1. خانه
  2. مجله لیموناد
  3. زبان خارجی
  4. زبان آلمانی
  5. معرفی بهترین دیکشنری آلمانی به فارسی

معرفی بهترین دیکشنری آلمانی به فارسی

نویسنده:

زمان مطالعه: 5 دقیقه

بهترین دیکشنری آلمانی به فارسی

معرفی بهترین دیکشنری آلمانی به فارسی

نویسنده:

مطالعه: 5 دقیقه

با توجه به وجود تعداد انبوه دیکشنری ها با ویژگی های مختلف در بازار، شاید پیدا کردن بهترین دیکشنری آلمانی به فارسی کمی سخت به نظر برسد. در این مقاله سعی شده با بررسی ویژگی های مختلف این دیکشنری ها در انتخاب فرهنگ لغت مناسب سطحتان، مسیر انتخاب را برای شما هموار کنیم. مهم نیست در چه سطحی از زبان آلمانی قرار دارید، به هرحال دیکشنری همان ابزاری است که همیشه برای یادگیری زبان آلمانی به آن نیاز دارید.

دیکشنری های چاپی

دیکشنری های چاپی بسته به نوع چاپ، تعداد کلماتشان متفاوت است. به طور مثال دیکشنری ها با سایز کوچک پنج هزار تا ده هزار لغت را شامل میشوند و دیکشنری های سایز بزرگتر و قطور‌تر می‌توانند حداقل هشتصد هزار کلمه را پوشش دهند. در گذشته این نوع دیکشنری ها بسیار پرطرفدار بودند. باگذشت زمان و ظهور اپلیکیشن ها و سایت های مترجم جای خود را به دیکشنری های دیجیتال داده اند با این حال هنوز هم نمی‌توان از اهمیت آن ها چشم پوشی کرد.

دیکشنری دودن؛ فراتر از یک لغت نامه

این دیکشنری یکی از بهترین و اصلی ترین دیکشنری های آلمانی است که توسط کنراد دودن در دوازده جلد تالیف شده است. این کتاب در واقع یک دایره المعارف کامل است که تمام کلمات واصطلاحات زبان آلمانی راه پوشش می‌دهد. علاوه بر تهیه نسخه چاپی این دیکشنری می‌توان از نسخه آنلاین آن نیز استفاده کرد. همچنین نادر گلستانی داریانی این فرهنگ لغت را به فارسی ترجمه کرده که منبع بسیار خوبی برای ترجمه تخصصی لغات است.

بیشتر بخوانید  معرفی بهترین کتاب های برنامه نویسی C و ++C

دیکشنری دودن بهترین دیکشنری آلمانی به فارسی

 دیکشنری آلمانی به فارسی آریان پور

این دیکشنری توسط امیر اشرف آریان پور تالیف شده است و حدود شصت هزار لغت از زبان آلمانی را پوشش میدهد. این دیکشنری علاوه به بر پوشش لغات پایه به توضیح بخش های مهم گرامری نیز می‌پردازد. این کتاب توسط انتشارات فرهنگ معاصر منتشر شده است.دیکشنری آلمانی به فارسی آریان پور

دیکشنری آلمانی به فارسی واریگ

دیکشنری واریگ یکی از بهترین دیکشنری های آلمانی به فارسی است که توسط گرهارد واریگ نوشته شده است. نادر گلستانی آن را به زبان فارسی ترجمه کرده است. برای استفاده از این دیکشنری نیاز نیست که حتما سطح پیشرفته ای داشته باشید، بلکه در هر سطحی که باشید این  دیکشنری پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.دیکشنری آلمانی به فارسی واریگ

 دیکشنری فرامرز بهزاد آلمانی به فارسی

این دیکشنری توسط فرامرز بهزاد تالیف شده که حدود سی هزار لغت زبان آلمانی در آن گنجانده شده است.  این کتاب را در ردیف بهترین دیکشنری های آلمانی به فارسی قرار داده است و نیاز هر زبان آموز آلمانی را با هر سطحی بر طرف میکند.                                                                        دیکشنری فرامرز بهزاد آلمانی به فارسی

 دیکشنری آلمانی به انگلیسی آکسفورد دودن

این لغت نامه بهترین  دیکشنری آلمانی به انگلیسی است که حدود پنج هزار لغت دارد و تمام کلمات و اصطلاحات زبان آلمانی را پوشش میدهد. این واژه نامه توسط متخصصان زبان سراسر دنیا مورد تحسین قرار گرفته است. اگر سطح زبان پیشرفته ای دارید یا می‌خواهید متون زبان آلمانی را به انگلیسی ترجمه کنید این دیکشنری انتخابی مناسب برای شما است.

دیکشنری آلمانی به انگلیسی آکسفورد دودن

دیکشنری دیجیتال؛ رقیبی قدرتمند برای دیکشنری های چاپی

اپلیکیشن ها و سایت های مترجم راحت ترین و بهترین منابع ترجمه لغات زبان آلمانی هستند. شما با هر سطحی می‌توانید به راحتی و بدون اتلاف وقت به ترجمه لغت مد نظر خود دسترسی پیدا کنید. همچنین از وزن سنگین دیکشنری های چاپی خبری نیست و به راحتی می‌تواند همه جا همراه شما باشد. در ادامه تعدادی ار بهترین های این حوزه را به شما معرفی میکنیم.

