای کسب درآمد از تولید محتوا

اگر قصد دارید به عنوان یک تولیدکننده‌ی محتوا در دنیای دیجیتالی امروز فعالیت کنید، خواندن این پست را برای آشنایی با این حوزه و زیرمجموعه‌های آن به شما توصیه می‌کنیم.

1- آموزش

اگر مهارت خاصی دارید می‌توانید با آموزش آن مهارت به مخاطبانتان به درآمد برسید. در این مورد در واقع شما اقدام به فروش دانش و مهارت خود کرده‌اید. به عنوان مثال اگر شما در زمینه‌ی کیک پزی و شیرینی پزی مهارت دارید، می‌توانید فایل متنی، ویدیویی یا… از دستور و نحوه‌ی پخت چند مدل کیک و شیرینی تهیه کنید و در ازای پرداخت یک مبلغ مشخص، آن را در اختیار مخاطب خود قرار دهید. در این نوع تولید محتوا، کیفیت محتوایی که تولید می‌کنید باید بالا باشد تا بهتر بتوانید مخاطب را جذب کنید.

تولید محتوا با آموزش مهارت ها

انتشار ویدیوی آموزشی در لیموناد

اگر برای انتشار ویدیوهای آموزشی خود به دنبال یک بستر مناسب هستید، ما در لیموناد این بستر را برای شما فراهم کرده ایم. با مراجعه به صفحه‌ی تدریس در لیموناد و مطالعه‌ی شرایط، ثبتنام کنید و محتوای خود را منتشر کنید. همکاری با شما مایه افتخار ماست.

2- فروش حق دسترسی یا حق عضویت

فرض کنید شما یک عکاس حرفه‌ای هستید. عکس‌هایی که خودتان ثبت می‌کنید را منحصراً در سایت خود قرار می‌دهید و دیگران برای اینکه به آن‌ها دسترسی داشته باشند باید با پرداخت مبلغ مورد نظر اشتراک ماهانه یا سالانه تهیه کنند. به این صورت در مدت اعتبار اشتراک به تصاویر سایت شما دسترسی دارند.

3- فروش محصول

می‌توانید با فروش دستسازه‌ها و تولیدات خودتان در سایت یا شبکه‌های مجازی به درآمد برسید. عده‌ای زیور آلات می‌سازند، عده‌ی دیگر تولیدکننده‌ی کفش هستند و… و با قرار دادن تصویر محصولات خود به همراه توضیحات لازم، از این طریق اقدام به فروش آن‌ها می‌کنند. تصویر محصول و توضیحاتی که درباره‌ی آن می‌دهید همان محتوایی است که تولید کرده‌اید.

بیشتر بخوانید  فروش و انتشار دوره آموزشی در لیموناد

4- همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ Afiliate Marketing

همانطور که در “سیستم همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ) چیست؟” توضیح دادیم، یکی از انواع رایج بازاریابی، بازاریابی وابسته (Afiliate Marketing) یا همکاری در فروش است. شما می‌توانید با صاحبان کسب و کار همکاری کنید و با تولید محتوای جذاب، محصولات یا خدمات آن‌ها را به مخاطبان خود معرفی کنید و درصدی از سود فروش آن را دریافت کنید.

سیستم همکاری در فروش Afiliate marketing

ما در لیموناد نیز سیستم همکاری در فروش را تعبیه کرده‌ایم. شما می‌توانید از صفحه‌ی ایجاد لینک بازاریابی، یک لینک اختصاصی مربوط به دوره‌ی آموزشی مد نظرتان دریافت کنید. دوره را به مخاطبانتان معرفی کرده و لینک اختصاصی را در اختیار آن‌ها قرار دهید. تا 30 روز هر فردی که از طریق لینک شما اقدام به خرید دوره کند، 20 درصد از فروش به حساب شما منتقل خواهد شد.