بیشتر بخوانید  بهترین کتاب اصول حسابداری

بهترین دیکشنری آلمانی به فارسی

 دیکشنری Vida Lingua

این دیکشنری یکی از بهترین اپلیکشن های مترجم زبان آلمانی است که شامل تعداد زیادی از لغات و اصطلاحات  می‌باشد. شما با هرسطحی که دارید میتوانید از این اپلیکشن استفاده کنید. همچنین با نحوه تلفظ صحیح کلمات نیز آشنا بشوید.

لینک دانلود اپلیکیشن: اندرویدios

 دیکشنری wort

این سایت به صورت تخصصی فقط بر روی ترجمه لغات آلمانی به فارسی و بالعکس، کار میکند و یکی از بهترین مترجم ها برای ترجمه اصطلاحات تخصصی و پرکاربرد است. این سایت برخلاف گوگل ترنسلیت ترجمه های دقیق و متعارفی به شما ارائه میکند.

 دیکشنری Dict.cc

این اپلیکیشن بر روی اندروید و ios قابل نصب است و به صورت آفلاین نیز قابل استفاده است.با نصب این فرهنگ لغت شما قابلیت دسترسی به پنجاه و یک ترکیب زبان را دارید، به طور مثال معنی یک جمله آلمانی را به اسپانیایی یا انگلیسی نیز می‌توانید داشته باشید.

لینک دانلود اپلیکیشن: اندرویدios

 دیکشنری LEO

این اپلیکیشن به شما این امکان را میدهد که علاوه بر پیدا کردن معنی لغات مورد نظر خود بتوانید با سایر زبان آموزان ارتباط برقرار کنید و خود را در در فضایی شبیه به کلاس تجسم کنید و با همکلاسی های خود مکالمه کنید.

لینک دانلود اپلیکیشن: اندرویدios

دیکشنری بلودیکت (BlueDict)

این اپلیکیشن یکی از جامع ترین و معتبرترین اپلیکیشن های چندزبانه دنیا است که هر آنچه که شما به آن نیاز دارید را برطرف می‌سازد. بلودیکت برای هر کلمه وارد شده متضادها، تلفظ،ریشه کلمه و… را در اختیار شما قرار میدهد.

بیشتر بخوانید  آزمون تست داف (TestDaF) چیست؟

آموزش آنلاین زبان آلمانیپکیج های آمورشی زبان آلمانی

یادگیری زبان آلمانی در ابتدا کاری دشوار به نظر می‌رسد. همچنین با توجه به مشغله های کاری یا کمبود وقت، ممکن است رفت و آمد به کلاس های حضوری، وقت گیر و دشوار باشد. شما می‌توانید با استفاده از پکیج های آموزش زبان آلمانی با هزینه کمتر و بدون نیاز به اتلاف وقت به یادگیری این زبان در کنار اساتید برتر کشوری بپردازید. دسترسی همیشگی شما به فیلم های آموزشی از دیگر مزایای این روش است که به شما این امکان را می‌دهد که هر قسمت از آموزش را که به خوبی فرا‌نگرفته اید مجددا در هر زمانی که میخواهید بررسی کنید و سطح زبان خود را به طرز چشمگیری ارتقا دهید.

در لیموناد مجموعه ی جامعی از پکیج های آموزش زبان آلمانی شامل تدریس کامل کتاب های منشن (Menschen)، زیشا (Sicher) و اشتارتن ویر (Starten Wir) و همچنین دوره های جامع آمادگی آزمون گوته و OSD منتشرشده است.

پکیج های آموزشی زبان آلمانی

سخن آخر

در پایان شاید به این فکرکنید که کدام از دیکشنری های معرفی شده برای من مناسب است؟ این سوال بسته به سطحی که شما در زبان آلمانی دارید و همچنین موضوعی که برای آن میخواهید از دیکشنری استفاده کنید، متفاوت است! تمام دیکشنری های معرفی شده در این مقاله از جمله بهترین فرهنگ لغات هستند، بنابراین می‌توانید بسته به نیاز خود با هرکدام که احساس راحتی بیشتری داشتید، همان را تهیه کنید. لازم به ذکر است که دیکشنری ها تنها معنی لغت و نکات محدودی را در اختیار ما قرار میدهند در صورتی که به دنبال کتابی مناسب برای یادگیری زبان آلمانی هستید، مطالعه مقاله “معرفی 7 کتاب برای یادگیری زبان آلمانی” را به شما توصیه میکنم.

بهترین دوره های آموزش فتوشاپ
آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آموزش زبان آنلاین

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

آموزش زبان انگلیسی - زبان ترکی - زبان آلمنی - ترکی استانبول
دوره های آموزش ویدیویی ساز و موسیقی
آموزش ورزش در خانه
آموزش های درس و مدرسه
فهرست