5- تولید محتوا برای کسب و کارهای دیگر

می‌توانید با صاحبان کسب و کار همکاری کنید و برای سایت، یا صفحات آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف محتوا تولید کنید. این محتوا می‌تواند توضیحی درباره‌ی خدمات یا محصولات کارفرما باشد. این کار معمولا به منظور آشنایی مخاطب با محصول یا خدمات انجام می‌شود که در نهایت به افزایش فروش آن کسب و کار می‌انجامد.

سه دلیل برای اینکه نویسندگی در لیموناد را شروع کنید!

  1. با نویسندگی در لیموناد مقالات شما در معرض بیشتر دیده شدن قرار می‌گیرند و مخاطبان بیشتری جذب می‌کنید.
  2. با انتشار هر مقاله از 5000 تا 30.000 لیمو معادل 5000 تا 30.000 تومان اعتبار لیمونادی برای خرید دوره‌های آموزشی ارزشمند لیموناد دریافت می کنید.
  3. پس از ثبتنام در سیستم همکاری در فروش لیموناد و دریافت لینک اختصاصی خود، می‌توانید آن لینک را متن مقاله‌ی خود قرار دهید. با فروش دوره از طریق آن لینک، 20 درصد از مبلغ دریافتی به حساب شما واریز می‌شود.

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی در واقع تبلیغی است که ماسک مقاله به صورت دارد! این روزها اطرافمان پر از انواع تبلیغاتی شده است که به هر نحوی می‌خواهند مشتری جذب کنند. در این آشفته بازار تبلیغات، کسب و کاری برنده است که برای معرفی و تبلیغ برند خود خلاقیت به خرج دهد. به دو عنوان زیر توجه کنید:

  • بهترین فروشگاه لوازم خانگی برقی در ایران
  • هنگام خرید لوازم خانگی برقی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
بیشتر بخوانید  آشنایی با 8 ایده بسیار پر درآمد برای زنان خانه دار با سرمایه کمتر از 500 هزار تومان

مورد اول یکی از هزاران تبلیغی است که در اطراف خود می‌بینیم و در اکثر اوقات به راحتی از کنار آن عبور می‌کنیم. اما خواندن عبارت دوم ما را برای یاد گرفتن نکاتی پرکاربرد وسوسه و به صفحه‌ی مورد نظر هدایت می‌کند. در آن صفحه پس از آموختن نکات مهم هنگام خرید، احتمالا لینک سایت یک فروشگاه و آدرس و شماره تلفن آن را خواهیم دید. به این صورت ما تبلیغاتی را دیدیم که ماسک مقاله به صورت داشت.

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی نوعی محتواست که می‌توانید برای یک کسب و کار آن را تولید کنید و در بسترهای مختلف که مخاطبین هدف در آن وجود دارند منتشر کنید. گاهی این مقاله‌ها توسط کسب و کارها گردآوری می‌شوند و شما وظیفه‌ی نشر آن را بر عهده دارید. پیش از انتشار حتما آن را مطالعه کنید و در صورت لزوم و با مشورت با کارفرما آن را ویرایش کنید و تا حد امکان بار تبلیغاتی آن را کم کنید.

6- اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی از راهکارهای کسب درآمد از تولید محتوا اینفلوئنسر مارکتینگ Infuencer Marketing است. Infuencer به معنی تاثیرگذار، امروزه به فردی اطلاق می‌شود که حرف‌ها و نحوه‌ی زندگی یا اصطلاحاً لایف استایلش روی عده‌ی زیادی از مردم تاثیر می‌گذارد و الهام‌بخش آن‌ها است.

در این روش نیز اینفلوئنسر با کسب و کارهای دیگر همکاری می‌کند و محصولات یا خدمات را به مخاطبین خودش که تقریبا هرروز با آن‌ها در تعامل است معرفی می‌کند.

اینفلوئنسر مارکتینگ Influencer Marketing

جلب اعتماد مردم به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست و نیازمند تلاش، صبر و از همه مهم‌تر صداقت است. بعد از جلب اعتماد مخاطبان نیز باید برای حفظ آن بکوشید پس برای انتخاب کسب و کاری که می‌خواهید به دیگران معرفی کنید وسواس به خرج دهید و حسابی درباره‌ی آن تحقیق کنید!

7- تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی یعنی چه؟ حتما تا به حال هنگام اکسپلور و جست و جوی سایت‌های مختلف با این جملات روبرو شده‌اید که: “برای خواندن مطلب درباره…اینجا کلیک کنید.” و به هر نحوی از شما دعوت شده تا به یک صفحه دیگر بروید. گاهی این روش برای تبلیغات است. فرد تولیدکننده‌ی محتوا با تولید یک محتوای پرطرفدار و پر بازید و قرار دادن لینکی مرتبط با موضوع در دل آن محتوا، از مخاطبان برای بازدید لینک دعوت به عمل می‌آورد. در نهایت در ازای تعداد کلیک کاربران روی آن لینک یا نرخ بازدید آن‌ها سود مشخصی دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید  نحوه انتشار دوره آموزشی در لیموناد

گوگل ادسنس Google Adsense

در واقع گوگل ادسنس ابزاری برای تبلیغات کلیکی است که به عنوان واسطه میان تبلیغ دهندگان و تبلیغ کنندگان عمل می‌کند. شما باید یک وبسایت یا وبلاگ به زبان انگلیسی داشته باشید (هرچه موضوع آن تخصصی‌تر باشد امکان دریافت تبلیغ بیشتر است). گوگل ادسنس سایت شما را آنالیز می‌کند و تبلیغاتی که با موضوع سایت شما تناسب دارد را در اختیار شما می‌گذارد. در ازای تعداد کلیک روی لینک تبلیغات، شما و گوگل ادسنس مبلغی دریافت می‌کنید.

چرا به واسطه‌ای مثل گوگل ادسنس نیاز دارید؟ این واسطه مهم‌ترین کارها را در این بین انجام می‌دهد. به این صورت که هم سایت شما و هم تبلیغات را بررسی می‌کند و آن‌هایی که با هم تناسب دارند را برای همکاری انتخاب می‌کند. این عمل باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود. همچنین خیلی بهتر است که هنگام مطالعه‌ی یک مطلب، تبلیغات مرتبط با آن را ببینید.

متأسفانه به دلیل تحریم‌های فراوان علیه ایران، استفاده از این ابزار برای افراد در ایران با محدودیت‌هایی مواجه است اما با اندکی دردسر می‌توان این محدودیت‌ها را دور زد! درآمد قابل توجهی که از این راه می‌توان به دست آورد ارزش کمی دردسر را دارد.

به عنوان مثال شما باید یک آدرس واقعی (که در ایران نباشد) برای ثبتنام در این سرویس وارد کنید؛ زیرا کد فعالسازی اکانت شما به همان آدرس ارسال می‌شود. می‌توانید آدرس آشنایان یا بستگان خود را ثبت کنید یا در صورت امکان مدتی به یک کشور دیگر سفر کنید.

8- خدمات مشاوره

ارائه‌ی خدمات مشاوره یکی دیگر از راهکارهای کسب درآمد از تولید محتوا است که به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر در زمینه‌ای تخصصی مشغول به فعالیت هستید، می‌توانید تجربیات و دانسته‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و نشان دهید که به اندازه‌ی کافی در آن زمینه حرفه‌ای و مسلط هستید. افرادی که به تازگی در همان زمینه فعال شده‌اند یا به اندازه‌ی شما تجربه ندارند حتما از این موضوع استقبال می‌کنند و خواهان مشورت با شما می‌شوند.

تولید محتوا با خدمات مشاوره

سخن آخر

اگر می‌خواهید تولید محتوای موفقی داشته باشید فراموش نکنید که باید ابزارهای مورد نیاز تولید محتوا را در اختیار داشته باشید. بعد از خلاقیت و نوآوری یکی از مهمترین ابزارهای تولید محتوا، تقویم محتوا است. همچنین از طریق لینک زیر در لیموناد به پکیج‌های آموزشی مرتبط با تولید محتوای الکترونیک دسترسی داشته باشید.

پکیج های آموزش تولید محتوای الکترونیک

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
281
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش های درس و مدرسه
فهرست